eitaa logo
گاه نگارشهای طلبگی
98 دنبال‌کننده
290 عکس
182 ویدیو
26 فایل
اللهم انصرالاسلام والمسلمین واخذل الکفار والمنافقین ارتباط با ادمین: @khalil_motavasel
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 هدیه ای بسیار زیبا و خواندنی تقدیم به علاقمندان به مباحث ظهور به مناسبت روز جهانی قدس 💐 خواندن این مقاله را از دست ندید 👇👇👇👇👇 https://www.mashreghnews.ir/news/1075156/نابودی-اسرائیل-قبل-یا-بعد-از-ظهور-انتقام-نسل-کشی-ایرانیان @kalemat
چرا رهبری در سخنرانی روز قدس از شیخ الاسلام نام بردند؟ مرد مخلص مبارزه با صهیونیسم جهانی، خوش به سعادتت امروز نائب امام زمان در یکی از مهمترین سخنرانی های خود تورا یاد کرد ،تو که همیشه از شهرت گریزان بودی و تلاش می کردی تکلیف خودت را کشف کنی و بر همان اساس عمل کنی نقش ویژه تو در مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل بر بزرگان جبهه مقاومت معلوم بود ولی امروز مردم جهان نام تورا از لسان رهبر جهان اسلام شنیدند . سالها پیش در چنین ایامی جبهه انقلاب مثل همین روز ها توانسته بودند در رقابت های انتخاباتی پیروز شوند تا مجلس هفتم را شکل دهد آن روز ها بنده هم توفیق داشتم خدمتی در این مسیر انجام دهم و همین موضوع باعث آشنایی با حسین شیخ اسلام شده بود آن روز ها من دانشجو بودم و یکی از کار های ما مبارزه با دخالت های سفارت های بیگانه در امور کشور بود اتفاقا چند بار تجمع در مقابل سفارت انگلیس و آلمان تدارک دادیم که مورد توجه رسانه های بیگانه قرار گرفت تداوم اعتراض های دانشجویی و صدور بیانه های تخصصی با مشورت عزیزانی مثل ایشان شکل می گرفت تا انتخابات این مسیر ادامه داشت بعد از انتخابات با منتخبین مجلس هفتم قرار گذاشتیم باهم برویم مرقد امام زیارت در راه برگشت با حسین شیخ اسلام رفتیم صندلی آخر اتوبوس نشستیم سر صحبت را باز کردم گفتم تجمعات چگونه جلو رفته مکاتبات و بیانیه ها را گزارش دادم ودر آخر گفتم چند بار از سفارت انگلیس با بچه ها تماس گرفته اند که بیایید باهم گفتگو کنیم تا به اینجای کار رسیدیم دیدم چهره عوض کرد فوری گفت مراقب باشید این مقدمه کار سرویس های جاسوسی است اصلا ملاقات نکنید سریع هم سیستم امنیتی کشور اطلاع دهید ... شاید امروز بتوانم بگویم هوش بالای حسین شیخ اسلام از انحراف تعدادی از دانشجویان انقلابی جلو گیری کرد ایکاش مسئولان همه مثل او با صفا بی آلایش بودند و مثل او برای همه چیز ابتدا از خدا طلب خیر می کردند . خدا رحمتت کند دیپلمات انقلابی وانشاالله با شهدای قدس محشور شوی ✍️ محمد امین توکلی زاده @kalemat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال خوش مرحوم آقا مجتبی تهرانی برای وداع ماه مبارک رمضان خدایا حاشا به کرمت اگه از سفره ماه رمضان ما را تفضلی نفرمایی... @kalemat
