eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠صحبتهای استاد فلاح در باب نقش و جایگاه تمدنی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت #الگوی_پیشرفت_ایران #حاکمی
💠صحبتهای در باب نقش و جایگاه تمدنی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 🔵جلسه اول🔴بخش اول 🔰الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت حقیقتی شبیه به افسانه ها الگو از نظر من در جهان امروز یک افسانه است. بدین معنا که جهان امروز واقعا بر اساس فکر و نرم افزار مادی دارد معماری می شود و اصلا کسی جرئت ندارد حرف خدا را بزند، البته فعلاً این مسأله ممکن است که من و شما با همدیگر یک گروه سه نفره بزنیم و حرف از خدا بزنیم، اما در ساحت های جدی معماری اجتماعی ممکن نیست بتوانیم به راحتی حرف از خدا بزنیم. ممکن نیست و کسی جرأت آن را ندارد و حالا که کسی این جرأت را کرده است، این شبیه افسانه است. اگر این را ندانیم نیستیم. فکر مادی‌گرا یک تسلطی دارد که اصلا اجازه نمی‌دهد، یک طوری برخورد می کنند که خودت را می‌بازی، اگر جدّی بگویی خدا، با تحقیر و تمسخر فضای آکادمیک مرسوم مواجه می‌شوی. در ایران هم تازه دارند این آهنگ را ساز می‌کنند. 🔰الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کانون درگیری ما با علوم انسانی غربی ذاتا مسوم همین که یک همچین سندی در کشوری در یک نقطۀ حاکمیّتی در سطح کلان ملی دارد نوشته می شود به معنای دقیق کلمه محصول خون شهداست. به معنای دقیق کلمه مداد العلما افضل من دماء الشهداست. الگو صحنۀ اصلی جنگ با علوم انسانی است، اینجا خون ریخته و هیچ بعید نیست اینجا خون بریزند. قانون اساسی از دستشان در رفت. این را معلوم نیست بگذارند به ثمر برسد یا ثمربخش باشد. بدانید از چی باید حراست کرد. دقیقا صحنۀ جنگ است. اولین بروزات بچه‌های علوم انسانی این بود: این انشا چیست که نوشتید؟!!! سخن شان بدین مضمون بود که باید اینها(دست اندرکاران الگو) را بگیرند و زندانی‌شان بکنند!!! واقعا با این مواجه می‌شوید. نمیدانید درد این آدم چیست. صحنه جنگ با علوم انسانی است ولو آن فرد درگیر، نمازخوان باشد، لکن به عنوان هویت علمی‌اش در جنگ با خداست. این که در آخرالزمان حفظ دین کار دشواری است یعنی همین. می‌توانی نماز و قرآن و ادعیه بخوانی ولی حقیقت دین و شریعت از زندگی تو و دیگران رخت برمی‌بندد. 🔰الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ثمره وادی ایمن ایران اسلامی ما هیچ کس را در دنیا نداریم که بتواند مثل این سند را بنویسد. لذا می‌گوییم افسانه است. ما در یک جای امن هستیم و این امنیّت را متوجه نمی شویم. در یک جایی هستیم که می توانیم حرف از خدا بزنیم. واقعا انسان این سند را می خواند اشک در چشمانش جمع می شود. این سند صحنۀ جنگ آرمان، جنگ ارزش و جنگ شریعت است. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
💠صحبتهای در باب نقش و جایگاه تمدنی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 🔵جلسه اول🔴بخش دوم 🔰الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تبلور مهندسی و پیشوایی دین برای حیات دنیایی بشریت فراموش نکنیم این بیانات رهبری را : 🔶« در بزرگوار ما، ؛ يعنى همان چيزى كه از آن به مسألهى دين و سياست و دين و زندگى هم تعبير مىكنند. امام در بيان ارتباط دين و دنيا، نظر اسلام و سخن اسلام را به عنوان مبنا و روح و اساس كار خود قرار داده بود. دنيا چيست؟ در اين نگاه و با اين تعبير، دنيا عبارت است از انسان و جهان. زندگى انسانها، تلاش انسانها، خرد و دانايى انسانها، حقوق انسانها، وظايف و تكاليف انسانها، صحنۀ سياست انسانها، اقتصاد جوامع انسانى، صحنهى تربيت، صحنهى عدالت؛ اينها همه ميدانهاى زندگى است. اسلام، دنيا را وسيلهاى در دست انسان براى رسيدن به كمال مىداند. از نظر اسلام، دنيا مزرعهى آخرت است. به اين معنا، دنيا ميدان اساسىِ وظيفه و مسئوليت و رسالت دين است. دين آمده است تا در اين صحنهى عظيم و در اين عرصهى متنوع، به مجموعهى تلاش انسان شكل و جهت بدهد و آن را هدايت كند. لذا دين و دنيا در منطق امام بزرگوار ما مكمل و آميخته و درهمتنيدهى با يكديگر است و قابل تفكيك نيست. اين، درست همان نقطهيى است كه از آغاز حركت امام تا امروز، بيشترين مقاومت و خصومت و عناد را از سوى دنياداران و مستكبران برانگيخته است؛ كسانى كه زندگى و حكومت و تلاش و ثروت آنها مبتنى بر حذف دين و اخلاق و معنويت از جامعه است. راهى كه ملت ايران در پيش دارد، راه آباد كردن دنياست. علم را، دانايى را، اقتصاد را، سياست را، زندگى فردى را، روابط اجتماعى را، برنامههاى كلان جامعه را ـ كه اجزاء گوناگون دنياست ـ بايد آباد كرد، پيش برد، رونق داد و آنها را به شكوفايى رساند؛ و همهى اينها در سايهى دين تحقق پيدا خواهد كرد. امام اين را به ما آموخت؛ و همين عاملِ دشمنىِ آشتىناپذير و خصومت كورِ ابرقدرتها با نظام جمهورى اسلامى بود، و امروز هم هست. امروز هم يكى از آماجهاى تهاجم دشمنان ما در سطح تبليغات جهانى، همين يگانگى دين و دنياست؛ مىگويند چرا دين را و دنيا مىدانيد.» (آیت‌الله خامنه‌ای، بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی ره، 14/3/84) 🔰الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نقطه بروز عقلانیت انقلابی و رویکرد نوین انقلاب اسلامی الگو نقطه بروز رویکرد نوین انقلاب است. اگر چنین رویکردی دارید بایستی در الگو متبلور شود. اگر ندارید که جمع کنید بروید مثل همان غربی‌ها باشید. اگر رویکرد نوین و حرف دارید الگو جایش است. 🔰الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ثمره (نظام امت - امامت) الگو ثمره نظام ولایی است. آدم گاهی احساس می کند لشگر پیروان علوم مادی انسانی همه جا را فتح کرده‌اند، هر جایی را به صورتی. فقط همین یک جا مانده، این منفذ است، تنها راه نفوذ به نرم افزار این کشور است و اطمینان داشته باشید کسانی هستند که می‌خواهند این منفذ را ببندند. منتظر باشید ببینید اگر الگو جدی شد چه بلایی سر آن می‌آورند. آنها هوشیار و کاملاً جدی هستند. در تمام زمینه‌ها وا دادیم، تنها یک جا مانده و همین یک دانه است، و این هم است، با فشارهای مستقیم حضرت آقا دارد می آید وسط، با سر و صدا و تشکیل مرکز و از این دست کارهای ایشان. الگو، بعد از قانون اساسی و در سطح قانون اساسی جزو کارهای ویژه ماست. این الگو ثمره نظام ولایی است. یک کار فاخر این طوری و به واسطه و پشت گرمی آقا دارد صورت می گیرد و جایگاه محکمی دارد و باید جایگاهش را محکم کنیم. این که شروع کنیم مسخره کردن مرکز و از این دست کارها نتایج خوبی ندارد. متوجه صف آرایی که نباشید اشتباه می کنید. نمی فهمی و آن میدانی که آقا برایت درست کرده را خراب می‌کنی. گاهی به نظر می‌رسد ما اصلا نمی دانیم کی قهر کنیم، سر چی قهر کنیم؟ الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یک سوال خوب است. عصارۀ دانایی حوزه را به خاطر این سؤال می شود کشید. هر چقدر می فهمیم باید وسط بیاوریم. الگو کارش این است که تمام حکمت حوزه را بمکد ، آنجا ثبت کند و بشود فردا. این فردای ماست. اگر فرداها بیشتر از این فهمیدیم پنجاه سال دیگر ویرایش می کنیم. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠صحبتهای #استاد_فلاح در باب نقش و جایگاه تمدنی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 🔵جلسه اول🔴بخش دوم 🔰الگوی
💠صحبتهای در باب نقش و جایگاه تمدنی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 🔵جلسه اول🔴بخش سوم 🔰نقش و وظیفه حوزه نسبت به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت حوزه نسبت به الگو دو کار سرنوشت‌ساز می تواند انجام بدهد: اول اینکه در تدوین الگو بیشترین مشارکت را داشته باشد. و دوم اینکه در تبدیل الگو به گفتمان سنگ تمام بگذارد. چون سنگی نخواهد بود که جلوی الگو نیندازند. کاری که ما باید بکنیم این است که یک لشکر آگاه تمدن خواه اسلامی راه بیندازیم. همین حدی که الان نوشته شده می تواند این کار را بکند و بناست ما به این حد قانع نشویم. نکند یک فهمی باشد و در الگو نیامده باشد!! 