🔴 خانه طلاب جوان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار می کند 🔴
🔆 #روایت_ایستادگی 🔆
🚌 #اردوی بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی 🚎
🌅 با حضور در چهل نقطه از مظاهر #پیشرفت_انقلاب 🌅
💎 زمان: ۱۷ الی ۱۹ بهمن ماه
🏵 مکان: قم و تهران
☎️ جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی خود را به شماره 30008777110114 ارسال نمایید.
📲 جهت اطلاعات بیشتر با شماره 09195886298 تماس حاصل فرمایید.
📓📔خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
#اندیشه_انقلاب #اندیشه_راهبردی #طرح_راهبردی_انقلاب #مثلث_شناخت_و_آگاهی https://eitaa.com/Kalam_Enghe
بسم الله
المستعان بک یابن الحسن
حجت الاسلام و المسلمین #وطن_فدا
سلام خدمت دوستان و مخاطبین کانال
❓ایا به نظر شما چنین پروژه ای برای امروز انقلاب قابل تصور است؟
یک زمانی بود میدانستیم باید شاه برود ، تمام تلاش ها و حرکات ما ناظر به این امر بود.
یک زمانی میدانستیم جنگ در راس امور است و همه بسیج بودیم برای این امر...
امروز ما گویی پروژه بزرگی جلوی چشممان نیست
نه اینکه ثبوتا پروژه ای وجود ندارد
اما حداقل در مقام اثبات ما در پروژه ای نیستیم
یک پروژه کلان که حس کنیم همه داریم آن را محقق میکنیم
حرف های کلی هست
ولی خیلی با یک پروژه بزرگ در مقابل چشم و قلب امت فرق دارد
لذا کارهای ما روح واحدی را نشان نمی دهد
در این صحنه همه چیز علی السویه است
همان قدر که تاسیس یک مهدکودک اسلامی فاخر است
تولید یک رمان خوب
یا دفاع از حرم اهل بیت
یا یک کار فنی مهندسی
یا یک طراوت علوم انسانی اسلامی
یا کار روی الگوی پیشرفت
یا ایجاد سامان اعتقادی
یا یک کار ژورنالیستی معتبر
یا ساخت یک برنامه تلویزیونی
یا تدریس فقه و فلسفه
یا ...
اگر چه در نگاهی وحدت نگر ، همه چیز برای تمدن اسلامی به کار می آید
هر کس هر جا باشد و با اخلاص برای انقلاب کار کند ، به کار می اید
اما این خیلی سخت و با تعویق است که از این همه امر مباین یک کره چرب واحد تیز گرفته شود.
❓آیا ما امروز میتوانیم به یک شاه باید برود روشنی در انقلاب اسلامی اشاره کنیم که تمام کارها و پروژه ها ذیل آن معنایی مضاعف یابد؟
❓آیا این ایده ، ایده درستی است؟
❓اگر درست است، پیشنهاد شما برای آن پروژه بزرگ چیست؟
نظرات ارزشمند خود را با ما از طریق مسیر ارتباطی ذیل در جریان بگذارید:
🌐مسیر_ارتباطی: @Sammmostafa
#پروژه_بزرگ_امروز_انقلاب
#اندیشه_انقلاب
#اندیشه_راهبردی
#طرح_راهبردی_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
🔸کرسی نظریه پردازی «کلام انقلابی یا معنویت انقلابی» یازدهم بهمن به همت #خبرگزاری_رسا در قم برگزار میشود.
