eitaa logo
اندیشه تشیّع
18.8هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
5.9هزار ویدیو
43 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. ✅ ارتباط با مشاوره و کارشناس دینی @pasokhgo313 ادمین تبادل: @Sardar69 اندیشه برتر @btid_org اندیشه برتر/ پرسمان @ostadmohamadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🍃 یا حَیُّ یا قَیُّومُ 🍃 🗓 امروز چهارشنبه: 9 مهر 1399 12 صفر 1441 30 سپتامبر 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🔰 پاسخ رسول خدا(ص) به حضرت عیسی(ع) از درون قبر ✍ وهابیت، با این اندیشه که مرده هیچ ارتباطی با عالم دنیا ندارد، توسل به مردگان را کاری عبث و بیهوده می‌داند و در این زمینه هیچ تفاوتی بین اولیای الهی و دیگران قائل نیستند، این در حالی است که روایات متعددی در منابع اهل تسنن وجود دارد که حکایت کننده از این ارتباط است؛ به عنوان نمونه ابو يعلی موصلی نقل می‌کند که رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: قسم به کسی که جان ابوالقاسم در دستان اوست، حضرت عیسی حتما از آسمان پایین می‌آید در حالی که امام و حاکمی است که عدالت را رعایت می‌کند و صلیب را می‌شکند، خنزیر را می‌کشد، بین مردم صلح برقرار می‌کند … تا این که سراغ قبر من می‌آید و می‌گوید: «یا محمد» من هم جواب او را می‌دهم.»[1] سند این روایت از دیدگاه البانی نیز صحیح است.[2] 📚 منابع: [1]. مسند أبي يعلى الموصلي،ج11، ص: 462 [2].سلسه الاحادیث الصحیحه ، محمد ناصر الدین البانی ، ج6 ، ص524 ، روایت 2733 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
مسئله دو بار مردن و دوبار زنده شدن. را با رجعت روشن سازید و امام حسین علیه السلام بعد رجعت به شهادت می رسند یا نه؟mp3.mp3
1.76M
💬 🔹مسئله دوبار مردن و دوبار زنده شدن را با رجعت روشن سازید و امام حسین علیه السلام بعد رجعت به شهادت می رسند یا نه؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا زمانی که انسان به برزخ می رود باز هم باید عبادت انجام دهد؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
سن انسان در برزخ چقدر است؟.mp3
283.8K
💬 🔹سن انسان در برزخ چقدر است؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🔥 اسناد جنایت کار بودن یزید 💬 : در یکی از کانال‌های ضد اسلامی، به تمامى مدافعين و پيروان مذهب شيعه تحدّی کرده بودند که اگر می‌توانید یک حدیث معتبر بیاورید که اشاره کرده باشد یزید بن معاویه(لعنه‌الله‌علیه) دستور قتل امام حسین (علیه‌السلام) را صادر کرده است. ✅ : ✍ یَزید بن معاویة، دومین حاکم اموی است. یزید(لعنه‌الله‌علیه) سه سال و هشت ماه حکومت کرد و در این مدت، مرتکب سه جنایت مهم شد 1⃣ در سال ۶۱ قمری، امام حسین(علیه‌السلام) و یارانش را در کربلا به شهادت رساندند 2⃣ در سال ۶۳ قمری به مدینه حمله کرد و واقعه‌ی حرّة را رقم زد، در این جنایت، هزاران نفر از صحابه و حافظان قرآن کشته شدند. 3⃣ در سال ۶۴ قمری برای سرکوب مخالفانش، به مکه حمله کرد و کعبه را با منجنیق هدف آتش قرار داد. لذا شیعیان و گروهی از اهل‌سنت، با استناد به کارهایی که یزید در دوران خلافتش انجام داد، او را سزاوار لعن می‌دانند و در برخی از روایات، به لعن او تصریح شده است. یزید(لعنه‌الله‌علیه) قصد داشت اصل دین را از بین ببرد و به دلیل اینکه سید الشهدا(علیه‌السلام) را مانع اصلی این کار می‌دانست در همان ابتدای خلافتش، طیّ نامه‌ای به ولید بن عتبه(حاکم مدینه) فرمان داد که از بزرگان مدینه و مخصوصا امام حسین (علیه‌السلام) بیعت بگیرد. یعقوبی و ابن اعثم کوفی، نقل کرده‌اند یزید نوشت: «اگر از بیعت امتناع ورزید، گردنش را بزن و سرش را نزد من بفرست.» یزید در نامه‌ای دیگر به عبید الله بن زیاد (حاکم کوفه) دستور داد تا با امام حسین(علیه‌السلام) برخورد کند و با او وارد جنگ شود. یزید او را تهدید کرد که اگر چنین نکند، به شدّت مجازات خواهد شد. ✅ بنابراین، طبق اسناد تاریخی، شهادت حضرت سید الشهدا(علیه‌السلام) با دستور مستقیم یزید بن معاویه انجام گرفت.