eitaa logo
کانون شهدا (مسجد شهدا)
302 دنبال‌کننده
784 عکس
124 ویدیو
13 فایل
کانون شهدا پایگاه شهید بهشتی پایگاه خواهران خیریه مهرآسمانی هیئت زنجیرزنی هیئت هفتگی شهدا هیئت ه نوجوانان شباب الشهدا گ جهادی وطن یار سرود آوای انتظار مرکز مشاوره بصائر 👈 محوریت مسجد شهدا👉 ارتباط با روحانی مسجد: @mrporbagher 09375705942
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 وقوع حماسه خونين پاوه (1358 ش) ✍ پس از آن كه هزاران نفر از عناصر حزب بعث عراق و هاي وابسته به بيگانگان، مانند: كومله، فداييان خلق و حزب دموكرات كردستان، در مرداد 1358ش به شهر پاوه در منطقه كردنشين استان كرمانشاه هجوم آوردند، اين شهر را تصرف كرده و دست به جنايت هاي شنيعي زدند. ✅ بيمارستان پاوه از جمله مراكزي بود كه به اشغال مزدوران درآمده بود. آنان در اين بيمارستان 25 نفر از برادران سپاهي مجروح را روي تختها به طرز فجيعي به شهادت رساندند. اين فاجعه خونين با عكس العمل شديد امام خميني(ره) مواجه شد و با فرمان معظمٌ له در بيست و هفتم مرداد 1358ش، نيروهاي سپاهي، ارتشي و بسيجي به فرماندهي شهيد دكتر چمران به منطقه اعزام شدند. ✅ فرمان تاريخي امام براي آزادسازي پاوه چنان روحيه اي به پاسداران و سربازان ژاندارمري داد كه بدون توجه به زخمهاي خود تمامي سنگرهاي ضدانقلاب را از اشغال آنان خارج ساختند. در اين ميان شهيدچمران و یارانش پس از يك نبرد سخت و درگيري خونين، همه شهرها، راهها و مواضع استراتژيك منطقه را آزاد كردند و كردستان از اين مرحله به سلامتي گذر نمود. 🌱 🍃 ( شهدا خیابان باقدرت شرقی کرمان) 🆔 https://eitaa.com/kanon_shohada
◾️ پيام "امام خميني(ره)" در پی جنايت عوامل رژيم در فاجعه آتش‏ سوزی سينما ركس آبادان (1357ش) ✍ پس از وقوع جنايت هولناك آتش‏سوزي سينما ركس آبادان، حضرت امام خميني(ره) در پيامي از نجف اشرف خطاب به اهالي آبادان، ضمن اعلام خطر به اينكه ممكن است رژيم پهلوي، اعمال وحشيانه مشابهي در شهرهاي ايران انجام دهد، از گويندگان خواستند وظيفه آگاهي بخشي به مردم را دنبال كنند. 🔹 در بخشي از پيام مهم امام به مناسبت اين فاجعه آمده بود: من گمان نمي‏كنم هيچ مسلماني، بلكه انساني، دست به چنين فاجعه وحشيانه‏اي بزند، جز آن كه به نظاير آن عادت نموده است. گفتار شاه كه تظاهركنندگانِ مخالفِ من "وحشت بزرگ" را وعده مي‏دهند و تكرار آن پس از واقعه كه اين همان وعده بوده است، شاهد ديگري بر توطئه است. 🔸 اين مصيبت دلخراش براي شاه، شاهكار بزرگي است تا به تبليغات وسيع در داخل و خارج دست زند و به بوق‏ها و مطبوعات دست نشانده داخل و نفع طلب خارج دستور دهد كه هرچه بيشتر براي اغفال مردم، اين جنايت را منتشر و به ملت محروم و مظلوم ايران نسبت دهند تا در خارج، ملت حق طلب ايران را، مردمي كه به هيچ ضابطه انساني و اسلامي معتقد نيستند معرفي نمايد. 🌱 🍃 ( شهدا خیابان باقدرت شرقی کرمان) 🆔 https://eitaa.com/kanon_shohada
کانون شهدا (مسجد شهدا)
#اطلاعیه 📌کانون شهدا برگزار میکند؛ 🌼🍃ویژه برنامه مراسم پرفیض دعای ندبه 🍃🌼 💠به همراه برنامه های مخص
