eitaa logo
کانون فرهنگی تبلیغی طوبی
354 دنبال‌کننده
317 عکس
40 ویدیو
69 فایل
🌷﷽🌷 🕊️ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی ✰توانمندسازی خانواده های محترم ✰ترویج سبک زندگی اسلامی ✰هم افقی با ولی جامعه ✰ارائه الگوی جامع زن انقلابی 🔅موسس و مدیر کانون: @a_mirzaei_touba 🔅مسئول ثبت نام‌ و تبلیغات: @admin1_touba 🌐کانون طوبی: @kanoon_touba
مشاهده در ایتا
دانلود
کانون فرهنگی تبلیغی طوبی
جلسه اول کارگاه منظومه فکری رهبری مد ظله العالی با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن جلسه
📣جلسه دوم کارگاه منظومه فکری رهبری مد ظله العالی با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن با موضوع «شخصیت شناسی رهبری » مدرس: سرکار خانم اعظم میرزایی از اساتید دفتر حفظ و نشر آثار رهبری مد ظله العالی برای ورود به کارگاه روی لینک زیر کلیک کنید: https://gharar.ir/r/3dfe57f9 لطفا برنامه قرار را نصب کنید ساعت برگزاری کارگاه 18 الی 19 زمان روز یکشنبه 9 مرداد ❌ورود آقایون ممنوع است❌ 👈لطفا با نام و نام خانوادگی به عنوان مهمان وارد شوید ❌ورود با عنوان ناشناس = ریمو از کارگاه❌ ═══════ ೋೋ══════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊https://eitaa.com/joinchat/1770455075C4190abd100
هدایت شده از نیوشیدنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختر شهید مدافع حرم ببینید با دل مردم چه میکند😭 🌸 شادی روح همه ی شهدای اسلام و سلامتی خانواده های صبور آنها صلوات ═══════ ೋೋ══════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊https://eitaa.com/joinchat/1770455075C4190abd100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️سخنان مقام معظم رهبری مد ظله العالی در مورد بصیرت: 🔰 ایستادن در برابر گرگ ، شجاعت می‌خواهد و دفع خطر موریانه بصیرت! "بصیرت" سواد نیست "بینش" است. 🔰 بصیرت، یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها باشد. 🔰 بصیرت، یعنی اینکه بدانی حتی مسجد می‌تواند "مسجد ضِرار" باشد و پیامبر آن را خراب کند. 🔰 بصیرت، یعنی اینکه بدانی جانباز صفین می‌تواند قاتل حسین در کربلا باشد! ملاک حال فعلی افراد است. 🔰 بصیرت، یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی‌توانی آغازگر باشی اما وقتی شروع کردید باید آن را از ریشه بدر آورید. 🔰 بصیرت، یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را به تندروی و "ابوموسی اشعری"ها را به اعتدال نشناسی! 🔰 بصیرت، یعنی اینکه بدانی معاویه ها، به سست عنصرهای سپاهِ علی(ع ) دل بسته‌اند... 🔰 بصیرت یعنی اینکه بدانی: تاریخ تکرار می‌شود، نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلی‌اش . ═══════ ೋೋ══════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊https://eitaa.com/joinchat/1770455075C4190abd100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | هدف قیام حسینی ▫️ رهبر انقلاب: ما که امروز این نظام را داریم لمس میکنیم و برکات نظام اسلامى را از نزدیک مشاهده میکنیم، بیشتر از اَسلاف خودمان قدر نهضت حسینى (علیه السّلام) و معناى آن نهضت را درک میکنیم، و باید بکنیم. آن بزرگوار براى یک چنین چیزى حرکت کرد. آن بزرگوار براى همین قیام کرد که رژیم‌هاى فاسد و مخرّب انسان و مخرّب دین و ویرانگرِ صلاح در جامعه نباشند و نظام اسلامى، الهى، انسانى و مبنىّ بر صلاح در جامعه استقرار پیدا کند. البتّه اگر آن نظام در زمان آن بزرگوار یا در زمان ائمّه‌ی بعدى (علیهم السّلام) تحقّق پیدا میکرد و آنها در رأس آن نظام بودند ‌-که معصومینند و متّصلین به منبع وحی‌اند- طبیعى است وضعشان با ما متفاوت بود، امّا هیکل و هندسه‌ی قضیّه یکى است: آنها هم براى همین‌جور نظامى حرکت میکردند. 🏴 📥 دسترسی به نسخه کیفیت اصلی مجموعه 👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=50712 ═══════ ೋೋ══════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊@kanoon_touba
