eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
190 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢آیت‌الله شاه‌آبادی و توصیه‌های سلوکی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸مهمترین توصیه‌های سلوکی آیت‌الله شاه‌آبادی، آن عارف بی‌نظیر دوران‌ساز و آن محبوب دل خمینی کبیر، عبارت بودند از: 1.اخلاص؛ 2.مراقبت؛ 3.مداومت بر ذکر استغفار، صلوات و لااله الا الله؛ 4.توسل به اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها و اباعبدالله الحسین سلام الله علیه. 🔹آيت‌الله نورالله شاه‌آبادی، فرزند مرحوم آیت‌الله محمدعلی ، درباره روش سلوکی آن «عارف انقلاب‌ساز» می‌گوید: «هرگز توصيه به رياضت نمی‌کردند و مقام رياضت را در اين جمله «مَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً ظَهَرَتْ يَنَابِيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ» و در مراقبت هر چه بيشتر خلاصه می‌کردند. و ذکر خاصی را جز «استغفار» و «صلوات» و ذکر «لااله الا الله» تأييد نمی‌کردند.»
📌عامل بسیاری از بیماری ها از منظر سول خدا(ص): 1️⃣غم و غصه رسول خدا(ص) و و غصه فراوان را زمینه بیماری میدانست و مردم را از آن پرهیز میداد. 2️⃣ناراحتی قلبی در بدن قلبی قراردارد که اگر سالم باشد، همه بدن به سلامت آن سالم است و اگر گرفتار بیماری گردد، همه بدن می گردد.» 3️⃣ ، خانه تمام درد یا بیماریها و امساک یا کم خوردن، در رأس دارو یا درمانها است؛ پس چیزی بخورید که با شما سازگار باشد.» 📚صنعاني، المصنف، ج11، ص221. 📚شیخ طوسی، الامالی، ص512. 📚مستغفرى، طب النبی، ص19.
❣️❣️🫡 زندگی بی تو محال است تو باید باشی ذهن من غرق سوال است تو باید باشی صحبت از خانه‌ی من نیست، فراتر از این یک‌جهان رو به زوال‌ است‌ تو باید باشی امام زمانم دلمان این روزها خیلی بی تاب است دلمان فقط با ظهورت آرام می شود عزیز دل حضرت زهرا سلام الله بیا بیا ای آرامش هستی ... ❣️اللَهُمَ عَجِل لولیک الفَرج❣️ 🕊🕊🌾🌸🌾🕊🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 آن‌چه امام رئوف دوست داشته و باعث تقرب به ایشان می‌شود... ✔️ توصیه‌های مهم حضرت رئوف امام رضا ارواحنافداه به شیعیان در نامه به جناب عبدالعظیم حسنی (صداقت، ادای امانت، سکوت، ترک مجادله، دیدار دوستان، پرهیز از اختلاف، آزار نرساندن و بدخواه نبودن) الإمام الرضا عليه السلام ـ لِعَبدِالعَظيمِ الحَسَنِيِّ ـ : يا عَبدَ العَظيمِ، أبلِغ عَنّي أولِيائِيَ السَّلامَ، و قُل لَهُم أن لا يَجعَلوا لِلشَّيطانِ عَلى أنفُسِهِم سَبيلاً، و مُرهُم بِالصِّدقِ فِي الحَديثِ وأداءِ الأَمانَةِ، و مُرهُم بِالسُّكوتِ، و تَركِ الجِدالِ فيما لا يَعنيهِم، و إقبالِ بَعضِهِم عَلى بَعضٍ، وَ المُزاوَرَةِ، فَإِنَّ ذلِكَ قُربَةٌ إلَيَّ ولا يَشغِلوا أنفُسَهُم بِتَمزيقِ بَعضِهِم بَعضًا... 📚 کتاب (الاختصاص)، ص۲۴۷ امام رضا عليه السلام به عبدالعظيم فرمودند: ای عبدالعظيم! دوستانم را از جانب من سلام برسان و به آنان بگو كه شيطان را به خود راه ندهند؛ و ايشان را به راستگويی و امانتداری سفارش كن. به آنان توصيه كن كه خاموشی گزيده و بحث و جدل‌های بيهوده را رها كنند، به يك‌ديگر روی آورند و به ديدن هم بروند؛ زيرا كه اين امور، باعث نزديك شدن به من می‌شوند. دوستان من نبايد اوقات خود را به مخالفت و دشمنی با يك‌ديگر مشغول سازند... ◾️۲۳ ذي‌القعدة؛ به‌نقلی شهادت پیشوای رئوف حضرت اباالحسن امامنا علی بن موسی الرضا ارواحنالهماالفداء و روز زیارتی آن حضرت -
