پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله جستارهای #راه_امام 7⃣1⃣او با #قیام تاریخیاش در راه خدا و تلاش بینظیرش برای #إقامهی قسط و
💠سلسله جستارهای #راه_امام
8⃣1⃣او #خشم و #برائت نسبت به #مشرکین و کفار عنود، و #عطوفت و #مؤدت نسبت به #مسلمانان سراسر جهان را مصداق کاملی از «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» ساخت.
#فتح_۲۹
#امام_خامنهای
#پیام_چهلمین_روز_ارتحال_امام_خمینی
#آیات_الامام
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🗞 نشریه #عهد_61 منتشر شد
📖 ویژه نامه بیانیه #گام_دوم انقلاب
🔴 بایکوت مقدّس
⭕️ راهبردِ راهبر
♨️ همپای جلودار
💠 ماجرای پیر و جوان
🔴 روی این بیانیه خیلی زحمت کشیده ام
کاری از خانه طلاب جوان
#نشریه_عهد
#عهد_61
〰〰〰〰〰
@KhaneTolab
〰〰〰〰〰
دانلود👇👇👇👇
هدایت شده از خانه طلاب جوان
61.pdf
2.62M
🗞 دانلود نشریه #عهد_61
📖 ویژه نامه بیانیه #گام_دوم انقلاب
🔴 بایکوت مقدّس
⭕️ راهبردِ راهبر
♨️ همپای جلودار
💠 ماجرای پیر و جوان
🔴 روی این بیانیه خیلی زحمت کشیده ام
#نشریه_عهد
#عهد_61
🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
#اطلاعیه
⚪️ جلسات #گروه_راهیابی الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت
🔵 جلسه بازخوانی و تحلیل و بررسی متن #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
🔴 با حضور حجت الاسلام و المسلمین #استاد_فلاح_شیروانی
🔘 زمان: پنج شنبه ها ساعت 8 تا 9 صبح
☑️ مکان: مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
#الگوی_پیشرفت_ایران
#حاکمیت_مطلقه_الله
#دین_مهندس_دنیا
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#استاد_فلاح_شیروانی
جلسه1⃣
صوت:
https://eitaa.com/fvtt_ir/237
متن:
https://eitaa.com/fvtt_ir/238
جلسه2⃣
صوت:
https://eitaa.com/fvtt_ir/386
متن:
https://eitaa.com/fvtt_ir/387
جلسه3⃣
صوت:
https://eitaa.com/fvtt_ir/495
متن:
https://eitaa.com/fvtt_ir/496
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
971013-ج1-جلسه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت-LQ.mp3
20.64M
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#استاد_فلاح_شیروانی
#صوت
🎧جلسه اول
🗓1397/10/13
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
1الگو 13-10-97.pdf
126.2K
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#استاد_فلاح_شیروانی
#متن
📝جلسه اول
🗓1397/10/13
🔵 پیاده سازی و تدوین: #امیرحسین_سعیدی_صابر
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
971020-ج2-جلسه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت-LQ.mp3
13.54M
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#استاد_فلاح_شیروانی
#صوت
🎧جلسه دوم
🗓1397/10/20
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
2الگو 20ــ10ــ97.pdf
577.5K
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#استاد_فلاح_شیروانی
#متن
📝جلسه دوم
🗓1397/10/20
🔵 پیاده سازی و تدوین: #امیرحسین_سعیدی_صابر
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
971104-ج3-جلسه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت-LQ.mp3
20.76M
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#استاد_فلاح_شیروانی
#صوت
🎧جلسه سوم
🗓1397/11/04
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3الگو 4ــ11ــ97.pdf
409.6K
☑️سلسله جلسات #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#استاد_فلاح_شیروانی
#متن
📝جلسه سوم
🗓1397/11/04
🔵 پیاده سازی و تدوین: #امیرحسین_سعیدی_صابر
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله جستارهای #راه_امام 8⃣1⃣او #خشم و #برائت نسبت به #مشرکین و کفار عنود، و #عطوفت و #مؤدت نسبت
💠سلسله جستارهای #راه_امام
9⃣1⃣او با #مناجات و #تهجد و #تضرع_خالصانه، در سلک «عَسَىٰ أَن يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَّحْمُودًا» درآمد.
#أسراء_۷۹
#امام_خامنهای
#پیام_چهلمین_روز_ارتحال_امام
#آیات_الامام
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 8⃣2⃣#یادداشت بیست و هشتم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبا
بسم الله الرحمن الرحیم
9⃣2⃣#یادداشت بیست و نهم
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش دوازدهم
✅ #ضرورت_اندیشه ✅
◀️👈چه اتفاقی افتاده است که انگار این اندیشه حضرت امام دیگر در صحنه نیست؟
4⃣ احترام بیجایی که هم جامعه برای روحانیت قائل است و هم روحانیت برای خود!(غرور به حقانیت)
👈شما اولاً به روحانیت دارید خیلی احترام میگذاری که این کار خیلی غلطی است، نباید به روحانیت احترام بگذاری. اگر یکجایی دارد بیتقوایی میکند جواب نمیدهد باید به چشمش بیاوری که توداری بیتقوایی میکنی و جواب نمیدهی. این غلط است البته عرض کردم روش اجرا باید روش سنجیدهای باشد ولی اگر روحانیت دارد بیتقوایی میکند که قطعاً بیتقوایی است به مسئلههایی که مسئله های اسلام است، مسئله های جامعهی اسلامی است جواب نمیدهد؛ باید به آن نشان بدهی که داری بیتقوایی میکنی، نانی که میخوری حرامت باشد، باید به آن نشان بدهی با همین زبان با آن حرف بزنی.
👈 یکی از چیزهایی که مانع این است که دانش اسلامی توسعه بیابد احترام به روحانیت است من این را حالا سمبلیکش میکردم اینطوری میگفتم بعد بچهها میگفتند بابا این چه دارد میگوید. میگفتم یکی از موانع احترام به روحانیت است، شما فکر میکنید ما یکمشت قدیس هستیم؟ نه خیر شدیداً هم گرفتار هوای نفس هستیم، شدیداً هم در هوای نفس هستیم. متأسفانه رفتیم در جلد شیر حالا فکر میکنیم خبری است.
👈همینطوری ایستادیم تکان نخوردیم. بعد هم موقعی که میآییم تا جواب بدهیم میآید میگوید حاجآقا دست نزنید، اینها کارهای چیپی است دست به آن نزنید من جوابش را میدهم شما حاجآقا احترام دارید بروید آنجا بفرمایید کارهای بیخود بکنید! بعد ما میرویم اینجا باز دومرتبه اصالت تنبلیه و عافیتطلبی و... این جدایی دین از سیاست است، هست دیگر این اتفاق الآن افتاده است
👈 مگر تو الآن نگفتی میآیی اینجا را جارو میکنی چرا جارو نمیکنی؟ دائم دنبال این هستی که حالا جارو گرفتم، بیایند دستم را بوس کنند! باباجان برو جارو کن این اَدا اَتفارها چیست که داری درمیآوری؟!
شهید بهشتی در بحث حج میگوید جامعهی حوزوی آفت خورده است. یکی از مشکلات جامعهی حوزوی امتیازخواهیشان است. نمیخواهد در اعداد مردم باشد نمیخواهد مثل مردم باشد. حالا از این بدتر روشنفکرها هستند، ولی حالا ایشان دربارهی روحانیت میگوید نمیخواهد در اعداد مردم باشد این را میخواهید بسنجید میگوید یکجایی داریم آزمودن میکند، کجاست؟ میگوید حج. بابا در حج به نام خدا همه را لخت میکنند تن همه چند تا حوله میپوشانند برای چه؟ برای اینکه معلوم نشود ژنرال کیست، کارگر کیست، هیچی به هیچی هیچکس اینجا هیچکاره نیست همه فقط خدا. بعد میگوید آنجا میبینید یک عده بادمجان دور قابچی میدوند راه را بازکنید حاجآقا حاجآقا راه را برای حاجآقا بازکنید! یککلام هم نمیگوید بابا رها کنید یعنی چه حاجآقا حاجآقا پیامبر میآمد در بین مردم همینطوری میرفت. شهید بهشتی می گوید این روحیهی امتیازخواهی پدر روحانیت را درمیآورد.
#نیازهای_نظری_نهضت
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
ظرف صدور بیانیه گام دوم-ح.فلاح-971209.MP3
35.9M
🎙صوت سخنرانی در مدرسه مصباح الهدی با موضوع
🔰"ظرف صدور بیانیه #گام_دوم "
💠حجت الاسلام فلاح
🔴کیفیت متوسط
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
#اطلاعیه ⚪️ جلسات #گروه_راهیابی الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت 🔵 جلسه بازخوانی و تحلیل و بررسی متن #الگو
به همت کارگروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی سلسله جستارهای #الگوی_پیشرفت در بیانات رهبری تقدیم می شود.
🌐لینک گروه کارگروه:
http://eitaa.com/joinchat/2591686672C6d35b487a0
#حاکمیت_مطلقه_الله
#دین_مهندس_دنیا
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله جستارهای #راه_امام 9⃣1⃣او با #مناجات و #تهجد و #تضرع_خالصانه، در سلک «عَسَىٰ أَن يَبْعَثَك
💠سلسله جستارهای #راه_امام
0⃣2⃣او با عمری که روزها و ساعتها و لحظههایش با #مراقبه و #محاسبه سپری میشد، صدها آیهی #قرآن را که در توصیف #مخلصین و #متقین و #صالحین است، مجسم و عینی ساخت.
#امام_خامنهای
#پیام_چهلمین_روز_ارتحال_امام
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 9⃣2⃣#یادداشت بیست و نهم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان
بسم الله الرحمن الرحیم
0⃣3⃣#یادداشت سی ام
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش سیزدهم
✅ #ضرورت_اندیشه ✅
💠چند مبحث پیرامونی و حاشیه ای مهم
1⃣ #نظام_آموزشی_بدون_مسئله یک خطای راهبردی است (پژوهشگر(معیار) کیست؟)
🔴این خیلی مهم است که مسئلهی شما چیست. یکی از خطاهای نظام آموزشی این است که به شما خوردوخوراک میدهد میگوید بعداً میفهمی مسئلهها چیست. من این را یک خطا میدانم. شما باید همینطور که دارد سطح علمیتان میرود بالا باید مسئلهدار باشید، و مسئلههای نازلی نباشد، مسئله های فاخر، حتی مسئلهمای امروز نباشد، مسئلههایی که حدس میزنید مسئله های فردا است. این مسئلهها باید درجانتان برود.
یک بحثی است به نام هویت پژوهشی، پژوهشگر کیست؟ این بحث طلبتان باشد که بعداً توضیح بدهیم؛ آنجا من معمولاً توضیح میدهم که به چه کسی میگوییم پژوهشگر؟ پژوهشگر معیار کیست؟ (1)
2⃣ #انسانهای_بزرگ و داشتن #مسئله_عمری
🔴 انسانهای بزرگ یک پدیدهای در زندگیشان دارند به نام مسئلهی عمری. متأسفانه نظام آموزشی ما، نظام بیستتا سیب آنجا نگه میدارد میگوید بیا این را گاز بزن، این را گاز میزند؛ این را هم گاز میدهد؛ یعنی اینطور نیست که شما را تشویق کند به سمت یک مسئله عمری، که کل لحظات عمرت را و بر کل سرمایههایت حکومت کند. اصلاً یک چنین چیزی را نمیفهمد.
🔴 انسانهای بزرگ مسئله های عمری دارند. حضرت آقا دربارهی حضرت امام یک تقریری دارد میگوید؛ مسئلهی عمری حضرت امام؛ فعلاً به شما نمیگویم. میگوید امام مسئله داشته است از جوانی مسئله داشته است. یک مسئلهای که تا این آخر هم داشت. حضرت امام مسئلهی عمری داشت.
3⃣ نقدی به سیستم ارزیابی #حافظه_محور در نهادهای علمی و آموزشی کشور
🔴 خیلی مهم است که چطوری دارید فقه میخوانید، بعضیها فقه میخوانند بعد میبینید که داغان داغان هستند، خستهی خسته هستند؛ یعنی اینقدر این عبارتها را زده است بر سرش، کتاب را زده است بر سر خودش، خستهی خسته است. اصلاً میگویی بابا این همه خوردی حالا دیگر باید مست شده باشی. میگوید مست چه چیز است بابا؟! یکچیز بیاور بگیرم بخوابم. این به درد نمیخورد اینطوری دانش خواندن به درد نمیخورد عزیزان!