چرا عدالتخواهان تندرو از رئیسی حمایت نمی‌کنند؟ قوه قضائیه به تازگی و در ادامه روند جاری خود در برخورد با فساد؛ یک زن و مرد را که از متهمان ردیف اول ایجاد اخلال در بازار ارز، سکه و خودرو بودند را به اعدام محکوم کرد. نهاد قضایی کشورمان همچنین چند نفر از مدیران دولتی و نمایندگان مجلس را نیز به جرم ارتکاب به فساد به مجازات‌های مختلف محکوم کرده است.[1] اما این اقدام به جای اینکه با استقبال کسانی از خواص و قاطبه موسوم به عدالتخواهان و رسانه‌های منتسب به آنان مواجه شود؛ با قهر و کنایه‌های آنها مواجه شده است. آنها در تریبون‌های خود با اشاره به اقدامات قوه قضائیه این سؤال را مطرح می‌کنند که "چرا فساد تمام نمی‌شود" و یا مثلاً "بروید با سلاطین اصلی برخورد کنید" و از این قبیل... اما آنها چرا چنین طریقی را برگزیده‌اند و چرا اقدامات عدالتخواهانه نظام جمهوری اسلامی آنها را راضی نمی‌کند؟! *ما پیش از این در مجموعه وبلاگ مشرق، بارها توضیح داده‌ایم که مفهوم عقلانی فساد و عدالت بایستی در وهله اول فهم شود و فعالان این حوزه‌ها در ابتدای امر بایستی اشراف درستی به مسئله داشته باشند. عقلانیت مسئله نیز این است که فساد یک امر نفسانی است و مثل دروغ؛ اولا همواره و از جانب هر کسی (به جز امام معصوم) ممکن‌الوقوع است و ثانیا به همین دلیل، تصور یک حکومت بدون فساد نیز غیر ممکن و یک اتوپیای دست نیافتنی است. کما اینکه شاهدیم در حکومت امیرالمؤمنین، در حکومت امام مجتبی و در نزد مباشر مالی امام کاظم (علیهم‌السلام) نیز فساد روی داد. کما اینکه مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم به این مقوله اشاره کرده‌اند. در بحث حکومت و فساد نیز باید فهمید که حکومت ضد فساد حکومتی نیست که در آن هیچ فسادی رخ ندهد (زیرا همانطور که اشاره شد صفر کردن فساد غیر ممکن است) بلکه حکومتی ضد فساد است که با هیچ مفسدی مداهنه و سازش نکند، هرگز هیچ روندی از فساد را نپذیرد، برای برچیدن بسترهای فساد؛ تلاشی همیشگی داشته باشد و در تیول آن نیز هیچ فساد و مفسد شناخته شده‌ای نباشد که از برخورد قضایی رهیده باشد. دو حقیقت پیش‌گفته به روشنی نشان می‌دهد که اتفاقا نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در بحث مقابله با فساد، تالی تلو حکومت معصوم(ع) است و بر همان طریق راه می‌سپارد. اما عدالتخواهان تندرو طی 20 سال گذشته نشان داده‌اند که با هیچ اقدام ضد فسادی راضی نمی‌شوند و همیشه با تصویر سازی از اتوپیای غیر واقعی "حکومت با فساد صفر"! منجر به ایجاد یک فضای تاریک ذهنی شده‌اند. در این زمینه البته اشاره به برخی بیانات مقام معظم رهبری در بحث کارنامه نظام اسلامی پیرامون عدالت و مقابله با فساد نیز ضروریست. ایشان 2 سال قبل در همین باره فرمودند:‌ «یک نکته‌ی بسیار مهم در زمینه‌ی فساد هست؛ این را بگویم، این را همه توجّه کنند، همه‌ی ملّت ایران هم توجّه کنند. بنده از قدیم با فساد و مفسد و مفسدین اقتصادی و غیرذلک مبارزه میکردم و مخالفت میکردم، الان هم عقیده‌ام قرص و محکم همین است؛ امّا بعضی‌ها وقتی درباره‌ی فساد حرف میزنند، افراطی حرف میزنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند، همه‌ی مدیران را و همه‌ی دستگاه‌ها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند. بله! فساد، کمش هم زیاد است و باید با آن مواجهه بشود؛ امّا این یک حرف است، اینکه شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]. بعضی‌ها تعبیرات فرنگی هم به‌ کار میبرند: "فساد سیستمی"؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی میبیند، در مغز خودش فساد هست، در چشم خودش فساد هست. این‌همه مدیر پاک‌دست، این‌همه کارگزار مؤمن و پاک‌دست در سرتاسر کشور در همه‌ی دستگاه‌ها وجود دارند، دارند زحمت میکشند؛ چرا به اینها ظلم میکنید؟ چرا خلاف میگویید؟ چرا به نظام اسلامی ظلم میکنید؟ بله! در نظام اسلامی یک نفر هم نباید فاسد باشد؛ امّا آنچه وجود دارد، مثلاً ده فاسد است، نه ده هزار فاسد؛ خب اینها خیلی تفاوت دارد؛ این را توجّه داشته باشید. بعضی‌ها در حرف زدن، در نوشتن؛ حالا که دیگر فضای مجازی هم هست، راحت برمیدارند اینجا و آنجا مینویسند «آقا همه را فساد گرفته»؛ نه آقا! این‌جوری نیست. بله! فساد هست، در دستگاه‌های مختلف هم هست. من دیدم مثلاً در فرض کنید مجلس یا جای دیگر بعضی‌ها را متّهم میکنند؛ درست که دقّت میکنید، می‌بینید آنهایی که مورد اتّهام قرار گرفته‌اند یک چند نفر آدمند؛ این چند نفر را نمیشود تعمیم داد. تازه اگر راست باشد؛ ممکن است همین هم که متّهم میکنند دروغ باشد، خلاف واقع باشد، از روی ندانستن و بی‌اطّلاعی باشد؛ امّا اگر هم راست باشد، تازه میشود چند نفر در مقابل یک عدّه‌ِی کثیر. توجّه داشته باشید که افراط و تفریط در همه‌ی چیزها غلط است.»[2] ایشان، 17 سال قبل نیز در این باره تأکید کردند:
«ما گفتیم با فساد مبارزه میکنیم - این یک نقطه روشن در نظام است - اما عدّه‌ای میخواهند این را به نقطه تاریک تبدیل کنند و بگویند فساد همه جا را گرفته است. نه آقا! فساد همه جا را نگرفته است. باید با فسادِ کم هم - هر جا بود - مبارزه کرد. ممکن است روزنامه‌ای بردارد یک مورد فساد را درشت کند؛ مگر همه جا فساد هست؟ فساد در گوشه‌هایی وجود دارد. انسانها لغزش دارند و دچار گناه میشوند؛ باید با این گناه مبارزه کرد. ما وقتی گناهکاریم که با فساد - ولو کمِ آن - مبارزه نکنیم؛ چون گسترش پیدا خواهد کرد. مبارزه با فساد لازم است؛ اما ناامید کردن مردم که بگوییم فساد همه جا را گرفته، یک خطای واضح و ناشی از نادانی و فریب‌خوردگیِ کسانی است که آدم میداند خودشان آدمهای مغرضی نیستند؛ مغرضان که جای خود دارند.»[3] برخی محافل تحلیلی از این می‌گویند که اگر با روند موجود "فساد نمایی" برخورد نشود؛ جامعه دچار التهاب ذهنی و فی‌النهایه "فتنه اقتصادی" خواهد شد. @kalemat
😜ساعات غیر فعال شدن ویروس کرونا هم تعیین شد! 🔴 رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: مقرر شد اماکن مقدس یک ساعت بعد از طلوع آفتاب بازگشایی و یک ساعت قبل از غروب آفتاب بسته شود و از فردا صحن‌ها هم همزمان گشایش می‌یابد. 👌یعنی یک ساعت بیشتر بمونی ویروس ها حمله میکنن؟!!!! 🤓نطفه کرونا با دروغ بسته شده 🙈خدایا این حماقت رو از ما بگیر @kalemat
🎙گفتگو با حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد، عضو ستاد استهلال رهبر انقلاب 🔰چرا شاهد بروز اختلاف در اعلام روز عید فطر هستیم؟ ✅نظر آقا این است که اگر هلال با ابزار دیده شود، قابل قبول است و رؤیت حاصل شده است. به زبان ساده، این سخن بدان معنا است که اگر کسی پشت عدسی دوربین یا لنز تلسکوپ هلال را ببیند، مانند کسی است که دوست خود را با دوربین روی کوه دیده است و نمی‌توان گفت که دیدن صورت نگرفته است. اما برخی از مراجع، رؤیت با چشم غیرمسلح را قبول دارند و بر این باورند که فقه آنچه در عرف در زمان معصومین علیهم‌السلام برای رؤیت وجود دارد، تأیید می‌کند. برخی از مردم هم فکر می‌کنند که این موضوع به امروزی یا غیرامروزی بودن مراجع برمی‌گردد و این در حالی است که این موضوع صرفاً به مبانی فقهی مراجع بازمی‌گردد. بنابراین ایشان با توجه به مبانی خودشان اول ماه را اعلام می‌کنند و سایر مراجع نیز بر اساس معیارهای خود عمل می‌کنند. @kalemat
