eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری اندیشکده امتداد برگزار میکند: 💠نقد و بررسی خوانشی از نظریه پیشرفت امام خمینی(ره) 🔷ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جلالی 🔶ناقد: حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی ▫️دبیر جلسه: ح. سید مصطفی مدرس 📆یکشنبه مورخ 15 آبان ماه 🕒ساعت 15 🔴برای ثبت نام جهت حضور به حساب کاربری یا شماره ذیل پیام بدهید: 09045154349 @emtedad_admin 📌 مکان: موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی بلوار جمهوری . میدان سپاه . بلوار شهید اخلاقی . بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان . پلاک ۱۲ 🆔 @emtedad_iri —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رهبر معظم انقلاب: «آن طلبه‌ی جوان ــ طلبه‌ی شهید جوان در تهران، آرمان عزیز ــ چه گناهی کرده بود؟ یک طلبه‌ی جوان؛ دانشجو بوده، آمده طلبه شده؛ متدیّن، مؤمن، متعبّد، حزب‌اللهی. [اینکه او را] شکنجه کنند، زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان. اینها کارهای کوچکی است؟ اینها چه کسانی‌اند؟! باید فکر کرد...» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=51259
درسگفتار نخست: کتاب مدرس: استاد فلاح شیروانی کتاب شذارت المعارف مجموعه‌ای از گفتارهای مرحوم آیه‌الله شاه‌آبادی است در تبیین آسیب‌های موجود در جامعه‌ی مسلمانان در دوران قاجار و ارائه راه‌کارهایی برای مواجهه منطقی با آن آسیب‌ها. این کتاب از دو جهت حائز اهمیت است: 1️⃣ یک آنکه نمونه تلاشی است از سوی علمای پیشین برای خروج دین از حیطه کتابخانه‌ها و مکتب‌خانه‌ها و به میدان آوردن معارف دینی. 2️⃣ دو آنکه مرحوم آیه‌الله شاه‌آبادی یکی از شخصیت‌های مهم و اثرگذار در شکل‌گیری روحیه‌ی انقلابی امام خمینی(ره) بوده است. 🔺 از این رو بازخوانی شذرات المعارف باب خوبی برای ورود به اجتماعی دیدن دین اسلام است. مدرسه نگاه درنظر دارد طی چند درسگفتار کتاب شذرات المعارف را به صورت حضوری(ظرفیت محدود) و مجازی ارائه نماید. اطلاعات تکمیلی‌تر درباره محتوا و ضرورت بازخوانی این متون، در اسلایدهایی که در ادامه خواهد آمد، عنوان شده است. 📚 تعداد جلسات: 4 جلسه 75 دقیقه‌ای 📅 شروع: 23 آبان‌ماه ⌛️ زمان برگزاری: دوشنبه‌ها، ساعت 16 تا 17:15 : 💻 سایت/ لینک👇 https://www.schoolnegah.ir/?page_id=4591 📞 تلفن: 02533551835 📱 ارتباط مجازی (ایتا و بله): 09907629882 آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🔰 @sch_negah 🆔 @sch_negah —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🔰 @sch_negah 🆔 @sch_negah —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در «بافتار»: 🎙خاطره‌بازی می‌کنیم با آهنگ‌‌ها و سرودهای نوستالژیک و روایت خلقشان را دنبال می‌‌کنیم. 📸به ملاقات پوستر، عکس، کاریکاتور و مجسمه‌هایی می‌رویم که گوشه‌ای خاک می‌خورند. 🎞🎥به سراغ فیلم‌، شعر و ادبیات متعهد می‌رویم؛ این‌ بار از منظری متفاوت. 🖋پای تجربه‌ هنرمندان می‌نشینیم تا از لحظه رازآمیز خلق شاهکارها و نقاط عطف زندگی‌شان بگویند. 🔰و خلاصه در بافتار، به ملاقات هنرمندان و آثار هنری اصیل و مردمی می‌رویم که در هیاهوی این روزها کمتر دیده می‌شوند. 🔺بافتار را دنبال کنید: 🆔https://eitaa.com/joinchat/4285857982C557b3c5b35
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