عجب از کسانی که از چنین فرد فاسد و جنایت‌کاری دفاع می‌کنند و بدین سان خود را در جنایات این عنصر فاسد، شریک می‌گردانند! شیخ کلینی در کتاب کافی با سند صحیح از امام صادق (علیه‌السلام) نقل کرده است: « و سه كس بودند كه بدترين خلق خدا بودند و بهترين آفريدگان خدا بدان‌ها گرفتار شدند: 1⃣ يكى ابوسفيان بود كه با رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) جنگيد. 2⃣ معاويه كه با على (عليه السّلام) جنگ و دشمنى كرد. 3⃣ يزيد بن معاويه بود كه با حسين بن على(عليهما السّلام) جنگيد و با او دشمنى كرد تا آن حضرت را به قتل رسانيد.» ✅ بنابراین، روایاتی که درباره‌ی قاتل امام حسین (علیه‌السلام) در منابع روایی وجود دارد، بر یزید بن معاویه قابل تطبیق است. btid.org/fa/news/153979 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 🔹 آیا به غیر از کره ی زمین در جاهای دیگر و سیارات دیگر موجوداتی زندگی می کنند؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🖤لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ الْـمَلِكُ الْـحَقُّ المُبِينُ🖤 🗓 امروز پنج شنبه: 10 مهر 1399 13 صفر 1441 1 اکتبر 2020 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
✅ دختر ابوبکر متوسل به لباس‌های پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) ✍ وهابیت تبرک به آثار پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) را مستلزم بدعت و شرک می پندارند و به شدت با آن مخالفت می‌کنند، این در حالی است که با مراجعه به سیره سلف و صحابه، مواردی از تبرک جویی ایشان به آثار پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) یافت می‌شود. از جمله این‌که نووی نقل قولی را از اسماء بنت ابی‌بکر می‌آورد که گفته است: پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) لباس‌شان را می‌پوشیدند و ما آن را می‌شستیم برای مریض‌ها و آن‌ها شفا می‌یافتند ... .» ✅ این حدیث دلیلی است بر استحباب تبرک به آثار صالحین و لباس ایشان. 📖 نووی، شرح مسلم، ج14، ص60-58. 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
1⃣ فضائل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام:اعتراف خليفه دوم به حقّانيّت اميرالمومنین 👈وی طبق نقلی که از علمای اهل سنت رسیده است، تنها امیرالمومنین(علیه‌السلام) را مستحق و لایق حکومت و امامت می‌داند، اما تنها به خاطر جوان‌بودن و سن کم آقا امیرالمومنین(علیه‌السلام) او را از این امر بر کنار می‌کند. 👈«ابن أبى الحديد» از علمای بزرگ اهل سنت در کتاب معروف خود که شرح نهج البلاغه امیرالمومنین(علیه‌السلام) است نقل می‌کند: «على بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) در جلو خانه خود به همراه ابن عبّاس نشسته بود، كه خلیفه دوم از آن‌جا عبور كرد و سلام كرد. آن دو از او پرسيدند: كجا مى‏‌روى؟ گفت: مى‏‌روم به خانه‌ام در ينبع‏ (نام مکانی است). على(علیه‌السلام) فرمود: آيا نمى‏‌خواهى یکی از ما هم همراه تو بياييد؟ او گفت: آرى، حضرت فرمود: اى ابن عبّاس، برخيز و با او برو. ابن عباس مى‏‌گويد: من به همراه عمر راه افتادیم، سپس دست من‌را گرفت و انگشتان دست خود را در انگشتان دست من كرد، پس راه افتادیم و در بین راه گفتگو مى‏‌كرديم. او گفت: اى پسر عبّاس، به خدا سوگند، اين صاحب تو (امیرالمومنین) سزاوارترين مردم به امر خلافت پس از وفات رسول خدا بود، الّا اين‌كه ما بر دو صفت كه در او بود از او بيم داشتيم. گفتم: آن دو صفت چيست؟ گفت: جوان بودن و محبت او نسبت به فرزندان عبد المطّلب». همان‌طور که در این روایت می‌بینید خود خلیفه اعتراف دارد که امیرالمومنین(علیه‌السلام) سزاوارتربن فرد برای امامت و خلافت بود و شایسته‌ترین فرد برای این‌کار، اما تنها به خاطر جوانی او و محبتش به بنی‌هاشم، باید کنار گذارده شود. btid.org/fa/news/53376 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
ادامه پست قبلی👇 ✍ شیعه معتقد است امیرالمومنین(علیه‌السلام) خلیفه و جانشین بلافصل پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است و این کار در روز غدیر انجام شد و پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) دست امیرالمومنین(علیه‌السلام) را گرفتند و او را به عنوان امام المسلیمن و جانشین بعد از خود، معرفی کردند؛ اما اصحاب پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بنا به دلایلی از این دستور الهی سر باز زدند و مانع این کار شدند. یعنی با این‌که می‌دانستند حق امیرالمومنین(علیه‌السلام) است، باز مانع این کار شدند. 👈این مطلب در تاریخ اهل سنّت از زبان خود خلفا نیز نقل شده است؛ به طور مثال طبرى در وقايع سال بيست و سوم از هجرت در سيره خلیفه دوم مى‏‌نويسد: «ابن عباس» می‌گوید: 🔹 «در بعضى از سفرهاى عمر بن خطاب، من با او همسفر بودم، به من گفت: ...اى پسر عباس، پدر تو عباس، عموى رسول خداست، و تو پسر عموى پيغمبر هستى، پس چرا قوم شما از دادن خلافت به شما خوددارى كردند؟ گفتم: نمى‏‌دانم. گفت: «اللّهمّ غفرا، يكرهون أن تجتمع فيكم النّبوّة و الخلافة فيكون بجحا بجحا: خداوندا من از تو طلب غفران دارم، قريش ناپسند داشتند كه نبوّت و خلافت در شما(بنى‌هاشم) جمع شود، تا اين‌كه وسيله‌ای برای مفاخرت و مباهات شما گردد». شايد شما مى‏‌گویيد: ابوبكر موجب اين كار شد. ولی نه، سوگند به خدا كه او، موثق‌‏ترين و اطمينان‌بخش‏‌ترين راهی که به ذهنش آمد، را اعمال كرد و اگر او حكومت و خلافت را به شما مى‏‌داد، با وجود قرب شما، نتيجه‏‌اى براى شما نداشت. 👈طبرى این سخنان خلیفه دوم را چند بار تکرار کرده است، ظاهرا در مواقع مختلفی وی به ابن عباس چنین سخنی را گفته است؛ از جمله این‌که در مجلس شعری که برخی دیگر از صحابه نیز بوده‌اند، ابن عباس نیز وارد می‌شود و عمر به او همان سخنان را می‌گوید. در این مجلس «ابن عباس» می‌گوید: 🔹«من گفتم: اى امير مومنان، اگر اجازه مى‏‌دهى، و عصبانی نمی‌شوی، من سخن بگويم؟ عمر گفت: اى پسر عباس، سخن بگو. اما جواب اين‌كه گفتى: قريش ناپسند داشت كه نبوّت و خلافت هر دو از آن ما باشد، آن است كه خداوند در قرآن مجيد گروهى را به اين ناپسندى و ناخوشايندى توصيف مى‏‌كند و مى‏‌فرماید: «ذلِكَ بِأَنَّهُمْ كَرِهُوا ما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأَحْبَطَ أَعْمالَهُمْ‏[محمد/9] (آن دسته‌‏اى كه كافر شده‏‌اند، پس مرگ و هلاكت بر آن‌ها باد، و كردارشان گم و نابود) و اين به جهت آن است كه ايشان، ناپسند داشتند آن‌چه را كه خداوند بر آن‌ها نازل كرده بود، بنابراين همه اعمال‌شان را خداوند حبط و نابود كرد...». 👈«ابن عبد رّبه قرطبى اندلسى»(متوفاى 328 ه. ق) نیز همین قضیه را در کتاب خود نقل کرده است. «ابن خلدون» نیز در بحث مبدا دولت شيعه می‌گويد: «روزى عمر به ابن عباس گفت: قوم شما (قريش) نخواستند كه در شما (بنى‌هاشم) نبوت و خلافت جمع شود، تا اين‌كه شما بر آن‌ها سلطه يابيد؛ .....». جرجى زيدان مى‏‌گويد:«آن‌چه از كلمات عمر و غير او در جاهاى مختلف ظاهر مى‏‌شود، آن است كه آن‌ها ديدند كه بنى‌هاشم به واسطه نبوت، عزت پيدا كرده است؛ چون پيغمبر از بنى‌هاشم بود، فلهذا نيكو نشمردند كه خلافت هم براى آن‌ها باشد». btid.org/fa/news/53233 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈
آیا چنین چیزی داریم که انسان برای مشکلاتش سر کتاب باز کند؟.mp3
1.37M
💬 🔹 آیا چنین چیزی داریم که انسان برای مشکلاتش سر کتاب باز کند؟ ✅ پاسخ: 💠اندیشه تشیع: ♨️ @kalamema 👈