🔰نقش و وظیفه جمع های طلبگی نسبت به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اول، آشنایی کامل، سند را به طور کامل خوانده و مسلط شویم، مستنداتش را بخوانیم، تاریخچه اش را بخوانیم، افراد اصلی دست اندرکار را آشنا بشویم، آشنایی کامل با الگو اولین گام است. کار دوم ما قطعا معرفی است. الگو را معرفی کنیم. اگر خودمان مسلط بشویم، می تراود، این کار را برایت می کند، هر چه که بکنی ربطش را با الگو می فهمی، تا کارهای بسیار سازمان یافته برای معرفی الگو را میتوان دومین گام برای الگو دانست. کار دیگر مشارکت علمی برای همین ویرایشی که حضرت آقا مطالبه دارند. و به طور کل اتفاقی که باید بیفتد فهمیدن نحوۀ ادارۀ کشور است. یعنی الگو بهانه بشود بیاییم در تراز بحث های این طور که مثلا این پول ها از کجا می آید، بودجه‌ریزی در کشور چگونه است. گره های راهبردی نظام چیست و مواردی از این دست... . 🔰راهکارهای دشمنان الگو برای مقابله با آن 1. یکی از کارهایی که احتمال می‌رود که بکنند این است که بگویند حالا بنویسید می گذاریم در کوزه آبش را می‌خوریم. ضمانت اجرایی ندارد، کمی ضمانت اجرایی دارد که آن را هم آب می بندیم زیرش. اگر بشود مورد بی اعتنایی قرار بگیرد خیلی خوب است. خیلی از اسناد را کنار گذاشتند و اجرا نمی کنند، در باره الگو هیچ دولتی حق ندارد یک همچین غلطی بکند. کی می تواند این را تضمین بکند؟ به خود دولت هابسپاریم؟ اصلاً، حوزه باید وظیفه ی خودش را اینجا بداند، حوزه باید بگوید که اگر من هیچ کار درخور و اساسی برای این انقلاب خونین نکردم، این یک دونه کار را انجام می دهم، من نمی گذارم الگو زمین بماند. 2. اگر بتوانند دخالت کنند یک چیز دیگر بشود این الگو. ما باید با چشم های خودمان ببینیم که دارد سالم پیش می رود. اینکه بگوییم نه آقا حواسش هست را نگویید، همه چیز را گردن آقا نیندازید. 3. یکی دیگر از حمله ها مسخره کردن الگوست. سندنویسی را مسخره کنند. بگویند مدل درست اداره جامعه این گونه نیست. 4. یا بگویند اسناد بین المللی هست بروید مشارکت کنید شما هم یک عقل هستید در این دنیا، یک عقلانیت عمومی هست و اسناد بین المللی هست دیگر، چه مرگتان است؟! این چهارمین هجمه است. 5. قرار دادن الگو در مقابل قانون اساسی. بگویند سند، دیگر چیست؟ قانون اساسی داریم دیگر. 6. در هر شرایطی روایی سند را ببرند زیر سوال: مثلا می گویند اصلا این سند علمی نیست. یا اسلامی بودنش را خدشه کنند، که اصلاً اسلامی نیست و فلسفی است. جمعی از بزرگان حوزه را برانگیزانند که اصالت اسلامی الگو را زیر سوال ببرند 7. از لحاظ حقوقی نمی گذارند جایگاه پیدا کند. اصلا یعنی چی که از الآن یک تصمیم پنجاه ساله بگیرید؟ مگر شما حق داری؟ کلا ده بیست سال حق داری؟ اگر واقعا دموکراسی است باید بعد از بیست سال دوباره سند نوشته شود. نسل عوض می شود. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
🔹پیرو نامه و در خواست مردم و طلاب انقلابی قم 🔹سخنرانی مهم و تاریخی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله نوری همدانی در خصوص لوایح استعماری FATF 🔹فردا شنبه 29دی ماه ساعت ده صبح مسجد اعظم 🔹 هم زمان با درس خارج ايشان حضور پرشور انقلابی نشر حداکثری .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔹پیرو نامه و در خواست مردم و طلاب انقلابی قم 🔹سخنرانی مهم و تاریخی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله نوری ه
آیت الله نوری همدانی در درس خارج(29 دی): 🔰 لاترکنوا الی الذین ظلموا ، هرگز اعتماد نکنید به ظالمان... ماشک نداریم که سردمداران این کنوانسیون ها ظالم اند. 💠طرف مقابل پایبند هیچ پیمانی نیست و فقط میخواهد ما را کنترل کند. تصویب پالرموا به صلاح کشور نیست. 💠 استقلال کشور را به خطر می اندازد. رهبری هم فرمودند این معاهدات در اتاق فکر قدرتهای بزرگ پخته می شود. من قبلا نامه هم نوشتم که این معاهدات با استقلال کشور منافات دارد. 💠 گذشت زمانی که حوزه ها فقط درس و بحث داشت اما الان ما هم درس میخوانیم و هم به مسائل کشور حساس هستیم امیدوارم انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم. .