📢نشست اندیشه‌ورزی تخصصی 💡 🔸ارائه: دکتر مسعود فیاضی همراه با نقد و بررسی ⏰سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ الی ۲۰ (این نشست به صورت حضوری برگزار خواهد شد) 📌آدرس: قم، بلوار نیایش جنب مصلای قدس دفتر نشر بین الملل به علت محدودیت‌های موجود، در صورت تمایل به شرکت در نشست به آی دی ◀️ @ID_Dii اطلاع دهید 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
27.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«شذرات‌المعارف، طرحی از جامعه مطلوب شیعی است» درسگفتار مدرس: استاد فلاح‌شیروانی و شروع دوره: ۲۳ آبان‌ماه(۴ جلسه ۷۵ دقیقه‌ای) 📆 ساعت‌برگزاری: ۱۶ الی ۱۷:۱۵ 🎴مکان: بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ لینک‌ ثبت‌نام: https://www.schoolnegah.ir/?page_id=4591 آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://schoolnegah.ir 🆔 @sch_negah
«تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا»؛ این آیه برتری‌طلبی را بر فساد، مقدم می‌کند. ماجرا این است که مدرن‌ها ؛ به پشتوانه حمایت‌های غرب، برتری و غلبه می‌خواهند؛ نه آزادی فرهنگی؛ که کودتا و غلبه سیاسی طلب می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم مشروعیت این سبک زندگی را به دیگران تحمیل کنیم «وما کان جواب قومه الا ان قالوا اخرجوهم من قریتکم انهم اناس یتطهرون»؛ زورشان برسد می‌گویند هر کس را با فحشا مخالف است؛ محدود و محصور و تبعید کنید. شبکه منوتو رسما برنامه می‌سازد و تقدس مادری و مادران در ایران را مسخره و تقبیح می‌کند زن در شعارهای این‌ها مقابل مرد نیست، مقابل مادر و همسر است. درود بر زن در پارادایم این‌ها در حقیقت، مرگ بر مادر و مرگ بر همسر است. وقتی می‌شود هر روز در خیابان بدون ترس مشغول بوسیدن خواهر این و آن شد و برایش ترانه‌سرایی کرد؛ همسری دیگر چه معنایی دارد؟ .... 🔰 توصیه می کنم تحلیل آقای وحید جلیلی از اغتشاشات اخیر را اینجا بخوانید: https://www.farsnews.ir/news/14010818000808/ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
Vahid Jalili - honar va balva 1401.mp3
21.12M
سخنرانی آقای وحید جلیلی درباره بلوای 1401 و نقش هنرمندان در آن —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
💠به همت مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری دانشگاه باقرالعلوم ع برگزار می شود: 🔰نشست تخصصی نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ 🔸با محوریت کتاب چیستی و نحوه وجود فرهنگ اثر استاد یزدان پناه 📆زمان: 🗓پنج شنبه مورخ 26 آبان ماه 🕒ساعت 15 📌مکان: دانشگاه باقرالعلوم ع، سالن اجتماعات امام حسین ع —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
📣 نشست حضوری 💡تحلیلِ بحران یا بحرانِ تحلیل 🔸گفتگویی راهبردی پیرامون تحلیل‌های موجود از حوادث اخیر ايران 🔰ارائه دهندگان: حجت الاسلام علی محمدی حجت‌الاسلام محمدهادی‌شریعتی ⏰سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ (این نشست به صورت حضوری برگزار خواهد شد) 📌آدرس: قم، بلوار نیایش مصلای قدس پژوهشکده باقرالعلوم به علت محدودیت‌های موجود، در صورت تمایل به شرکت در نشست به آی دی ◀️ @ID_Dii اطلاع دهید 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