🔴 عزیزان! یکی از مشکلات نظام آموزشی این است، به من و شما نمیگوید چه زمانی داری درست کار میکنی، جلوی مغنی مینویسد، 15. بفرمایید 15 یعنی چه؟ من باید از این نمره چه بفهمم؟ همه هم به این 15 دلخوش هستند. استاد میگوید: الحمدالله 15. نظام آموزشی میگوید: الحمدالله 15. شاگرد میگوید: 15. یعنی چه 15؟ یعنی اینکه مادهی آموزشی را باور کرد؟ یعنی به این مادهی آموزشی علاقه دارد؟ یعنی قدرت تجزیه و ترکیب و استنباط دارد؟ یعنی چه؟ دقت میکنید. اصلاً پویایی ندارد. و نظام ارزشیابی به ما میگوید سر پل خِرگیر کجا است، چه چیزهایی رصد میشود؟ کلاً دارند حافظه را میکاوند. اینکه من چقدر بادانش ارتباط گرفتم مهم نیست. متن هم که به تو میدهند، آدم ظریف اندیش میخواهد، که بگوید این امتحان هم حافظه محور بود. بدتر از حافظه محور، متن محور بود و به من داری یاد میدهی ارتباط گرفتن بادانش را از تو نمیخواستیم، این متنها را صاف کن.
#نیازهای_نظری_نهضت
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
به همت کارگروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی سلسله جستارهای #الگوی_پیشرفت در
به همت کارگروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی سلسله جستارهای #الگوی_پیشرفت در بیانات رهبری تقدیم می شود.
🌐لینک گروه کارگروه:
http://eitaa.com/joinchat/2591686672C6d35b487a0
#حاکمیت_مطلقه_الله
#دین_مهندس_دنیا
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله جستارهای #راه_امام 0⃣2⃣او با عمری که روزها و ساعتها و لحظههایش با #مراقبه و #محاسبه سپری
💠سلسله جستارهای #راه_امام
1⃣2⃣او، آن #روحالله بود که با عصا و ید بیضای #موسوی، و بیان و فرقان #مصطفوی، به نجات #مظلومان کمر بست؛ تخت فرعونهای زمانه را لرزاند و دل #مستضعفان را به نور امید روشن ساخت.
#امام_خامنهای
#پیام_چهلمین_روز_ارتحال_امام
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 0⃣3⃣#یادداشت سی ام 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان_انقل
بسم الله الرحمن الرحیم
1⃣3⃣#یادداشت سی و یکم
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش چهاردهم
✅ #ضرورت_اندیشه ✅
💠چند مبحث پیرامونی و حاشیه ای مهم
4⃣ تولید #دانش_تمدن_گرا یا اسلامی
🔴 آسیبشناسی روشهای خلق دانش تمدنگرا یا اسلامی
⁉️ الآن سالهای سال است دائماً داریم میگوییم که خلق دانش تمدنگرا، خلق دانش اسلامی؛ ولی هیچ اتفاقی نمیافتاد؟
⁉️ چرا دانش دیگر [تمدنگرا] خلق نمیکنیم؟
🔵چون دانشهایی که بشر خلق میکند، جامعه بشری بهشدت متأثر از پارادایمی است که در فضای آکادمیک وجود دارد یا پارادایم علمی یا پارادایم فرهنگی، و الآن این پارادایم چیست؟ فکر غربی؛ و در حوزه یک پارادایم دیگر است که با آن تنوری گرم نشد و نمیشود؛ با آن پارادایم فقط میشود متحجر شد و دائماً گیر بیخود و بیجهت داد، دستانداز درست کرد، بنبست درست کرد.
🔵 این دو تا پارادایم [غربی و حاکم بر حوزه] عقیم است. عقیم یعنی چه؟ یعنی به عنوان پشتیبانی از انقلاب اسلامی عقیم است.
🔴 تنها راه خلق دانش تمدنگرا به هم زدن #پارادایم_غربی با #اندیشه_انقلابی است
🔵تنها راهش این است عزیزان باید این پارادایم را به هم زد و تنها چیزی که میتواند این پارادایم را به هم بزند اندیشهی انقلابی است؛ فلذا من خیلی جاها نوشتهام، نقش معرفتی انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی قدرت خلق پارادایم دارد، این را من الآن ادعایش را مطرح میکند بعد برایتان توضیح میدهم.