🏴یا وَجیهَةً عِندَ الله اِشفَعی لَنا عِندَ الله🏴 سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ی‌زهرا سلام الله علیها را محضر حضرت ولیعصر عج و تمام سربازان ایشان دلباختگان خاندان عصمت و ولایت تسلیت عرض میکنیم. «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي الصِّدِّيقَهِ فَاطِمَهَ الزَّكِيَّهِ حَبِيبَهِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي اِنْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَي نِسَاءِ الْعَالَمِينَ، اَللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَّ بِدَمِ أَوْلاَدِهَا، اَللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ أَئِمَّهِ الْهُدَي وَ حَلِيلَهَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ وَ الْكَرِيمَهَ عِنْدَ الْمَلإَِ الأَْعْلَي، فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَي أُمِّهَا صَلاَهً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ اَبيها مُحَمَّدٍ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَهِ أَفْضَلَ التَّحِيَّهِ وَ السَّلاَمِ.» مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
بعون الله و به مدد عنایت حضرت ولیعصر عج 5شنبه شب مورخ 27 دی ماه جلسه ای با حضور مدرسان کتاب ارجمند شذرات المعارف برگزار شد. در این جلسه از محضر اساتید بزرگوار حجج الاسلام دسمی، فلاح و موسوی بهره مند شدیم. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بعون الله و به مدد عنایت حضرت ولیعصر عج 5شنبه شب مورخ 27 دی ماه جلسه ای با حضور مدرسان کتاب ارجمند
✅ بحمدلله با توفیق الهی و مدد روح لطیف و ربّانی حضرت آیةالله شاه‌آبادی، اولین جلسه‌ی هم‌اندیشیِ شارحین ، در تاریخ پنجشنبه ۲۷ دی ۹۷ با حضور اساتید گرانقدر آقایان دسمی، فلاح، موسوی و جمعی از شاگران ایشان در مؤسسه‌ی فرهنگ‌وتمدن توحیدی قم برگزار شد. در ادامه، گزارشی مختصر از بیانات اساتید (برداشت‌های بنده) ارائه می‌شود : ✨ : 🔸 عطش ما و گمشده‌ای که نسبت به حضرت‌امام‌خمینی رحمةالله‌علیه احساس می‌کردیم، ما را به سوی آیةالله شاه‌آبادی رهنمون ساخت. 🔸 تقریر امروز ما از حضرت امام، به درک نسل‌های آینده از ایشان جهت خواهد داد. 🔸 در پی کشف حقیقت حضرت امام، به درگاه آقای شاه آبادی برخورد کردیم. 🔸 منظومه آقای شاه‌آبادی، درگاه ورود به دنیای امام است و درعین‌حال، امام نسخه‌ی تکمیلی ایشان است. 🔸 آقای شاه‌آبادی چند قاعده اساسی را برای امام حل می‌کند و امام به این قواعد عینیت می‌بخشد. 🔸 دستگاه فکری و محاسباتی امام توسط آقای شاه‌آبادی تنظیم شده است؛ درک درست و در ادامه: تعمیم و تکمیل و پیاده‌سازی. 🔸 آقای شاه‌آبادی مرد پرداختن به علل بود نه معلول‌ها، ابتدا دسته‌بندی درستی از آسیب‌ها در قالب معرفتی، اخلاقی و رفتاری ارائه می‌دهد. بعد می‌فرماید که مسئله‌ی اصلی اینها نیست بلکه جهل به مرام اسلام است. (البته خود ایشان در مقام عمل گاهی سراغ معلول‌ها رفته‌اند که باید بررسی شود چرا؟) 🔸 دو راه‌حلّ ارائه می‌دهد: یکی اجتماعی (سیاست عِدّه و عُدّه) و یکی حاکمیتی (بیت‌المال که یعنی قدرت و حکومت) 🔸 نکته‌ی ویژه در اندیشه‌ی ایشان که امام بهره‌برداری ویژه‌ای از آن کرد: سرّ قلوب مؤتلفه و ارتباط آن با عرش‌الله بود، اینکه سعه‌ی وجودی قلوب منفرده تحمّل دریافت وحی و شریعت را ندارد و تحوّلات اجتماعی، نیازمند ائتلاف قلبی و تشکیل جماعت مؤمنین است. 