✍حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی 💠 تخدیر تحلیلی «گسست نسلی» 1⃣ گسل هویتی و نسلی تعابیری به شدت اغراق آمیز است. 🔹ما از ابتدای انقلاب قشر انقلابی داشتیم که نسل حزب اللهی فرزندان همان نسل اند. قشر مذهبی داریم که نسل بعدی مذهبی را همانها پروراندند. هرچند از همان قدیم گاهی بچه حاجی، با لات های محل همنشین میشد و جاده خاکی میزد. مگر فرزندان ائمه نشدند. این تمحیص الهی است. اما قاعده عالم همین بازتولید هر قشر در نسل بعدی است. 🔹ما از ابتدای انقلاب «قشر کمتر مذهبی» داشته ایم. قشری که حاضر بود با بدبختی نوار ویدئویی تهیه کند و بعداً هم همینها ماهواره استفاده کردند و بچه های همینها هم الان ادامه دهنده زیست والدینشان اند و چون جوان اند مثل دوران جوانی والدینشان کمتر محافظه کار 🔹مشکل اصلی انقلاب الان برخی مسوولین به ظاهر انقلابی اند که کوس رسواییشان را فقط زن و فرزندشان نمی‌زنند بلکه خودشان نیز جاده عوض کرده اند. 🔹طبعا وظیفه ما اولا تبدیل قشر مذهبی به حزب اللهی ثانیا تبدیل قشر کمتر مذهبی به مذهبی است. کوتاهی های ما بسیار است اما توفیقاتمان بیشتر بوده است. 2⃣ مبنای تحلیل نسل X و Y و Z تبدیل ویدئو به ماهواره به شبکه های اجتماعی است. این تحلیل به وضوح اغراق آمیز است. چرا که مک لوهان دهکده جهانی را قبل ظهور اینترنت مطرح کرد و انقلاب اسلامی نیز در جزیره امن دهکده جهانی محقق شد. 🔹در تاثیر گذاری بیشتر شبکه های اجتماعی نسبت به نسل قبل فناوری های ارتباطی و مولتی مدیا بحثی نیست بحث در ادعای اغراق آمیز «گسست نسلی » است. 🔹معمولا این دست تحلیل ها «تخدیر» ی است و باعث «وادادگی». وقتی این نسل گسسته است، باید با این تصویر اغراق آمیز گسسته، «همراه» و «همدل» شوی و با وضعیت او «کنار بیایی» به امید اینکه روزی بتوانی روی او اثر بگذاری. 🔹این تحلیل های به اصطلاح «هشدار آمیز» آنقدر تکراری و کسل کننده و مخدر شده که دیگر رمق و امیدی برای «امکان تغییر» در مومنین به آن باقی نمی گذارد. 🔹از همان دهه ۶۰ با همین توجیهات ویدئو آزاد شد با اینکه قشر اندکی درگیر ویدئو بود اما بعد آن ویدئو وارد خانه قشر وسیعی شد، سپس موسسات وابسته به نظام آخرین ورژن فیلم های هالیوود را با سانسور لایت و زیرنویس تقدیم جامعه کردند که روز به روز برای جذب مشتری در مقابل تکثیر فیلم های غیرمجاز، از میزان سانسور کاسته شد. 🔹حکایت آزاد شدن ماهواره نیز چنین چیزی بود و داستان مقاومت ها در مقابل شبکه ملی اطلاعات نیز همان قصه تکراری است. تحلیل شکاف نسلی و عدم ساده انگاری فضای مجازی باعث شده حتی نه در حد خود آمریکا و یا چین ، که در حد آمریکا نیز روی DNS هیچ فکر اساسی نشود و کوچکترین محدودیت حاکمیتی، با تیر ساده انگاری حکمرانی فضای مجازی، بایکوت میشود. 🔹ترس القایی این دست تحلیل ها در «از دست دادن نسل جوان»، عقلانیت و خویشتنداری را از ما ربود و شدیم همرنگ جامعه جهانی! اگر قرار بود ما هم جوانان مان را زیر چکمه های دیکتاتوری هالیوود و ماهواره و اینترنت رها کنیم و همرنگ جامعه جهانی شویم ، دیگر چه داعیه انقلاب. 🔹ریشه تخدیر آن ایام پذیرش تحلیل «گسست هویتی نسل جوان» توسط فعالین انقلابی و مسوولین فرهنگی کشور بود. اگر تاریخ تحولات دهه ۷۰ هنر انقلاب نگاشته شود ، خواهیم دید همین تحلیل باعث چرخش هنرمندان انقلاب از تخاطب با «قشر انقلابی» به تخاطب مرکزی با «قشر غیر مذهبی معارض» رسید. لذا شهید آوینی به حاتمی کیا هشدار داد: ای بلبل عاشق جز برای «شقایق»ها مخوان.🥀 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243