اشعار مرحوم حاج شیخ غلامحسین ابویی در باب روز عید فطر تقدیم شما 💐 روز عید فطر باید دردِ دل با یار کردن وانکه غیر از یار باشد بایدش انگار کردن روز عیدفطر باید در زکات فطره دادن باز، تا حدّی فقیران را گره از کار کردن روز عید فطر باید در نماز عید حاضر در مصلی گشته خود زان فیض برخوردار کردن روز عید فطر باید مومنات و مومنین را مَیّتاً حَیّاً به یاد آوردن استغفار کردن روز عید فطر باید خورد مقداری ز تربت دفع و رفع هر مرض زان خاک ذی مقدار کردن روز عید فطر باید در دعای ندبه خواندن همچو بلبل در غم گل ناله های زار کردن روز عید فطر باید در فراق حجت حق قائم آل محمد گریه عاشق وار کردن روز عید فطر باید یاد کردن کربلا را بلکه عرض سال باید یاد از آن بسیار کردن روز عید فطر باید از دل و جان کرد تحسین بر حسین و اهل بیت از آن‌همه ایثار کردن روز عید فطر باید بهر استشفای مرضا سرکشی در کربلا از خیمه ی بیمار کردن @kalemat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ چند کلامی در باب اختلاف زمان عید فطر 1- ابتدا باید بپذیریم که اتحاد در آحاد بشر در تمام مسائل غیرممکن است چه آن که خدای متعال هم چنین نخواسته است. آیات و روایاتی این مضمون را تایید می کند ولی به جهت اختصار به بیان اصل بسنده می کنم. بنابر این اختلاف نظر در مسائل فقهی که ریشه در مبانی داشته و در اثر استنباط های متفاوت آقایان فقها از مسائل است کاملا طبیعی است. 2- در مسائل فقهی وظیفه مرجع بیان حکم است و نه ورود به تک تک موضوعات. تشخیص اینکه فلان حکم با کدام موضوع مطابقت دارد عموما بر عهده مکلفین گذاشته شده است. به عنوان مثال مرجع با استنباط از آیات و روایات می گوید خون انسان نجس است اما تشخیص اینکه فلان قرمزی روی دست فرد خون است یا رنگ قرمز شبیه خون، با خود مکلف است. 3- قاعده "تشخیص موضوع با مکلف است" در بسیاری از مسائل ساری وجاری است و مشکلی را به وجود نمی آورد اما در مسائل اجتماعی تنوعِ در تشخیص، موجبات تفرقه را بوجود می آورد فلذا اخیرا و به جهت راحتی کار مکلفین و همچنین به یقین رسیدن آنان در موضوعات، گروه هایی تشکیل شده که موضوع شناسی می کنند. مثلا در باب پرنده های حرام گوشت به دلیل تنوع بسیار بالای پرندگان و سخت شدن تشخیص بر مکلفین، موضوع شناسی می کنند و نتیجه این کار این است که به مکلفین اعلام می شود که این لیست از پرندگان حرام گوشت است و این لیست حلال گوشت است. 4- هر چه موضوعات درجه اجتماعی شان بالاتر باشد حساسیت بیشتری دارند و ورود علما به موضوع شناسی آن توسط تیم های خبره ضروری تر می باشد. 5- مساله رویت هلال عموما نتایج اجتماعی دارد و کمتر جنبه فردی دارد. در مساله رویت، زمان های مهمی که جنبه اجتماعی بالایی دارند مثل اول ماه مضان ، شب های قدر ، عید فطر ، عرفه ، روز عید قربان و... مشخص می شوند. 6- دین اسلام هم دین اجتماعی است و هم دین منادی وحدت. این در