🔵 قدرت خلق یک پارادایم جدید، تنها و تنها در اندیشهی انقلاب اسلامی است، هیچ کشور دیگری و هیچ اندیشهی دیگری ادعایش را هم ندارد. با این هیکل قدرتمندی که فکر غربی پیداکرده است، یعنی تمدن غربی، همه را در دنیا خفه کردند؛ کسی جرئت نمیکند با این تمدن و با آرایشی که به کشورهای جهان سوم دادند، در بیفتد. آرایش چیست؟
🔴 به هم ریختگی #نظام_توزیع_استعدادها در کشورهای جهان سوم عامل #انفعال در برابر تمدن غرب
🔵 نظام توزیع استعدادها غلط است. به این ترتیب است؛ فنی، پزشکی، علوم انسانی، هنری. حوزه اصلاً در دَور نیست، حوزه اصلاً در حساب نیست، اصلاً در بازی واردش نکردند. این نظام توزیع استعماری است میدانید چرا؟ اگر یک کشوری بالاترین استعدادهایش میشوند مهندس و یکمشت آدم گیج میروند علوم انسانی؛ یعنی یکمشت آدمی که به او دویست سال هم فرصت بدهی تا آخر عمرش مقلد است، غایت کاری که میکند تقلید است؛ مهمترین حادثهی عمرش این است که توانست فلان کتاب مثلاً هگل را بفهمد.
🔵 کل جهان سوم اینطور است؛ یعنی چه؟ یعنی آنجایی که اندیشه خلق میشود این جغرافیا نیست، در خود غرب اندیشه خلق میشود. بقیهی نقطه های این عالم چه؟ اندیشه را بلع میکنند، خلق نمیکنند. بزرگترین حادثهای را که رقم میزنند ترجمه است.
🔵 من در دانشگاه شریف دارم این را میبینم، یعنی فیلم شبانهروزی که داریم مشاهده میکنیم آنکسی که خیلی باعرضه و بااستعداد است سریع اَپلای میکند میرود خارج کشور، آنکه هیچ سوخت. آنکسی که به همان اندازه باعرضه است یا کمتر از آن باعرضه است میماند بعد میبیند اینقدری که من بار زدم که اصلاً کشور من اینقدر احتیاج ندارد، این سطح از دانش که اصلاً در کشور من مصرف ندارد. پَیپِر میخواهد بدهد باید در آی اس آی منتشر شود. آی اس آی دست کیست؟ پروژههای پنتاگون یک چکش میزند رویش خرد میشود و بعد در کشورهای دیگر در تمام دانشگاههای جهان سوم پخش میکنند. آن تهماندهی استعدادها هم که اینجا میماند پروژهای که دارد حل میکند یکی از مسئلههای پنتاگون است بعد موشکش میکنند میزنند بر سر همین آدم.
🔴 اندیشه امام توان به هم ریختن پارادایم غربی را دارد
🔵 عزیز من! اندیشهی امام بالاترین قیمت را در این کشور دارد، شما بروید در فضای آکادمیک اندیشه امام را جدی میگیرند؟ نه چرا؟ چون آن جامعهی علمی نادان است، جنس نمیشناسد، و الا شکوفایی دانش درگرو اندیشهی اسلامی است.
🔵 اگر اندیشهی حضرت امام را در فضای عمومی و در فضای تخصصی تبدیل به گفتمان بکنیم، توان نابودی آن پارادایم را دارد. اگر پارادایم انقلابی بیاید وسط خیلی پربرکت است، شما توان تولید انبوه دانش تمدن گرای اسلامی پیدا میکنید، بعد آن موقع ریزودرشت موقع ای که میاندیشند پاسخهای اسلامی میدهند.
🔵 نمیگویم دانش است، خیر چیزی که سوخت بار عملیات گستردهی خلق دانش تمدن گرا است تهیه میشود، عرض بنده این است مطلقاً هم گزینهی دیگر نداریم، باید بزنیم چراغ این پارادایم را بشکنیم، این پارادایم اگر نابود نشود شما روزانه خسارت میدهید. طلبههایت را میگذاری که بروند با علوم انسانی بجنگند میروند خودشان علوم انسانی ترویج میکنند.
