پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰❓ #مبارزه_امروز چیست؟ #بخش اول 💠 #جنگهای_پنهان کسی که میخواهد ساختمان 110 طبقه بسازد و کلی انسا
🔰❓ #مبارزه_امروز چیست؟
#بخش دوم
💠 #جنگهای_پنهان
اگر کسی فهمید باید بنیادهای فکری شما را بزند و الا تا سالهای سال مسیرهای درست را تشخیص میدهید و دوست و دشمن را میشناسید و انسانهای مبارز تربیت میکنید و به میدان میفرستید، یک میدان جنگ درست کرده است یا خیر؟
اگر کسی فهمید باید جای معروف و منکر را در ذهن و شعور عام جامعه عوض کند تا دوست را دشمن و دشمن را دوست ببینند و دمار از روزگار مجاهدان در بیاورند، یک میدان جنگ درست کرده است یا خیر؟
اگر کسی فهمید باید ماشین اقتصاد این کشور و این انقلاب را خاموش کند و به صورت حیرتآوری در میدان گسترده و واقعی شروع به تخریب این دستگاه کرد، یک میدان مبارزه درست کرده است یا خیر؟
اگر کسی فهمید آموزش و پرورش شما با تمام بیربطیها و بیخاصیتیها و الگوهای ناکارآمد تعلیمی و تربیتی بالاخره دارد بچه شیعه تربیت میکند و تصمیم گرفت حتی از مهد
کودک شروع کند و مثل گرگی که به گلهای میزند گروه گروه بچهها را از فضای معصومانۀ فطرت بیرون ببرد، یک میدان مبارزه را پیش روی ما باز کرده است یا نه؟
اگر کسی فهمید که یکی از بزرگترین سرمایههای راهبردی یک کشور انقلابی نشاط جسمی و جمعیّت جوان آن است و برای «بیمار» کردن کشور شما و از بین بردن زاد و ولد برنامه ریخت و اقدام کرد و حسابی هم پیش رفت، یک میدان مبارزه غمبار را پیش روی ما باز نکرده است؟
اگر کسی فهمید ...
#استاد_فلاح
#یادداشت_استاد
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
به همت کارگروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی سلسله جستارهای #الگوی_پیشرفت در
به همت کارگروه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی سلسله جستارهای #الگوی_پیشرفت در بیانات رهبری تقدیم می شود.
🌐لینک گروه کارگروه:
http://eitaa.com/joinchat/2591686672C6d35b487a0
#حاکمیت_مطلقه_الله
#دین_مهندس_دنیا
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله جستارهای #راه_امام 3⃣2⃣او به همه فهماند که #انسان_کامل شدن، #علیوار_زیستن و تا نزدیکی مرزه
💠سلسله جستارهای #راه_امام
4⃣2⃣ از این پس دنیا شاهد شکوفایی روزافزون #خمینی_کبیر خواهد بود. نهالی که او نشانده و بذری که او پاشیده، همان #کلمه_طیبه ای است که: «أَصْلُهَا ثَابِتٌ و َفَرْعُهَا فِي السَّمَاء تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا».
#إبراهیم_۲۵_۲۴
#امام_خامنهای
#پیام_چهلمین_روز_ارتحال_امام
#آیات_الامام
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
#اطلاعیه
⚪️ جلسات #گروه_راهیابی الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت
🔵 جلسه بازخوانی و تحلیل و بررسی متن #الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
🔴 با حضور حجت الاسلام و المسلمین #استاد_فلاح_شیروانی
🔘 زمان: پنج شنبه ها ساعت 8 تا 9 صبح
☑️ مکان: مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
#الگوی_پیشرفت_ایران
#حاکمیت_مطلقه_الله
#دین_مهندس_دنیا
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰❓ #مبارزه_امروز چیست؟ #بخش دوم 💠 #جنگهای_پنهان اگر کسی فهمید باید بنیادهای فکری شما را بزند و الا
🔰❓ #مبارزه_امروز چیست؟
#بخش سوم
الآن میدانهای گستردۀ مبارزه با انقلاب تمدنساز اسلامی ایران گشوده شده است ـ خرمشهرها در پیش است ـ و بزرگترین خطر این است که سرداران این نهضت ـ یعنی همانها که قناسهها روی آنها تمرکز کرده است ـ مبارزه را نمیبینند و نمیتوانند درست مبارزه کنند.