🔸 اینکه قدرت‌های معنوی و نرم نیز مانند نیروهای سخت و انرژی‌های مادّی (الکتریسیته، مغناطیس، هسته‌ای و..)، کشف کردنی هستند نه ساختنی. کافی است به منبع انرژی درست پیدا کرده و آن را با تدبیر آزاد کرد. ✅ : 🔸 باید بتوانیم اندیشه‌ی ایشان را به یکسری نظریه‌های جامعه شناختی و حکمت نظری تبدیل و به فضای عمومی و علمی کشور تزریق کنیم. 🔸 از روزنامه‌ی مجلس در ۱۳۲۵ ه.ق برمی‌آید که آقای شاه‌آبادی ظاهرا ایام مشروطه به ایران رفت‌وآمد داشته و در مسجدی در بازار جمعیت اخوت ایمانی تشکیل داده است. 🔸 فهم شذرات و کلاً هر نظریه‌ای، نیاز به بررسی جانشین‌های هم عصر آن هم دارد. (مقایسه با تنبیه‌الأمّة مرحوم نائینی در ۱۳۲۷ ه.ق و مباحث شیخ‌فضل‌الله) 🔸 به قول استاد پارسانیا، دانش‌های ما ازجمله عرفان دارای امتداد اجتماعی بوده که باید شناسایی کنیم. 🔸شذرات فقط موعظه نیست، بلکه یک نظریه است. 🔸 تقریر جدید ایشان از سیاست، به عینیت دین با سیاست منجر می‌شود. 🔸 از مشخصات منحصربفرد ایشان، توجه به ظرفیت حوزه و طبقه‌بندی جامعه حول روحانیت است. (دعاة و رعاة و حماة) 🔸 همچنین ویژگی برجسته‌ی حضرت امام نسبت به آقای شاه‌آبادی، تربیت شاگرد است. ✅ : 🔸 امشب برای ابراز ارادت به مدرسه‌ی معرفتی آیةالله شاه‌آبادی گرد آمده‌ایم. 🔸 ما ناگزیر به برساختن یک تمدن نوین هستیم. 🔸 هر تمدن مبتنی بر یک عقلانیت است و ما متأسفانه به عقلانیت‌های آشفته گوش فرا می‌دهیم. 🔸انقلاب روی یک شخصیت تربیت‌شده و أصیل سوار شد، شخصیتی که آماده‌ی خیزش و بعثت است. (البته این شخصیت شیعه است که آماده است، نه فقط ایران) 🔸 مردم آماده‌اند، اما ما مسئولان و نخبگان مخدوش و باخته به عقلانیت غربی و سکولار مانع می‌شویم. 🔸 باید به اصالت امثال ایشان پناه آورد، به اصالت دینی و بومی ایشان. 🔸 عقلانیت غربی دیگر به انتها رسیده و زور ندارد که صحنه‌ی آشفته‌ی جهانی را جمع کند. 🔸 ما به‌شدّت دچار ضعف نظری در روایت تراث خودمان هستیم. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
⚠️توجه❗️ توجه❗️ 💠🙏💠مبتنی بر همین رهنمود آیت الله العظمی شاه آبادی قدس سره از تک تک اعضای کانال تقاضامندیم چنانچه مطالب کانال را سودمند میدانند با ارسال پست ذیل حداقل دو نفر را به عضویت این کانال دعوت بفرمایید. 🏴 https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماموریت گرایی استاد پهلوانی (ره)! وقتی از ماموریت گرایی سخن میگوییم تحقیقا از چه چیزی سخن میگوییم؟!! نذر عجیب استاد سعادت پرور (ره)...!!! https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
⚪️ جلسات الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت 🔵 جلسه بازخوانی متن 🔴 با حضور حجت الاسلام و المسلمین 🔘 زمان: پنج شنبه ها ساعت 8 تا 9 صبح ☑️ مکان: مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ⚠️⚠️⚠️ : استثنائا این هفته جلسه ساعت 6:30 الی 8 صبح برگزار میگردد و ان شاالله از هفته آینده در ساعت اعلام شده برقرار خواهد بود https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
#نگرش_نوین_اسلامی #گفتار_استاد #کلام_انقلابی #اندیشه_انقلاب #مثلث_شناخت_و_آگاهی https://eitaa.com/Ka