🔆 بهرین بندگان خداوند سبحان در نگاه امام حکیم و رئوف 🔹 سئِلَ عن خيارِ العباد ؟ 💫 از امام رضا ارواحنافداه درباره بهترين بندگان پرسیده شد... حضرت فرمودند: 🔹 الذین إذا أَحسنوا استَبشَروا ، 💫 كسانی كه وقتی عمل شایسته و نیکویی را انجام می‌دهند، شادمان گردند... 🔹و إذا أَساؤُا استَغفَروا ، 💫و آن هنگام که عمل نادرست و بدی را مرتکب می‌شوند، جبران نموده و از خداوند متعال آمرزش جويند... 🔹و إذا اُعطوا شكروا ، 💫 و آنگاه که به آنان لطفی می‌شود، سپاس‌گزار هستند... 🔹 و إذا ابتُلوا صبروا ، 💫 و چون به مشکلی مبتلا شوند، صبر پیشه دارند... 🔹 و إذا غضِبوا عَفَوا . 💫و آنگاه که ناراحت و خشمگین می‌شوند، گذشت کرده و می‌بخشند... . 📚 تحف العقول : صفحه ۸۰۷ ◾️۲۳ ذي‌القعدة؛ به‌نقلی شهادت پیشوای رئوف حضرت اباالحسن امامنا علی بن موسی الرضا ارواحنالهماالفداء و روز زیارتی آن حضرت -
معنای حُسن ظن به خداوند 🛑سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ حُسْنُ الظَّنِّ بِاللَّهِ أَنْ لَا تَرْجُوَ إِلَّا اللَّهَ وَ لَا تَخَافَ إِلَّا ذَنْبَك‏ 🔰سفيان بن عيينه گويد: شنيدم امام صادق عليه السّلام فرمود: حسن ظن بخدا اين است كه: بغير خدا اميدوار نباشى و جز از گناهت نترسى. 👇شرح روایت👇 🛑و فيه إشارة إلى أن حسن الظن بالله ليس معناه و مقتضاه ترك العمل و الاجتراء على المعاصي اتكالا على رحمة الله، بل معناه أنه مع العمل لا يتكل على عمله و إنما يرجو قبوله من فضله و كرمه 🔰مرحوم علامه مجلسی علیه الرحمه در ذیل این حدیث: معنای حسن ظن داشتن به خداوند متعال این نیست که شخص ترک عمل بکند و دچار گناه بشود با امید به رحمت خداوند. بلکه معنای حسن ظن این است که با وجود عمل، متکی بر عمل خویش به تنهای نباشد بلکه قبول عمل با توجه به فضل و کرم خداوند متعال است 📚:منابع 1: الكافي ج‏2، ص: 72 2: مرآة العقول ج‏8، ص: 45
9.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و انتقاد به بعد از این کلیپ توسط همه جریان‌ها صورت گرفت و این ایشان قبل از عمل جراحی در دی‌ماه ۱۴۰۱ بوده و در بهمن همان سال در کانال سعداء منتشر شد چقدر مناسب است بعد از یک‌سال و نیم مجددا و با دقت این ۳دقیقه را ببینید از نیروهای بااخلاص انقلابی خواهش میکنیم با تجربه تلخِ انتقاد دائم به نسبت به دولت بعدی دقت بیشتری داشته باشند. 💚💚💚💚💚💚
➖ٍمغرور به اعمال خود نباشیم 🛑عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ الْحَذَّاءِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَا يَتَّكِلِ الْعَامِلُونَ عَلَى أَعْمَالِهِمُ الَّتِي يَعْمَلُونَهَا لِثَوَابِي فَإِنَّهُمْ لَوِ اجْتَهَدُوا وَ أَتْعَبُوا أَنْفُسَهُمْ أَعْمَارَهُمْ فِي عِبَادَتِي كَانُوا مُقَصِّرِينَ غَيْرَ بَالِغِينَ فِي عِبَادَتِهِمْ كُنْهَ عِبَادَتِي فِيمَا يَطْلُبُونَ عِنْدِي مِنْ كَرَامَتِي وَ النَّعِيمِ فِي جَنَّاتِي وَ رَفِيعِ الدَّرَجَاتِ الْعُلَى فِي جِوَارِي وَ لَكِنْ بِرَحْمَتِي فَلْيَثِقُوا وَ فَضْلِي فَلْيَرْجُوا وَ إِلَى حُسْنِ الظَّنِّ بِي فَلْيَطْمَئِنُّوا فَإِنَّ رَحْمَتِي