ما با این مشکل مواجهیم که مبارزه دیده نمیشود.
پس اولین مبارزه مبارزه با جهل است، مبارزه با غفلت است، مبارزه با نزدیکبینی است، مبارزه با سهلانگاری است، مبارزه با سطحینگری است، مبارزه با ...
کسی که متوجه میشود سیمان دیوارههای یک سدّ بزرگ فرسوده شده و در شرف متلاشی شدن است و یک شهر بزرگ در شرف قتل عام است و حالا تمام فکر و ذکرش این شده که این معضل عجیب و غریب را چطوری باید حل کنیم، از نظر دیگران «یه جوری!» است. چرا که صحنه مثل جنگ خرمشهر و آبادان نیست که با گلوله آدم میکشند و سرزمین را اشغال کردهاند و به شهر ریختهاند و خانهها را خراب میکنند و جان و ناموس به خطر افتاده است و ... به همین خاطر «خطر» محسوس محسوس است.
حالا فرض کنید تضعیف سازۀ سد را دشمن دارد انجام میدهد و یک طرح ده ساله ریخته و به تدریج دارد پیش میرود و خوب هم دیده و خوب هم از فرصتها استفاده میکند.
حالا به آن فرض اضافه کنید که دشمن کاری کرده که این تخریب به صورت پنهان به دست خود مردم و به عنوان تفریح یا یک کار ملی یا یک کار مقدس دینی دارد انجام میشود و مردم حسابی پشت کار هستند. در این صورت این یک میدان مبارزه هست یا خیر؟ چه کسانی این مبارزه را میتوانند ببینند و باور کنند، و چه کسانی میتوانند ناامید نشوند و به راه چاره بیاندیشند، و چه کسانی راه چاره را مییابند، و چه کسانی پای رفع مشکل و دفع دشمن و دفع خطر میایستند و دوام میآورند؟
چه کسانی میتوانند دربرابر این که «در برابر مردم» به نظر برسند ولی دوستدار آنها باشند دوام بیاورند؟ (وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم)
این مبارزه معنای مردانگی را حسابی گسترش میدهد و به فداکاری چهرهها و جلوههای پیچیدهای میدهد.
#استاد_فلاح
#یادداشت_استاد
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
☑️ #اندیشه_آزاداندیشی
📝 سلسله یادداشت های #استاد_فلاح در مورد آزاداندیشی
🔹 یادداشت شماره 1⃣ #معرفی_بحث
https://eitaa.com/fvtt_ir/199
🔹 یادداشت شماره 2⃣ #مقدمه (#نیاز_1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/299
🔹 یادداشت شماره 3⃣ #مقدمه (#نیاز_2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/598
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
☑️#اندیشه_آزاداندیشی
📝 سلسله یادداشت های #استاد_فلاح در مورد آزاداندیشی
🔹 یادداشت شماره 3⃣ #مقدمه (#نیاز_2)
🔘در نگاه معماران فرهیختۀ انقلاب اسلامی ـ که همگی جزء متخرّجین دستگاه مبارک حوزۀ علمیۀ شیعه بودند ـ علم سرپل پیشرفت جامعه است و همۀ راههای تعالی و رشد جامعه به آن منتهی میشود. آزاداندیشی خاصیت علمی بودن است و اصولاً تحجر در میدان علم بیمعناست. علم از جهتی چون رودخانه است و حیات و احتشام خود را مدیون جریان داشتن و نو به نو شدن است. وقتی که ذهنها میایستند و تنها به روایت دستآوردهای علمی مشغول میشوند علم به رکود کشیده میشود، بلکه علم از پایگاه پاسخگویی و مشکلگشایی میافتد و عملاً دچار مرگ اجتماعی و تاریخی میشود.
🔘اما اگر طالب حیات و نشاط دانش و اندیشه هستیم، تنها در گرو آزادی اندیشه و رهواری آن است. نشاط اندیشه به عنوان یک پدیدۀ اجتماعی و رفتار فاخر جمعی نیازمند این احساس عمومی است که جولان فکر و نوآوری در نظرگاه شریف نخبگان و جامعۀ علمی مطلوب و ارزشمند است و مانعهای مادی و معنوی پیش روی آن ناچیز است.
