eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
10.3هزار ویدیو
610 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
3.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ استاد ، تاریخ‌پژوه و استاد درس خارج حوزه 📺 کسانی که کتاب و سایر کتب شیخ عباس قمی را رد می‌کنند، ایشان را نشناخته‌اند. 📺 ، با میرزا حسین نوری(صاحب مستدرک) و دیگر راویان احادیث در ارتباط بوده‌اند. 📺 احادیثی که ایشان سند آنان را ننوشته‌اند، نقل به سماع به شمار می‌روند. باید توجه داشت که این احادیث را از نقل کرده‌اند و نمی‌توان آن احادیث را رد کرد. ➕ به کانال بپیوندید👇 🆔 @Tahlil_Tv
🔰 ژن سیاسی اروپایی - امریکایی خون شویی بعد از خون ریزی (درس دیروز برای سیاست امروز) ✅یکی از جنایت های بزرگ و دردآور در تاریخ سیاسی ایران ، ماجرای قتل تاثرانگیز میرزا تقی خان امیر کبیر است ؛ عاملین این قتل را یک سه ضلعی تشکیل می،داد : سفارت انگلیس و مهدعلیا مادر شاه و سیاسیون فاسد و خائن بقول یکی از مطلعین آن زمان ، دکتر « پولاک» اتریشی درباره امیرکبیر می نویسد : «پول‌هایی را که می‌خواستند به او رشوه بدهند و نمی‌گرفت، صرف کشتن او شد»، ... اما نکته جالب اینجاست بعد از شهادت امیر کبیر در حمام فین کاشان ، وزیر خارجه انگلیس در اعتراض به ایران این عمل را جنایتکارانه توصیف می کند و این در حالی است که دست پلید دو نفر از کارمندان سفارت انگلیس در تهران در قطع رگ حیات راد مرد تاریخ ایران در کاشان در منابع و مدارک معتبر تاریخی ضبط است ۰ این یعنی 🔶خون شویی بعد از خون ریزی 🔴همین درس حیله گرایانه را در ابعاد وسیع تر در قصه داعش می توانید ببینید ؛ در حالی خود غربیها این گروه تروریست خون آشام را درست کرده اند و همواره آنان را مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار داده و می دهند ؛ همزمان ائتلاف بین المللی ضد داعش تشکیل داده و سخن از نابودی آنان می نمایند!! این پرسش تاریخی همچنان آزاردهنده مطرح است : با این سوابق ، چگونه می توان به غرب اعتماد نمود ؟! و یا اصلا چرا باید اعتماد نمود ؟! تاسف آورتر این است که برخی مدیران ما غرب جدید را با اشخاص می سنجند و به رفتن آن یکی و آمدن دیگری دلخوش می نمایند! http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousana
✅نشست تخصصی ⬅️ نقد کتاب:فهم فقهی و سیاست معاصر دکتر منصور میر احمدی 👥ناقدان: 👤حجت الاسلام و المسلمین دکترنجف لک زایی 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی باباپور ⬅️دبیر علمی جلسه:دکتر علی شیرخانی ⏰زمان:سه شنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ 💠 لینک ورود به جلسه: 🌐yun.ir/qw9yka
✅ پوزش‌طلبی رئیس رسانه ملی و لوازم و پیامدهای آن 🔴 در پی سخنان نسنجیده و سخیف یکی از میهمانان برنامه زاویه در شبکه چهار، علی‌رغم اعلام موضع منفی و شفاف تولیدکنندگان این برنامه نسبت به گوینده این سخن حین و بعد از پخش برنامه، رییس صداوسیما از رئیس‌جمهور عذرخواهی کرد و گوشزد کرد که با قصور و تقصیر در بروز این خطا نیز، برخورد قاطع خواهد کرد. در این باره چند نکته قابل‌توجه وجود دارد: 🔴 نکته نخست این است که این اقدام جناب عسگری به عنوان عالی‌ترین مقام سازمان صداوسیما مصداق ضرب‌المثل «گنه کرد در بلخ آهنگری | به شوشتر زدند گردن مسگری» است که طبیعتا و کاملا بلاوجه بود. حداکثر انتظار از رئیس سازمان صداوسیما در این باره، اعلام موضع مخالفت با سخنان آن فرد بود نه عذرخواهی! 🔴 نکته دوم تفاوت بین مخالفت کردن با یک مسئله و پوزش‌طلبی نسبت به آن است. در مقام مخالفت، افراد یا گروه‌ها یا نهادها بر اساس مانیفست فکری و اخلاقی خود نسبت خویش را با مسائل روشن می‌کنند. اما پوزش‌طلبی حاکی از این است که افراد به نوعی خود را در شکل گرفتن آن مسئله، قاصر یا صاحب قصور می‌دانند. به این معنا، موضع عذرخواهی رئیس سازمان، دانسته یا نادانسته پای او در بروز این خطا به میان می‌کشد و وعده برخورد قاطع با قصور و تقصیر مشمول برخورد جناب عسکری با خود نیز می‌شود. 🔴 نکته سوم بدعت‌گذاری‌ای است که در این اظهارات جناب عسگری وجود دارد. این سخن؛ اگر گوینده بخواهد به لوازمش پایبند باشد، یا به دروتخته‌کردن گفتگوهای آزاد و زنده دانشوران درباره حمکرانی و حکمرانان ختم خواهد شد چون هیچ تضمینی برای عدم لغزش کلام حاضران در گفتگوهای زنده نمی‌توان داد. یا باز شدن باب عذرخواهی‌های مکرر رئیس رسانه ملی از صدر تا ذیل حکمرانان کشور در پی هر گفتگویی و خطای سهوی یا عمدیِ کلامی و گفتاریِ طرفین بحث خواهد شد که هردوی این پیامدها، نامعقول و ناشدنی و نتیجه طبیعی این بدعت است. 🔴 نکته چهارم، بحث اصیل بودن یا ابزاری بودن امور اخلاقی است. اگر نارواگویی یک خطای عام اخلاقی است، ارتکاب این خطا، رئیس‌جمهور و غیررئیس‌جمهور نمی‌شناسد و دست‌کم برای همگان به یک سطح باید محکوم باشد. اگر این خطا را شهروندی مثل کارشناس برنامه زوایه کرد و براساس آن رئیس صداوسیما موظف شد به لحاظ اخلاقی از رئیس‌جمهور عذرخواهی کند، به همین نسبت، نارواگویی‌های رئیس‌جمهور نسبت به سایر سطوح حکمرانی و شهروندان نیز که در این دوره، کم نبوده است و از طریق رادیو و تلویزیون منتشر شده است، نیز باید جناب عسگری را به عذرخواهی از مردم موظف کند. مگر این که اخلاق و هنجارهای اخلاقی، عام نباشد و بنا به جایگاه افراد در قدرت رتبه‌بندی بشود که در این فرض، اخلاق به شکل اصیل آن بلاموضوع و تابع قدرت سیاسی خواهد شد. 🔴 نکته پنجم، بحث توازن «آزادی و قدرت» است. طبیعی است کسانی که قدرت بیشتری دارند باید آزادی کمتر و کسانی که قدرت کمتر دارند، باید آزادی بیشتری داشته باشند تا توازن بین قدرت و آزادی به بالانس رابطه بین حکمرانان و شهروندان منجر شود. آزادیِ بیشتر شهروندان، چه در مقام آزادی بیان و پس از بیان، به مثابه سنگری برای مصونیت شهروندان از تعرض حکمرانان و راهی برای مسئولیت‌پذیر و پاسخگو کردن آنهاست. بنابراین شهروندان ابزاری جز سخن گفتن شفاهی و مکتوب برای اظهار آزادی بیان خود ندارند و اگر حرف نسنجیده شهروندان نسبت به صاحبان قدرت مستوجب عذرخواهی عالی‌ترین مقام رسمی رسانه‌ای باشد که این سخن در خلال گفتگویی در آنجا بیان شده است، رئیس رسانه ملی به طریق اولی و شبانه‌روز باید از اظهارات نسنجیده و فراوان رئیس‌جمهور نسبت به دیگران، اعم از سایر حکمرانان و نیز شهروندان، عذرخواهی و پوزش‌طلبی کند تا تعادل بین آزادی شهروندان و قدرت حکمرانان محفوظ بماند. ✍ دکتر پرویز امینی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💢💢 نشست علمی 💢💢 🔸 عنوان نشست: رابطه نظریه و عمل از حکمای باستان تا رئالیسم انتقادی 🔸 ارائه دهندگان: دکتر عماد افروغ، دکتر مهدی امامی، دکتر سیدمحمدرضا امیری طهرانی، دکتر مهدی سلطانی، دکتر مهدی رجبی، دکتر حسن عبدی، دکتر میثم واثقی ⏰ زمان نشست: سه شنبه 7 بهمن ماه ساعت 8 الی 12 صبح 🔸 لینک شرکت در نشست: https://b2n.ir/586481 اداره پژوهش @bouresearch
🔺 گروه پژوهشگاه با مشارکت انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه و خبرگزاری ایکنا برگزار می‌کند: ✅ نشست معرفی و نقد کتاب “ از منظر قرآن کریم" 🎙 با حضور: 📅 پنجشنبه 9 بهمن ماه 99 / ساعت 15 📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق : 👇👇👇👇👇👇 🌐 yun.ir/qw9yka 📱هماهنگی و دریافت اطلاعات بیشتر : 09104669279( آقای صفری) 🆔 @iictchannel
📣🔺 به صورت مجازی 🔰 🔸توسط گروه تخصصی پژوهشگاه با مشارکت قطب علمی فلسفه دین اسلامی: 🔸 کرسی "برآیند اعتقاد قرآنی به جهان غیب در مولفه‌های " برگزار می‌شود ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/barayand 🆔 @iictchannel
14.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیلم کوتاه قسمتی از سری فیلم های کوتاه "خرده روایت ها" این داستان: حاج قاسم و سقوط کردستان ارزش دیدن داره👌🏻 ┄┅┅═❅❅💠❅❅═┅┅┄ 🍀 کانال موعودنامه @mouodname
🌐 توییت کشتار روزانه بیش از ۱۰۰۰ ایرانی!!! ┄┅┅═❅❅💠❅❅═┅┅┄ ✍🏻 موعودنامه (گفتار و نوشتار محمد امین اصغری) 🍀 @mouodname
نشست اول.pdf
حجم: 347.7K
🔰 نشست اول از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی پیرامون مبانی و منطق علم دینی با محوریت نقد و بررسی دوره چهارجلدی «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی» و با حضور اساتید معظم، حجة الاسلام و المسلمین اسدپور و حجة الاسلام و المسلمین وکیلی برگزار شد. 🔷‌ متن کامل نشست اول جهت استفاده علاقه‌مندان تقدیم می‌شود. 🔶 برخی از محورهایی که در این جلسه مورد گفتگو قرار گرفت بدین شرح می باشد: ▪️ عبور از دوران اثبات ضرورت و امکان تولید علم دینی در سال‌های اخیر ▫️ لزوم طرح گفتگوهای انتقادی نسبت به نظریات مدافع علم دینی و پیگیری چالش‌های درون گفتمانی ▪️ مقصود از اعتباری بودن مفهوم «دین» در ترکیب «علم دینی» ▫️ تبعیت روند جعل اصطلاح در باب مفهوم «دین» از فرایند «فاعل بالقصد» ▪️ وجه ضرورت جعل اصطلاح برای «دین» در مقوله «علم دینی» ▫️معنای «دین نفس الامری» و وجه حقیقی و اعتباری آن ▪️ بررسی امکان استفاده از ظرفیت لایه های «دین مستنبط» و «دین نهادی» در تولید علم دینی با توجه به هویت جمعی و تاریخی علوم ▫️ ضرورت خالص سازی «علم دینی» با محوریت استنباط از متون دینی یا «دین واصل» ▪️ بررسی رابطه اسلامی سازی و بومی سازی علوم از حیث تقدم و تأخر ▫️ بررسی اجمالی دو دیدگاه نسبت به ظرفیت‌های حکمت و فلسفه اسلامی در تولید علم دینی ▪️ جایگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه در فرایند تولید علم دینی