#خلق_دانش_تمدنگرا
#نیازهای_نظری_نهضت
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 حجت الاسلام فلاح شیروانی: موقف ما در نظام تعلیم و تربیت، موقف توحیدی نیست.
✅ مدرسه تمدن نوین اسلامی(متنا)؛ دوره تربیت مربی و کادر آموزشی در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی
📌 @matna_tarbiat
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
http://eitaa.com/fvtt_ir
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
به همت کارگروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی سلسله جستارهای #الگوی_پیشرفت در
به همت کارگروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی سلسله جستارهای #الگوی_پیشرفت در بیانات رهبری تقدیم می شود.
🌐لینک گروه کارگروه:
http://eitaa.com/joinchat/2591686672C6d35b487a0
#حاکمیت_مطلقه_الله
#دین_مهندس_دنیا
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🎙صوت جلسه 🔰کرسی نظریهپردازی " #کلام_انقلابی یا معنویت انقلابی " 💠حجت الاسلام فلاح 🔴کیفیت متوسط #
نشست نظریه پردازی کلام انقلابی.pdf
323.9K
🔰متن کرسی نظریهپردازی " #کلام_انقلابی"
💠حجت الاسلام فلاح
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله جستارهای #راه_امام 1⃣2⃣او، آن #روحالله بود که با عصا و ید بیضای #موسوی، و بیان و فرقان #مص
💠سلسله جستارهای #راه_امام
2⃣2⃣او به انسانها #کرامت، و به مؤمنان #عزت، و به مسلمانان #قوت و شوکت، و به دنیای مادّی و بیروح #معنویت، و به جهان اسلام #حرکت، و به مبارزان و مجاهدان فیسبیلالله #شهامت و شهادت داد.
#امام_خامنهای
#پیام_چهلمین_روز_ارتحال_امام
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 1⃣3⃣#یادداشت سی و یکم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان_ا
بسم الله الرحمن الرحیم
2⃣3⃣#یادداشت سی و دوم
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش پانزدهم
✅ #ضرورت_اندیشه ✅
💠مروری بر مباحث پیشین
🔰موضوعات ویژهای که در بحث اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی باید به آن امعان نظر شود
1⃣ اهمیت بینظیر #انقلاب_اسلامی؛
2⃣ یک خطای راهبردی: اهتمام کمفرزندان انقلاب به #شناخت_انقلاب_اسلامی و برجستگیهای آن؛
3⃣ضرورت شناخت همه جانبه از #نظام_سلطه؛
4⃣ سیطره و گستره نظام سلطه و تمرکز ولایت شیطانی طاغوتی؛ در مقابل نزدیک شدن ایران به کانون ولایت جریان مقابل نظام سلطه؛
5⃣ حادثه بینظیر پشتیبانی یک #تمدن نیرومند از نظام گسترده سلطه، برخوردار شدن #اباحیگری و #ظلم و تعدی از یک فلسفهی پشتیبان؛
6⃣اهمیت و نقش اجتماعی #دانش؛ و اینکه اهتمام رهبری به خلق دانش و تحلیل صریح ایشان از قدرت تعیینکننده و سرنوشتساز علم؛
7⃣ اهتمام رهبری به مقولهی تدبیر و چارهاندیشی و برخورداری از #دستگاه_نیرومند_تحلیل_ساز و تصمیمساز؛
8⃣ اهمیت #قانون_اساسی و اهمیت تصویب این قانون، نقش قانون اساسی در پیشبرد انقلاب اسلامی در منطقه؛
9⃣سرّ عقبماندگی دانشی حوزه؛ گفتیم حداقل دو تا عامل دارد یک در کنج عافیت نشستن و به میدان مسئولیت پا نگذاشتن و دوم رقابت علوم انسانی کاربردی و آمادهی غربی در اکثر زمینههای مربوط به ادارهی زندگی فردی و اجتماعی انسانها؛
🔟 تفاوت #دانش و #اندیشه؛
1⃣1⃣ اهمیت اندیشه و #نقش_اجتماعی آن.
#نیازهای_نظری_نهضت
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.