🔘خود آزاداندیشی نیز مثل هر عنصر فرهنگی یا اقتصادی یا سیاسی دیگر برای آن که در تراز مناسبی دیده و پیموده شود نیازمند پشتیبانی یک اندیشۀ نیرومند و راقی از آن است، اندیشهای پشتیبان آن پویش و پیمایش. بدون پشتیبانی چنین اندیشهای مسلماً خیزهای بلند اجتماعی به خمود، سردی، تکرار و قشریگرایی خواهد کشید.
🔘مسلّماً برای رسیدن به هر آرزوی بزرگ و هر هدف والایی، سازوکاری وجود دارد. این سازوکار را باید جست و به آن دست یافت. آزاداندیشی نیز از همین قبیل است. این حوزه نیازمند کار نظری است تا حدود و ثغور آن و گونههای صحیح و ناصحیح آن و مسیرهای درست و نادرست دستیابی به نتیجۀ مطلوب، آشکار شود و با کمال تسلط و آرامش پیگرفته شود. با آغاز به فعالیّت «کرسیهای آزاداندیشی»، آزاداندیشی و مسائل فراوان پیرامون آن مورد بحثها و گفتگوهای زیاد ـ و گاه پرشور ـ قرار خواهد گرفت و باید نیز چنین بشود.
🔘اندیشمندان مسلمان، به حکم یک مسؤولیّت الهی و مردمی و این که خود را موظف میدیدند به ضرورتها، تهدیدها و راههای چارۀ پیشرفت جامعه بیاندیشد و رهیافتهای نظری خود را دلسوزانه و پیگیر با جامعۀ خویش در میان بگذارند، طی این سالها که با فرهنگها و مکاتب مختلف مواجه بودهاند و نیازهای جدی اجتماعی به رشد فرهنگی و ترقی و استواری علمی را نیز مشاهده میکردهاند، ضرورت آزاداندیشی را بهروشنی رصد کرده و به لطف الهی در این باب نه صرفاً چند توصیه، بلکه طرح اولیۀ یک «اندیشۀ اجتماعی» و نظرگاه فاخر و راهگشا را برآوردهاند.
🔘با این اندیشۀ اجتماعی در مدونهای مستقل و متناسب باید آشنا شد. آنچه در این مجال شایستۀ ذکر است این است که سرّ تأکیدهای مکرر بزرگان بر رونق آزاداندیشی و فعال شدن «کرسیهای آزاداندیشی» همین روشنبینیها و اشراف نظری و اجتماعی بر این نیاز است.
📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
https://eitaa.com/fvtt_ir
🏴🏴🏴لبّیک داعی الله...
السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ
السَّلاَمُ عَلَیْکَ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ وَ أَنَاخَتْ بِرَحْلِکَ
بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی...
بخشی از زیارت امام حسین علیه السلام در شب و روز اول ماه رجب المرجب
مرکز مطالعات و گفتمانسازی مکتب امام، حلول ماه مبارک رجب را به تمام موحدان و مستضعفان عالم تبریک عرض میکند.
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله جستارهای #راه_امام 4⃣2⃣ از این پس دنیا شاهد شکوفایی روزافزون #خمینی_کبیر خواهد بود. نهالی ک
💠سلسله جستارهای #راه_امام
5⃣2⃣#نهضت_اسلامى در ايران به رهبرى #منجى بزرگ دوران، حضرت #امام_خمينى (رضواناللّهعليه)، به #پيروى از شيوهى نبىأعظم و رسول خاتم و قلهى آفرينش عالم و آدم، حضرت #محمد_مصطفى (صلّىاللهعليهوآلهوسلّم)، در قالب يك #انقلاب تمامعيار ظاهر شد.
#امام_خامنهای
#پیام_اولین_سالگرد_ارتحال_امام
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰❓ #مبارزه_امروز چیست؟ #بخش سوم الآن میدانهای گستردۀ مبارزه با انقلاب تمدنساز اسلامی ایران گشوده
🔰❓ #مبارزه_امروز چیست؟
#بخش چهارم
💠 #اقدام_لازم
بسیاری از جنگهای مؤثر و خطرناک امروز علیه انقلاب اسلامی ایران، به خوبی و به صورتی «مؤثر» دیده نمیشود.
گام اول دیدن این جنگهاست.
گام بعد یافتن مهمترین جنگها است.
گام بعد یافتن راهحل است.
گام بعد احتمالاً توجیه مبارزان است.
...
نهضت گفتمانسازی مکتب امام که بنای بر تبیین «#مثلث_آگاهی» داشت به دنبال همین دیدنها بود. هم «#علم_بمواقع_الحق»، هم «#بصیرت نسبت به میدان» هم «#فهم_اقدام_و_طرح_رهبری».
تنها پس از یک کار جدی و مستمر و پرحجم و شاید شبانهروزی و پرزحمت است که صحنه برای ما آنچنان آشکار میشود که بتوانیم «پرچمداری» کنیم. همین طوری که میشود حدسهایی زد و نگران بود و سوخت، ولی نمیشود وسط میدان آمد و در برابر صدها شبهه و فشار و مانع و اسباب تردید دوام آورد.
#استاد_فلاح
#یادداشت_استاد
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰❓ #مبارزه_امروز چیست؟ #بخش چهارم 💠 #اقدام_لازم بسیاری از جنگهای مؤثر و خطرناک امروز علیه انقلاب
📄فایل پی دی اف #مبارزه_امروز
❓ #مبارزه_امروز چیست؟
❓طنین ندای #هیهات_منا_الذلة ما امروز کدام صحنه را بایستی به لرزه در بیاورد؟
⁉️چقدر #مبارزه_امروز مان را می شناسیم؟!
https://eitaa.com/kalam_Enghelabi/1374
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
📄فایل پی دی اف #مبارزه_امروز ❓ #مبارزه_امروز چیست؟ ❓طنین ندای #هیهات_منا_الذلة ما امروز کدام صحنه
مبارزۀ امروز.pdf
615.7K
📄فایل پی دی اف #مبارزه_امروز
❓ #مبارزه_امروز چیست؟
❓طنین ندای #هیهات_منا_الذلة ما امروز کدام صحنه را بایستی به لرزه در بیاورد؟
⁉️چقدر #مبارزه_امروز مان را می شناسیم؟!
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 2⃣3⃣#یادداشت سی و دوم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان_ا
بسم الله الرحمن الرحیم
3⃣3⃣#یادداشت سی و سوم
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش شانزدهم
✅ #ضرورت_اندیشه ✅
💠چگونگی پیروزی انقلاب با وجود #خلأ_تئوریک ؟
✅ پاسخ: پر شدن #خلأ_تئوریک انقلاب با #اندیشه نیرومند امام (ره) در مقطع پیروزی انقلاب
◀️ انقلاب مشکلات پس از پیروزی را پشت سر گذاشت، هویت خود را حفظ کرد و در مدار #آرمانها و در میدان #ارزشهای خود باقی ماند این نشاندهنده ی دریافت پشتیبانی نظری است و بدون آن ممکن نبوده است.
◀️ این اندیشه مستحکم را امام با بازفهمی، به فهمی و اعتنای کامل به همهی اصول اسلامی تأمین کرد. امام این خلأ را با یک اندیشه پر کرد.
◀️ دشواری دریافت این اندیشه
👈 ما گاهی اوقات فکر میکنیم که دریافت این اندیشه کار سادهای است. میگوییم که این اندیشه را تودهای عظیمی از مردم دریافتند پسکار دشواری نیست، این الآن آفت است و این آفت در طیف بچههای ارزشی هست. تلقیشان این است که دریافت اندیشهی امام کار سهلی است. اینها همهاش حرفهای حق است ولی آن جنبهی اثباتیاش حق است، جنبههای سلبیاش اشتباه است.
👈 اگر این منتهی بشود به اینکه اگر من آمدم دارم مخم را ترید میکنم برای اینکه به اعماق یکچیز پی ببرم کار من شد یک کار بیخود، این دیگر اشتباه است! این یک برداشت اشتباه است از یک سخن حق.
👈 این اندیشه باید در ساحتهای نخبگانی قرائت بشود، لذا دیریاب است.
👈 سادهانگاری است اگر گمان بکنیم که این اندیشه را بهخوبی شناختیم، این سادهانگاری الآن هست فلذا مثلاً میبینیم بچههای انقلابی که تیپهای فکوری هستند – که متأسفانه تعداد کمیشان هستند – [ساده برخورد میکنند و فکر میکنند دریافت این اندیشه کار سهلی است]،
👈 سادهانگاری است اگر خیال کنیم که این اندیشه اکنون در اذهان نخبگان این جامعه دارد موج میزند، اینطوری نیست. همچنین سادهانگاری است اگر سهم این اندیشه را در پیروزی نهضت کم بشماریم.
