eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه۳فلسفه علوم اجتماعی.mp3
18.36M
🔰 تدریس استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع فلسفه علوم اجتماعی موسسه فقه و علوم اسلامی، ۲۴ تیر ۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
🔻 سردار قاآنی در واکنش به انفجار ناو آمریکایی: روزهای بسیار سختی در انتظار آمریکا و رژیم صهیونیستی است فرمانده نیروی قدس در جمع تعدادی از فرماندهان مقاومت: 🔹آنچه امروز در آمریکا اتفاق افتاده بویژه حادثه ناو نتیجه عمل و رفتار و جنایت دولت آمریکا است. 🔹آمریکایی ها بی خودی دنبال مقصر نگردند و دیگران را متهم نکنند این آتشی است که خودشان روشن کرده اند 🔹این اتفاق پاسخ جنایت های شما است که به دست عناصر خود شما اتفاق افتاده است/ خداوند با دست خود شما، شما را مجازات می کند 🔹روزهای بسیار سخت و حوادث سختی پیش روی آمریکا و رژیم صهیونیستی است 🔹ارتش آمریکا خسته و فرسوده شده و تجهیزات آن به آهن پاره تبدیل شده است. 🆘 @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خشم عمومی در آمریکا از انتشار فیلم جدیدی از «زانو روی گردن» 🔺انتشار فیلم جدیدی که نشان می‌دهد یک افسر پلیس آمریکایی زانویش را روی گردن یک فرد سیاه‌پوست قرار داده موجب خشم عمومی شده است. 🆘 @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه آمریکایی: 📍این یک توافق بزرگ است، اینگونه تحریم های آمریکا علیه ایران شکست خواهد خورد...! 🔻چین تصمیم گرفته از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت نکند! 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سربازان آمریکایی حاضر در عراق و افغانستان عقیده دارند حضور نظامی در این دو کشور، برای به رخ کشیدن قدرت نظامی ایالات متحده به ایران بوده است ولی ارزشش را نداشته! تنها مخارج جنگ و حضور در افغانستان برای آمریکا طی حدود ۲۰ سال بیش از ۷۶۰ میلیارد دلار بوده اما چیزی که نصیب این کشور شده، هزاران کشته و مجروح است. ۲۰ 🆔 @ofogh_tv
💠 بررسی تطبیقی معیار ارزش‌های اخلاقی در اندیشه و شهید 🔸معیار ارزش‌های اخلاقی، در فلسفۀ اخلاق با رویکردهای کلی غایت‌گرایی، وظیفه‌گرایی و فضیلت‌گرایی مواجه است. از جملۀ معروف‌ترین نظریه‌های وظیفه‌گرایانه، نظریۀ ایمائوئل کانت است که به دلیل نادیده‌گرفتن کامل نتایج در سنجش اخلاقیِ افعال، وظیفه‌گراییِ حداکثری نامیده می‌شود. در مقابل نظریه‌هایی وجود دارند که در کنار وظیفه، به غایت نیز توجهی ویژه دارند. دیدگاه شهید سید محمدباقر صدر از جملۀ این نظریات است. 🔹شهید صدر و کانت در مسیر کشف معیار ارزش‌های اخلاقی روشی مشابه را در پیش گرفته و هر دو سعی کرده‌اند با روش تحلیلی و قهقرائی به بررسی درک عمومی و وجدانی از اخلاق پرداخته و با استفاده از روش ترکیبی یافته‌های خود را مدلّل کنند. نتیجۀ حاصل از این روش، عبور هر دو متفکر از رویکرد غایت‌گرایان است و توجه ویژۀ آنان به «نقش نیت و انگیزۀ فاعل در ارزش اخلاقی» است. البته صدر با تحلیل عمیق‌تر از گروهی از افعال که در علم اصول فقه، تجرّی نام می‌گیرند، در این مسیر گامی جلوتر نهاده و نشان می‌دهد عنوان هر عملی را باید متناسب با نیت آن تعیین کرد. 🔸با وجود نقد غایت‌گرایان توسط کانت و صدر، اما باز هم غایت در هر دو اندیشه، به نحوی ورود پیدا کرده است. از نظر کانت، انسان به عنوان غایت بالذات و مستقل، در صورت دوم امر مطلق، نقش ایفا می‌کند. اما از نظر صدر، «رضوان الهی» به عنوان معیاری غایت‌گرایانه در کنار معیار وظیفه‌گرایانه مطرح است؛ معیاری که نقدهای کانت نسبت به غایت‌گرایی، آن را مورد خدشه قرار نمی‌دهد. شباهت‌های بسیار و تفاوت‌های در خور توجه کانت و صدر در معیار وظیفه‌گرایانه و همچنین نقد غایت‌گرایی محض، زمینه را برای تعامل و گفتگو میان این دو متفکر فراهم کرده و می‌توان از تطبیق دیدگاه‌های آنان، یافته‌هایی را در مسیر تعمیق اندیشۀ اخلاقی استفاده کرد. 🔹براین مبنا در پژوهش حاضر، بعد از تبیین دیدگاه‌های هر دو متفکر، توضیح می‌دهیم که چگونه براساس دیدگاه صدر می‌توان: ۱- تحلیل دقیق‌تری از نقش نیت در ارزش اخلاقی بیان کرد. ۲- معیاری غایت‌گرایانه به دور از اشکالات کانت ارائه نمود و ۳- مثال‌های نقضی که دیدگاه کانت را مخالف فهم عمومی از اخلاق نشان می‌دهد را به خوبی تحلیل و پاسخ داد. 🔸در مقابل بیان می‌کنیم مسیر کانت در تحلیل قانون اخلاق و صورت‌بندی امر مطلق، می‌تواند دیدگاه اخلاقی صدر را از جهت‌گیری درونی بیرون آورده و راهی جدید برای امتداد آن بگشاید. راهی که شهید صدر به دلیل تکیه بر معیار رضوان الهی در اخلاق، به آن توجهی نکرده و یا خود را بی‌نیاز از آن دیده است. @shahidsadr @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
➕/🔻فلسفه علوم انسانی 🔻ماهیت علوم انسانی همواره محل مناقشات فراوان بوده است. آگاهی از کم‌وکیف این مناقشات، علاوه بر آنکه پرتویي بر این ماهیت مي‌افکند، مي‌تواند درباره‌ی علوم انسانی بومی نیز، راهی پیش روی ما بگذارد. در اين درسگفتار، دکتر معين‌زاده سير تاريخي شکل‌گيري علوم انساني را بيان کرده و مباني تفکري چهار رويکرد مختلف به علوم انساني (پوزیتیویسم، هرمنوتیک، مکتب فرانکفورت و رئالیسم انتقادی) را توضيح و شرح مي‌دهد. همچنین نظرات شلايرماخر، ديلتاي، وبر، وينچ، هايدگر، گادامر، هابرماس و... در باب علوم انساني در اين جلسات بيان شده است. 🔰دریافت درسگفتار: www.afaghehekmat.ir/course/falsafe_oloom_ensani_moeinzade/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مهاجرت اجباری برای مصونیت از اصلاحات رضاخانی 👈🏻رضاشاه برای دور کردن هرچه بیشتر مردم ایران از ریشه‌های دینی نقشه های مختلفی را اجرایی کرد که یکی از مهمترین آنها کشف حجاب اجباری بود؛ درست همان زمانی که همسر بانو امین هم نامه شرکت در مجلس کشف حجاب را دریافت کرده بود. آنها برای اینکه در این مهمانی شرکت نکنند مهاجرت اجباری را انتخاب کردند و از اینجا بود که زندگی بانو امین و همسرش در قم آغاز شد. 🎥مستند روایتی از زندگی بانو امین نخستین مجتهده ایرانی است؛ سیده نصرت‌بیگم امین معروف به که از جمله علما و مجتهدان دینی معاصر کشورمان به شمار می‌رود ⏯ تماشای فایل کامل این مستند در یوتیوب : https://youtu.be/-JpSO8st514 ⏯ تماشای فایل کامل این مستند در آپارات : https://aparat.com/v/8EtXI 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استاد دانشگاه دفاع ملی واشنگتن: 📍ایران از یک هویت ملی نیرومند برخودار است/برتری ژئوپولیتیک این کشور مایه نگرانی است...! 🆔 @Kavoshmedia
🔴 [کوپرنیکی] و لوازم آن در فلسفه از جمله مفاهیم بسیار مهم که می‌توان در دستگاه فلسفی وی به آن اشاره کرد که رسیدن به مابعدالطبیعه درون‌ماندگار [Immanente] نیز از مسیر این مفهوم معنا می‌یابد، مفهوم انقلاب کوپرنیکوسی کانت است. کانت برای تشریح این مفهوم از مثالی استفاده می‌کند، این مثال از گالیله راجع به آزمایش‌هایی که وی انجام می‌داد، می‌باشد. آن چه که در این آزمایش‌ها برای وی حاصل شده است، چیزی است که خِرَد مطابق با طرح خود خلق می‌کند؛ گالیله ُدریافت که خِرَد باید با اصول داوری‌های خود و مطابق با قانون‌های ثابت پیش رود و طبیعت را ملزم سازد که به این پرسش‌ها پاسخ گوید؛ نه این که فقط به وسیله‌ی طبیعت به این سو و آن سو کشیده شود، زیرا در غیر این صورت، مشاهده‌های تصادفی که مطابق با هیچ نقشه‌ی از پیش طرح‌شده‌ای انجام نگرفته باشد، به هیچ روی در یک قانون ضروری به یکدیگر نمی‌پیوندند(کانت، نقد خرد محض، BXIII - BXIV). وی در ادامه اضافه می‌کند، خِرَد در یک دست باید اصل‌های خود را، که فقط پدیدارهایی (Erscheinung) که با آن‌ها تطابق داشته باشند و می‌توانند اعتبار قانون بیابند، داشته باشد؛ و در دست دیگر، آزمایش‌هایی را که خرد بر پایه‌ی همان اصل‌ها براندیشیده است، سپس به سوی فهم طبیعت رهسپار شود. در نتیجه انسان؛ نه در مقام یک شاگرد دبستان که می‌گذارد هر آن چه آموزگار می‌خواهد به او بیاموزاند، بلکه در مقابل، هم‌چون قاضی رسمی که شاهدها را ملزم می‌سازد که به پرسش‌هایی پاسخ گویند که او خود در برابر ایشان می‌دهد(همان، B XIV). لذا خِرَد آن چه را که از پیش اندیشیده است، می‌تواند در طبیعت نیز بیابد. از این رو، به دنبال استنطاق از امور است، به‌سان قاضی در دادگاه که سوال‌هایی را طرح می‌کند و به دنبال استنطاق آن‌ها از شاهدها می‌باشد. این انقلاب کانتی در مقابل حکمت قرار دارد و معنای آن چنین است که انسان، قانون‌گذار طبیعت است، در اینجا شاهد هستیم و انگاره نقادانه کانتی در مقابل این مفهوم قدیمی قرار می‌گیرد. لذا به جای نظریه هماهنگی میان ذهن و عین، اصل تبعیت ضروری عین از ذهن قرار می‌گیرد(ژیل دلوز، فلسفه نقادی کانت، 41). نکته‌ی دیگر این که با شکل‌گیری این چرخش و تلاش برای ترسیم مابعدالطبیعه درون‌ماندگار، مفاهیم ذات یا بود و نمود، جای خود را به مفاهیم نومن و فنومن می‌دهد. فنومن چیزی است که پدیدار می‌شود، از آن جهت که پدیدار می‌گردد، لذا می‌توان گفت که بر کسی پدیدار می‌شود، هیچ پدیداری به ذاتی در پَسِ خود ارجاع ندارد، بلکه به شرط‌هایی که خودِ پدیدار شدن‌اش را مشروط می‌سازد، ارجاع دارد. شروطِ پدیدارها همان صورت‌هایی است که پدیدارها در ذیل آن‌ها پدیدار می‌شوند؛ مانند صورت‌های مکان، زمان و مقولات(ژیل دلوز، انسان و زمان‌آگاهی مدرن درسگفتارهای ژیل دلوز درباره کانت). لذا نقد خرد محض، شرایط این پدیدارها را بیان می‌کند، شرایط ایجابی و سلبی آن. مقصود از اصطلاح استعلایی نیز همین بحث از شرایط ایجابی و سلبی است،‌ این شرایط در دستگاه هگلی ثابت نیستند، بلکه صیرورت بر آن حاکم است، هر چند که در دستگاه فلسفی کانت، ثابت فرض شده است. لذا ایده‌های کانت، امر ثابت‌اند و ایده‌های هگل، واجد صیرورت‌اند. کانت متناسب با چنین انقلاب کوپرنیکوسی، دو نوع شناخت خرد را از هم متمایز می‌سازد. کانت دو نوع شناخت خرد را از هم متمایز می‌کند، شناخت نظری خرد و شناخت عملی خرد. وی در توضیح این دو اصطلاح معتقد است که شناخت خرد به دو شیوه به متعلق خود مربوط می‌شود؛ یا صرفاً متعلق را متعین (Determination: Bestimmung) می‌کند؛ یا آن را به فعلیت می‌رساند.
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🔴 #انقلاب_کوپرنیکوسی [کوپرنیکی] #کانت و لوازم آن در فلسفه از جمله مفاهیم بسیار مهم که می‌توان در د
شناخت تألیفی پیشینی کانت، از جنس علم حضوری و نیز تقدم علم حضوری بر علم حصولی نیست، بلکه این مسأله را باید در سپهر کانت ملاحظه نمود. همان‌طور که در کوپرنیک شاهدیم که محوریت از زمین به خورشید انتقال می‌یابد، لذا در چرخش کانتی نیز محوریت از منتقل می‌شود؛ و سوژه همانند خورشید با نور خود که در فاهمه است، امور را متشخص و متعین می‌سازد، این خودانگیختگی سوژه در فاهمه است که بنیاد امور و نفس‌الامر است. از این رو، آگاهی سوژه، مساوق وجود است؛ و این امر غیر از انسان در حکمت متعالیه است که در فقر وجودی به سر برده و عین‌الربط وجود حقیقی است. آگاهی نیز از آنِ بسیطالحقیقه‌ای است که عین و علم را محقق می‌سازد. حکمت متعالیه، علم را مساوق وجود می‌داند، مقصود از آن، علم و وجود انسانی نیست، بلکه منظور علم و وجود حقیقی است؛ و نه وجود مجازی. مقصود کانت نیز از اصطلاح استعلایی، عبارت است از امکانات ذاتی موجودی که نحوه‌ی وجودش، متناهی است؛ و سوژه استعلایی همان نحوه‌ی وجود متناهی است. کانت از ماهیت سوژه صحبت نمی‌کند، بلکه در توجه قرار می دهد. نحوه‌ی وجود سوژه، همان امکانات ناب و محض آن؛ و به تعبیر دیگر، همان شرایط استعلایی است که شناخت یقینی تحت آن شرایط امکان‌پذیر است. نحوه‌ی وجود متناهی یا سوژه استعلایی نیز مقتضی دریافت اشیاء در زمان و مکان است. دانسته شد که بنیاد مکان نیز زمان است؛ و ، به دلیل وضعیت تناهی که از آن برخوردار است. این توضیحات، از لوازم چرخش کانتی است که . @philosophyofsocialscience @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
36.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰برنامه پندار - شبکه ۴ سیما - تیر ماه ۱۳۹۹ ✅موسی نجفی : پرسش عباس میرزا از ژوبر فرانسوی و تحلیل و نقد آن به عنوان نخستین پرسش جدی ایرانیان درباره تجدد و فرنگ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
♦️افزایش اختیارات سازمان سیا برای عملیات سایبری علیه ایران 🔹برخی منابع آگاه مدعی شدند دونالد ترامپ طی دستوری به سازمان سیا اختیارات بیشتری برای انجام عملیات سایبری علیه ایران داده است. 🔹یاهو نیوز به نقل از مقامات سابق آمریکا گزارش داد، این مجوز محرمانه به سازمان جاسوسی آمریکا آزادی عمل بیشتری را برای اقدامات خود، هم از بُعد نوع عملیات سایبری و هم از نظر اهداف، می دهد و محدودیت‌های پیشین را رفع می کند. این مجوز به سازمان سیا این اختیار را داده که در فضای مجازی به نحوی آسانتر عملیات سری خود را انجام دهد 🔹بدین ترتیب دستور ترامپ، سازمان سیا را از اخذ مجوز از کاخ سفید برای عملیات سایبری محرمانه خود معاف می کند/ صداوسیما @AkhbareFori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺محمد علی کلی بوکسور افسانه‌ای و قهرمان مشهور آمریکایی، به واسطه دوستی و آشنایی با مالکوم ایکس، به دین اسلام گروید، تغییری که نقطه عطفی در زندگی او به شمار می‌رفت. مالکوم ایکس رهبر مسلمانان آمریکایی، پدربزرگ لطیف شباز است، جوان سیاه‌پوستی که در زندان، با افکار پدربزرگش آشنا شد و تصمیم گرفت راه او را ادامه دهد. 🎥مستند روایتی است از زندگی لطیف شباز و داستان پر فراز و نشیب مبارزات او ⏯ تماشای فایل کامل مستند در یوتیوب : https://youtu.be/S2igHojNwKQ ⏯ تماشای فایل کامل مستند در آپارات : https://aparat.com/v/Y6omx 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استاد دانشگاه پرینستون: 📍متهم به کفرگویی میشوم اما بدانید آمریکا بهشت رؤياها و نمونه دموکراسی نیست...! 🆔 @Kavoshmedia
سلسله نشست های علمی چرایی دانش اجتماعی مسلمین 🔷 آشنایی با رشتۀ دانش اجتماعی مسلمین 📆 از 24 تا 31 تیرماه 1399 لینک ورود 👇👇👇 http://elc.razavi.ac.ir/razavi_public/
اطلاع‌نگاشت | جهش تولید
📝 ♦️ راسل و ترجمه از سر تفنن 🔶دو ویژگی تاریخ : 1️⃣ نثرِ شیوا، روشن و روشنگر، جذّاب و درخشان. همین ویژگی سبب شده است خواندن آن ملال آور نباشد، خوانندگان با شوق بیشتری آن را بخوانند. 2️⃣ راسل تنها به نقلِ آراء واَنظار اکتفا نکرده است بلکه با فیلسوفان مختلف وارد بحث وگفتگو شده است. ویژگی دوم را بعضی جزو محاسنِ تاریخ فلسفه راسل دانسته‏اند. 🔻برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید: 🌐 http://fekrat.net/?p=1072 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
📝 #یادداشت ♦️#تاریخ_فلسفه راسل و ترجمه از سر تفنن 🔶دو ویژگی تاریخ #فلسفه_غرب_راسل: 1️⃣ نثرِ شیوا،
📝 ♦️ راسل و ترجمه از سر تفنن 🔹سرل فیلسوف ذهن و زبان معاصر گفته است در سن ۱۸ سالگی با خواندن کتابِ تاریخِ به فلسفه علاقمند، سرانجام خواندن فلسفه را برگزیده است. 🔹 رییس جمهور اسبق گفته بود پس از خستگی از کار روزانه تاریخ فلسفه غرب راسل می‌خواند. 🔹در باب اهمیت و ارزشِ تاریخ فلسفه غرب راسل موافقان و مخالفان سخن بسیار گفته‌اند. 🔹راسل توانسته است با نثری پخته، روشن، جذاب و دلکش مخاطبِ خود را با آشنا کند. 🔹نکته مهم امّا این است که او چگونه و چه مقدار توانسته است ما را با فلسفه غرب آشنا کند؟ 🔹تاریخ فلسفه راسل توسط مترجم نامور نجف دریابندری که چند روزی است رُخ در نقابِ خاک کشیده است، به زبان فارسی درآمده است. 🔹گفته‌اند و نوشته‌اند که دریابندری زبان انگلیسی را به صورت خودآموز، فرا گرفته است، به نظر نگارنده این مسئله چندان اهمیتی ندارد، کارنامه فرد و آثار او مهم است. 🔹در روزگار ما تاریخ فلسفه را به صورت گروهی می‌نویسند و چه خوب کاری می‌کنند. 🔹این کار محاسن بسیاری دارد یکی از آنها این است که دقت و وثاقت کار را افزایش می‌دهد. 🔹من امّا از خواندنِ تاریخ فلسفه‌ای که یک نفر از آغاز تا انجام آن را نگاشته باشد بیشتر لذت می‌برم و از جهاتی آن را مخصوصا برای کسی که آموختن فلسفه را تازه اغاز کرده مفیدتر می‌دانم. ✍️نویسنده: محمدعلی عبداللهی 🔻برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید: 🌐 http://fekrat.net/?p=1072 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net محفل زمانه شناسی
📙 کتاب «تاریخ فلسفه غرب» نوشته‌ی «برتراند راسل» و ترجمه‌ی «نجف دریابندی» است. این مجلد شامل متن کامل سه کتاب «فلسفه‌ی قدیم»، «فلسفه قرون وسطی» و «فلسفه جدید» است. در مقدمه در باب فلسفه آمده است: «آن تصوری از زندگی و جهان که "فلسفی" نامیده می‌شود محصول دو عامل است یکی تصورات دینی و اخلاقی که ما به ارث برده‌ایم، دیگری آن نوع تحقیقی که می‌توان علمی نامید به شرط آن‌که این کلمه را به وسیع‌ترین معنایش به کار بریم. در مورد نسبت دخالت این دو عامل در دستگاه‌های فلسفی نظر فلاسفه بسیار متفاوت است اما وجود مقداری از این دو عامل است که صفت مشخص فلسفه را تشکیل می‌دهد.» در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «امروزه دو طرز نگاه به یونانیان رواج دارد. یکی آن که از زمان رنسانس تا همین زمان‌های اخیر تقریبا در سراسر جهان معمول بود و آن احترام کمابیش خرافی بود نسبت به یونانیان، به عنوان مبدع و مخترع بهترین چیزها و صاحب نبوغ فوق بشری که مردم جدید را نمی‌رسد سودای رسیدن به مقام و مرتبه‌ی آنان را در سر بپرورانند.» این کتاب را انتشارات «آوند دانش» منتشر کرده است. @KANOONEQARBSHENASIANDISHEISLAMI
🔰 اطلاع‌نگاشت | مجلس امید و انتظار 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط تصویری با مجلس شورای اسلامی (۲۲/۰۴/۹۹) توصیه‌هایی را خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم بیان کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این موارد را در این اطلا‌ع‌نگاشت مرور میکند. 💻 @khamenei_ir |
رهبر انقلاب: من وقتی میبینم بعضی‌ها همین ماسک را نمیزنند، من از آن پزشک و پرستار واقعاً خجالت میکشم که آنها آن جور دارند فداکاری میکنند، آن وقت این آدم، جوان یا غیر جوان، حاضر نیست یک ماسک بزند. ۹۹/۴/۲۲ ❣ @Khamenei_Reyhaneh