بسم الله الرحمن الرحیم 8⃣1⃣ هجدهم 🔰تأملی در مختصات ()/ اول ✅ 👈مقدمه👉✅ 1⃣ 👈تذکر آقا در مورد در مسائل اقتصادی و پیشرفت کشور در نوزوز 94: ◀️من خواهش می‌کنم به‌خصوص صاحب‌نظران و همچنین جوانان و عامّه‌ی مردم عزیزمان به این نکته توجّه کنند که دو جور نگاه به رونق اقتصادی و پیشرفت اقتصاد وجود دارد. ◀️یک نگاه می‌گوید که ما پیشرفت اقتصاد را باید از ظرفیّت‌های درون کشور و درون مردم تأمین بکنیم. ظرفیّت‌های بسیار زیادی در کشور وجود دارد که از این ظرفیّت‌ها یا استفاده نشده است یا درست استفاده نشده است؛ از این ظرفیّت‌ها استفاده کنیم؛ ◀️نگاه دوّم به اقتصاد کشور نگاه به پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون از مرزها است؛ می‌گوید سیاست خارجی‌مان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست بشود، با فلان مستکبر کنار بیاییم تا اقتصاد رونق پیدا کند، تحمیل قدرت‌های مستکبر را در بخش‌های گوناگون و مسائل گوناگون بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند؛ ◀️مروز شرایط کشور به ما نشان داده است که این نگاه دوّم یک نگاه کاملاً غلط و عقیم و بی‌فایده است. 2⃣👈 تذکر آقا به خطر تحریف مکتب امام 14 خرداد 94: ◀️ رسید به 14 خرداد ماه، ایشان یک‌دفعه بحث تحریف مکتب امام را مطرح کردند و نگرانی شدیدی را ابراز کردند. ◀️ کلاً یک عده از بیخ مکتب امام را قبول ندارند، اهتمام جدی دارند تمام اصول مکتب امام را بشورند. ویژگی‌ این‌ها این است که تیم هستند، توانمند هستند، قاطع‌اند، آشکار هم اعلام نمی‌کنند که می‌خواهند این کار را بکنند. ⚠️⚠️⚠️ جای سؤال هست که این مکتب امام چیست که اگر آن اندیشه در کار نباشد دیگر انقلابی نخواهیم داشت، قطعاً منحرف می‌شود یا مضمحل می‌شود؟ 3⃣👈 ما برای شناخت مکتب امام وظیفه‌ داریم ◀️ ما برای شناخت این اندیشه‌ یک کاری باید انجام بدهیم. تقریباً دغدغه‌ی ما در این جلسه این است. به تعبیری آن اتمسفر غنی‌شده‌ای که به آن اشاره می‌کردیم این را جمع و جور بخواهیم بکنیم یک برچسب هم بخواهید به آن بزنید می‌شود مکتب امام. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 8⃣1⃣#یادداشت هجدهم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان_انقل
بسم الله الرحمن الرحیم 9⃣1⃣ نوزدهم 🔰تأملی در مختصات ()/ دوم ✅ نیاز نظری نهضت✅ 1⃣ صحنه دشواری که انقلاب اسلامی در ایران با آن مواجه بود: ◀️استبداد داخلی در مرزهای ایران تمام نمی‌شد؛ ◀️استبداد داخلی امتداد اراده‌های نظام سلطه بود. ◀️ یکی از چیزهایی که باید با آن آشنا بشویم نظام سلطه است. 👈 نظام سلطه را باید شناخت. یکی از خطوط شناخت نظام سلطه شناخت استراتژی های جهان کفر است که البته یک عنوان مختصری هست از بحث مفصل شناخت نظام سلطه. نظام سلطه از کجا آمده است؟ الآن به چه چیزی رسیده است؟ الآن چیست؟ اتفاقاً اگر می‌خواهیم اندیشه‌ی مهدوی داشته باشیم بازهم باید نظام سلطه را بشناسیم. 👈 جوهره نظام سلطه استکبار است. و امام این موضوع استبکار را خیلی خوب کار کرده حتی قبل از قیام و در دوران جوانی. 💠امام ره در منشور روحانیت: «مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. براى مردم و جوانان و حتى عوام هم قابل قبول نيست كه مرجع و مجتهدش بگويد من در مسائل سياسى اظهار نظر نمىكنم. آشنايى به روش برخورد با حيلهها و تزويرهاى فرهنگ حاكم بر جهان، داشتن بصيرت و ديد اقتصادى، اطلاع از كيفيت برخورد با اقتصاد حاكم بر جهان، شناخت سياستها و حتى سياسيون و فرمولهاى ديكتهشده آنان و درك موقعيت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمايه دارى و كمونيزم كه در حقيقت استراتژى حكومت بر جهان را ترسيم مىكنند، از ويژگيهاى يك مجتهد جامع است. يك مجتهد بايد زيركى و هوش و فراست هدايت يك جامعه بزرگ اسلامى و حتى غير اسلامى را داشته باشد» ◀️ انقلاب اسلامی پنجه در پنجه نظام سلطه انداخته و هنوز هم همین است و اگر نظام سلطه را نشناسیم متوجه نمی‌شویم داریم چه می‌کنیم مشغول چه حماسه ای هستیم!!! 2⃣ متکی بودن نظام سلطه به دانش و اندیشه در تمام لایه‌ها: ◀️نظام سلطه متکی به دانش و اندیشه در تمام لایه‌های آن بود از دانش‌های بنیادین تا کاربردی و از فلسفه تا تکنولوژی ◀️رهبری : مدیریت غرب بر دنیا ... دو پایه‌ى اساسى داشت: یک پایه‌ى فکرى و ارزشى، و یک پایه‌ى عملى، یعنى نظامى و سیاسى.» (13/6/93) ◀️ «غرب و آمریکا به برکت علم توانستند بر کشورهای دنیا مسلط شوند؛ یکی از ابزارهاشان علم بود؛ ثروت را هم با علم به دست آوردند. البته مقداری از ثروت را هم با فریبگری و خباثت و سیاست به دست آوردند، اما علم هم مؤثر بود. باید علم پیدا کرد. روایتی است که فرمود: «العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه.» باید علم پیدا کنید. علم که پیدا کردید، پنجه‌ی قوی پیدا خواهید کرد. اگر علم نداشته باشید، کسانی که دارای پنجه‌ی قوی هستند، دست شما را می‌پیچانند.»(21/9/91) 3⃣ به جهت متکی به دانش بودن نظام سلطه مقابله با آن دشواری فراوان داشت ◀️ ما در ایران که گفتیم مرگ بر شاه با نظام سلطه درگیر شدیم، و نظام سلطه برای اولین بار در طول تاریخ متکی به قدرت‌های متنوع و متکی به یک تمدن قدرتمند است. یک هم‌چین نظام سلطه‌ای است. حالا همه‌ی این‌ها را باهم فهرست کن بعد بگو انقلاب اسلامی معجزه بود. ◀️ به همین جهت مقابله با آن دشواری فراوان داشت، انقلاب‌های بسیاری بی‌ثمر مانده بود. 4⃣یکی از مهارت‌های نظام سلطه نابود کردن و به اضمحلال کشاندن انقلاب‌های واقعی و مردمی است. و نظام سلطه تمام انقلاب ها را نابود کرده بود، در این شرایط ما زنده ماندیم، در این شرایط ما ادامه دادیم، فقط هم این نبود آن جمله‌ی حضرت امام درست است، ما همچون صاعقه‌ای بر فرق آمریکا فرود آمدیم. https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 9⃣1⃣#یادداشت نوزدهم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان_انق
بسم الله الرحمن الرحیم 0⃣2⃣ بیستم 🔰تأملی در مختصات ()/ سوم ✅ نیاز نظری نهضت✅ 5⃣ انقلاب اسلامی با دو حرکت به پیروزی قطعی رسید: ◀️ الف) فروریختن نظام استبدادی در بهمن 57: 🔸 آن شب 22 بهمن خیلی کلیدی بود که امام گفت بریزید بیرون؛ یعنی بعدها خیلی تحلیل آمد روی آن. اصلاً عجیب بود این دریافت حضرت امام، اگر آن کار را ایشان نمی‌کرد رئوس انقلابیون را درو می‌کردند؛ انقلاب عقیم می‌شد. هم دولت داخلی منفعل بود هم نظام سلطه نمی‌فهمید چه اتفاقی دارد می‌افتد. در وضع انفعال امام آخرین ضربه را زد؛ که دیگر معلوم شد اینجا تقلب کرد و از روی دست امام زمان خواند. ◀️ ب) برپایی نظام نوین جمهوری نظام اسلامی ایران 🔸 ما اولین انقلابی هستیم که 50 روز بعد انقلاب تکلیف ساختار حکومت روشن‌شده است. 50 روز بعد از پیروزی انقلاب رفراندوم برگزار کردیم. 