حالی است که بدلیل اختلاف مبنایی فقها، بهترین زمان هایی که باید اتحاد مسلمین در جهان بشریت فریاد زده شود و این اتحاد اجتماعی به خوبی در دنیا نشان داده شود، در کمال تاسف به ضد خودش یعنی افتراق تبدیل می شود. 7- عامل اصلی اختلاف مبنایی آقایان، برداشت های متفاوت از روایات در باب رویت هلال است. عده ای از علما وجود هلال را اصل می دانند فلذا می گویند با توجه به پیشرفت ابزار روز، با هر وسیله ای رویت شد صحیح است و عده ای به عکس ، اصل رویت را ملاک می دانند فلذا می گویند رویت عرفی که از زمان پیامبر تاکنون بوده است ، چشم غیر مسلح است پس باید معیار ما همان چشم عادی باشد. ❎ با توجه به توضیحات فوق می توان از مراجع معظم تقلید از باب "النصیحه لائمه المسلمین" چند پرسش داشت. 1- اگر دین اسلام اجتماعی است و اگر منادی وحدت است که هست ، چرا برای حل این مساله بغرنج نشست های مشترک فقهی گرفته نمی شود؟ 2- اگر چنین نشست هایی بوده است نتایج آن چیست و چرا هر از چندگاهی جامعه اسلامی شاهد این اختلافات تلخ است؟ عده ای از مردم در حال خواندن نماز عید فطر در فلان روز هستند عده ای دیگر مطابق نظر مرجعشان یا نباید نماز عید بخوانند یا اگر فردای آن روز نماز برپا کنند، ناخواسته اختلافات را تقویت کرده اند. تمام مسافرت ها و دید و بازدیدها و ... تحت الشعاع این اختلافات قرار می گیرد. گاهی در یک خانواده نیز چند جور باید رفتار شود 3- با وجود این همه مشکلات اقتصادی اجتماعی و نیز هجوم بی امان دشمنان علیه اسلام و مرجعیت و ... که باعث سوالات و ابهامات و شبهات زیادی در اذهان جوانان شده، وجود این اختلاف نظرها که برون داد اجتماعی منفی زیادی دارند به نفع مرجعیت است یا به ضرر آن؟ 4- اگر گروه هایی به درستی در حال موضوع شناسی مساله مسافت شرعی و حد ترخص یا حرام گوشت بودن یا نبودن فلان پرنده هستند _ که همین هم قدم ارزشمندی است_ آیا مساله رویت هلال که جنبه اجتماعی بسیار بالاتری دارد نباید مورد تجدید نظر قرار بگیرد؟ 5- جوانان سوال می کنند که مراجع تقلیدی که با خودشان وحدت رویه ندارند و نمی توانند یک مساله مهم فقهی اجتماعی را حل کنند چگونه می خواهند نقش مرجعیت را برای جامعه ایفا کنند ؟ 6- سال هاست که به درستی مدعی وحدت بین اهل شیعه و تسنن هستیم. با وضعیت فعلی که در مساله مهم عید فطر بین علمای خودمان وحدت عملی نداریم چگونه می توانیم ندای وحدت شیعه و سنی را واقعی جلوه دهیم و منتظر اثرات آن باشیم؟ آیا جامعه اسلامی این وحدت را از ما می پذیرد؟ 📌 در پایان معتقدم که نمی شود از مرجعی خواست که فهم فقهی خودش را نداشته باشد اما می توان از علمای گرانقدر انتظار داشت که در این عصر و زمانه و با توجه به حساسیت مساله فوق الذکر قدم های موثری برای نزدیک شدن مبانی و وحدت رویه با توجه به پیشرفت های موجود در موضوع شناسی رویت هلال بردارند. خلیل متوسل سوم شوال 1441 @kalemat
صحن های مطهر از یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب برای عموم مردم باز شدند 👈 احتمالا فقط توی این ساعات کرونا کاری با زائرین نداره عجب ویروس هوشمندیه این کرونا 😄
وقتی زائری خودش از روابط نزدیک فکری و رفتاری با پرده بر می‌دارد کار را برای تحلیل گران شخصیت و تفکرات خودش آسان می کند @kalemat