👈 همهی این سادهانگاریها ریشهها در یک برداشت خودآگاه یا ناخودآگاه دارد، و آن هم ساده پنداشتن درافتادن با تمدن مستکبر متکی به دانش غربی، ولو در گامهای اولیه نهضت؛ یعنی در مقطع انقلاب اسلامی (فروریختن یک نظام سیاسی) و نظام اسلامی (بر پا کردن یک زیرساخت و ساختار پایهی اسلامی)؛ و در امتداد آن کم برگ و بار شماردن داراییهای فکری مکتب حضرت امام،
🔴 رهبری: ««دربارهى #امام خیلى حرف زدهایم، شاید بعضىها خیال کردهاند ما با اغراق و مبالغه حرف میزنیم؛ ولى نه، آنچه دربارهى امام بزرگوارمان گفتهایم، نه اغراق است، نه مبالغه است؛ بخشى از واقعیت است؛ بیش از آنچه توصیف کردهایم و توانستهایم ارائه بدهیم، امام بزرگوار و عزیز ما داراى مضمون و معنا و مغز بود.» بیانات در مراسم سالگردحضرت امام، 14/3/93
#نیازهای_نظری_نهضت
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
⚠️توجه❗️ توجه❗️
💠🙏💠مبتنی بر همین رهنمود آیت الله العظمی شاه آبادی قدس سره از تک تک اعضای کانال تقاضامندیم چنانچه مطالب کانال را سودمند میدانند با ارسال پست ذیل حداقل دو نفر را به عضویت این کانال دعوت بفرمایید.
🏴#قیام_شما_رسانه_ما
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله جستارهای #راه_امام 5⃣2⃣#نهضت_اسلامى در ايران به رهبرى #منجى بزرگ دوران، حضرت #امام_خمينى (ر
💠سلسله جستارهای #راه_امام
6⃣2⃣#مصلحان_اسلامى و متفكرانی در يك صد و پنجاه سال گذشته ... همگى اين #نقص_بزرگ را در كار خود داشتند كه #بهجاى برپا كردن يك #انقلاب_اسلامى، به يك #دعوت_اسلامى اكتفا كردند و #اصلاح جوامع مسلمان را نه با قوّت و قدرت انقلاب، كه با #تلاش_روشنفکرانه و فقط با ابزار قلم و زبان جستجو كردند. اين شيوه، البته ممدوح و مأجور بوده و هست؛ اما هرگز از آن، توقع نتايجى همچون نتيجهى #عمل_پيامبران_أولوالعزم را كه سازندگان مقاطع اصلى تاريخ بودهاند نبايد داشت.
#امام_خامنهای
#پیام_اولین_سالگرد_ارتحال_امام
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
من باب پاسخگویی به مطالبه مخاطبین عزیز و ارجمند صوت گعده معرفتی پیرامون کتاب شذرات المعارف و شخصیت آ
بعون الله و به مدد عنایت حضرت ولیعصر عج 5شنبه شب مورخ 16 اسفند ماه دومین جلسه هم اندیشی پیرامون اندیشه و شخصیت آیةالله شاهآبادی با حضور مدرسان کتاب ارجمند شذرات المعارف برگزار شد.
در این جلسه از محضر اساتید بزرگوار حجج الاسلام دسمی، فلاح و موسوی بهره مند شدیم.
#شذرات_خانه
#شذرات_المعارف
#اندیشه_اجتماعی
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
💠امام خمینی
‼️یکی از بدترین چیزی که اجانب در بین مردم و در بین خود ما القا کردند، این است که اسلام برای این است که ما همان عبادت بکنیم و ظَلَمه را بگذارید به کار خودشان! اینها اسلام را در نظر ما، در نظر جاهلین مسخ کردند و این از کیدهایی بود که با نقشهها پیاده شده است؛ و ما خودمان هم باور کردیم که «آخوند را به سیاست چه»! این حرفْ حرفِ استعمار است، در زیارت جامعه حضرت هادی امامان «ساسة العباد» هستند، این مطلبی بود که استعمار برای اینکه آخوند را جدا کند از دولت و ملت، القا کردند به او؛ آخوند هم باورش آمد! خود آخوند با ما مبارزه میکند که شما چکار دارید به سیاست، این چیزی بوده است که ما را به عقب رانده! ۵۷/۱۲/۱۱
💠رهبرانقلاب
‼️زندگی امام هادی یک زندگی سراسر مقاومت و مبارزه است، امام هادی و دیگر امامان، همه در این خط حرکت کرده اند که حاکمیت خدا را، حاکمیت قانون الهی را بر جامعهها حکومت بدهند و چه جهادها و زجرها و زندانها و تبعیدها و شهادتهای پرثمر و پربار در این راه تحمل کردند! ۶۰/۲/۱۸
مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام شهادت امام هادی علیه السلام را به موحدین و مستضعفان جهان تسلیت عرض میکند.