🔸دشمنان دارند خباثت می‌کنند والا سجده می‌کنند در برابر ایران، اندیشمندانی که دموکراسی می‌فهمند به خاطر این دموکراسی واقعی که اینجا جاری است، در برابر ایران سجده می‌کنند. 🔸بعدش هم حضرت امام در آن پیام خطاب به ملت ایران نوشت که نخستین روز حکومت الله در زمین را به شما تبریک می‌گویم. 🔸 تصویب قانون اساسی در همان سال، سال 58، یعنی چهارده ماه بعد از پیروزی، تصویب قانون اساسی عجیب است. آیت‌الله جوادی حفظه‌الله می‌فرمودند؛ این قانون اساسی وزن علمی‌اش از رساله‌های عملیه بالاتر است، می‌فرمودند هفتادتا فقیه بر سر هم زدیم تا شد این قانون اساسی. 6⃣ وجود آگاهی و انضباطی مطلوب در مسیر پیگیری انقلاب ◀️ عزیزان ما در مورد انقلابمان خیلی چیز کم می‌دانیم، و این چیز عجیبی است. یک خانمی به نام تدا اسکاچ پل، ایشان محقق انقلاب‌ها، یک جامعه‌شناس است رشته‌ی تخصصی‌اش انقلاب‌هاست. ایشان یک تزی داشت، آن‌هم اینکه انقلاب‌ها ساخته نمی‌شوند، انقلاب‌ها پدید می‌آیند. کسی نمی‌تواند ادعا بکند من این انقلاب را درست کردم. ایشان بعد انقلاب ایران را که نگاه می‌کند نظرش عوض می‌شود، کتابش را ویرایش می‌زند، می‌گوید البته این استناء است. ◀️ ببینید انقلاب یک آگاهی و انضباط عالی از خودش نشان داد انقلاب اسلامی ایران، نقطه‌ی مطلوب انقلاب را آگاهانه هدف گرفته‌شده بود. ◀️ حضرت امام همه‌ی مخاطرات را به‌موقع شناخت و بهترین راه‌حل‌ها را برای آن‌ها یافت و ایده‌های نو و بومی در میان آورد؛ ◀️ از همه‌ی ظرفیت‌های در اختیار هوشیارانه و با تسلط استفاده کرد. نظام سلطه را با همه‌ی تکاپویی که می‌کرد، با تعجب زیاد ، پشت پرچین خواست‌ها و اراده های خود نگه داشت. 7⃣ برای این پایه تسلط و برای پیروزی قطعی نیاز به پشتوانه های چندی بود: ◀️الف) هدف‌گذاری روشن، و ثبات هدف‌ها ⚠️شما اگر در وضعیت پرآشوبی بخواهید حرکت بکنید برای این‌که به مقصد برسید باید مقصد برایتان خیلی روشن باشد والا سیل حوادث می‌آید یک‌دانه می‌زند در گوشتان صورتتان برمی‌گردد و دیگر قبله‌تان عوض می‌شود و دیگر از آن‌وقت این‌طرفی دارید می‌روید. ◀️ ب) انضباط‌های روشن و ایده‌های راه گشا ⚠️یکی از نیازهای جدی انضباط‌های روشن و ایده‌های راه گشا است. این لازم است برای این‌که شما بتوانید مسلط عمل بکنید. ◀️ج) توان اجتماعی بالایی که یارای فشارهای متنوع نظام سلطه را داشته باشد. ⚠️ فشارهای مستقیم مثل گرفتن یا کشتن مجاهدین، متلاشی کردن ارتباط‌ها و پیوندها؛ ⚠️بعد هم همین‌طور حیله‌گری‌ها، تردید افکنی، القای تعبیرهای غلط، راه‌های انحرافی و وعده‌های دروغ. 8⃣برای هدفگذاری، انضباط‌ها و ایده‌های درست و توان به کارگیری چالاک سرمایه‌ها ◀️الف) نیاز به اندیشه و هوشیاری بالایی بود ◀️ب) این اندیشه باید به دانش‌هایی تکیه می‌داشت https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .
🚨فوری دوره آموزشی 🔺جهت ثبت نام ارسال نام، مدرک تحصیلی، نام دانشگاه یا حوزه و سال تولد به سامانه: 🔺مکان: شهر قم (۱۶ جلسه) 🔺بهمن و اسفند ماه 1397 https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi .