eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
📢سلسله نشستهای #ایران_آینده ❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند: 💡#بیست_روز_دولت_مردم
معنای وفاق این نیست که گروه و تشکیلات و جناح های گوناگون اعلام انحلال کنند، نه. هیچ لزومی ندارد. معنای وفاق این است که نسبت به هم خوش بین باشند. "رحماء بینهم" باشند؛ همدیگر را تحمل کنند؛ در جهت ترسیم هدفهای والا و عالی و برای رسیدن به آنها به یکدیگر کمک کنند. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند: 🔶نقش مردم در مدل حکمرانی «شبکه نظام ولایی» 🔷حجت الاسلام و المسلمین مهدی عبداللهی 📆پنج شنبه مورخ دهم شهریور ماه 🕙 ساعت 10 الی 13 📌مکان: بلوار جمهوری، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک 12، مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗 لینک پخش برخط نشست —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 🌐🔅چند نکته درباره ی فعالان فکری عرصه ی پیشرفت در جهان اسلام🔅🌐 🔹تقریباً مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، در سال 1981، المعهد العالمي للفكر الإسلامي (1) درهیرندن ویرجینیای آمریکا تأسیس شد که اسلامی سازی دانش را دنبال می کرد. در صدر جریان أسلمة المعرفة نام چهره هایی همچون اسماعیل فاروقی و طه جابر العلوانی مطرح بود. تأمین مالی این مرکز با مجموعه ی اقتصادی الراجحی صورت می گرفت. این پروژه به دلیل ذهنی بودن بیش از حد، پیش نرفت. هر چند دلایل دیگری هم برای آن بیان می شود که از جمله¬ی آن، ایجاد محدودیت های شدید برای این مرکز پس از وقایع یازدهم سپتامبر از سوی دستگاه امنیتی آمریکا می باشد. هدف أسلمة المعرفة در این مجموعه، آن طوری که أنور إبراهيم، رئيس کنونی مجلس أمناء المعهد العالمي للفكر الإسلامي تصریح می کند، به هدف تکامل المعرفة تغییر پیدا کرده است. 🔸فرید العطاس، استاد کنونی دانشگاه ملی سنگاپور، که برادرزاده ی نقیب العطاس، فیلسوف مالزیایی و از پیشگامان أسلمة المعرفة است، با تجدید نظر در روندی که سابق بود، به دنبال بومی سازی، شرقی سازی و اسلامی سازی علوم بود. وی به طور خاص بر نگاه های ابن خلدون نیز متمرکز است. 🔹در قاهره، مركز الحضارة للدراسات والبحوث (2) (که پیشتر نام آن مرکز الحضارة للدراسات السیاسیة بود) که در درون دانشگاه قاهره شکل گرفته بود، با حضور عده ای از متفکرین چپ گرای عربی که بعد از جمال عبدالناصر، تجدید نظر کرده و به اسلام متمایل شده بودند، از درون دانشکده ی اقتصاد و علوم سیاسی این دانشگاه سر برآورد. چهره هایی نظیر نادیا مصطفی، الشرقاوی، حامد ربیع، عبدالوهاب المسیری (3)، سیف الدین عبدالفتاح، منی ابوالفضل (4) از اعضای این مرکز به شمار می روند. این جریان، به اندیشه های مرحوم شریعتی متمایلند و ایشان را قبول دارند. در اصول فقه تمدنی کار کرده اند؛ اخوانی نیستند؛ به تبع ریشه ی اندیشه های چپ گرایانه شان، با آمریکا مشکل دارند؛ به پیشرفت می اندیشند؛ نگاه های امت گرا دارند؛ رویکردی عقلی-نقلی دارند و نیز شخصیتی نظیر شهید صدر را قبول دارند.شهید صدری که به تبع هویت نصی و اصول فقهی خود، نقطه ی تفاهم حضاری ها، سلفی ها و اخوانی هاست. 🔸در جریان مطالعات اندیشه ی پیشرفت، افراد منفصل و جداگانه ای هم داریم که مشغول به فعالیت هستند. یک دسته الجزایری های من تبع مالک بن نبی هستند. دسته ی دیگر، چپ های مصری، غیر از حضاره ای ها هستند. یک شخصیت دیگر در این عرصه، دکتر جاسم سلطان، رئیس مرکز الوجدان الحضاری (5) است که بیش از بیست سال بر پروژه ی النهضة متمرکز است. جاسم سلطان قطری الاصل، مستشار دیوان ملکی قطر و مغز متفکر وزارت فرهنگ قطر است. کتاب التصورات الكبرى والتقدم الاجتماعي اثر اوست. ————————————- (1) - https://iiit.org/ (2) - https://hadaracenter.com/ (3)- بیشتر مطالعات او متمرکز بر صهیونیسم و یهودیت است. از جمله مقالات او می توان به «الحداثة وما بعد الحداثة» (بالاشتراك مع الدكتور فتحي التريكي)،دار الفكر، دمشق 2003 . و نیز «دراسات معرفية في الحداثة الغربية» مكتبة الشروق الدولية، القاهرة، 2006. اشاره کرد. (4)- او همسر دکتر طه جابر العلوانی بود. «إسلامية المعرفة كقوة للتجديد الثقافي العالمي أو علاقية المدخل المعرفي التوحيدي بالحداثة» یکی از مقالات اوست. (5)- https://www.wijdancenter.net/ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله عکس نوشتهای ، 🔰اندیشه توحیدی؛ اندیشه ای عمیقا فطری —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243