🌐 http://www.rasanews.ir/002UrE
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
#اطلاعیه
⚪️ جلسات #گروه_راهیابی الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت
🔵 جلسه بازخوانی متن #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
🔴 با حضور حجت الاسلام و المسلمین #استاد_فلاح_شیروانی
🔘 زمان: پنج شنبه ها ساعت 8 تا 9 صبح
☑️ مکان: مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
#الگوی_پیشرفت_ایران
#حاکمیت_مطلقه_الله
#دین_مهندس_دنیا
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
نوشتاری از برادر #وطن_فدا بهانه این نوشتار شاید نامه برخی عدالتخواهان سابق و لاحق باشد که رهبر انقلا
بسم الله الرحمن الرحیم
یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین #وطن_فدا
☘منش ها و کنش های جریان ها
در تحقق یک مطلوبیت در #خانه_ایران
💥اندر مصائب پدر مادری با بچه های شلخته
⚡️وارد خانه میشوی
هیچ چیز سر جایش نیست
اسباب بازی ها وسط هال ولو است ، کتاب ها از قفسه بیرون ریخته شده، مداد رنگی ها و خرده تراش ها آن طرف ، ظرف میوه و ته مانده میوه ها این طرف
آخر این چه وضعیه ؟!
چرا هر روز این طوریه وضع خانه ما؟!!
چه باید کرد؟؟!!
☘جواب ها در اتمسفر خانه جمهوری اسلامی ما
💪پدر و مادر با طعم امنیتی:
از فردا هر کدام از بچه ها شلختگی کرده باشد ، از شام محروم است ، در صورت تکرار کتک مفصلی خواهد خورد.
💰پدر و مادر با طعم اقتصادی :
از فردا هر کدام از بچه ها شلختگی کند از پول تو جیبی محروم و هر کی در جمع آوری کمک کنه جایزه دارد.
🙌پدر و مادر با طعم روشنفکری:
با بچه ها صحبت باید کرد
بچه ها شما نظم میخواهید یا نه ؟
نه نمی خواهیم
خب پس نظم منتفی است راحت باشید
🗝پدر و مادر با طعم کلید:
بچه ها فردا این خانم نظافتچی میاد خانه را تمیز میکند
❤️پدر و مادر با طعم خدمت:
بچه ها نگران نباشید، شما درستان را بخوانید ، ما خودمان خانه را جمع و جور میکنیم.
🎯پدر و مادر عاقل فرهنگی انقلابی:
نظم باید در خانه تبدیل به گفتمان شود ،
بچه ها باید نظم را دوست داشته باشند و بخواهند باید از شلختگی بیزار شوند،
بچه ها باید خودشان خانه را تمیز و جمع و جور کنند.
باید با آنها صحبت هم کرد
باید گاهی پول تو جیبی شان را افزایش داد
باید گاهی از پول جیبیشان کم کرد
باید گاهی از شام محرومشان کرد
باید گاهی در شلختگی رهایشان کرد
باید گاهی شخصا وسایلشان را جمع کرد
باید گاهی نظافتچی آورد
باید گاهی کتکشان زد
اما همه اینها برای آنکه خودبچه ها نظم را بخواهند و بار آن را بر دوش گیرند.
_____________________________________________
☀️شما کدام پدر و مادر را برای ایران مان میپسندید؟
فکر میکنید ایران با کدام طرح به پیش خواهد رفت؟
طرح #امنیت_بسنده ها یا #اقتصاد_بسنده ها طرح#غرب_بسنده ها و #خدمت_بسنده ها
یا طرح#آقای_عاقل_انقلاب
#مردم_سالاری
#ولایت_فقیه
#اندیشه_سیاسی_اجتماعی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود:
1⃣ #فجر_حیات
در گذشته، همین ایران و ملت و موقعیت جغرافیایی و همین فقه و قرآن و نهجالبلاغه بود؛ اما در واقع چیزی نداشتیم و روزبهروز عقبتر میرفتیم و بیشتر بر سرمان میخورد وشخصیت ما هضم میشد. بعد که او پدید آمد و قدم در صحنه گذاشت، مثل وجودی که ماهیات را هستی و تحقق میبخشد، و مثل خورشیدی که میتابد و اشیا را آشکار میکند، و مانند روحی که به کالبدی دمیده میشود و اجزای آن را زنده میسازد، ما را زنده و نمایان کرد و به حرکت درآورد؛ آنوقت ارزش جغرافیایی و تاریخی و فرهنگ گذشته و #قرآن و #نهجالبلاغه و #ملت ما #احیا شد و به کارمان آمد.