عِنْدَ ذَلِكَ تُدْرِكُهُمْ وَ مَنِّي يُبَلِّغُهُمْ رِضْوَانِي وَ مَغْفِرَتِي تُلْبِسُهُمْ عَفْوِي فَإِنِّي أَنَا اللَّهُ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ وَ بِذَلِكَ تَسَمَّيْتُ. )1 🔰رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله فرمود: خداى تبارك و تعالى فرمايد: آنها كه براى ثواب من‏ عملى ميكنند، نبايد باعمالى كه انجام ميدهند تكيه كنند، زيرا ايشان اگر در تمام عمر خويش كوشش كنند و در راه عبادتم خود را بزحمت اندازند، باز مقصر باشند و در عبادت خود بكنه بندگيم نرسند نسبت بآنچه از من طلب ميكنند، كه كرامت و نعمت در بهشت و رفعت به درجات عالى در جوارم باشد، ولى تنها برحمتم بايد اعتماد كنند و بفضلم اميدوار باشند و بحسن ظن به من اطمينان كنند. آنگاه است كه رحمتم ايشان را دريابد و رضوانم بآنها برسد، و آمرزشم بر آنها لباس گذشت پوشاند، زيرا من خداى رحمان و رحيمم و بدين ناميده شده‏ام. 👇شرح روایت👇 🛑لا يعتمدوا في دخول الجنة و نيل و درجاتها على محض تلك الاعمال و ان كان صحيحة تامة الاركان في نفسها و واقعة مع‏ المبالغة في الاجتهاد لانها بالنسبة الى عظمة الحق و ما يستحقه من العبادة ناقصة)2 🔰مرحوم ملاصالح مازندرانی علیه الرحمه: بنده نباید به صرف اعمال خود انتظار دخول به بهشت را داشته باشد اگر چه اعمال شخص بنده صحیح و کامل باشند و در واقعیت برای انجام اعمال نیز تلاش کرده باشد زیرا این اعمال نسبت به عظمت خدائی متعال ناقص هستند 📚: منابع 1: الكافي ج‏2، ص: 71 2:شرح الكافي (للمولى صالح المازندراني)، ج‏8، ص: 218
📌 پیامی برای حمادبن عثمان گوید: در زمان امام علیه السلام، مردم گرفتار و شدند. امام (ع) مقداری مرغوب داشت که در آغاز سال خریده بود و به یکی از کارکنان منزلش فرمود: برو گندم ها را در بازار بفروش و مقداری برای ما بخر. چراکه ما( ) خوش نداریم بخوریم و مردم غذای نامرغوب بخورند. 📚کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۶۶
ناتوانیم در شکرش 🛑اللَّهُمَّ إِنَّ أَحَداً لَا يَبْلُغُ مِنْ شُكْرِكَ غَايَةً إِلَّا حَصَلَ عَلَيْهِ مِنْ إِحْسَانِكَ مَا يُلْزِمُهُ شُكْراً. وَ لَا يَبْلُغُ مَبْلَغاً مِنْ طَاعَتِكَ وَ إِنِ اجْتَهَدَ إِلَّا كَانَ مُقَصِّراً دُونَ اسْتِحْقَاقِكَ بِفَضْلِكَ فَأَشْكَرُ عِبَادِكَ عَاجِزٌ عَنْ شُكْرِكَ، وَ أَعْبَدُهُمْ مُقَصِّرٌ عَنْ طَاعَتِكَ لَا يَجِبُ لِأَحَدٍ أَنْ تَغْفِرَ لَهُ بِاسْتِحْقَاقِهِ، وَ لَا أَنْ تَرْضَى عَنْهُ بِاسْتِيجَابِهِ فَمَنْ غَفَرْتَ لَهُ فَبِطَوْلِكَ، وَ مَنْ رَضِيتَ عَنْهُ فَبِفَضْلِك‏ 🔰 امام سجاد علیه السلام: بار خدايا، كس هنوز سپاس نعمتت را چنان كه بايد به جاى نياورده كه نعمت ديگرش ارزانى دارى و شكرى ديگرش واجب گردانى. بار خدايا، بنده تو، هر چه در طاعت تو كوشد به جايى نرسد و از طاعت تو، آن سان كه در خور فضل توست، قاصر آيد. بار خدايا، شكرگزارترين بندگان تو از سپاس تو عاجزاند و عبادت كننده‏ترين عابدان تو در عبادت خويش قاصر. هيچ كس مستحق آن نيست كه تواش بيامرزى و آمرزش تو به پاس شايستگى او باشد، و هيچ كس مستحق آن نيست كه تو از او خشنود باشى و بحق سزاوار اين خشنودى تو بود. پس هر كه را آمرزيده‏اى از انعام توست و از هر كه خشنود گشته‏اى از فضل و احسان تو. 📚:دعائی 37 صحیفه سجادیه