eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
9.7هزار ویدیو
595 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ورود متخصصان طب ایرانی به حوزه پیشگیری و درمان کرونا با دستور وزیر 🔹با دستور وزیر بهداشت به دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، متخصصان طب ایرانی، رسما به حوزه پیشگیری و درمان کرونا در کشور وارد می‌شوند. 🔹وزارت بهداشت گفته «در اغلب شهرهای کشور چین، برای درمان ۹۰ درصد بیماران کرونایی، از ترکیب طب رایج و طب سنتی بهره گرفته شده» و پزشکان چینی از به‌کارگیری طب سنتی در مهار و درمان کرونا «نتایج قابل توجهی» کسب کرده‌اند. @AkhbareFori
🌀 حوزه علمیه و بی سر و سامانی طب سنتی 📝 غیبت کبرای نهادهای بالادستی حوزه‌ علمیه 🖋 علی مهدوی 🔹 ... شاید در میان این فریادها، آنچه گم شد نوای انسان‌های معقول و مطالبات منطقی بود. اینکه بالاخره تکلیف حوزه‌های علمیه با طب اسلامی چیست؟ اصلا حوزه‌های علمیه‌ی اسلام در این باره وظیفه‌ای بر دوش دارند یا خیر؟ اگر امروز خیل قابل توجهی از حوزویان و مخصوصا معممین مشغول طبابت و تجویز طبی باشند چه؟ 📌 متن کامل یادداشت در پست بعد 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🔴هيچ نوروزى نمی آید مگر آن که ما اهل بیت در آن روز، انتظار فرج داريم، زيرا نوروز از روزهاى ماست. اهل فارس، (حرمت) این روز را حفظ کردند، امّا شما به آن بی توجّهی کردید. عَنِ الْمُعَلَّى بْنِ خُنَيْسٍ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ: إنَّ يَوْمَ النَّيْرُوزِ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي أَخَذَ فِيهِ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام الْعَهْدَ بِغَدِيرِ خُمٍّ فَأَقَرُّوا لَهُ بِالْوِلَايَةِ، فَطُوبَى لِمَنْ ثَبَتَ عَلَيْهَا وَ الْوَيْلُ لِمَنْ نَكَثَهَا، وَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي وَجَّهَ فِيهِ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله عَلِيّاً علیه السلام إِلَى وَادِي الْجِنِّ، فَأَخَذَ عَلَيْهِمُ الْعُهُودَ وَ الْمَوَاثِيقَ، وَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي ظَفِرَ فِيهِ بِأَهْلِ النَّهْرَوَانِ وَ قَتَلَ ذَا الثُّدَيَّةِ، وَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي يَظْهَرُ فِيهِ قَائِمُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ وَ وُلَاةَ الْأَمْرِ وَ يُظْفِرُهُ اللَّهُ تَعَالَى بِالدَّجَّالِ فَيَصْلِبُهُ عَلَى كُنَاسَةِ الْكُوفَةِ، وَ مَا مِنْ يَوْمِ نَوْرُوزٍ إِلَّا نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِيهِ الْفَرَجَ لِأَنَّهُ مِنْ أَيَّامِنَا، حَفِظَتْهُ الْفُرْسُ وَ ضَيَّعْتُمُوهُ. ثُمَّ إِنَّ نَبِيّاً مِنْ أَنْبِيَاءِ بَنِي إِسْرَائِيلَ سَأَلَ رَبَّهُ أَنْ يُحْيِيَ الْقَوْمَ‏ الَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيارِهِمْ وَ هُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ‏، فَأَمَاتَهُمُ اللَّهُ، فَأَوْحَى إِلَيْهِ أَنْ صُبَّ عَلَيْهِمُ الْمَاءَ فِي مَضَاجِعِهِمْ، فَصَبَّ عَلَيْهِمُ الْمَاءَ فِي هَذَا الْيَوْمِ، فَعَاشُوا وَ هُمْ ثَلَاثُونَ أَلْفاً، فَصَارَ صَبُّ الْمَاءِ فِي يَوْمِ النَّيْرُوزِ سُنَّةً مَاضِيَةً لَا يَعْرِفُ سَبَبَهَا إِلَّا الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ‏، وَ هُوَ أَوَّلُ يَوْمٍ مِنْ سَنَةِ الْفُرْسِ. (بحار الأنوار، ج‏59، ص119/ عوالي اللئالي، ج‏3، ص41 به نقل از علاّمه سیّد بهاءالدین علیّ نسّابه) معلّى بن خُنَیس از حضرت صادق عليه السّلام نقل می کند که فرمود: نوروز، همان روزي است كه پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله براى امير المؤمنين عليه السّلام در غدير خم بيعت گرفت و (مردم) به ولایت او اقرار کردند، و خوشا بر کسی که بر ولایت آن حضرت ثابت قدم ماند، و وای بر کسی که این بیعت را شکست. نوروز، روزي است كه رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله على عليه السّلام را به وادى جن فرستاد تا از آنها پيمان بگیرد. نوروز، روزي است كه امیرالمؤمنین علیه السلام بر اهل نهروان پيروز شد و ذو الثُّدَيَّة را كشت. نوروز، روزي است كه قائمِ ما اهل بیت و قائمِ اولیاء امر، ظهور می کند و خداوند وی را بر دجّال پیروز می گرداند و دجّال را در زباله دانی کوفه به دار می آویزد. هيچ نوروزى نمی آید مگر آن که ما اهل بیت در آن روز، توقّع فرج داريم، زيرا نوروز از روزهاى ماست. اهل فارس، (حرمت) این روز را حفظ کردند، امّا شما به آن بی توجّهی کردید. پیامبری از بنى اسرائيل از پروردگارش درخواست کرد که آن قومی که هزاران نفر بودند و از ترس مرگ از دیارشان خارج شده بودند و خداوند آنها را میرانده بود، زنده کند. پس خداوند به آن پیامبر وحى كرد كه بر آنها آب بريزد، و آن پیامبر در نوروز بر آنها که سی هزار نفر بودند، آب ريخت و آنها زنده شدند. لذا آب پاشيدن در اين روز، سنّت ثابتى شد و دلیل این سنّت را جز راسخین در علم (یعنی ائمّه اطهار علیهم السلام) نمی دانند. نوروز اولین روز از سال اهل فارس است. https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920
صدا ۰۰۵.m4a
14.37M
چند پیشنهاد استاد اخوان درباره پیشگیری و درمان کرونا دوره مجازی سطح ۱و۲ نوروز۹۹ نشر دهید https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920
📝آنچه می توان از کرونا آموخت جهان در حال حاضر و در عصر جهانی‌شدن، به علت پیشرفت‌های شگفت‌انگیز تکنولوژی‌های رسانه‌ای و ارتباطی، به یک کل به‌هم پیوسته و یک‌پارچه تبدیل شده است. اینک با تغییر وضعیت‌های زمانی و مکانی، ارتباطات متقابل و سرعت عمل اجتماعی، «سرزمین» معنای سنتی خود را از دست داده و دیگر وجود مرزهای جغرافیایی و فرهنگی قادر نیست از نفوذ دنیای بیرون به درون خانه و جامعه جلوگیری کند و لذا هر مشکل و یا رخدادی در هر نقطه‌ای از جهان می‌تواند سایر مناطق را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین نیاز به تعریف جدید واژه‌هایی چون مسئولیت، تعهد، ارتباط، دیگری و… ضرورتی انکارناپذیر دارد. بیماری ویروسی جدید منسوب به کرونا و نحوۀ سرایت و گسترش آن، نمونۀ عینی و روشنی است از وضعیت پیچیده «هم‌جواری»، یعنی نزدیکی فزایندۀ جهانیان با یکدیگر و تبعات آن در عصر جهانی‌شدن. یک فرد بیمار می‌تواند ناقل بیماری به دیگرانی باشد که هیچ آشنایی و ارتباط خاصی با او ندارند و آن دیگران نیز می‌توانند کسان دیگری را مبتلا کنند بدون آن که خود نشانه‌ای از بیماری داشته باشند. و چون به واسطۀ امکانات حمل و نقل آسان و سریع مردم در سرتاسر جهان با یکدیگر در ارتباط‌اند، همۀ کشورها آلوده می‌شوند و مسئلۀ یک جامعه به مسئلۀ همۀ جوامع بشری تبدیل می‌شود. این پدیده جدید، پیامدها و آموزش‌های متعدد و جدیدی دارد که بعضاً بسیار در خور تأمل بوده و می‌تواند درس‌آموز باشد. از جمله یکی از مهم‌ترین پیامدهای درخور تأمل آن، بسط مفهوم فعل اخلاقی است زیرا در چنین وضعیتی دایرۀ مصادیق فعل اخلاقی از محدودۀ رفتارهایی که صرفاً محیط زندگی فردی و یا حداکثر اجتماعی خود فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، فراتر می‌رود و «مسئولیت» در قبال عمل فردی، معنای جدیدی به خود می گیرد. چراکه تصمیم یک فرد برای مراقبت و یا عدم مراقبت از سلامتی خودش، در واقع تصمیمی است که به یک معنا برای سلامتی و یا عدم سلامتی همۀ مردم در سرتاسر عالم اتخاذ می‌کند؛ یک فرد بیمار می‌تواند کل جامعه را بیمار کند و یک جامعۀ بیمار، دیگر جوامع را. شاید بتوان قاعدۀ طلایی اخلاق را که در کانت تفسیری عقلانی پیدا کرده است به‌صورت انضمامی و عملی بازشناخت بدین معنا که یک فرد با انتخاب بیماری برای خود (به دلیل بی‌توجهی و عدم مراقبت‌های بهداشتی)، عملاً بیماری را برای همۀ مردم برمی‌گزیند چراکه تصمیم وی از دایرۀ اثرگذاری شخصی بسیار فراتر می‌رود و ابعاد گسترده و جهانی پیدا می‌کند. بی‌شک مسئولیت اخلاقی چنین تصمیمی و نیز تبعات آن با معیارهای رایج مسئولیت‌پذیری و سنجش فعل اخلاقی تفاوتی بنیادین پیدا می‌کند. پیامد دیگر بیماری نوظهور «کرونا» با قابلیت گسترش و انتقال پیچیده و عجیبی که دارد، آن هم در زمانه‌ای که پیشرفت‌های علمی مرتبط با شناخت و درمان بیماری‌ها، در اوج است، این است که نشان می‌دهد بشر هیچ گاه نمی‌تواند مدعی شود که نسبت به تمامی خطرات پیرامون خود آگاه بوده و راه‌های مقابله با آن‌ها را یافته است. شواهد متعددی در تاریخ دهه‌های اخیر، یعنی اوج پیشرفت‌های علمیِ پزشکی و بیولوژیک، دال بر این مدعاست که علم همیشه در اوج غرور و تبختر خود با مشکلاتی روبه‌رو شده که با صرف مدت‌ها تلاش و توان مضاعف و قربانیان بسیار موفق به غلبه بر آنها گشته است. این سخن به‌معنای کم‌ارزش شمردن پژوهش‌های علمی نیست زیرا به‌واسطۀ همین تلاش‌ها و پژوهش‌هاست که نهایتاً راه‌حل‌ها یافت می‌شوند و این‌گونه خطرات رفع می‌گردند، بلکه این سخن بدین معناست که نظام هستی بسیار پیچیده‌تر از آن است که زمانی بشر بتواند مدعی شود از اسرار بسیار نهفته در هزارتوی عالم، سر در آورده و همۀ معماهای آن را گشوده است. و نیز کرونا به ما می‌آموزد که جهان قوانینی دارد که کشف و به خدمت گرفتنشان کار علم است و ترس‌هایی دارد که مواجهه و غلبه بر آنها کار دین است (البته مرادم از دین نه شریعتی خاص بلکه کلیۀ راه‌های معنوی اتصال به ماوراء است که دین به‌معنای خاص هم می‌تواند مصداقی از آن باشد). لذا علم و دین که در اصل هر دو به ساحت یک حقیقت کلی تعلق دارند، برای بقای آدمی به‌خصوص در عصر مخاطرات بی حد و حصر و پیش‌بینی‌ناپذیر عصر جهانی شدن، به یکدیگر نیاز دارند. آن چه دین بر عهده دارد مکمل چیزی است که علم متکفل انجام آن است و بالعکس. برای مثال در شرایط کرونایی امروز علم می‌گوید چگونه در مقابل آسیب‌های جسمی ناشی از بیماری از خود محافظت کنیم و دین به ما می‌آموزد که چگونه آرامش خود را در قبال ترس و وحشت ناشی از شرایط بحرانی فعلی، حفظ کنیم. و لذا همان‌طور که جسم و روح برای حفظ سلامت خود به یکدیگر نیازمند و وابسته‌اند، علم و دین هم برای سامان دادن به یک زندگی مطلوب برای آدمی، به یکدیگر احتیاج دارند.
همچنین کرونا به ما می‌آموزد که برخلاف نظر امثال سارتر دیگری دوزخ ما نیست بلکه می‌تواند صرف‌نظر از ملیت، مذهب و فرهنگ متفاوت، ناجی ما باشد کما این که بدون حضور و وجود دیگری، توان مقابله و مواجهه و حل بسیاری از بحران‌ها، به‌خصوص بحران‌های زیست محیطی فراروی آدمی، امکان‌پذیر نیست. نباید فراموش کرد که انسان‌ها برای دوام و بقای خود بر روی کرۀ زمین، اولاً به ارتباط متقابل عاطفی با یکدیگر نیاز دارند. کما این که قرنطیۀ کرونایی و قطع ارتباط نسبی مردم با یکدیگر، خلا بزرگی در روابط عاطفی افراد خانواده و آحاد جامعه ایجاد کرده است که علاوه بر پیامدهای منفی کوتاه مدت، می‌تواند آسیب‌های روحی و روانی بسیاری را در دراز مدت به‌دنبال داشته باشد. ثانیاً حل‌وفصل چنین بحرانی جز با همکاری همه‌جانبه فکری و علمی و فنی و… همۀ دست‌اندرکاران امور مربوطه و حتی مردم عادی با یکدیگر امکان‌پذیر نیست. سخن آخر این که اصولاً مواجهۀ معقول و منطقی و نتیجه‌بخش با مشکلاتی که بشر در جهان کنونی با آن‌ها رودرروست، اعم از بیماری، فقر، نابرابری، افسردگی، پوچی، بحران های هویت و معنا و… گفتمان‌ها متعددی را می‌طلبد که خود نیاز به همفکری همۀ پژوهشگران در همۀ حوزه‌های علوم، اعم از علوم انسانی، علوم تجربی و… دارد. شمس الملوک مصطفوی ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ @philosophyofsocialscience @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
مرکز نیکوکاری بشری به عنوان واحد خیریه قرارگاه همراه جهادی،در حال خدمت رسانی به نیازمندانی ست که به واسطه آسیب دیده اند: 1️⃣بیماران 2️⃣خانواده های بیمارانِ بستری 3️⃣مشاغل تعطیل شده بر اثر کرونا 4️⃣کمک به خانواده های جهادگران کرونایی و... شما می توانید با کمک های نقدی و غیر نقدی خود یاری گر ما در این امر باشید. ✅ درگاه پرداخت آنلاین کمک های نقدی http://IDPay.ir/madadtollab ✅ شماره کارت به نام مرکز 6037997950045543 ✅ مراجعات خیرین: @M_N_B_G 🔴 : در صورت واریز موضوع را اطلاع دهید. 🔴 ❌ با مرکز نیکوکاری بشری همراه باشید 👇👇 🌐http://eitaa.com/joinchat/309788688C1817eba511
19.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨📹 نماهنگ | مروری بر مهمترین بیانات رهبر انقلاب در سال ۹۸ ✅ حوادث اخیر به ما خبر میدهد، پدیده‌ای یکتا در آینده تاریخ در راه است. ۹۸/۱۱/۵ 🔻 کاربران KHAMENEI.IR با شرکت در نظرسنجی انتخاب مهمترین جمله سال ۹۸، این جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب در سالی که گذشت، برگزیدند. 💻 @Khamenei_ir
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 پیام دانشجویی از اروپا 💬 هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند احساساتم را توصیف کند... از همان ابتدا عاشقش شدم. 📹 پس از انتشار ترانهٔ «وقتی نام تو را می‌شنوم» پیام دانشجویی از اروپا به دست‌مان رسیده که در این ویدیو آن را می‌بینیم. @VetrMusic
11.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼 When I Hear Your Name ترانهٔ انگلیسی «وقتی نام تو را می‌شنوم» 🔸 اثر جدیدی از وِتر با موضوع حرارت محبت امام حسین(ع) ♥️ حسین را جهانی کن! 🔗 نسخهٔ اصلی در کانال رسمی جهت اشتراک در فضای بین‌المللی: YouTube: https://youtu.be/rSKGMQh0cNw Instagram: instagram.com/vetrmusic @VetrMusic