✨﷽✨
✅ به دنیا مغرور نشوید.
ذَلِكُم بِأَنَّكُمُ اتَّخَذْتُمْ آيَاتِ اللَّهِ هُزُواً وَغَرَّتْكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا فَالْيَوْمَ لَا يُخْرَجُونَ مِنْهَا وَلَا هُمْ يُسْتَعْتَبُونَ
(جاثیه/٣۵)
ترجمه :
اين به خاطر آن است كه شما آيات خدا را مسخره گرفتيد و زندگى دنيا مغرورتان كرد. پس امروز نه از آتش دوزخ خارج مى شوند و نه از آنان خواسته مى شود كه رضايت خدا را بخواهند.
کسانی که به زندگى دنيا، دلشاد و مغرور و سرمست شوند، کم کم حقايق را به مسخره می گیرند.
كسانى هم كه حقايق و مفاهیم دین را تحقير و استهزا كنند، نه راه نجاتی دارند و نه راه عذرخواهى و عذرپذيرى.
یعنی مهم ترين عامل بدبختى ابدی انسان، مغرور شدن به دنيا و تمسخر و تشكيك است.
https://eitaa.com/kanaltablighiramezani
✍قال امیرالمومنین (علیهالسلام):
کسی که عملش نیکو باشد، نزد خداوند به آرمان خویش برسد.
📚تصنیف غرر / ۲۸۵۹
https://eitaa.com/kanaltablighiramezani
✨﷽✨
قرآن فقط برای تلاوت کردن در کنج
و زوایا نیست؛قرآن برای عمل است؛
قرآن برای شناخت و معرفت است؛
قرآن برای این است که جامعهاسلامی
تکلیف خود را بفهمد؛وظیفه خود را
بفهمد؛از حیرت نجات پیدا کند؛
از ظلمات نجات پیدا کند.جلسه قرآن،
تلاوت قرآن و صوت قرآن،مقدمه برای
معرفت مفاهیم قرآنی است.
عیب بزرگ کار ما مسلمانها،ما امت اسلامی اینجا است که دم از قرآن میزنیم،اما به قرآن عمل نمیکنیم؛دم از محبت خدا میزنیم،
اما از دین خدا پیروی نمیکنیم.
«قل ان کنتم تحبون اللَّه فاتّبعونی
یحببکم اللَّه».
اگر کسی #خدا را دوست میدارد،دلیل
صدق او تبعیت از پیغمبر است؛تبعیت
از #قرآن است..!
•امـامخـامـنـهای•
https://eitaa.com/kanaltablighiramezani
✍آیت الله وحید خراسانی:
تمام خزائن مادی و معنوی عالم، در دستان علی بن ابیطالب «علیه السلام» است!
https://eitaa.com/kanaltablighiramezani
✨﷽✨
✅«بچه دار بشویم یا نه؟!»
«شَبِيهَةٌ بِالْعَقْلِ وَ لَيْسَتْ بِالْعَقْل»
صحبتهای یکی از روشنفکران معاصر را میشنیدم. میگفت فرزندآوری کاری عقلانی یا اخلاقی نیست! بچه دار شدن یا نشدن جدلیّ الطرفین است. هم له و هم علیه آن میتوان ادلّه ی بسیار آورد؛ میتواند بدبخت یا خوشبخت کند!
قطعی هم نمیتوان چیزی گفت! و تا کنون عقلاء عالم و فلاسفه اخلاق به هیچ وجه نتوانسته اند حجت قاطعی به سود یک طرف اقامه کنند. لذاست که فرزند آوری صرفا یک انتخاب و تصمیم شخصی است و هیچ الزام اخلاقی ندارد. در فصل نخست از کتاب «خوشیها و ناخوشیهای فرزند آوری» مدرسه آلن دوباتن نیز همین مطلب را بیان کرده.
به نظر شما مشکل این متفکّران و فلاسفه اخلاق نوین این است که عقل ندارند؟! این است که انصاف ندارند؟!
☑️اینها عقلشان بهتر و منصف تر و زیرکتر از ما هم شاید باشد! مشکل «کم من عقلٍ أسیرٍ تحتَ هویً أمیرٍ» است! مشکل زیر سر تعیّنهای مختلف عقل و جنس و تبار عقلانیت است. به فرموده مولایمان شبیه عقل است و عقل نیست! و اینجا از ثمرات شجره ی خبیثه عقل بنیادگراست. باید به او گفت:
تو درون چاه رفتستی ز کاخ
چه گنه دارد جهانهای فراخ؟!
☑️عقل تو عقل چاهی است! در همان ظلمات خودخواسته خیلی صادقانه و منصفانه و عاقلانه میگویی شک دارم! نمیدانم! نمیبینم! نباید فریب دقّتها و انصافهای چنین عقلی را خورد! عقلی ظلمت زده است. عقلی منوَّر به نور حقیقت و شریعت نیست. عقلی ولگرد است. یکبار به یکی از آنها گفتم فرزندآوری برای شخص تو نوعی ورزش روحی و ریاضت است! عجیب به فکر فرو رفت!
https://eitaa.com/kanaltablighiramezani
🔴 زیارت امام زمان (علیه السلام) پس از نماز صبح!
🔵 اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلاىَ
صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ
عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ
فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها
بَرِّها وَ بَحْرِها
سَهْلِها وَ جَبَلِها
حَیِّهِمْ وَ مَیِّتِهِمْ
وَ عَنْ والِدَىَّ وَ وُلْدى وَ عَنّى
مِنَ الصَّلَواتِ وَالتَّحِیَّاتِ
زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ
وَ مِدادَ کَلِماتِهِ
وَ مُنْتَهى رِضاهُ
وَ عَدَدَ ما اَحْصاهُ کِتابُهُ
وَ اَحاطَ بِهِ عِلْمُهُ؛
اَللّهُمَّ اِنّى اُجَدِّدُ لَهُ
فى هذَا الْیَوْمِ
وَ فى کُلِّ یَوْمٍ
عَهْداً وَ عَقْداً وَ
#بَیْعَةً فى رَقَبَتى؛
🌹 اَللّهُمَ کَما شَرَّفْتَنى بِهذَا التَّشْریفِ وَ فَضَّلْتَنى بِهذِهِ الْفَضیلَةِ
وَ خَصَصْتَنى بِهذِهِ النِّعْمَةِ،
فَصَلِّ عَلى مَوْلاىَ وَ سَیِّدى
صاحِبِ الزَّمانِ
وَاجْعَلْنى مِنْ اَنْصارِهِ
وَ اَشْیاعِهِ وَالذّآبّینَ عَنْهُ،
وَاجْعَلْنى مِنَ #الْمُسْتَشْهَدینَ
بَیْنَ یَدَیْهِ، #طائِعاً غَیْرَ مُکْرَهٍ
فِى الصَّفِّ الَّذى نَعَتَّ اَهْلَهُ
فى کِتابِکَ فَقُلْتَ:
#صَفّاً کَاَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصوُصٌ
عَلى طاعَتِکَ وَ طاعَةِ رَسوُلِکَ
وَ آلِهِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ؛
🌹 اَللّهُمَّ هذِهِ #بَیْعَهٌ لَهُ فى عُنُقى اِلى یَوْمِ الْقِیامَة.
.
✨﷽✨
✍استاد وزیری فرد: اهمیت دادن به حلال و حرام، روح انسان را برای دریافت معارف لطیف میکند و برعکس، اگر کسی به حلال و حرام اهمیت ندهد، زُمختی و خشونت و کثافت در روحش آشکار میشود و مانع از پذیرش لطایف و حرکت در مسیر الی الله میگردد.
رعایت حلال و حرام در زندگی حضرت آیتالله سعادتپرور به گونهای دیگر بود. ایشان نهتنها رعایت حلال و حرام را برای خودش مهم میدانست و رعایت میکرد، میکوشید در زندگی دیگران نیز این حلال و حرام رعایت شود و آنها نیز به حرام دچار نشوند. ایشان میفرمود: وقتی میروم از کاسبی چیزی میخرم، اگر بفهمم دارد به من کم میفروشد، همانجا حلالش میکنم که مال حرام به خانهاش نبرد؛ چون میدانم اگر این مال حرام را به خانهاش ببرد و بچهاش از این مال حرام بخورد، فردا آن بچه با فرزند من درگیر و دستبهیقه میشود. اثر این حرام به من و خانوادهام و جامعه میرسد!
این نگاه وسیع ایشان به مسئله حلال و حرام بسیار اهمیت دارد، ولی ما اینقدرها فکر نمیکنیم.
https://eitaa.com/kanaltablighiramezani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
💕 با یـک سـلام، زائـر امام رئوف شـویـم
⨳ روز زیارتی #امام_رضا_علیه_السلام
🔅 اللهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى
الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى
الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ، صَلاةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً
کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ.
⁘ خدايا درود فرست بر على بن موسى الرّضا،
امام پسنديده با تقواى بى عيب، و حجّتت بر هر كه بر زمين، و هر كه زير زمين است،
آن راستگوى شهيد، درودى بسيار و كامل، و پاك و به هم پيوسته و پياپى و در پى هم،
مانند برترين درودى كه بر هر یک از اوليائت فرستادى.
═❖═
✧ امام رضا عليه السلام :
✓ « «(قرآن)، كلام خداست. از آن، فراتر نرويد و هدايت را جز در آن نجوييد كه گمراه مىشويد.».
◃«( القُرآن) كَلامُ اللَّهِ لا تَتجاوَزوهُ، ولا تَطلُبُوا الهُدى في غَيرِهِ فَتَضِلّوا.».
◌ التوحيد : ص۲۲۴ ح۲
https://eitaa.com/kanaltablighiramezani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راوی گوید:
از امام صادق (علیه السلام) در خصوص نام سُفیانی سوال کردم. ایشان فرمودند:
با نام او چه كار دارى (و به چه کار شما میآید)؟
اما بدان هرگاه استانهای پنجگانهٔ شام، يعنى دمشق و حمص و فلسطين و اردن و قنسرين تصرف شد، آنگاه آمادهٔ فرج و ظهور باشید.
(📚 منابع : الوافی، ج ۲، ص ٤۵۰، الغیبة نعمانی، ص ۳۰٤
https://eitaa.com/kanaltablighiramezani