eitaa logo
کانون تفکر
1.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
459 ویدیو
146 فایل
کانال حاضر پیرامون مجموعه صوتهای تدریس دروس  فلسفه،عرفان،کلام،حدیث و... توسط حجت الاسلام والمسلمین استادمهدی منصوری زیده عزه می باشد. https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
مشاهده در ایتا
دانلود
167_03.2.10 توحید،واحدیت نتیجه احدیت است.mp3
11.29M
🔹توحید احدیّت ؛ لوازم قاعده بسیط الحقبقه کل الاشیا جلسه یکصد و شصت و هفتم
032_03.2.10 مرحله۵، کلیت و جزییت.mp3
12.37M
مرحله ماهیت ( فصل کلی و جزئی ) توضیح کلیت و جزئیت جلسه سی و دوم
069_03.2.10 شرح منازل السائرین، لایه های انسان.mp3
10.97M
شرح منازل السائرین لایه های انسان جلسه شصت و نهم
030_03.2.10 اسفار جلد ششم.mp3
6M
الهیات بمعنی الاخص جلسه سی ام
‏برای انهدام یک تمدن ۳ چیز لازم است: خانواده نظام آموزشی الگوها برای اولی منزلت زن را باید شکست، دومی منزلت معلم برای سومی منزلت بزرگان و اسطوره ها ... 👤 جبران خلیل جبران
رهبر معظم انقلاب حفظه الله: توانمندسازی معلمان از لحاظ معیشتی همیشه مورد تأکید است 🔹توانمندسازی دوجور است: یکی، از لحاظ مسائل معیشتی و مادّی و اینهاست این همیشه مورد تأکید ما بوده و دولت در حدّ امکاناتش تلاش لازمی در این زمینه باید انجام بدهد. 🔹اما توانمندسازی یک بعد دیگر هم دارد که آن عبارت است از اینکه معلم از نیروی معنوی خود، یعنی آن عشقی که در درون وجود انسان هست بطور طبیعی به تعلیم به تربیت، از آن استفاده کند و از معلومات لازم و نیازهای لازم و تجربه‌های لازم استفاده کند برای اینکه کار معلمی را قوام بدهد. اگر ما بخواهیم جامعه‌ معلّمین به سطح تراز برسند، باید مراکز تربیت معلّم را تقویت کنیم.
070_03.2.12 شرح منازل السائرین.mp3
8.19M
شرح منازل السائرین لایه های انسان جلسه هفتاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خانه طلاب جوان
گفتارهای فلسفی.mp3
45.16M
📍عصرانه علمی با حضور استاد منصوری 00:17 در آخرالزمان میدان ظهور و بروز ایمان می‌شود و نقش انقلاب اسلامی 04:09 ضرورت اجتهاد در معارف 27:25 تفاوت سطح تحلیلات حکمی و کلامی درمورد مسئله امامت 33:02 چگونگی اجتهاد در معارف 35:40 اندیشه وجودی است که جرئت می‌کند بگوید «ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است» 37:28 علت اینکه برخی دوست دارند اندیشه حضرت آقا و امام را قبول کنند اما نمی‌توانند بپذیرند، نداشتن اندیشه وجودی است 39:14 عوامل تمرکز 📍پرسش و پاسخ 40:55 چطور عملیات اجرایی و میدانی را با کارهای علمی جمع کنیم؟ 46:10 ورود مباحث فلسفی در بدایه ماهوی است و بعد با نگاه وجودی مسائل را برسی می‌کند، علت چیست؟ 48:50 ما در زمانی واقع شدیم که کثرات فراوان هست مثل موبایل و فضای مجازی و تلویزیون و... و ذهن ما درگیر محسوسات و نگاه های ماهوی است، این را چطور حل کنیم؟ 52:49 فرمان جهاد تبین و اینکه فضای مجازی ساحت دوم انقلاب است و... چطور بین وحدت و کثرت جمع کنیم؟ 58:38 من چطور در این جامعه سلوک کنم؟ من چطور میتونم در این جامعه با تمام این فضای ماهیت بین، وجودی بین بشوم، چطور در تمام این فضای مادی بین، غیب بین بشوم؟ 1:14:35 آیا جذب مستضعف اقتصادی به جبه حق و انقلاب اولویت دارد و مفیدتر است یا کسی که تو رفاه زندگی کرده است و... 1:21:00 علمی که کسب می‌کنیم سر سفره ذهن ما حاضر نیست، چه کار کنیم علوم در ذهن مستقر بماند؟ درس ما با زندگی ما ربطی پیدا نکرده؟ 1:30:55 طلبه چند ساعت باید کار طلبگی کند؟ 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
📍عصرانه علمی۱ 🔹 ضرورت تعلیم فلسفه و عرفان 🔹آزاد شدن ظرفیت معارف صورت نگرفته است ؛ اجتهاد در فقه هست ولی در معارف خیر؛ 🔺ظرفیت ها در حوزه های اخلاق و سلوک و اعتقادی آزاد نشده است. رجال فقهی را بحث کرده ایم اما با رجال سلوکی بیگانه ایم. 🔸اصول در فقه پررنگ ولی در معارف بی رنگ است. مراد متکلم در فقه کار شده ولی در حوزه معارف مراد متکلم گنگ مانده است. 🔺کار علامه حکیمی در الحیاه، باز کردن بابی در حوزه معارف بود ولی کار بسیار و کم توجهی هم بسیار 💠 نسبت بین کلام و فلسفه گم است؟ چرا که مقوله اجتهاد در معارف روشن نیست و تبیین نشده است. 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab