⚠️ هشتاد درصد!
🔻 بازنشر به مناسبت روز تشکلها و مشارکت اجتماعی
🔷 وقتی گرايشها از مصلحت عمومی به مصلحت شخصی تغيير جهت پيدا میكند، هركس كه در فضايی آكنده از اين گرايش زندگی میكند، مجبور میشود كه فقط به خودش و دفاع از خودش و حفظ خودش فكر كند و اينچنين میشود كه هشتاد درصد از توان و امكاناتمان را در درگيریهای داخلی و درونگروهی هزينه میكنيم؛ درحالیكه اگر به اخلاق انسان عامل متخلق بوديم و به ديگر سخن، اخلاق فداكردن مصلحت شخصی برای مصلحت عمومی در وجودمان بود، میتوانستيم اين هشتاد درصدی را كه در درگيریهای داخلی صرف میشود، در راه خدا بهكار بيندازيم؛ برای حمايت از كل مجموعه و برای تثبيت و تقويت و رشد كل اين مجموعه، بهكار بگيريم. با اين كار خودمان هم بهره میبرديم، اگر عقلمان را بهكار میانداختيم، میديديم- حتی براساس معيارهای دنيايی و زودگذر- بیشتر بهره میبردیم.
📚 بارقهها، ص۴۹۳
🆔 @shahidsadr
جلسه۱۶فلسفه علوم اجتماعی .mp3
15.7M
#بشنوید
🔰 تدریس استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع فلسفه علوم اجتماعی
موسسه فقه و علوم اسلامی
#جلسه_شانزدهم
🆔 @khosropanah_ir
🔰هویت شناسی ایرانیان در قرون اخیر
✅در سیر تاریخی هویت در ایران باید توجه داشت که سه عنصر مذهب شیعه و زبان فارسی در منطقه جغرافیایی فلات ایران تناسب و نسبت جدیدی را در قالب یک ملت و دولت مستقل شکل دادند ۰ در این راستا هر چند عناصر بسیار دیگری هم نقش داشتند ولی مهم این است که تمامی این عناصر و اجزا در خدمت یک کل به هم پیوسته قرار گرفتند و این روند بعد از،پنج قرن تاریخی هم چنان لایه مرکزی و هسته اصلی هویت ملی ایران را تشکیل می دهد ۰
کتاب هویت شناسی ، موسی نجفی ، ص ۳۱
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
26.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰موشن گرافی کوتاه و آموزنده درباره :
✅شناخت ابعاد تاریخی - سیاسی قراردادها و عهدنامه اروپائیان در ایران
🔵🔴(قرارداد استعماری رویتر)🔴🔵
https://eitaa.com/drmousanajafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🔶 به مناسبت سالگرد ارتحال محدث خبیر حاج شیخ عباس قمی
🔸 سخنان حجت الاسلام دکتر احمدی نیک پیرامون شخصیت صاحب مفاتیح الجنان
#شیخ_عباس_قمی
🌐 www.razavi.ac.ir
🆔 @razaviac
از میدان پارلمان تا قلب مقاومت
مرداد هشتاد و پنج بود. روبروی پارلمان لندن جمع شدهبودیم به فراخوان ائتلاف ضدجنگ. جمعیت حدود بیست هزار و همهمان سرشار از نفرت از حمله ضدانسانی اسراییل. چرخی زدم. بسیاری را میشناختم. دوستان و همرزمان جنبش ضدجنگ که از زمان اشغال عراق صدها هزار جوان را جذب کرده بود. رایان را در ابتدای خیابان وایتهال دیدم. پسر بیست و سه چهارسالهای که بارها با هم به در و دیوار شهر پوستر دعوت به تظاهرات چسبانده بودیم و چندباری هم با هم از پلیس کتک خورده بودیم. و پرچم زردرنگ مقاومت در دستش. جا خوردم. شعار علیه جنگ و علیه استعمار اسراییل یک چیز بود و دیدن پرچمهای مقاومت دست دوستان انگلیسیم چیز دیگر. این یکی را نمیتوانستم قبول کنم.
شش سالی از مهاجرتم به انگلیس میگذشت، گرچه هر تابستان برای دیدن خانواده برمیگشتم. مثل امروز ضد امپریالیسم و عدالتخواه بودم. اما اسم مقاومت لبنان برایم یادآور کسانی بود که در ایران خودشان را حزب خدا مینامیدند و بارها در خیابانهای تهران بی علت یا به خاطر آستین کوتاه و موی بلند دستگیر و تحقیرم کرده و در نهایت به مهاجرت واداشته بودند. و حالا پرچم حزب همنام شان وسط لندن دست دوستان انگلیسی چپگرای خودم بود. کمی با رایان بحث کردم و با چند نفر دیگر. بی نتیجه بحث را رها کردیم و روی نفرت مشترکمان از اسراییل تمرکز کردیم تا دعوایمان نشود.
شب در آشپزخانه، همخانهام، مارکو، که پسری ایتالیایی بود و در سواس اقتصاد سیاسی خاورمیانه میخواند و عربی میدانست، برایم آهنگی گذاشت از زنی مسیحی. لابلایش کلمات آشنا را تشخیص میدادم. صدایش داشت نفوذ میکرد و مقاومت در برابرش ممکن نبود. و بار دوم گوش کردم. و بار سوم. دیرتر، متنش را در اینترنت جستجو کردم و ترجمه انگلیسی غیردقیقی از متن را. فردا شبش موقع شام، که با هم میخوردیم، با هیجان از اینکه معنی ترانه را پیدا کردم گفتم و مارکو با لبخند مکارانه فاتحانهای گفت که ترانه نیست و متن کلمه به کلمهی نامهی سید مقاومت است به سربازانش. و گفت دیروز این را نگفته تا با کینه و غرض آهنگ را از پیش قضاوت نکنم.
و چه خوب کرده بود. و چه مهری را سبب شده بود. و چه غیرمنتظره. و چه عجیب که یک زن مسیحی و یک پسر ایتالیایی باید وساطت کنند تا بین من و سیدی که خودیترین است آشتی و وصلت برقرار شود. و تو که در ظواهر ماندهای چه میدانی این وصلت چیست. و چه مهری است. فردا سالگرد یکی از بزرگترین شکستهای اسراییل است.همان اسراییلی که امروز برای مقاومت خوابهای پیچیدهتر دیده. و ما ایمان داریم که باز هم شکست خواهد خورد. سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ سی و سه روزه بر همه مبارک.
#علیعلیزاده
https://www.aparat.com/v/GAb7z
💠 نفسِ نبی صلیاللهعلیهوآله
به مناسبت ٢۴ذیحجه، سالروز مباهلۀ پیامبر با علمای مسیح
🔸 اگر رسول خدا صلیاللهعلیهوآله علی علیهالسلام و قرآن را در میان امتش جانشین ساخته، بدینروی بوده که قرآن تفسیر معانی علی بزرگ باشد و معانی علی، تجسمی از الگوهای قرآن کریم قرار گیرد.
🔹 اگر خداوند علی علیهالسلام را در آیۀ مباهله، نفْس [یعنی خود] رسول خدا صلیاللهعلیهوآله شمرد، از آن روی بود که مسلمانان دریابند که او امتداد طبیعی محمد صلیاللهعلیهوآله و پرتوی فراتابیده از روح بزرگ اوست.
🔸 اگر پیامبر صلیاللهعلیهوآله [در لیلةالمبیت] برای هجرت، بیمناکانه از مکه بیرون آمد و علی علیهالسلام را بر بستر خویش باقی نهاد، تا بهجای او کشته شود، بدین معناست که تنها این دین مقدس بود که مسیر زندگی این دو انسان بزرگ را ترسیم مینمود.
فدک در تاریخ، ص۱۰۷.
🆔 @shahidsadr
🎬 مصاحبۀ پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR با استاد سید محمدمهدی میرباقری
💥 تحلیل عدالت و مقیاس عدالتخواهی
💥 آسیبشناسی عدالتخواهی و توصیههایی به عدالتخواهان جوان
💥 «عدالتخواهی حقیقی» کمک به تحققِ «حکمرانی اسلامی» است.
▶️ farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=46239
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل
💠رهبر انقلاب: روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد.
نکتهی مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نسانا و نساکم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجهای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد.
🔹هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمومنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است.
یعنی نشان دهندهی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بودیم، ریشهکن بشود با عذاب الهی.
١٣٨٨/٠٩/٢٢
💻 @khamenei_maaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 موسی نجفی در نشست «الزامات سیاستهای هویتی در جمهوری اسلامی ایران»:
◀️ خیلی از ملتها جعلیاند و حاصل برنامهریزی کشورهای غربی بعد از جنگهای جهانی هستند. یکی از افتخارات و مواهب بزرگ ما این است که یک ملت واقعی هستیم. در مقطعی از جنگ جهانی اول ما حتی دولت نداشتیم اما ملت داشتیم و ایران باقی مانده است.
◀️ برای هویت فرهنگی ایران امروز، سه منشأ وجود دارد. فرهنگ اساطیری و پهلوانی باقیمانده از دوره باستان، سنتهای فلسفی عمدتاً وارد شده از طرف یونان و نیز ورود اسلام به ایران با معارف و آدابی که به همراه خود داشته است. در بستر تاریخ ایران، التقاط صورت نگرفته بلکه یک نوع تألیف و تعامل متقابل میان سه منشأ اخیر رخ داده است.
◀️ ما در تاریخ خود چهار بحران هویتی را داشتهایم: بحران هلنی، عربی، مغولی و غربی. دو بحران عربی و غربی، بیشتر فرهنگی و البته عمیقتر هستند. اولی به دلایل مختلف تاریخی به ذات هویت ایرانی راه یافته اما دومی نتوانسته و در پیرامون متوقف شده و یکی از مناقشهها همین جا است. اگر بحران غربی بتواند به ذات هویت ایرانی راه پیدا کند و موقعیتی در حد تشیع یا زبان فارسی پیدا کند، آنگاه باید از یک ایران جدید سخن گفت. این اتفاق نیفتاده و هنوز در پیرامون است. تقاضای من این است که به این ترتیب سنت و هویت که در طول تاریخ شکل گرفته و ایران را ایران کرده دست زده نشود وگرنه ایرانی باقی نخواهد ماند.
ادامه 👇👇👇
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
ادامه قبل👆👆👆
◀️ ایرانیها دریافتند که حامل اسلام غیر از خود اسلام است. به همین دلیل آرام آرام ایرانیها از خلافت فاصله میگیرند و از قطب خلافت به قطب ولایت منتقل میشوند که قطب رسمی اسلامی نیست و اقلیت است. ایرانی ها به واسطه سابقه تمدنی خود فهمیدند که اسلام اهل بیت (ع) از نوع دیگر است.
◀️ این فهم و درک 9 قرن طول کشید تا به صفویه رسید. با صفویه است که هویت فرهنگی ایرانی ارتقا و اعتلای سیاسی یافت و در سطح ملیت جدید ظاهر شد. مذهب شیعه در ایران توانسته هم ملت بسازد و هم نظام مدنی. نخستین نظام مدنی که ساخت، صفویه بود؛ دومی مشروطه و سومین نظام مدنی هم انقلاب اسلامی است. ما از وقتی به شکل ملت درآمدیم، بهخاطر مختصات شیعی که داشتهایم، در طول تاریخ مشارکتمان در امت مثل بقیه نبوده است. شبیه همان مشارکتی که علی بن ابیطالب (ع) با خلفا داشت؛ جزو خلافت نیست و نیروی مخالف محسوب میشود اما جزئی از امت است.
◀️ سمبل هویتی شیعی ما با قدمت 5 قرن، حرم حضرت رضا (ع) است که مقدسترین نقطه ایران است. هویت دیگر ما با قدمت 9 قرن، زبان فارسی است که حافظیه و آرامگاه فردوسی نمادهای آن هستند. اینها محترماند اما مقدس نیستند. سوم هم ایران باستان و سابقه تمدنی ماست که سمبل آن تخت جمشید است. بین آستان قدس رضوی، حافظیه و تخت جمشید، اختلافی نیست و هر کدام قسمتی از واقعیت روح ایرانی هستند.
https://t.me/iranianstrategy
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔰 لوح | در سایه تحریف
🔻به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست. هدف ضربه به روحیه مردم و آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است. اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد. زیرا عرصه جنگ ارادهها است. ۹۹/۵/۱۰
💻 @khamenei_ir
جلسه۱۷فلسفه علوم اجتماعی.mp3
18.99M
#بشنوید
🔰 تدریس استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع فلسفه علوم اجتماعی
موسسه فقه و علوم اسلامی
#جلسه_هفدهم
🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹پشت پرده افزایش 100 میلیونی جمعیت آمریکا در طی فقط 40 سال!
استاد #رحیم_پور_ازغدی
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
🔸فراخوان معترضان آمریکایی برای راهپیمایی بزرگ نیویورک
🔹معترضان آمریکایی با اشاره به عملکرد دولت این کشور از مردم خواستند در «راهپیمایی به یاد کشتهها و مبارزه برای زندگی» در ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) در شهر نیویورک به آنها بپیوندند.
#افول_آمریکا
🆔: @America_in_decline
#بزرگداشت_مجازی
🔰 مراسم بزرگداشت مجازی
دانشمند فقید حجت الاسلام والمسلمین #سیدعباس_موسویان«ره»
🎤با سخنرانی:
▫️آیت الله #اعرافی
▫️حجت الاسلام #احمدعلی_یوسفی
▫️حجت الاسلام #آقانظری
⏱ یکشنبه 26 مردادماه ساعت 19
🔻حضور مجازی از طریق صفحات خبرگزاری حوزه در اینستاگرام و آپارات
aparat.com/hawzahnews/live
instagram.com/hawzahnews.ir
🆔 @iictchannel