۶۸/۰۴ /۲۸
پ.ن: تصویری زیبا از استقبال مردم از امام خمینی هنگام ورود به ایران در ۱۲ بهمن ۵۷
طول صف استقبال نزدیک به ۳۳ کیلومتر بوده است!
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
به مناسب ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #چرا_انقلاب_کردیم تقدیم میگردد.
#چرا_انقلاب_کردیم
#مکتب_امام
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_اگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
#اندیشه_انقلاب #اندیشه_راهبردی #طرح_راهبردی_انقلاب #مثلث_شناخت_و_آگاهی https://eitaa.com/Kalam_Enghe
بسم الله الرحمن الرحیم
استاد حجت الاسلام و المسلمین #فلاح
💠«ما متأسفانه می بینیم که جامعه هنوز مرعوب تمدن رو به زوال غرب است. هنوز اسم فروشگاه ها و مغازه را «مآل» و «هایپر استار» و «کافی شاپ» می گذارند. این ها نشانه مرعوب بودن است. شکستن این فضا، نیازمند شجاعت است.»(رهبر انقلاب، 11/ 11/ 97)
🔰#انفعال_جامعه_انقلابی
⁉️چرا ما نمی توانیم برتریها و اقتدارات انقلاب و ضعف و افول دشمن را به تصویر بکشیم؟
این که یک واقعیّت است.
⁉️چرا ما نمی توانیم صحنۀ جنگ انسانی ـ و نه حتی اسلامی ـ را که کشورهای ضد بشری علیه ما راه انداخته اند به کشور خود نشان بدهیم؟
⁉️چرا ما نمی توانیم جنگ افتخارآمیزمان در سوریه و عراق و پشتیبانیهای عاقلانه ـ و نه حتی اسلامی و انسانی ـ از یمن و غیره را برای مردم کشورمان جا بیاندازیم؟
⁉️چرا ما نمی توانیم نشان بدهیم که باعث همۀ بدبختیهای این چهل سال یک جریان لیبرال منعفت طلب و بی خدا و بی هویّت بوده است؟
⁉️چرا نمی توانیم نشان بدهیم که هر جا اسلامی و انقلابی عمل کردیم واقعاً موفق شدیم؟
⁉️چرا خود ما هم ترسیده ایم؟
🔰#ریشه_انفعال
بدون فهم ریشۀ این مشکلات و اشکالات حیرت انگیز نمی توانیم آنها را حل کنیم.
⁉️ریشۀ انفعال جامعۀ انقلابی چیست؟
نظرات ارزشمند خود را با ما از طریق مسیر ارتباطی ذیل در جریان بگذارید:
🌐مسیر_ارتباطی: @Sammmostafa
#اندیشه_انقلاب
#اندیشه_راهبردی
#طرح_راهبردی_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔸کرسی نظریه پردازی «کلام انقلابی یا معنویت انقلابی» یازدهم بهمن به همت #خبرگزاری_رسا در قم برگزار می
🔸کرسی نظریهپردازی "کلام انقلابی یا معنویت انقلابی"
کرسی نظریه پردازی "کلام انقلابی یا معنویت انقلابی " با حضور مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی و رییس مؤسسه بهداشت معنوی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح در این نشست به تبیین نظریه #کلام_انقلابی پرداخت و گفت:
🔹افق انقلاب افق نوآوری، خلاقیت و شکوفایی عقل تدبیرگر است، انقلابی در چنین فضایی تنفس میکند، دیگران هم هرطور بخواهند تقریر کنند، اما حقیقت ماجر این است و تغییر نمیکند.
🔹مسألههایی که انقلابی با آن مواجه میشود و شروع به حل کردن آن میکند، حتی اگر نخواهد هم، او را به وادی نوآوری، خلاقیت و شکوفایی عقل تدبیرگر میکشاند.
🔹همین طور افق انقلاب، افق معنویت، توحید و ژرفای انسانی و الهی است و این به خاطر نگاه معمار یا معماران انقلاب اسلامی است.
سپس حجت الاسلام والمسلمین مظاهری سیف در ادامه نظریه خود را با عنوان #معنویت_انقلابی تبیین کرده و اظهار داشت:
🔹در ادبیات ما، معنویت معمولا به سه مفهوم به کار میرود، معنای نخست هرآنچه غیر مادی باشد، یعنی نقطه مقابل مادیت، معنویت میشود.