@Jahade_tabeini
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 3⃣3⃣#یادداشت سی و سوم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان_ا
بسم الله الرحمن الرحیم
4⃣3⃣#یادداشت سی و چهارم
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش هفدهم
✅ دیدگاههای مختلف در #نسبت_انقلاب_با_اندیشه_امام_خمینی (ره)✅
◀️ در باب نسبت انقلاب اسلامی با اندیشهی امام خمینی در میان کسانی که او را باور دارند و انقلاب را مدیون شور و شعور و حرکت او میدانند دیدگاه مختلفی هست. این دیدگاهها را دقیقاً نمیخواهیم بگوییم بر جریانهای فکری یا شبه فکری موجود حاکم هست، تقریباً ما چهار سلیقه و گرایش زیر را درصحنه داریم(البته اینها مواردیست که استقصاء شده اند شاید بتوان موارد بیشتری را یافت):
1⃣ شروعکنندهی استثنایی
👈 برخی معتقدند ملت انقلابی و مسلمان ایران برای اینکه از جای خود بکند و خود را از زمین سرد زندگی ذلتبار غربزده نجات دهد نیازمند رهنمودها، هشدار باشها، استقامتها، زندگی زاهدانه، روح پرفتوح معنوی، توکل بالا، مشی و منش مردمی امام و توجهات جدی ایشان به تودهی مردم بود.
👈 گاهی از اوقات موتوری در اتوبان انداخته است خیلی قدرت سرعتبالا هم دارد اما مثلاً یک باد سنگین میآید؛ میرود پشت یک تریلی یا پشت اتوبوس؛ اتوبوس را قبول ندارد به اتوبوس میگوید منم که تیزرو هستم. این را اصلاً موجود چالاکی نمیداند، این را اصلاً موجود آپدیتی نمیداند ولی میگوید این طوفانی که دارد میآید ما جایی نداریم! هم سربالایی هست و هم این باد سنگین، این هم با این هیکلش دارد یک فضایی را در جاده باز میکند کلاً امنیت خوبی است فعلاً. نسبت بعضیها با امام بدون اینکه بفهمند اینطوری بود؛
👈 امام شروعکنندهی استثنایی بود، اما کل رهنمودها بلکه داراییهای امام برای همین خیزش و خروش و انقلاب لازم بود. همانطور که درواقع دوران انقلاب گذشته و اکنون وارد مرحلهی نظام سازی و کشور سازی و کشورداری شدیم دیگر نیازی به آن رهنمودها و طرز فکرها نیست بلکه آنگونه اندیشیدن واقعاً مضر است و مانع پیشرفت خواهد شد.
👈 ما نیاز به اندیشههای متناسب با دوران تأسیس داریم، به همین جهت معتقدم بعد از پیروزی انقلاب دیدگاه انقلابی ما باعث میشد که ایران بهعنوان یک عصیان گر در جهان بشری به نظر برسد و انزوای شدید بینالمللی به همراه داشت و بسیاری از کشورها تقریباً همه را نگران و دشمن ما کرده بود! همچنین با نخبگان و روشنفکران جامعهی خودمان هم ارتباط مناسبی نگرفتیم.
👈 البته بعضاً معتقد هستند ماقبل انقلاب هم بهواسطهی نگاههای تند حضرت امام گرفتار تندروی و افراطیگریهای زیادی شدیم و با هزینهی زیادی این انقلاب را به پیروزی رساندیم.
🔶 پیروان دیدگاه اول
🔴 این برداشت از پیروان کمی برخوردار نیست، معمول کسانی که در این دو سه دهه در شمار کارگزاران پیشبرد مقاصد انقلاب (جمهوری اسلامی) بودند، از چنین طرز فکری برخوردار بودند، یا لااقل نتوانستند از کمند این اندیشه خود را برهانند و گاهی با اکراه و تلخی دچار تردیدهای جدی در خردمندانه بودن اندیشههای امام میشوند.
#جریانشناسی
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله جستارهای #راه_امام 6⃣2⃣#مصلحان_اسلامى و متفكرانی در يك صد و پنجاه سال گذشته ... همگى اين #ن
💠سلسله جستارهای #راه_امام
7⃣2⃣ #امام ما براى #حيات دوبارهى اسلام، درست همان #راهی را پيمود كه رسول معظم (صلّىاللهعليهو آلهوسلّم) پيموده بود؛ يعنى راه #انقلاب را.
در انقلاب، اصل بر #حركت است؛ حركتى #هدفدار، #سنجيده، #پيوسته، #خستگیناپذير و #سرشار از #ايمان و #اخلاص. در انقلاب، به گفتن و نوشتن و تبيين اكتفا نمىشود؛ بلكه #پيمودن و #سنگ_به_سنگر پيش رفتن و خود را به هدف رساندن، اصل و محور قرار میگيرد. گفتن و نوشتن هم در خدمت همين حركت در میآید و تا رسيدن به #هدف يعنى #حاكميت بخشيدن به #دين خدا و متلاشى ساختن قدرت شيطانى طاغوت ادامه میيابد: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»
#صف_۹
#امام_خامنهای
#پیام_اولین_سالگرد_ارتحال_امام
#آیات_الامام
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 4⃣3⃣#یادداشت سی و چهارم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان
بسم الله الرحمن الرحیم
5⃣3⃣#یادداشت سی و پنجم
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش هجدهم
✅ دیدگاههای مختلف در #نسبت_انقلاب_با_اندیشه_امام_خمینی (ره)✅
2⃣ اندیشهای پاسخگو ولی زمانمند
👈 برخی جلوتر میآیند و دوران پس از پیروزی انقلاب را نیز محتاج رهنمودهای امام میبینند ولی معتقد هستند حیات بشری و اقتضائات زندگی امروزی (حتی زندگی انقلابی) آنچنان سریع تغییر میکند که ما را وادار به اجتهاد میکند و ناچاریم اندیشهی امام را زمانمند ببینیم.
👈 پس از رحلت خسارتبار حضرت امام موتور این اندیشه را خاموش میشمارند و میگویند که ما باید اینطور نگاه کنیم بگوییم این موتور دیگر خاموش شد. آن اندیشه دیگر در آن زمان ماند. ما خودمان را در آن مقطع تاریخ زندانی نکنیم. خودمان را دچار دیروز اندیشی نکنیم،
👈 فلذا در اصول اندیشهی امام هم میتوان ویرایشهای فراوان آورد و مطابق قواعد فهم اسلامی - انقلابی به اندیشهی جدیدی رسید.
🔶 پیروان دیدگاه دوم
🔴 پیروان این دیدگاه، گروه قابلتوجهی از کسانی که تا زمان رحلت امام خود را پیرو فعال و سینهچاک ایشان میدانستند در اثر مواجه با نوساناتی چند ازجمله؛ حملات روشنفکران دینی چون دکتر سروش، آهستهآهسته به اینسو خزیدند و البته شکهای خویش را بهتدریج به دوران حیات امام هم کشیدند.
#جریانشناسی
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله جستارهای #راه_امام 7⃣2⃣ #امام ما براى #حيات دوبارهى اسلام، درست همان #راهی را پيمود كه رسو
💠سلسله جستارهای #راه_امام
8⃣2⃣با #انقلاب_اسلامی در ایران و با تشکیل نظام اسلامی در این نقطهی از عالم و با مبارزات طولانیای که ملت ما پشت سر رهبر عظیمالشأنش، برای حفاظت از انقلاب و اسلام انجام داد، #عصر_جدیدی با خصوصیاتی متمایز با دوران قبل، در عالم بهوجود آمد... این عصر و این دوران جدید را باید #دوران_امام_خمینی نامید.