📌 برگزاری مراسم پرفیض 🔹 صبح جمعه ۱۴۰۳/۰۶/۰۲ 🔸رأس ساعت ۵ و۳۰ دقیقه 🔹در محل مسجد شهدا ▪️▪️ 🍃🍃 ▪️▪️ جهت مشارکت در صبحانه و پذیرایی تبرکی وجوهات نقدی خود را به شماره کارت زیر واریز نمایید ؛ 🔹 5041_7210_7916_4472 🔹 به نام : محمدرضا پورباقرزرندی 🔸فیش واریز رو به این شماره ارسال نمایید 09375705942 💠 __لطفا اطلاع رسانی شود__ 💠 🌱 🍃 ( شهدا خیابان باقدرت شرقی کرمان) 🆔 https://eitaa.com/kanon_shohada
🔷روایتگران اربعین حسینی 🔷حالا که رفتی پیاده روی اربعین یک کار باحال انجام بده 🧐 یعنی چی؟ چه کاری ✨اتفاقات باحال مسیر رو با ما به اشتراک بگذار 🎁قرار هست به بهترین کارها هدایای ویژه ای داده بشه 🔴حواست به مهلت ارسال آثار باشه ❇️ با ما همراه باشید. باشگاه رایانو https://eitaa.com/rayano8
♻️ ثواب و فضیلت گفتن " یَا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَکُم" ✍ جمله ‌« يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزا عَظِيماً» (1) هم اعلام موضع و جانبدارى از برنامه و حركت عاشورايى شهداى كربلاست، هم اعلام ‌آمادگى براى حضور در كربلاهاى مكرر تاريخ است. و نیز شعار شهادت طلبان و آرزوى ‌وارستگان از تعلقات دنيوى است. چرا كه نوع شهادتى كه حسين‌ علیه السلام و اصحابش در كربلا پذيرا شدند، غبطه همه انسانهاى آزاده در تمام دورانهاست. 🌷 امام رضا علیه السلام خطاب به‌ ريان بن شبيب می فرماید: « يَا اِبْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ يَكُونَ لَكَ مِنَ اَلثَّوَابِ مِثْلُ مَا لِمَنِ اُسْتُشْهِدَ مَعَ اَلْحُسَيْنِ فَقُلْ مَتَى مَا ذَكَرْتَهُ يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً ».(2) اگر دوست‌ دارى كه ثواب شهيدان كربلا را داشته باشى، هرگاه به ياد آن حادثه افتادى بگو: كاش من‌ نيز با آنان بودم و با آنان به رستگارى بزرگ مى‌رسيدم. اين آرزو، نشان دهنده زمينه ‌تفكرات عاشورايى در دل انسان است. 📚(1) مفاتيح الجنان،ص 427. (2) وسائل الشیعه، ج 14، ص 502. 🌱 🍃 ( شهدا خیابان باقدرت شرقی کرمان) 🆔 https://eitaa.com/kanon_shohada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهدا، تربیت شده دست شاه بودن!!! 🔰 برشی از سخنرانی به مناسبت ۳۱مرداد، روز جهانی 🌱 🍃 ( شهدا خیابان باقدرت شرقی کرمان) 🆔 https://eitaa.com/kanon_shohada
💪 نشانه آمادگی ✌️ پدیده‌ای که نشون میده تفکر مبارزه در راه خدا اوج گرفته 🌱 🍃 ( شهدا خیابان باقدرت شرقی کرمان) 🆔 https://eitaa.com/kanon_shohada
✅ ایران و المپیک🥇🇮🇷 🔹 یکی از نمادهای توسعه یافتگی در دنیا، کسب افتخار و مقام در رویدادهای ورزشی معتبر دنیاست که مسابقات المپیک از مهمترین آنهاست ⁉️ اما ورزش ایران چه جایگاهی در این میان دارد؟ 🔸نخستین حضور یک در بازی‌های ، مربوط به دومین المپیک(۱۹۰۰) در پاریس می‌باشد. در این دوره، فریدون ملکم در رشته اپه، در قسمت انفرادی به مصاف رقیب خود رفت و با شکست و حذف در همان دور اول به کار خود پایان می‌دهد. 🔹 ایران تا به کنون مجموعاً ۱۹ بار در المپیک شرکت کرده ؛ یک بار در دوران قاجار (سال ۱۹۰۰) و ۸ بار در در دوران پهلوی و ۱۰ بار در دوران اسلامی. 🥇ایران در المپیک موفق به کسب ۲۷ مدال طلا شده که ۴ مدال طلا را در دوران پهلوی و ۲۳ مدال را در دوران جمهوری اسلامی بدست آورده است در المپیک ۲۰۱۲ ؛ ایران با ۷ مدال طلا و مجموع ۱۳ مدال؛ توانست رتبه ۱۲ جهان را بدست آورد که این دوره بهترین نتیجه کل تاریخ المپیک ایران است. گفتنی است المپیک از سال ۱۸۹۶ تا ۲۰۲۰؛ ۲۹ مرتبه اجرا شده است که ایران در دوران قاجار ۶ مرتبه، پهلوی ۳ مرتبه و جمهوری اسلامی ۲ مرتبه در المپیک شرکت ننمود. بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷، ایران بدلیل جنگ های منطقه‌ای دو دوره پیاپی در المپیک شرکت نکرد. 🧕حضور بانوان در المپیک زنان ورزشکار ایرانی مجموعاً در ۱۰ دوره المپیک حضور داشته‌اند که ۲ مرتبه در دوران پهلوی و ۸ مرتبه آن در دوران جمهوری اسلامی بوده است. از بین بانوان ایرانی تا کنون کیمیا علیزاده (۲۰۱۶) ، مبینا نعمت‌زاده(۲۰۲۴) و ناهید کیانی(۲۰۲۴) موفق به کسب مدال شده‌اند. 🏆 رتبه و جایگاه ایران در المپیک در مسابقات المپیک ورزشکاران حدود ۲۰۰ کشور حضور دارند که در این بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تعداد قابل توجهی دارند کشور ایران در رده بندی های اخیر المپیک موفق شده خود را در بین کشورهای برتر دنیا قرار دهد: 🇮🇷 المپیک ۲۰۱۲ لندن : رتبه ۱۲ 🇮🇷المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو: رتبه ۲۴ 🇮🇷المپیک ۲۰۲۰ توکیو: رتبه ۲۷ 🇮🇷المپیک ۲۰۲۴ پاریس: رتبه ۲۱ این در حالی است که بسیاری از کشوران صاحب نام و توسعه یافته جهان بعد از ایران قرار گرفته‌اند. گفتنی است که هم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و هم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، کشور ایران در صدر کشورهای خاورمیانه قرار دارد و کشورهای نفت خیزی که برای توسعه ورزش خود هزینه‌های گزافی پرداخته اند تا کنون موفق به کسب مدال نشده‌اند و حتی برخی از کشورهای پرجمعیت تر از ایران اصلا مدالی رو کسب نکرده اند. 🌱 🍃 ( شهدا خیابان باقدرت شرقی کرمان) 🆔 https://eitaa.com/kanon_shohada
❗️این خطای بزرگ، از خودِ ماست! ✍🏻 نقد استاد سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی بر بعضی از نماهنگ‌ها و نوحه‌های امروزی (بخش اول) این روزها که به نگارش تاریخ شفاهی می‌پردازم، سعی دارم در مواجهه با رویدادها و پدیده‌ها -که سوژه‌های متناسب با تاریخ شفاهی‌اند- از قضاوت‌های شخصی و سلیقه‌محور بپرهیزم. در حال نگارش اَلباقی تاریخ شفاهی، و خاطرات اجتماعی و فرهنگی‌ام با دو تن از مداحان، مرحوم حاج سیداحمد شمس و نیز حاج سیدمهدی میرداماد بودم، که انتشار نماهنگ (نوحه/ترانهٔ) ویژه اربعین با خوانش آقای عبدالرضا هلالی، ذهن مرا سخت به خود مشغول داشت و نتوانستم از کنار آن به سادگی بگذرم. آنچه می‌خوانید، واکنش‌ و دغدغه‌های من در قبال چنین نوحه‌هایی است که به‌ظاهر خلاقانه است، اما درباره آن، باید تأملات مبنایی و به‌ویژه از نظر محتوایی، درنگ‌هایی داشت. بخش آغازین نوحه را مرور کنیم: «انا لله و انا الیه راجعون چهل روز گذشت، چهل روز با سوز گذشت، مجلس ختمی به مناسبت درگذشت خون خدا تو کربلا برگزار می‌شه مجلس ترحیمی تو موکبا با مداحی تاول پا برگزار می‌شه بعد از هزار سال بازم عمه سادات بی‌قرار می‌شه...» این روزها، ابتذال دامن‌گیرِ ادب و هنر آیینی شده است -چه واقع‌گرایانه نگاه کنیم و بپذیریم، و چه متعصبانه بنگریم و آن را رد کنیم- و کم‌کم، این فکر دارد جا می‌افتد که به عشق اهل‌بیت(علیهم‌السلام) هر کاری می‌توان کرد و به زعم گروهی از افراد، حتی دانش، حکمت، فرهنگ و اندیشه را در مسلخ محبت و عشق باید فدا کرد... * آن‌کسانی که با وجود فرهنگ‌سازی‌ها و فتاوای علما، قمه می‌زنند؛ * آن‌کسانی که با وجود ارشادها و تبیین‌ها در عزای حسینی با زنجیر تیغ‌دار بر بدن خود می‌کشند؛ * و... می‌توان رفتارشان را به حساب جنون عشق گذاشت. بی‌گمان آنان به میزان ادراکشان از فرهنگ عزاداری، در عزاداری‌های خاصشان مأجورند؛ مگر آن‌که نیت دیگری جز عزاداری، (مثلاً لجبازی با دیدگاهی سیاسی یا فقهی) داشته باشند! اما آن‌گاه که * شاعر آیینی نکته‌سنجی، تصویر تیغ‌زنی را استوری کند؛ * یا دیگری، از قمه‌زنی دفاع کند؛ * این یکی از علم‌کشی‌ها در برابر نظر علما دفاع کند؛ * آن دیگری به صراحت در برابر نظر صائب و مبنایی کارشناسان بگوید: «من قبول ندارم!»... * و... اینجاست که باید باور کرد به یک دوگانگی دچار شده‌ایم. وقتی استاد دانشگاه، عمامه‌ به سرِ حوزوی، کارشناس و نخبه اجتماعی و فرهنگی، در برابر این نوع رفتارها سکوت و یا حتی از آن دفاع و تمجید می‌کند، باید بپذیریم سطحی‌نگری، دامن‌گیر برخی هیأت‌ها شده است. نشانه‌های این ابتذال را امروزه به‌راحتی می‌توان رصد کرد، که حاصل همان غفلت، یا سهل‌گیری‌ها و التفات‌های نابه‌جای برخی نخبگان در برابر خطای برخی اهالی ادب و هنر آیینی است. ادامه دارد .... 🌱 🍃 ( شهدا خیابان باقدرت شرقی کرمان) 🆔 https://eitaa.com/kanon_shohada
❗️این خطای بزرگ، از خودِ ماست! ✍🏻 نقد استاد سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی بر بعضی از نماهنگ‌ها و نوحه‌های امروزی (بخش دوم) از مصادیق ابتذال، یکی تکرار ناشیانه یا ملال‌آور مضامین سخن و یا رفتارهای دیگران به شکل کورکورانه است؛ و دیگری نادیده گرفتن حکمت‌ها و باورها، طبق خواستهٔ عام و به بهانه خلاقیت و نوآوری، با هدف «جذب حداکثری»... شکی نیست که باید به اقتضای حال و مقامِ مخاطب سخن گفت، اما نه به این مفهوم که: «محتوای سخن را به میزان فهم عام و خواسته‌های آنان، در سطحی فُرودین، عوامانه و خارج از مبانی فرهنگ شیعی مطرح کنیم!» از بارزترین مصادیق مردم‌گرایی با هدف جذب حداکثری، نمونه اشعار و نوحه‌های زیر است که مهم‌ترین ویژگی آن، در کنار خلاقیت و نوآوری در مضمون یا فرم، سطحی‌نگری و طرح نکات و مضامین دمِ دست و عوامانه است؛ که گاه زمینه‌ساز القای مفاهیم ناشایست نیز می‌شود: برای دلخوشی نوکران این درگاه دروغ روضه بخوانم، دروغ بسم الله! دروغ روضه بخوانیم، شمر آبش داد سنان رسید ولی با ادب جوابش داد... و: من ایرانم و تو عراقی... چه فراقی! و این نوحه که خطاب به امام معصوم، امامِ عالم الغیب و الشهاده، به شکل‌های مختلف خوانده شده: امشب تکلیفمو معلوم کن یا از خونه بیرون کن(!) یا قلبم و آروم کن امشب این خیال و راحت کن یا بزن منو(!) یا که باهام یه خورده صحبت کن اصلا می‌شنوی این صدامو؟ اصلا می‌بینی گریه‌هامو؟ بیا دونه به دونه بشمرم غمامو بیا یه کم بشین کنارم پناه دل بی‌قرارم تو زندگیم به‌جز تو هیچ‌کی رو ندارم... و: بغل وا کن که پناه خودمی بغل وا کن تکیه‌گاه خودمی اصلا میشنوی این صدامو؟ اصلا میبینی گریه‌هامو؟... و: دست رو دلم نذار دیگه اشکمو درنیار دیگه قلب من آزاری نداره من خودتو می‌خوام ازت نگام کنی یه بار فقط واسه تو که کاری نداره اصلاً می‌شنوی این صدامو؟ اصلاً می‌بینی گریه‌هامو؟ و این نوحه/ترانه(؟) که به‌تازگی متناسب با اربعین ارائه شده است: انا لله و انا الیه راجعون چهل روز گذشت، چهل روز با سوز گذشت، مجلس ختمی به مناسبت درگذشت خون خدا تو کربلا برگزار می‌شه چه بپذیریم، چه نخواهیم بپذیریم واقعیت امر این است که این ترانه به ظاهر نوحه، پیاده‌روی اربعین در آن سطح جهانی را تا سطح حضور در یک مجلس ختم و درگذشت امام، پایین می‌آورد! موریانهٔ غفلت و عوام‌گرایی دارد ستون‌های این خیمه را از بیخ و بن می‌جَود و ما دلخوشیم که از نوحه‌های خلاقانه ما مردم استقبال کرده‌اند! اما به عوارض و نتایج آن کاری نداریم... برخی نخبگان ما به مداح طیب‌الله می‌گویند و خوشحالند که مداحی ما بسیار پویا و خلاقانه است و همه چیز به خوبی و خوشی می‌گذرد! بله ظاهراً درست است‌؛ از نظر سبک! اما از نظر محتوا چه؟ آیا همه اشعار و نوحه‌هایی که خلق‌الساعه، بی هیچ وسواس و سنجشی، و صرفاً خالصانه ارائه می‌شود، قابل دفاع است؟ اگر واقع‌گرایانه با این موضوع مواجهه داشته باشیم، به‌راحتی می‌توانیم به جمع‌بندی برسیم. نوحه‌هایی هم‌چون نمونهٔ مذکور، حاصل غفلت و عوام‌گرایی ما و در حقیقت به کام دشمن ماست؛ دشمنی که سال‌هاست پیاده‌روی اربعین و اهداف مقدس آن را می‌بیند، اما به‌راحتی آن را انکار می‌کند. رسانه‌های جهانی بر این حرکت جهانی و تمدن‌ساز شیعی، چشم بسته‌اند و نمی‌خواهند دیگران هم ببینند! اما سؤال مهم این است که چرا ما بر آن چشم بسته‌ایم و چرا حقایق را نمی‌بینیم؟ چرا نوحه‌سرایان و مداحان ما ناخواسته اما همسو با دشمن، راهپیمایی اربعین را از منظری می‌بینند که مفهوم حرکت به سمت امام و برائت از دشمن امام در آن وجود ندارد؟ پاسخ آن روشن است... به دنبال جاسوس و کیف انگلیسی و نقشه‌های پنهان دشمن برای انحراف در هیأت نباشید! این خطای بزرگ از خودِ ماست و ریشه در همان سکوت نخبگان دارد و تشویق به عوام‌گرایی، که حاصل آن جذب حداکثری است؛ به هر قیمت ممکن! تا زمانی که اوضاع چنین است و برخی نخبگان، در قبال این خطاها سکوت می‌کنند و یا تمجید و تایید؛ و آنگاه که هشدار «فأین تذهبون؟» نیز در آن جماعت، درنگی ایجاد نکرد، به نظر می‌رسد مثل شب‌های کرونایی، فقط باید «الهی عظم البلاء» خواند و «وانقطع الرّجا» را با شدّت و حدّت تکرار کرد... 🌱 🍃 ( شهدا خیابان باقدرت شرقی کرمان) 🆔 https://eitaa.com/kanon_shohada
امسال دوریم از تو... لابد حکمتی دارد باشد، ولی عاشق دل کم‌طاقتی دارد مشتاقی و مهجوری و دلتنگی و دوری این قسمت ما بود... هر کس قسمتی دارد جز آه چیزی در بساطم نیست، اما آه... گویند آهِ دلشکسته قیمتی دارد نذر زیارت داشتم از جانب «سردار» اینک ولی او با ضریحت خلوتی دارد این اربعین دنیا زیارتگاه یار ماست هر گوشه‌ای یک دلشکسته حاجتی دارد 🌱 🍃 ( شهدا خیابان باقدرت شرقی کرمان) 🆔 https://eitaa.com/kanon_shohada
⁉️ چی بودیم چی شدیم؟! ❇️ آمار بانوان پزشک متخصص قبل از انقلاب ۱۵ درصد بوده و این آمار تا سال ۲۰۰۶ به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. 🔹 منبع: دفتر کمیساریای دفتر حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) 📚 برگرفته از کتاب 🌱 🍃 ( شهدا خیابان باقدرت شرقی کرمان) 🆔 https://eitaa.com/kanon_shohada