🔹کاربرد دیگر معنویت این است که به عنوان یک نهاد اجتماعی تصور میشود، مثلا میگوییم که معنویت در جامعه وضعیت خوبی دارد و در جوامع غربی ضعیف و از بین رفته است.
🔹کاربرد دیگری با عنوان کاربرد علمی معنویت مطرح است که به عنوان مجموعهای از نظریات و مسائل که در حوزههای علمی باید درباره آن صحبت شود، مطرح میشود.
♨️ مشروح این گزارش انشاءالله در روزهای آتی در کانال مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام بارگذاری خواهد شد.
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود: 1⃣ #فجر_حیات در گذشته، همین ایرا
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود:
2⃣ نام و یاد امام متن حیات انقلاب
نگذارید #نام_و_یاد_امام -خدای ناکرده- حتی اندکی به حاشیه رانده شود. نام و یاد امام همواره در #متن باقی بماند. این، اساس کار است که خداوند به شما هم توفیق خواهد داد.
آدمی میتواند به روشنی بفهمد که این کارها منظور نظر حضرت بقیةالله ارواحنافداه است. آدمی میتواند به وضوح بفهمد که آن بزرگوار از ته دل امام ما را دوست میداشته و دوست میدارد. هر کس هم که ایشان را بزرگ بدارد، و از ایشان تجلیل کند، کاری مورد رضای آن بزرگوار انجام داده است.
#امام_خامنهای_۷۷_۰۲_۲۸
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 0⃣2⃣#یادداشت بیستم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان_انقل
بسم الله الرحمن الرحیم
1⃣2⃣#یادداشت بیست و یکم
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش چهارم
✅#ضرورت_دانش✅
🔰 تعریف دانش
◀️دانشها مجموعهای از شناختها و گزارههای مستدل و بههمپیوسته است. دانشها از مسیر ایده تا یک قاعدهی علمی چکش بسیار خوردهاند، به همین واسطه در بازههای زمانی کوتاه از تبدل بسیار در امان هستند.
◀️علاوه بر آن بر مقدمات و منطق نسبتاً نیرومندی متکیاند.و در تحلیلها و توصیهها از قوت مناسبی برخوردارند و چون ابزاری قدرتمند واقعاً توان راه گشایی دارند.
🔰 نقش اجتماعی دانش
◀️ وقتی اقدامات انسان گسترده میشود و دارای میدانی وسیع میشود. و از طرفی دیگر کشدار و دارای بازه زمانی طولانی میشود، احتیاج بیشتری به یک کانون نیرومند انضباطبخش پیدا میشود.
◀️ یکی از اجزای قطعی این کانون، دانش است.
💠 مقام معظم رهبری:
«آنچه که در درجهی اول در ایجاد قدرت ملی مهم است، به نظر من دو چیز است: یکی علم است، یکی ایمان. علم مایهی قدرت است؛ هم امروز و هم در طول تاریخ؛ در آینده هم همین جور خواهد بود. این علم یک وقت منتهی به یک فناوری خواهد شد، یک وقت هم نخواهد شد. خود دانش مایهی اقتدار است؛ ثروتآفرین است؛ قدرت نظامیآفرین است؛ قدرت سیاسیآفرین است. یک روایتی هست که میفرماید :«العلم سلطان.» علم، قدرت است. «... من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه». یعنی مسئله، دو طرف دارد: اگر علم داشتید، میتوانید سخن برتر را بگوئید، دست برتر را داشته باشید - «صال» یعنی این - اگر نداشتید، حالت میانه ندارد؛ «صیل علیه». پس کسی که علم دارد، او دست برتر را بر روی شما خواهد داشت؛ در مقدرات شما دخالت میکند؛ در سرنوشت شما دخالت میکند. گنجینهی معارف اسلامی پر است از این حرفها. یکی هم ایمان است.»(13/11/88)
🔰جدی و گسترده بودن میدان درگیری با تمدن غرب
◀️پس با این حساب میدان درگیری با تمدن غرب جدی و گسترده بود؛ چون آن تمدن در عرصهی کاملاً گستردهی بشری حضور داشت و توسط دانش به جد پشتیبانی میشد.
