1234.pdf
حجم:
525.3K
♦️🔸ایالات متحده و چالش فروپاشی
🖌دکتر سعدالله زارعی
⭕️ #انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم
🅾️ @ANALYSTS
امام به ارادهی تشریعی پروردگار اعتقاد و به اراده او اعتماد داشت و
میدانست كسی كه در راه تحقق شریعت الهی حركت میكند، قوانین و سنتهای آفرینش كمككار اوست. او معتقد بود كه: «سماوات و ألارض وكان الله عزیزا حکیما». امام قوانین شریعت را بستر حركت خود میدانست و علائم راهنمای حركت خود بهشمار میآورد.
۱۳۸۳/۰۳/۱۴
#کتاب_پنجم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_امام_خمینی
#صفحه ۴۳
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
🔸پنجمین برنامه مصیر در مورد زندگی و منش علمی آیت الله سید منیرالدین حسینی
🔸یکشنبه ۲۵خرداد ساعت ۲۱ شبکه ۴
🔸با حضور استاد حجتالاسلام سیدمرتضی حسینی
☑️ https://eitaa.com/moniroddin
#گزارش_نشست
به گزارش خبرنگار مهر، جمیله علم الهدی در دومین نشست از سلسله نشستهای مسائل تربیت دینی، که در دانشگاه امام رضا (ع) برگزار شد، به تبیین چالشهای تربیت دینی با کرونا پرداخت و توسعه اومانیسم سنتی و مدرن و طبیعت گرایی سنتی و مدرن را به عنوان یک چالش بسیار مهم معرفی کرد.
✅ تقدم رنج بر آگاهی
🔻این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش با طرح این سوال که رنج چیست و چه عوامل، پیامدهایی و راهکارهایی دارد؟ اظهار کرد:
رنج یا احساس رنج اولین ادارک افراد است چه در لحظهای که یک انسان بالغ از حالتهای کما خارج شده و هوشیار شده و چه در لحظهای که نوزادی تازه متولد شده و معمولاً این ادراک را میتوان از رفتار نوزادان و کسانی که از بیهوشی یا کما خارج میشوند و رنج خود را در قالبهای مشابهی همچون جیغ، داد، فریاد، آه و ناله ابراز میکنند فهمید. پس به واقع رنج نخستین صورت آگاهی است یا به عبارت دیگر رنج بر همه صورتهای آگاهی مقدم است.
🔻 علم الهدی افزود: انسانها بعد از درک زیبایی شناختی رنج در صدد فهم دقیقتر آن در قالب کشف عوامل و پیامدها و راهکارهای رهایی از رنج هستند و همین انگیزه تمام تلاشهای انسان و عامل پیدایش تمام دستاوردهای او از جمله علوم و فناوریها و نهادهای اجتماعی و سیاسی و به خصوص جهان بینیهای مختلف است.
✅ سه گانههای سنتی، مدرن و اسلامی را باید بازشناسی کنیم.
🔻رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری با اشاره به روایتهای متفاوت و گوناگونی که در رابطه با رنج وجود دارد، توضیح داد:
یک شیوه رایج میان نویسندگان و سخنرانان و محققان این است که همه رویکردها و دیدگاهها و روشها را به دو عصر یا دوره سنتی و مدرن تقسیم میکنند، ولی واقعاً یک سه گانه ای وجود دارد و نباید اسلام را به یک امر سنتی فروکاست. زیرا اسلام در برابر همه دیدگاهها و روشهای سنتی و مدرن به طور متفاوت ظاهر میشود و حتی صورتبندی های سنتی و مدرن از اسلام نیز قابل نقد و بررسی از منظر اسلام است. همین است که امام از یک اسلام ناب محمدی یاد میکنند که در برابر روایتهای مختلف سنتی و مدرن اسلام نیز قرار میگیرد، پس ما در واقع سه گانههای سنتی، مدرن و اسلامی را در حوزههای مختلف باید بازشناسی کنیم.
🔻وی پیدایش سه نوع «جهانبینی دینی»، «جهانبینی فلسفی» و «جهانبینی علمی» را نتیجه سه نوع تبیین درباره شرور فراگیر دانست و گفت: همراه با فراگیری کرونا ما با فعال شدن سه رویکرد در تبیین کرونا مواجه هستیم که به رقابت فعال سه نوع جهان بینی دینی فلسفی و علمی در سطح جهانی و در ایران منجر شده است.
🔻عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در دانشگاه شهید بهشتی در تبیین این سه نوع جهان بینی توضیح داد: در جهانبینی علمی بر مفاهیم و الگوهای نظری تأکید میشود که از علم ولی به طور غیر مستقیم و حتی غیر علمی متأثر میشود، ولی تعمیمهایی شبه علمی که متضمن نتایج کلان فلسفی است بر روشهای اقناع علمی - نظیر دادهها و مدلهای ریاضیاتی- متمرکز میباشد. ارائه مکرر و وسیع اعداد و ارقام بیماران و درگذشتگان و عرضه مدلهای ریاضیاتی و آماری و غیره نه تنها به قانع کردن مردم جهت پذیرش قوانین اجتماعی و انجام رفتارهای بهداشتی کمک میکند، بلکه مهمتر از آن شکل گیری باورهای آنهاست درباره ماهیت جهان و انسان و طبیعت و روابط این نوع حقایق با یکدیگر و به خصوص مفهوم خداوند و…. در جهانبینی فلسفی بیشتر برای تبیین ماهیت کرونا به موضوع خیر و شر و عوامل و پیامدهای آن در قالب برهان و مدلهای منطقی و گزارههای فلسفی تأکید میشود، ولی در جهانبینی دینی بیشتر بر روایتگری ها و حکایتگری هایی تمرکز میشود که در قالبهای زیبایی شنا ختی عوامل طبیعی و بشری و فوق بشری شرور و خیرات را تبیین میکند.
🔻وی با بیان اینکه این سه نوع جهانبینی از گذشته تا به امروز به صورت موازی و در یک رقابت با یکدیگر در جریان هستند، خاطرنشان کرد: در شرایط حال حاضر و در جریان فراگیری شیوع ویروس کرونا تبیینها و تفسیرهایی متناسب با جهانبینی علمی تقدم پیدا کرده، ولی جهان بینیهای دینی نیز به طور رقابت آمیزی برای تبیین عوامل و پیامدهای کرونا مطرح میشوند.
(ادامه در پست بعدی👇👇👇)
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔻این استاد دانشگاه با انتقاد از وضعیت فعلی جامعه ایران که دچار یک نوع اضطراب شده است، گفت: ما در سطح بالاتری در حوزه جهان بینی دچار سردرگمی هستیم، زیرا از طرفی دچار دغدغههای دینی هستیم و از طرف دیگر دغدغههای علمی برای ما حائز اهمیت میباشد.
🔻علم الهدی با بیان اینکه در صورتبندی های سنتی و مدرن از شرور یک آمیزهای از انسانگرایی و طبیعتگرایی را میتوان مشاهده کرد به تفاوت این دو صورتبندی از انسان و طبیعت ورابطه انسان با طبیعت پرداخت. علم الهدی برای شرح این صورتبندی های سنتی و مدرن از عبارت «پیوستار انسان گرایی - طبیعت گرایی» استفاده کرد و گفت: انسانگرایی مُدرن هر چند بر قدرت شگفت انگیز انسان و شکوه و عظمت علم و فناوری تکیه زده، ولی به طور غیر مستقیم و نا آشکار انسان را در زوایای طبیعت محدود میسازند، زیرا ماهیت طبیعی انسان را عامل یا علت العلل همه دستاوردهای بزرگ او میدانند و تکامل انسان را در قالب مدلهایی از روابط میان عوامل هورمونی و عصبی و ژنی تبیین و توجیه میکنند و این فروکاست انسان به بدن طبیعی و فروکاست جهان به محیط طبیعی- اجتماعی از طبیعت گرایی جانبی انسان گرایان مدرن پرده بر میدارد. با این حال انسان گرایی مدرن آشکارا و مستقیم به تحقیر طبیعت تا حد یک ماشین برنامه ریزی شده برای انسان و در اختیار انسان دامن میزند.
🔻این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: انسان گرایی سنتی زیر تأثیر جهان بینی دینی است، ولی همین جهان بینی نیز آمیزه ای از طبیعت گرایی و انسان گرایی را توسعه داده و در جهان بینی دینی طبیعت، قدرتمند است و انسان واکنش فعالی ندارد و تصرفی در طبیعت نمیکند، بلکه تسلیم آن میشود و حداکثر تلاش میکند بخشی از طبیعت را برتری بخشیده و به آن تشخص بخشد و با پرستش آن و قربانی کردن برای آن و … از رنجهایی که توسط شرور طبیعی فراهم شده رها گردد. تشخص بخشیدن به تمام یا بخشهایی از طبیعت و خداسازی و روایت گری های هنرمندانه برای پیوند دادن انسان و طبیعت و خدا شیوه رایج در ادیان و جهان بینیهای دینی است.
🔻 رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری گفت: در شرایط مدرنیته و صورت بندیهای آن، در جهان بینی علمی و فناورانه ظاهراً انسان گرایی قوی و آشکار ولی طبیعت گرایی پنهان است، ولی در انسان گرایی سنتی طبیعت گرایی قویتر و آشکارتر و انسان گرایی ضعیف و ناآشکار است.
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
💠 برگزاری نشست علمی «فرصتها و چالشهاي نظام آموزشي و تربيتي در ساحت تجربيات ملي و بينالمللي»
❇ دومین نشست از سلسله نشستهاي مسائل تربيت ديني در شرايط جاري كشور و بين الملل با عنوان «نشست علمي فرصت ها و چالشهاي نظام آموزشي و تربيتي در ساحت تجربيات ملي و بين المللي» با حضور فرهیختگان، نخبگان و اساتید دانشگاه به میزبانی دانشگاه بینالمللی امام رضا(ع) برگزار شد.
🔷 سخنرانان:
✳️ دکتر جمیله علم الهدي: عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي
✳ دکتر مرتضی رجوعی: رئیس دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع)
✳️ دکتر رسول اکبري: مدير امور بين الملل دانشگاه امام رضا (ع)
✳️دکتر محمدرضا قائمی نیک : عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
#نشست_علمی
📩در #آمريكا آن قدر مظلومين دارند پايمال مىشوند، اصلًا راجع به امريكا صحبتى نيست كه اين چرا اين كار را مىكند.
۱۴ خرداد ۱۳۶۲
صفحه توییتر👇
https://twitter.com/fa_emamkhomeini
هدایت شده از انجمنمدرسانبیانیهگامدوم
دکتر شهریار زرشناسآغاز یک پایان.mp3
زمان:
حجم:
20.74M
| سلسله مباحث آموزشی #افول_آمریکا
| این قسمت:
شکاف طبقاتی و شکست نظریۀ اقتصاد سرمایه داری
| استاد:
شهریار زرشناس
|درجه:
صاحب نظر در حوزه مطالعات غرب شناسی
هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
|سرفصل ها:
تاریخچه اقتصاد سرمایه داری در غرب
تاریخ آمریکا و شکل گیری اقتصاد سرمایه داری
نسخه های ایدئولوژیک سرمایه داری
بحران سازی نظریه سرمایه داری
شکست نظریه سرمایه داری
مأموریت ترامپ در سرمایه داری جهانی
به دوره های #کادرسازی_انقلاب در کانال تخصصی ما بپیوندید:
🆔 @Analysts
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 سخنرانی فوق العاده در تظاهرات آمریکا
🔥ما آتش زدن را از شما یاد گرفتیم. جورج فلوید مهم نیست داستان چیزی دیگری است....
بس کنید ....
🔥نکته مهم در وضعیت فعلی آمریکا این است که آرام آرام شاهد درگیری مردم با یکدیگر هستیم(کلیپ های آن را در استوری اینستاگرام گذاشتیم).
از جهات متعدد این موضوع قابل توجه است. هم از ضعف رهبری تظاهرکنندگان و هم از قابلیت شدید جامعه آمریکایی به بازگشت به جنگ های داخلی خونین گذشته در آن کشور.
🔥هرگز فراموش نکنید ما کشور یکپارچه ای به نام #آمریکا نداریم. مجموعه ای از کشورها با پرچم و سیستم اداری مستقل خود هستند که متحد شده اند و بخش های زیادی نیز مثل کل ایالت کالیفرنیا و لس آنجلس و #سانفرانسیسکو و بسیاری شهرهای دیگر در جنگ های شدید با همسایه ای چون #مکزیک در سال ها قبل به این اتحاد منضم شدند.
#آدم_کشی #قتل_جورج_فلوید #فساد_حاکمیت #تنازع_بقا #مردم_آمریکا_تاریخ_جنایات_حاکمیت_را_فراموش_نمی_کند
@kharej2025
🔴 مهم و فوری
💯 نیاز به حداقل 10هزار حمایت
😳 چرا از صفحات مجازی صهیونیستی استفاده میکنیم؟
https://www.farsnews.ir/my/c/27362
#باید_قوی_شویم
@jebheh
#مطالب_پیگیری_شده
🔎 farsnews.ir/myfars
#بی_تفاوت_نباشیم
#پخش_حداکثری_لطفا
#آره_منم_مشارکت_میکنم 👇
✅ @mosharekate_mardomi