eitaa logo
🟨 کلام معصومین (مذهبی)🟡
111 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.6هزار ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 گوینده و 💥 شنونده برخی از اساتید و گویندگان در مدارس و دانشگاهها ، و رسانه و تریبونهای رسمی و غیررسمی به اسم آزادی بیان شبهات و عقاید انحرافی را ترویج می کنند ، مخاطبین آنها نیز به گمان اینکه هر سخنی را از هر صاحب سخنی می توان شنید و پذیرفت، شرکت در این قبیل جلسات و گوش سپردن به کلام آنها را مجاز می دانند. اما همانطور که گوینده درباره ی گفتارش مسئول است ، شنونده نیز نسبت به شنیده هایش مسئولیت دارد . زیرا گوش ، یکی از راههای ورودی ذهن، و قلب انسان است . و اگر سخن گوینده حق باشد ، قلب شنونده را به سمت بندگی خدا ، سوق می دهد و اگر سخن باطل و انحرافی باشد او را به بندگی شیطان می کشاند. امام جواد عليه السلام :  فرمودند : هركه به گوينده اى گوش سپارد، او را بندگى كرده است؛ اگر آن گوينده از خداوند بگويد، شنونده خدا را عبادت كرده و اگر از طرف شيطان بگويد شيطان را عبادت كرده باشد. ◾《میزان الحکمة》 و خداوند در قرآن می فرماید: ....و از آنچه به آن علم نداری هرگز پیروی مکن زیرا از گوش وچشم و دل حتما باز خواست خواهد شد. ◾《سوره اسراء آیه ۳۶》 📚📚📚📚📚📚
خبرگزاری فرانسه مدعی شد: شهادت ۱۰ یمنی در حمله نیروهای آمریکایی خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از ۲ منبع در بندر حدیده ادعا کرد که ۱۰ نیروی ارتش ملی یمن در حمله نیروهای تروریست آمریکایی در جنوب دریای سرخ به شهادت رسیدند. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دانشجو، خبرگزاری فرانسه امروز یکشنبه به نقل از ۲ منبع در بندر حدیده یمن ادعا کرد که ۱۰ نفر از نیروهای ارتش ملی این کشور در حمله هوایی تروریست‌های آمریکایی به جنوب دریای سرخ به شهادت رسیده اند. بر اساس ادعای این رسانه، ۱۰ نیروی ارتش ملی یمن حین توقیف یک کشتی متعلق به شرکت «مرسک» در دریای سرخ از سوی بالگردهای متعلق به تروریست‌های آمریکایی هدف قرار گرفتند. خبرگزاری فرانسه مدعی شد که قایق‌های آن‌ها نیز در دریای سرخ غرق شدند. تا کنون ارتش ملی یمن در این خصوص اظهارنظر نکرده است. 💥💥💥💥
■ خاطرات اسدالله علم از بی‌وفایی روس‌ها با ایران جزایر سه گانه ایران و سنگ اندازی پنهان روسها فهیمه نظری:  رفتار روسیه در مورد جزایر سه‌گانه مربوط به امروز و دیروز نیست؛ روسیه از همان ۵۲ سال پیش که بحث بازگشت این جزایر به ایران مطرح شد نیز مخفیانه می‌کوشید مانع این کار شود. این قضیه را اسدالله علم در خاطرات سال ۴۹ خود به‌روشنی بیان کرده است. علم که به عنوان وزیر دربار خود یکی از مذاکره‌کنندگان با سفیر انگلستان درباره‌ی اعاده‌ی حاکمیت ایران بر جزایر بوده است در یادداشت‌های روز جمعه ۲۲ خرداد ۴۹ درباره‌ی مانع‌تراشی روس‌ها در این زمینه از سفیر انگلستان می‌شنود: «[سه‌شنبه ۱۹ خرداد]... عصری سفیر انگلیس آمد [...] گفت: سفیر شوروی هم به تحریک عراقی‌ها با من صحبت کرده و ما را بر حذر داشته است که مبادا این جزایر به ایران تحویل شود. این هم دوستی رفقای شمالی!...» وقتی در سال ۱۹۶۸، بریتانیا بالاخره تصمیم گرفت به استعمار ۸۰ ساله‌ی خود در خلیج‌فارس پایان دهد و رسما اعلام کرد که تا پایان سال ۱۹۷۱ نیروهایش را از خلیج‌فارس تخلیه خواهد کرد؛ چهار منطقه‌ از ایران مورد مناقشه بود؛ بحرین، و جزایر سه‌گانه. ایران اصرار داشت که پیش از خروج انگلستان از منطقه حتما تکلیف این مناطق روشن شود. به هر