◀️حضرت امام تا با فریاد اسلام درخطر است قیام خود را شروع کرد آگاهانه حوزهی تمدن پژوهی و سیاستمداران هوشیار فهمیدند که درگیری او در یک سطح تمدنی بستهشده است.
◀️ «از قرن هیجدهم به بعد هر تحوّل اجتماعی اتفاق افتاده بسط مدرنیته بوده، امّا انقلاب ایران تنها حرکت اجتماعی است که در برابر مدرنیته قرار دارد.» (میشل فوکو (MichelFoucault))
◀️ «مشکل ریشهای غرب بنیادگرایی اسلامی نیست، خود اسلام است؛ یعنی تمدنی متفاوت که مردمانش به برتری فرهنگ خود ایمان دارند. مشکل اصلی اسلام نیز سازمانC.I.A یا وزارت دفاع آمریکا نیست خود غرب است؛ یعنی تمدنی متفاوت که مردمانش به جهان شمول بودن فرهنگ خود ایمان دارند. اینها سوختبار اصلی آتش درگیری میان اسلام و غرب است.»(هانتینگتون، ساموئل، 1376)
◀️ این نوع درگیری با ورود صدها مثل مصدق همشکل نمیگرفت. هر درگیری با غرب ورود در میدان تمدن سازی رقیب نیست. خود غربیها در دل خودشان خیلی باهم درگیر هستند. ؛ این در حالی است که همگی داخل یک چارچوب نظری و ارزشی هستند؛ یعنی همان تمدن غرب.
◀️ آنچه که مسلم است این است که نهضت امام که خواهینخواهی پنجه در پنجه استکبار مست، مغرور و غولپیکر دههی پنجاه انداخته بود و بازهم آگاه یا ناخودآگاه با بنیانها و حتی بخشی از فرآوردههای تمدن غرب به مبارزهی جدی بلکه عمیق برخاسته بود با صحنهی کاملاً دشواری مواجه بود.
🔰 نیاز انقلاب به دانش
◀️ انقلابی با این رویکرد نمیتوانست با دو سه سطر از مطلوبیتهای سطحی بشری و برداشتهای سطحی اسلامی در این میدان دوام بیاورد.
💠مقام معظم رهبری:
«یک نهضت بزرگ اگر بخواهد در میان مردم پا بگیرد، جا پیدا کند با قبول نخبگان و زبدگان جامعه مواجه شود باید حرف و سخن نو به صحنه بیاورد و داشته باشد. با شعار مردم را چهار صباح میشود در صحنه نگه داشت؛ اما مبارزهی بنیانی را با صِرف شعارهای سطحی و پوک ـ که در دهان بعضیها میبینید ـ نمیتوان راه انداخت، بلکه برای آن مبارزه و در صحنه نگه داشتن مردم، فکر لازم است؛ برای پشتوانهی حرکت عظیم مردمی، یک سد و تکیهگاه مستحکم فکری لازم است.»
◀️ طبعاً این نیاز پس از پیروزی نهضت صدها برابر میشوند.
#نیازهای_نظری_نهضت
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود: 2⃣ نام و یاد امام متن حیات انقل
به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله جستارهای #راه_امام تقدیم می شود:
3⃣مثل وجودی که همه ماهیات را هستی بخشید...
همه چیز از او روئید. همه چیز بود، او نبود در روزگاری و ما هیچ چیز نداشتیم. همین #ایران بود، همین #ملت بود، همین #موقعیت_جغرافیایی بود، همین #فقه بود، همین #قرآن بود، همین #نهجالبلاغه بود، اما او نبود، #هیچ_چیز_نبود، هیچ چیزی نداشتیم، بعد او پدید آمد، قدم در صحنه گذاشت؛ مثل #وجودی که ماهیات را #هستی میبخشد، تحقق میبخشد؛ مثل روحی که به کالبدی دمیده میشود و اجزای آن کالبد را زنده میسازد، #ما_را_زنده_کرد.
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
☑️ #اندیشه_آزاداندیشی
📝 سلسله یادداشت های #استاد_فلاح در مورد آزاداندیشی
🔹 یادداشت شماره 1⃣ #معرفی_بحث
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
👇👇👇
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
☑️ #اندیشه_آزاداندیشی
📝 سلسله یادداشت های #استاد_فلاح در مورد آزاداندیشی
🔹 یادداشت شماره 1⃣ #معرفی_بحث
🔘 در سال 81 جمعی از فضلای حوزه نامهای به مقام معظم رهبری حفظهاللهتعالی نوشتند و در آن نوشته « نهادینه کردن آزادیهای فراهم آمده در جمهوری اسلامی و ترویج ادب استفاده از آن» را دارای ضرورت فوری دانسته بودند و معتقد بودند این کار «باید از راه نهادسازی برای گفتگوهای شفاف و مستدل در همه قلمروهای علمی و دینی در دانشگاه و حوزه صورت گیرد، به نحوی که صریحا تحت الحمایۀ نظام باشد و فرهنگ "مناظره و اجتهاد و تولید نظریه" را حمایت و هدایت و بلکه تشویق کند.»
🔘مقام معظم رهبری حفظهاللهتعالی در فاصلۀ زمانی کوتاهی، نامهای پرمضمون و پرحرارت در پاسخ به این نامه و استقبال از این دعوت نوشتند. با دعوت پراصرار رهبری موج امیدبخشی از محافل و نشستهای آزاداندیشی در حوزه و دانشگاه به جریان افتاد. این تلاشها با تمام ثمرات شیرینی که داشت، به تدریج افول کرد و این بار داغ ناتمام ماندن این خیز مبارک را نیز بر دل حوزۀ نیازمند تحول و تعالی نشاند. اما رهبری مکرر در مکرر این خواسته را تکرار کرد و جستن راههای رونق این کرسیها را مطالبه نمود.
🔘ورود در این واجب بزرگ اجتماعی نیازمند انواع تلاشها است؛ تلاشهای نظری، ترویجی و گفتمانی و تلاشهای آزاداندیشانۀ فردی و گروهی و دامن زدن به برگزاری کرسیهای آزاداندیشی. ما نیز به سهم خود به صورت محدود وارد مباحث نظری ـ ترویجی مربوط به این بحث میشویم.
🔴مباحث پیش رو در محورهایی از قبیل عناوین زیر خواهد بود:
◀️تعریف
◀️نسبتها
◀️ضرورت و ارزش
◀️کارکرد و پیامد
◀️فرهنگ و رویّه
◀️سابقه و وضعیّت
◀️غرض و هدف راهبردی
◀️لوازم دستیابی به آزاداندیشی
◀️چارچوب، سازوکار و روش
◀️آفات و رهزنان آزاداندیشی
◀️سنجۀ آزاداندیشی
◀️جایگاه مناسب
◀️گستره و موضوعات
◀️قالبها و مجالات
◀️مخاطبان و رسالتمندان
◀️ارزیابی تلاشها
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بعون الله و به مدد عنایت حضرت ولیعصر عج 5شنبه شب مورخ 27 دی ماه جلسه ای با حضور مدرسان کتاب ارجمند
من باب پاسخگویی به مطالبه مخاطبین عزیز و ارجمند صوت گعده معرفتی پیرامون کتاب شذرات المعارف و شخصیت آیت الله شاه آبادی قدس سره
تقدیم میگردد.👇👇👇
🎙بخش اول سخنان استاد دسمی
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1010
🎙بخش اول سخنان استاد موسوی
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1013
🎙بخش اول سخنان استاد فلاح
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1015
🎙بخش دوم سخنان استاد موسوی
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1022
🎙بخش دوم سخنان استاد دسمی
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1025
🎙بخش دوم سخنان استاد فلاح
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1027
🎙بخش سوم سخنان استاد دسمی
🌐https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi/1029
#شذرات_خانه
#شذرات_المعارف
#اندیشه_اجتماعی
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.