🏴 لوح | علمدار حق ◾️ رهبر انقلاب: امام حسین باید تا ابد به عنوان پرچم حق باقی بماند؛ پرچم حق نمیتواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل بپذیرد. این بود که سید الشهدا فرمود: «هیهات منّا الذّلّة». افتخار متعلّق به آن انسان، ملت و جماعتی است که پای حرفشان بایستند و نگذارند پرچمی را که آنها بلند کرده‌اند، توفانها از بین ببرد و بخواباند. امام حسین این پرچم را محکم نگه داشت و تا پای شهادتِ عزیزان و اسارتِ حرم شریفش ایستاد. ▪️رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی(ع) لوح «علمدار حق» را منتشر میکند. 💻 صفحه ویژه حسینیه امام خمینی👇 https://farsi.khamenei.ir/package?id=18121 ═══════ ೋೋ══════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊https://eitaa.com/kanoon_touba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای قسمت اول 1⃣ نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. 2⃣ هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. 3⃣ دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! (سخنرانی رهبری در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴) ═══════ ೋೋ══════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊https://eitaa.com/kanoon_touba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای قسمت دوم 4⃣ افزون بر‌ این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌ متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌ بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. 5⃣ در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. 6⃣ امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. 7⃣ آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: «وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ» دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. «وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ» و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. «وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ» و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (سخنرانی رهبری در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). ═══════ ೋೋ══════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊https://eitaa.com/kanoon_touba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 ممنوعیت فرار هنگام جهاد با دشمن ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا زَحْفًا فَلَا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبَارَ ) 🔻در جبهه بندی میان حق و باطل، کسی حق ندارد از برابر دشمن بگریزد و پشت به میدان جنگ بکند. 🔺اسلام که اساسأ و ماهیت شکلی برای جبهه بندی حق و باطل و کفر و اسلام است، به پیرو خود اجازه نمیدهد که وقتی در مقابل دشمن بنیادی، دشمن اساسی و اصیل، یافرد ضدانقلاب و رجعت گرا قرار میگیرد، از میدان کارزار رو بگرداند. 📔کتاب دو امام مجاهد @qom_khamenei_ir ═══════ ೋೋ══════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊https://eitaa.com/kanoon_touba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏷 ماندگار تا ابد ▪️ مروری بر اهداف، نتایج و خصوصیات قیام عاشورا در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🏴 فایل pdf کتاب 👇👇👇👇👇 ═══════ ೋೋ══════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊https://eitaa.com/kanoon_touba
عاشورا.pdf
835.9K
فایل pdf کتاب ══════ ೋೋ═════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊https://eitaa.com/kanoon_touba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘ 🔰تأملی در روایت «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّل‏» روایت مشهوری است (البته بخشی از روایت هست) که همه ما شنیده ایم و در رابطه با جهاد زن صحبت میکند. «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّل‏» جهاد زن، حسن شوهرداری است. (روایت را ترجمه می کنند به، جهاد زن خوب شوهرداری کردن است، ترجمه اشتباه نیست، اما معنای حسن بسیار عمیق و وسیع است؛ به همین علت در اینجا خود واژه آورده شد.) در این روایت سه بار به سنگینی و خطیر بودن «حسن التّبعّل» اشاره شده است: 1- واژه ی «جهاد»: «حسن التبعل» در این روایت با عنوان «جهاد» آورده شده است. همان گونه که می دانید جهاد به شکل عام دو نوع است، جهاد اصغر (جنگ سخت/مثل جنگ تحمیلی) و جهاد اکبر (جهاد با نفس و...). مبتنی بر نظر امام خامنه ای حسن التبعل عرصه ی جهاد اکبر است که بسیار سخت است. 2- واژه ی «حسن»: یک زن می تواند به شکل عادی شوهرداری کند. اما شوهرداری ای جهاد است که «حسن» باشد. 3- واژه ی «التّبعّل»: در زبان عربی «التّبعّل» باب «تفعّل» هست، و یکی از معانی این باب «تکلّف» هست. یعنی وقتی ریشه ی «بعل» به باب تفعل برود، حکایت از سنگینی و تکلّف وظیفه می کند. می شد روایت این گونه باشد «جهاد المرأة حسن التباعل»، اما این گونه نیامده است، زیرا در بابت تفاعل نمی توان معنای سنگینی نقش و وظیفه را فهم کرد. با استفاده از این روایت می توان گفت کسانی که می گویند مگر زن خانه دار چه کار میکند! حرف گزافی بیش نمی زنند! این نقش به این سنگینی را بگذارید کنار دیگر نقش های زنان، زن در نقش دختری، مادری و نقش های اجتماعی و... امام خامنه ای در توضیح این روایت گفته اند: «هر تلاشی که یک مرد در میدان های مختلف انجام میدهد، به میزان زیادی مرهون همکاری، همراهی، صبر و سازگاری همسر اوست؛ همیشه همین طور بوده است. فرموده اند: «و جهاد المرأة حسن التبعل». حسن التبعل یعنی چه؟ عده ای خیال می کنند جهاد زن این است که فقط وسایل راحتی مرد را فراهم کند. حسن تبعل فقط این نیست؛ این جهاد نیست؛ جهاد این است که زنان مبارز، مؤمن و فداکار وقتی شوهرهایشان مسئولیت های سنگینی دارند، بار آن سنگینی به میزان زیادی روی دوش آن ها می افتد. شماها مأموریت دارید. خدمات شما همین طور است. وقتی مرد خسته می شود، اثر خستگی او در خانه ظاهر می شود. وقتی به خانه می آید، خسته، کوفته و گاهی بد اخلاق است و این بداخلاقی و خستگی و بی حوصلگی ناشی از محیط کار، به داخل خانه منعکس می شود. حالا این خانم اگر بخواهد جهاد بکند، جهاد او این است که با این زحمت ها بسازد و آن ها را برای خدا تحمل کند؛ این می شود حسن التبعل.»1 ««جهاد المرأة حسن التّبعّل»؛ یعنی ثواب مجاهدت آن جوانی را که رفته توی میدان جنگ و جان خودش را کف دستش گرفته، به خاطر این کار، به این زن میدهند؛ چون این کار هم زحمتش کمتر از آن نیست. البته شوهرداری خیلی سخت است. با توقعاتشان، با انتظاراتشان، با بداخلاقیهاشان، با صدای کلفتشان، با قد بلندترشان؛ خب، زنی بتواند با این شرائط، محیط خانه را گرم و گیرا و صمیمی و دارای سکینه و آرامش - سَکَن - قرار بدهد، خیلی هنر بزرگی است؛ این واقعاً جهاد است؛ این شعبه‌ای از همان جهاد اکبری است که فرموده‌اند؛ جهاد با نفس است.»2 منبع: 1و 2: کتاب نقش و رسالت زن، جلد3، زن و خانواده، برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشر انقلاب اسلامی، ص 58 و ص 128 ‌ ═══════ ೋೋ══════ کانون فرهنگی تبلیغی طوبی 🕊https://eitaa.com/kanoon_touba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤩 الوعده وفا ✋ ✨نوبتی هم که باشه دیگه نوبت یه کتاب خوبه! کتاب که میگم؛فقط یه کتاب معمولی نیستاااا! 🤩یه فصل جدیده برات که وسط تابستون حال و هواتو عوض میکنه. وقتی این کتابو خوووب بخونی و سر بکشی؛میفهمی مسیر زندگیت عوض شده و دوران زندگیت به دو قسمت قبل از مطالعه این کتاب و بعد از مطالعه اون تقسیم شده‌. اون کتاب، چیزی نیست جز، 📗«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن». 😍👌 دوستان عزیزم، همراهان پر از شور و شوق مبینا، ماامروز شما رو داخل گروه مطالعاتی طرح کلی اضافه می کنیم. دوره زیر نظر دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در قم و حاج آقای صلح میرزایی پیش انجام خواهد شد. و 👌در گروه خدمت خانم میرزایی از اساتید دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری هستیم و طرح رو زیر نظر ایشون (به عنوان استادیاور خوب مون) و البته نماینده این دفتر پیش خواهیم برد. 🦋به امید اینکه بعد از شناخت مبانی قرآنی ایشون، بتونیم با جهاد تبیین در رسانه، مبین نظام فکری ایشون و رشد و تعالی ایران و ایرانی باشیم.🙏 🔻معاونت فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم کانال رویداد مبینا @roydad_mobina
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا