6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ به خدا توکل کن، ولش کن!!!
یک تلقی رایج و وارونه از توکل
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻
Eitaa.com/motahari_ir
💥 #هوسهای_کهنهشده، در لحظههای حساس تصمیمگیری سر برمیآورند!
"خدا رحمت کند استاد ما را، میگفت: «انسان باید نگران این باشد که نکند منافعمان یک روز ما را مقابل امام حسین(ع) قرار دهد.»
کسانی که در کربلا آمده بودند، تا فضا سخت نشده بود نامه مینوشتند و از ایشان دعوت میکردند و وعده میدادند که اموال و باغها و جانهای ما در اختیار شما. وقتی کار سخت شد و اموال و اهلبیتشان به گرو رفت، حاضر شدند به روی سیدالشهدا(ع) تیغ هم بکشند تا دنیایشان را حفظ کنند.
این تعارف نیست. اگر ما با خودمان و تمنیات نفسمان تسویهحساب نکنیم در لحظۀ تصمیمگیری، هوسها سر برمیآورند. #هوسهای_کهنهشده و #پشت_سر_انداخته_شده و هوسهایی که به امروز و فردا و تأخیر و وعدهها آرام شدهاند، همگی به یکباره سر برمیآورند و سهمشان را از ما میخواهند. اگر ما خود را مهیا نکرده باشیم، گرفتار میشویم."
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
🌐 معاونت اطلاعرسانی فتوح
🎙 حجتالاسلام دکتر احمد رهدار:
🔘 خروجیِ تمدّنِ غربی، آسایشِ منهای آرامش است...
🔺 اسلام، ضدّ آسایش نیست، ولی اصل را در زندگی، آرامش میداند./ سعادت، از بستر بلا میگذرد و خداوند، اعظم بلاها را به امام حسین (ع) داد چون میخواست بیشترین نتیجه را از امام حسین (ع) در تاریخ بگیرد...
🔘 «لذت»، خروجیِ «مدیریت غربی»؛ و «سعادت»، خروجیِ «مدیریت قرآنی»
🔺 مؤمن با بلای الهی، رشد و سعادت پیدا میکند/ امام حسین (ع) که دُردانۀ تاریخ و قُدسی خداوند است اما بیشترین بلا در آن زمان نهتنها بر وی بلکه بر خانواده و کاروان وی نیز نازل شد...
🔘 تفاوت «تکامل» با «توسعه»
🔺 خروجیِ توسعه، «تورّم» و خروجیِ تکامل، «پیشرفت» است و پیشرفت با تورّم فرق میکند...
🔘 الگوی مدیریت قرآنی، انسانمحور است و بستر آن تربیت است نه آموزش
🔺 در الگوی غربی، پزشک، به تکنولوژی و آزمایش و عکس و سونوگرافی توجه میکند و اصلاً به خودِ شخص بیمار توجهی ندارد؛ ولی در طبّ اسلامی، اطبّا خودِ فرد را نگاه میکنند و با او ارتباط برقرار میکنند./ تمدّنِ غربی انسان را مقهور تکنولوژی کرده و «ابزار» اصل شده و «ذهن» تعطیل است...
🔘 «محبّت»، خروجیِ «مدیریت قرآنی» و «قانون»، خروجیِ «مدیریت غربی»
🔺 خروجیِ محبّت، «ایثار» است و خروجیِ قانون در بهترین شرایط «عدالت» است؛ حرکتِ قانونی، ثابت و بهروز شده است؛ ولی حرکتِ ایثاری، انعطاف و تنوع دارد...
🌐 منبع: خبرگزاری «حوزه»
#⃣ #امام_حسین، #اسلام، #سعادت، #تمدن_غربی، #احمد_رهدار
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥امام خمینی(ره): چنانچه یک وقت دیدید که حب این را دارید که به مردم زور بگویید، حب این را دارید که مردم پیش شما خاضع باشند، بدانید که از آن حظ شیطانی پیشتان هست.
📥دریافت سایر کیفیتها👇🏻
http://emam.com/posts/view/20010
🏴 @EMAM_COM
📱 لوح | این فضا را خط کشی کنید
🔻رهبر انقلاب: «فضای مجازی بدون اختیار ما، دارد مدیریت میشود و عوامل مسلط بینالمللی در این فضا از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل دادهها و هزاران کار دیگر بشدت فعالند. نمیشود مردممان را در این فضا، بیپناه رها کنیم.»۹۹/۶/۲
💻 @khamenei_ir
🔰 لوح | معلم افسر پیشرفت
🔻حضرت آیتالله خامنهای: «در این لشکر عظیم فرهنگی آموزش و پرورش، افسرانی که عدّهها و مجموعهها را اداره میکنند همین معلّمینند. آموزش و پرورش وسیلهی پیشرفت کشور است. معلّمین عزیز ما در حقیقت افسران سپاه پیشرفت این کشور هستند.» ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
💻 @khamenei_ir
سیر مطالعاتی کتب عین.صاد.pdf
حجم:
38.5K
📚 سیر مطالعاتی فوق
جمع بندی مصاحبه با چند تن از شاگردانِ بزرگوار مرحوم استاد می باشد
که با در نظر گرفتن نظر استاد و نیز نظام اندیشه استاد تنظیم شده است.
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 لوح | آرمانشهر غربزدهها
🔻حضرت آیتالله خامنهای: «ناامنی درونی شهرهای آمریکا در دنیا کمنظیر است؛ واقعاً در خیابان جوانی که بیرون میرود، خاطرجمع نیست که یک نفری، یک دیوانهای، او را به قتل نرساند. این همان آرمانشهری است که غربزدهها به عنوان آرمانشهر به آن نگاه میکردند.» ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
💻 @khamenei_ir
⚡️ علوم انسانی غربی ذاتاً مسموم هستند.
⚡️ علوم انسانی رایج، ماهیتاً مخالف با نظام اسلامی است.
⚡️ اساس علوم انسانی را باید در قرآن کریم پیدا کرد.
🔵 رهبر معظم انقلاب اسلامی:
«اینکه بنده دربارهی علوم انسانی در دانشگاهها و خطر این دانشهای #ذاتاً_مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاهها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانیای که امروز رائج است، محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهانبینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد. وقتی اینها رائج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران میآیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند. #حوزههای_علمیه و علمای دین پشتوانههائی هستند که موظفند #نظریات_اسلامی را در این زمینه از #متون_الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامهریزی، برای زمینهسازیهای گوناگون. پس نظام اسلامی پشتوانهاش علمای دین و علمای صاحبنظر و #نظریات_اسلامی است؛ لذا نظام موظف به حمایت از حوزههای علمیه است، چون تکیهگاه اوست.»
(بیانات در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم، ۱۳۸۹/۰۷/۲۹)
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10357
«من دربارهی علوم انسانی گلایهای از مجموعههای دانشگاهی کردم - بارها، این اواخر هم همین جور - ما علوم انسانیمان بر مبادی و #مبانی_متعارض با مبانی قرآنی و اسلامی بنا شده است. علوم انسانی غرب مبتنی بر جهانبینی دیگری است؛ مبتنی بر فهم دیگری از عالم آفرینش است و غالباً مبتنی بر #نگاه_مادی است. خوب، این نگاه، نگاه غلطی است؛ این مبنا، مبنای غلطی است. این علوم انسانی را ما به صورت ترجمهای، بدون اینکه هیچگونه #فکر_تحقیقىِ_اسلامی را اجازه بدهیم در آن راه پیدا کند، میاوریم تو دانشگاههای خودمان و در بخشهای مختلف اینها را تعلیم میدهیم؛ در حالی که ریشه و پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد. یکی از بخشهای مهم پژوهش قرآنی این است. باید در زمینههای گوناگون به نکات و دقائق قرآن توجه کرد و مبانی علوم انسانی را در #قرآن_کریم جستجو کرد و پیدا کرد. این یک کار بسیار اساسی و مهمی است. اگر این شد، آنوقت متفکرین و پژوهندگان و صاحبنظران در علوم مختلف انسانی میتوانند بر این پایه و بر این اساس بناهای رفیعی را بنا کنند. البته آنوقت میتوانند از پیشرفتهای دیگران، غربیها و کسانی که در علوم انسانی پیشرفت داشتند، استفاده هم بکنند، لکن مبنا باید مبنای قرآنی باشد.»
(در دیدار جمعی از بانوان قرآنپژوه کشور ۱۳۸۸/۰۷/۲۸)
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8259
«آنچه که به ما گزارش دادند، در بین این مجموعهی عظیم دانشجوئی کشور که حدود سه میلیون و نیم مثلاً دانشجوی دولتی و آزاد و پیام نور و بقیهی دانشگاههای کشور داریم، حدود دو میلیون اینها دانشجویان علوم انسانیاند! این به یک صورت، انسان را نگران میکند. ما در زمینهی علوم انسانی، کار بومی، تحقیقات اسلامی چقدر داریم؟ کتاب آماده در زمینههای علوم انسانی مگر چقدر داریم؟ استاد مبرزی که معتقد به #جهانبینی_اسلامی باشد و بخواهد جامعهشناسی یا روانشناسی یا مدیریت یا غیره درس بدهد، مگر چقدر داریم، که این همه دانشجو برای این رشتهها میگیریم؟ این #نگرانکننده است. بسیاری از مباحث علوم انسانی، مبتنی بر فلسفههائی هستند که مبنایش #مادیگری است، مبنایش #حیوان_انگاشتن_انسان است، عدم مسئولیت انسان در قبال خداوند متعال است، نداشتن نگاه معنوی به انسان و جهان است. خوب، این علوم انسانی را ترجمه کنیم، آنچه را که غربیها گفتند و نوشتند، عیناً ما همان را بیاوریم به جوان خودمان تعلیم بدهیم، در واقع #شکاکیت و تردید و #بیاعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزشهای خودمان را در قالبهای درسی به جوانها منتقل کنیم؛ این چیز خیلی مطلوبی نیست.»
(بیانات در دیدار اساتید دانشگاهها، ۱۳۸۸/۶/۸)
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7959
☑️ @mirbaqeri_ir
📮 هر ملتی که امروز در زمینه این دانشهای جدید ـ که #علوم_شناختی و فناوریهای مرتبط با علوم شناختی چیزهای جدید دنیایند و بیست، سی سال است که اینها وارد میدان دانش و علم و دانشگاه و پژوهشگاه شدهاند! ـ عقب بیفتد، سرنوشتش سرنوشت ملتهایی است که در آغاز انقلاب صنعتی عقب افتادهند. سرنوشتشان شد #استعمار_زدگی، زیر دست بودن، فقیر ماندن و ذلیل شدن.... هم شما دانشمندان و محققین و پژوهشگران باید به این نکته توجه کنید، یعنی شما دیگر شب و روز نباید بشناسید، هم مسئولین کشور و هم دولتی ها باید توجه کنند!
3بهمن 1397
✍️ مقام معظم رهبری
⚜️ @taammolat74
استاد علی فرحانی04-ebtelaate-moamen-99.6.2.mp3
زمان:
حجم:
7.03M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع | ابتلائات مومن
🎙استاد علی فرحانی
مجلس چهارم
🔹روایاتی در باب ابتلاء مومن
🔹 فلسفه ابتلاء مومن در آخر الزمان
🔗 لینک جلسه قبل را در اینجا بشنوید.
⚜️ @taammolat74