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 5⃣3⃣#یادداشت سی و پنجم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان_
بسم الله الرحمن الرحیم
6⃣3⃣#یادداشت سی و ششم
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش نوزدهم
✅ دیدگاههای مختلف در #نسبت_انقلاب_با_اندیشه_امام_خمینی (ره)✅
3⃣ معلم اول و آموزگار مکتب امام انقلاب
👈 برخی معتقدند اصول اندیشهی انقلابی همانی است که امام بیان کرد (و نسبتاً محدود است یعنی آنقدر گسترده نیست) ولی در تفاصیل که خیلی زیاد هم هست، ما نیازمند فعالیت نخبگان انقلابی هستیم که همان شاگردان امام هستند و درواقع باید بهنوعی اندیشهی «نو خمینی»ای تکیه خودمان را بدهیم
👈 این ذهنیت رواج بیشتری بین نخبگان انقلابی دارد
👈 نتیجهی این دیدگاه آن شده است که ما امام را دائماً میسراییم
👈 صاحبان این دیدگاه اگر کارشان به اینجا میکشید که ما بهشدت به امام احتیاج داریم، حیات علمیشان این چیزی نمیشد که الآن هست
👈 البته واقع این است که تصویری درست از احتیاج خود به اندیشههای ایشان نداریم درنتیجه در عمدهی نوسانات سهمگین اجتماعی احساس میکنیم که اموری جاری است که با اندیشهی امام(ره) نمیسازد و نسبت به آنها جستهوگریخته اعتراضاتی داریم
#جریانشناسی
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠سلسله جستارهای #راه_امام 8⃣2⃣با #انقلاب_اسلامی در ایران و با تشکیل نظام اسلامی در این نقطهی از ع
💠سلسله جستارهای #راه_امام
9⃣2⃣در دورهی بعد از تشکیل #نظام_اسلامی .. #امام، این شخصیت برجسته و ممتاز، در دو بُعد و دو چهره مشاهده میشود. در #دوران_حکومت، یک چهره، #چهرهی_رهبر و زمامدار است؛ یک چهره، #چهرهی_یک_زاهد و عارف. #ترکیب_این_دو_باهم، از آن کارهایی است که جز در #پیامبران، جز در مثل #داوود و #سلیمان، جز در پیامبری مثل #پیامبر_خاتم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم انسان نمیتواند دیگر پیدا کند.
#امام_خامنهای
#عبد_صالح_خدا صفحه۱۳۱
#مکتب_امام
#راه_امام
#یاد_امام
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 6⃣3⃣#یادداشت سی و ششم 🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی (#اندیشه_پشتیبان_ا
بسم الله الرحمن الرحیم
7⃣3⃣#یادداشت سی و هفتم
🔰تأملی در مختصات #نگرش_نوین_اسلامی
(#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی)/ #بخش بیستم و پایانی
✅ دیدگاههای مختلف در #نسبت_انقلاب_با_اندیشه_امام_خمینی (ره)✅
4⃣ منبع اندیشه انقلابی تا پایان حرکت
👈 دیدگاه چهارم میگوید اندیشهی انقلابی منبعش اندیشهی حضرت امام است تا پایان حرکت
👈 اندیشهی حضرت امام منبع است. دائماً باید به این منبع مراجعه کنیم بفهمیم چهکار باید بکنیم. بحث این نیست که یک فکر مقلدانهای داشته باشیم، نه خیر اجتهاد هم داشته باشیم. کاملاً مجتهدانه اگر نگاه بکنیم متوجه وزن و اندازه و عیار اندیشهی حضرت امام میشویم و متوجه میشویم یک همچین توقعی باید داشته باشیم، حالا حالاها تغذیه تا آنقدر بزرگ بشوید که از امام عبور کنید. حرفی نیست عبور کنید معصوم که نیست.
👈 در واقع این نگاه میگوید اندیشهی امام بهواسطهی نسبت مؤمنانه، هوشمندانه و درستی که از منابع اندیشهی اسلامی گرفته بود و به تقریر فوقالعاده بلند از روح و کالبد و اصلوفرع اسلام رسیده بود، به همین واسطه نمیتوان آن را در کنج تاریخ و حتی عقبههای فکری اسلامی امروز محصور کرد.
👈 نگاه ایشان نهتنها هویتبخش است بلکه به همین واسطه بهصورت فعال در همهی میدانهای چارهاندیشی توان حضور و راه گشایی دارد.
#جریانشناسی
#گفتار_استاد
#کلام_انقلابی
#اندیشه_انقلاب
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.