eitaa logo
اندیشه تشیّع
18.9هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
5.9هزار ویدیو
43 فایل
مفتخریم که همراه شما هستیم ❤️ کارشناسان ما در زمینه احکام، اعتقادات، ادیان، مشاوره خانواده و... پاسخگوی سوالات هستند. ✅ ارتباط با مشاوره و کارشناس دینی @pasokhgo313 ادمین تبادل: @Sardar69 اندیشه برتر @btid_org اندیشه برتر/ پرسمان @ostadmohamadi
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ | مثَل کرم ابریشم 🔻 قالَ رَسُولُ‌اللهِ صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِه: 💠 «تَخَيروا لِنُطفِكُم؛ فَإِنَّ النِّسَاءَ يَلِدنَ أشبَاهَ إخوَانِهِنَّ وَ أخَوَاتِهِنَّ». ✍️ رسول خدا صلوات‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند: 🔹 برای نطفه‌های خود، بهترين را گزينش كنيد؛ زيرا زنان، فرزندانى همانند برادران و خواهران خود به دنيا مى‌آورند . 📚 مکارم‌الاخلاق، ج 1، ص 432. 📎 📎 🖇 لینک مطلب: https://btid.org/fa 💠 اندیشه تَشیّع 👇👇 ♨️ @kalamema
13.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 💢 اهمیت نماز 🎙 آیت الله مظاهری 📎 📎 🌐 https://btid.org/fa/video/227128 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 💠 اندیشه تَشیّع 👇👇 ♨️ @kalamema
⭕️سوال ❓دسته‌بندی براهین اثبات وجود خدا از منظر استاد مصباح رحمه‌الله‌علیه را بیان کنید. 🔸علامه مصباح یزدی رضوان‌الله علیه ادله اثبات وجود خدا را با توجه به اسلوب‌های گوناگونی که دارند، در سه دسته قرار داده‌اند. 🔻نکته قابل توجه در مورد دسته‌بندی ایشان، بیان وجه تمایز و ارزیابی این سه دسته ادله است. 🔷دسته‌بندی و ارزیابی 1️⃣دستهٔ اول، دلایلی است که از راه مشاهدهٔ آثار و آیات الهی در جهان اقامه می‌شود، مانند دلیل نظم که از راه انسجام، هم‌بستگی و تناسب پدیده‌ها، برای جهان اثبات می‌گردد. 🔹این دلایل درعین‌حال که روشن و دل‌نشین و خرسندکننده است، پاسخ‌گوی همهٔ شبهات نیست و درواقع بیشتر نقش بیدار کردن فطرت و به آگاهی آوردن معرفت فطری را ایفا می‌کند. 2️⃣دسته دوم، دلایلی است که از راه نیازمندی جهان، وجود آفریدگار بی‌نیاز را اثبات می‌کند، مانند برهان حرکت که از راه نیازمندی حرکت به محرک و محال بودن تسلسل محرکات تا بی‌نهایت، وجود خدا به‌عنوان نخستین پدیدآورندهٔ حرکت در جهان اثبات می‌شود. 🔹این دلایل نیز کمابیش نیازمند به مقدمات حسی و تجربی می‌باشند. 3️⃣دسته سوم، دلایل فلسفی خالص است که از مقدمات عقلی محض تشکیل می‌شوند، مانند برهان امکان و برهان صدیقین. 🔹این دسته از براهین(امکان،صدیقین) ویژگی‌های خاصی دارند: 1️⃣نیازی به مقدمات حسی و تجربی ندارند. 2️⃣شبهاتی که در پیرامون دیگر دلایل مطرح می‌شود به این‌ها راه نمی‌یابد و به دیگر سخن، از اعتبار منطقی بیشتری برخوردار است. 3️⃣مقدمات این براهین کمابیش مورد حاجت در دیگر استدلالات نیز هست، مثلاً هنگامی‌‌که ناظم و مدبر حکیم یا محدث یا محرک اول اثبات شد، باید برای بی‌نیازی ذاتی و واجب‌الوجود بودن او، از مقدماتی استفاده کرد که در براهین دستهٔ سوم مورداستفاده قرار می‌گیرند.[1] 📝پی‌نوشت: [1]. مصباح یزدی، آموزش فلسفه، نشر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره، ج دوم، ص 421. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/227397 📎 📎 📎 💠 اندیشه تَشیّع 👇👇 ♨️ @kalamema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | با موضوع اهمیت تکلیف پذیری 💢 مهمترین چیزی که الان مهمه اهمیت تکلیف در این انقلاب است 🎙حجت الاسلام رفیعی 📎 📎 🌐 https://btid.org/fa/video/226918 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 💠 اندیشه تَشیّع 👇👇 ♨️ @kalamema
🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر روح الله شاکری؛ رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم 🔸در برنامه این هفته تلویزیون اینترنتی پاسخ؛ با موضوع «دانشجو، هویت و آزاداندیشی» بمناسب روز دانشجو ✔️ دلیل اجرای نشدن مسئله کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها چیست؟ ✔️چرا جایگاه جنبش های دانشجویی در کلان و خرده نظام های سیاسی و اجتماعی به معنی واقعی دیده نمی شود؟ ✔️ از نظر شما هویت دانشجویی چه مولفه هایی دارد؟ آیا این هویت در کشور به ویژه در مقام مطالبه گری به رسمیت شناخته می شود؟ ⏱ زمان پخش: 📆 چهارشنبه، ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰ 🔸پخش با اینترنت رایگان در تلویزیون اینترنتی پاسخ: 🖇 https://heyatonline.ir/pasokh.tv ➡️ @spasokh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ سوال ⁉️ ایام فاطمیه از چه تاریخی شروع و در چه تاریخی تمام می‌شود؟ 🔰 درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) روایات مختلفی وجود دارد و از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بیان شده است؛ اما میان علمای شیعه، دو احتمال معتبر است: هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) یا نود و پنج روز بعد از رحلت ایشان؛ بنابراین با توجه به رحلت پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) اتفاق افتاده است و این ایام را فاطمیّه اوّل می‌‌خوانند؛ اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت(سلام‌الله‌علیها) در سوم تا پنجم جمادی الثانی اتفاق افتاده و این ایام را فاطمیّه دوم می‌‌خوانند. 👈 بنابراین؛ ایام فاطمیه جمعا 6 روز است، 3 روز در ماه جمادی الاول و 3 روز در ماه جمادی الثانی؛ فاطمیه اول از 13 تا 15 جمادی الاول و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی می‌باشد. ❇️ شاید علت اینکه سه روز در هر ماه بعنوان ایام شهادت آن حضرت(سلام‌الله‌علیها) معرفی شده به این دلیل باشد که این احتمال وجود دارد ماه‌های قمری از رحلت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) تا شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) 29 روزه بوده باشند، حال آن‌که در صورت کامل بودن ماه‌های قبل، روز شهادت 13جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود؛ چرا که طبق تقویم، حداکثر سه ماه قمری 29 روزه و حداکثر 4 ماه قمری 30 روزه می توانند پشت سر هم قرار گیرند. 🔶 اما در عرف، به دهه دوم جمادی الاول، از دهم تا بیستم جمادی الاول که بنا بر قول 75 روز، شهادت آن بانوی بزرگوار در آن واقع شده دهه فاطمیه اول و به دهه اول جمادی الثانی از اول تا دهم جمادی الثانی، که طبق قول 95 روز، شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در آن واقع شده است، دهه فاطمیّه دوم گفته می‌شود. _______________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/26975 📎 📎 📎 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید 💠 اندیشه تَشیّع 👇👇 ♨️ @kalamema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌹در بین بستری و مداوا نمی شوی ... 🎤 حاج منصور ارضی 📎 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید 💠 اندیشه تَشیّع 👇👇 ♨️ @kalamema