روی حاکمان محلی با بریتانیا توافقاتی داشتند و به محض خروج بریتانیا، ادعاهای آنان برای ایران مشکل‌ساز می‌شد. ایران هرگز در طی این مدت زیر بار این‌که این مناطق از ایران جدا شوند نرفته بود؛ به ویژه در مورد بحرین که مسئله‌ی تعلقش به ایران هر چند سال یک بار به مناقشه‌ای میان انگلستان و ایران بدل می‌شد. از آن سو نیز نیکسون که یک سال پس از این تصمیم کبرای بریتانیا به ریاست‌جمهوری آمریکا رسیده بود، رژیم ایران را تنها قدرت منطقه‌ای می‌دانست که در خلاء بریتانیا می‌تواند ثبات خلیج‌فارس را حفظ کند. در این برهه بریتانیا به ایران فشار می‌آورد که استقلال بحرین را به رسمیت بشناسد اما شاه که از بازتاب این امر به عنوان «خیانت ملی» در افکار عمومی هراس داشت زیر بار نمی‌رفت. در نهایت پس از چانه‌زنی‌های فراوان دو طرف به این نتیجه رسیدند که موضوع را دست‌کم صوری هم که شده به دبیرکل سازمان ملل ارجاع دهند و بعد هم ماجرای همه‌پرسی که در واقع یک نظرخواهی بیش نبود و جداسازی بحرین از ایران در مرداد ۱۳۵۰ که بیش و کم همه‌ درباره‌اش می‌دانیم. اما نکته این‌جا بود که بر سر همان توافق‌هایی که در مورد جدایی بحرین میان ایران و انگلستان انجام شد، رژیم ایران از انگلستان قول گرفت که در صورت حل ماجرای بحرین حق مالکیت ایران را بر جزایر سه‌گانه به رسمیت بشناسد؛ مناطقی که طبق منابع متقن تاریخی از دوران باستان جزء لاینفک ایران بوده‌اند. اهمیت این جزایر در آن زمان برای ایران نه اقتصادی که صرفا استراتژیک بود، ایران می‌خواست مانع از آن شود که این جزایر زمانی تبدیل به پایگاه کشوری شود که تصادفا با ایران دشمنی داشته باشد. مذاکرات میان ایران و انگلستان در این باره در میانه‌ی سال ۴۹ خورشیدی به این سو صورتی بسیار جدی به خود گرفت. بریتانیا بر خلاف توافقی که با ایران کرده بود، ماجرای جزایر را مدام کِش می‌داد و پیشنهادهایی بی‌جا مطرح می‌کرد، مثلا در آبان ۱۳۵۰ پیشنهاد داد که ایران جزایر را اجاره کند که با پاسخ قاطع وزیر عباس خلعتبری وزیر وقت خارجه‌ی ایران مواجه شد که گفت: «حاکمیت ایران بر جزایر مذکور قابل معامله یا مذاکره نیست» (اطلاعات، ۲۳ آبان ۱۳۵۰) سرانجام در نتیجه‌ی آخرین دور مذاکرات ایران و انگلستان که از روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۵۰ تا چهارشنبه ۲۶ آبان میان سر ویلیام لوس نماینده‌ی ویژه‌ی وزیر خارجه‌ی انگلستان با مقامات ایرانی انجام گرفت، ایران توانست حاکمیت خود را بر جزایر سه‌گانه بازیابد. سیزده روز بعد در سحرگاه پنج‌شنب ۹ آذر ۱۳۵۰ نیروهای ارتش ایران در جزایر تنب و ابوموسی پیاده شدند. سنگ‌اندازی همسایه‌ی شمالی از همان آذر ۵۰ که ایران دوباره حاکمیت خود را بر جزایر سه‌گانه بازیافت تا به اکنون هر چند سال یک بار امارات ادعاهای بی‌اساس خود را مبنی بر مالکیت این جزایر مطرح می‌کند؛ اما در این میان رفتار روسیه در همراهی‌اش با این ادعاها قابل تامل است. روسیه آخرین بار ۲۹ آذر سال جاری زیر بیانیه‌ی پایانی ششمین نشست مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه را امضا زده در حالی که در یکی از بندهای آن باز امارات ادعای واهی خود را در مورد جزایر سه گانه‌ی ایران تکرار کرده است. اما جالب است بدانیم که این رفتار روسیه در مورد جزایر سه‌گانه مربوط به امروز و دیروز نیست؛ روسیه از همان ۵۲ سال پیش که بحث بازگشت این جزایر به ایران مطرح شد نیز مخفیانه می‌کوشید مانع این کار شود. این قضیه را اسدالله علم در خاطرات سال ۴۹ خود به‌روشنی بیان کرده است.
علم که به عنوان وزیر دربار خود یکی از مذاکره‌کنندگان با سفیر انگلستان درباره‌ی اعاده‌ی حاکمیت ایران بر جزایر بوده است در یادداشت‌های روز جمعه ۲۲ خرداد ۴۹ درباره‌ی مانع‌تراشی روس‌ها در این زمینه از سفیر انگلستان می‌شنود: «[سه‌شنبه ۱۹ خرداد]... عصری سفیر انگلیس آمد [...] گفت: سفیر شوروی هم به تحریک عراقی‌ها با من صحبت کرده و ما را بر حذر داشته است که مبادا این جزایر به ایران تحویل شود. این هم دوستی رفقای شمالی!...» (یادداشت‌های علم، جلد ۲، ص ۸۸) علم به‌سرعت این ماجرا را به شاه منتقل می‌کند، شاه در واکنش تاکید می‌کند که ماجرای اعاده‌ی حاکمیت هرچه زودتر باید حل شود و این اقدام روس‌ها را بی‌ارتباط به همان سودای پیشین‌شان یعنی دست‌یابی به آب‌های گرم خلیج‌فارس نمی‌داند. «[...] به طور خیلی خلاصه دیروز به سفیر انگلیس گفتم: «شاهنشاه موضوع مذاکرات سفیر شوروی را با شما خیلی جدی گرفتند و می‌فرمایند خود این مطلب دلیل این است که باید این کار هر چه زودتر تمام شود. معلوم می‌شود محض خاطر عراقی‌ها، شوروی‌ها در آن‌جا بی‌نظر نیستند، یا این که وسیله‌ی عراقی‌ها می‌خواهند در دهانه‌ی خلیج‌فارس دست بیندازند.» (یادداشت‌های علم، ج ۲، یک‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۴۹، صص ۹۳ و ۹۴) حالا با همراهی هر از چندگاه روس‌ها با ادعاهای بی‌اساس امارات بر سر مالکیت جزایر سه‌گانه، به نظر می‌رسد عطش تاریخی روس‌ها به دست‌یابی به آب‌های گرم خلیج‌فارس، هرگز خاموش نخواهد شد و هر بار به بهانه‌ای خود را آشکار خواهد ساخت. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
❤ حرمت شهدا 《 تقدیم به مادران شهدا 》 یک روز مادر شهیدان علیرضا و بهزاد جعفری نژاد به منزل ما آمدند، مادر شهید خیلی ناراحت و دلشکسته بود، دستهایش را گرفتم و گفتم : چی شده مادر ؟؟؟!!! گفت : یکی از همسایه ها گفته عکس فرزندان شهیدت را از سردر ورودی آپارتمان بردار شاید یکی از همسایه ها راضی نباشد، من هم عکس بچه هام را بر داشتم . دلم از این همه بی معرفتی گرفت، با ناراحتی گفتم: چرا مادر ! حالا اون بی معرفتی کرده یه حرف بیجایی زده ، ما مدیون شهدا هستیم خواهش میکنم عکسها را دوباره بگذارید، هرچی اصرار کردم فایده ای نداشت و دلش راضی نشد، گفتم مادر عکسشون را بدید من بزارم تو فضای مجازی، همه ببینن، رفت و با ذوق عکسها را آورد. ❤ شادی ارواح شهدا فاتحه و صلوات: 🇮🇷❤🇮🇷❤🇮🇷❤
2.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 💚 زیارت حضرت زهراء سلام الله علیها به لحن دلنشین عربی. ❤ تقدیم به ارواح شهدا 🌼🌼🌼
2.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 💚 زیارت حضرت زهراء سلام الله علیها به لحن دلنشین عربی. ❤ تقدیم به ارواح شهدا 🌼🌼🌼
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حدیث کساء..........👆 در قالب کارتون برای کودکان 🌼🌼🌼🌼
آیا میدانید: این جمله (علی با حق و حق با علی) است ، از کجا گرفته شده؟ ما در قرآن ۲۹ حروف مقطعه داریم ، وقتی آن ۲۹ حروف مقطعه را در کنار هم قرار دهیم و حروف اضافه را حذف کنیم جمله فوق بدست خواهد آمد (علی با حق و حق با علی). 🌴🌴🌴🌴
1.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚 صلوات فاطمی......👆 پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند: یا فاطمه: هر که بر تو صلوات فرستد، خداوند او را بیامرزد. ♡♡♡♡♡♡؛ البحار ج۴۳ 💜💚💜