eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.6هزار ویدیو
590 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴انتخاب حسین علیه‌السلام ▪️آیا دنیا پیش روی حسین علیه‌السلام نبود؟! آیا دنیا با همۀ بهره‌‌‌‌‌‌ها، با همۀ اغواگری‌‌‌‌‌‌ها، با همه جاه و مقامش و با همه اموالش پیش روی حسین علیه‌السلام نبود؟! ▪️ هیچ جاه و مال و بهره‌‌‌‌‌‌ای از بهره‌‌‌‌‌‌های این دنیا نبود که در دسترس حسین علیه‌السلام نباشد، اما همۀ این دنیای مهیا، در نگاه حسین علیه‌السلام هیچ ارزشی نداشت؛ زیرا این دنیا، دنیای دعوت کننده به دین نبود، بلکه دنیای سست‌‌‌‌‌‌عنصران و لغزشگران بود و حسین(ع) سست عنصر و لغزشگر نبود. ▪️ او دنیا را در یک سو و دین را در سویی دیگر یافت و در کنار دین ایستاد و جنگید تا آنکه به شهادت رسید. 📚 کتاب بارقه‌ها، صفحه ۴۰۵ 🆔 @shahidsadr
🏴مرگ اراده‌ها، مرگ امت ۱ ▪️امت به بیماری فجیع و ناگواری دچار شد . این بیماری فجیع و ناگوار این بود که امت اراده اش را از دست داد و بدین سبب نمی توانست حرف خود را بزند . ▪️دیگر می فهمید، اما نمی توانست خود را آزاد کند . درد می کشید، اما نمی توانست حرکتی آغاز کند؛ زیرا برای این امت همه‌چیز بی ارزش شده بود جز زندگی محدودش، جز نَفَس هایی که در خواری و بردگی و محرومیت بالا و پایین می شد . ▪️اوج دغدغه هریک از آنان این بود که از این نَفَس ها محافظت کند تا آخر ماه برسد، سپس برود و سهم خود را با ذلت از دست یکی از کارگزاران بنی امیه بگیرد . ▪️همت مُرد، اراده مُرد، آن امت سربلندی که خداوند آماده اش ساخته بود تا خلافت خداوند در زمین را به نمایش بگذارد، مُرد . ▪️داستان سیدالشهدا علیه‌السلام و روند داستان سیدالشهدا علیه‌السلام صدها گواه بر این مرگ شگفت و اراده‌ای که امت از دست داد، دربر دارد. سیدالشهدا(ع) عزم حرکت کرد. عزم سفر از مدینه به مکه کرد. سپس عزم سفر از مکه به عراق کرد. همه از هم پیشی می‌گرفتند و از هر سویی نزد ایشان می‌آمدند. عبدالله‌بن‌عباس نزد ایشان آمد، عبدالله‌بن‌جعفر نزد ایشان آمد، عبدالله‌بن‌عمر نزد ایشان آمد، زنان بنی‌هاشم نزد ایشان آمدند، عبدالله‌بن‌زبیر نزد ایشان آمد، کسان مختلفی از طبقه‌های مختلف نزد ایشان آمدند و به ایشان عرض می‌کردند: شما را به خدا از ریخته شدن خون خود بپرهیزید، خروج مکنید که کشته می‌شوید. کشته شدن چنان امر هولناک و ترسناک و هراس‌انگیزی شده بود که اندیشیدن درباره آن ممکن نبود .... 📚 کتاب امامان اهل‌بیت، صفحه ۴۵۴ 🆔 @shahidsadr
🏴 مرگ اراده‌ها، مرگ امت ۲ ▪️عبدالله‌بن‌جعفر، پسر عموی امام حسین علیه‌السلام، از قبیله امام حسین علیه‌السلام، فرزندان خود را با نامه ای نزد ایشان فرستاد و عرض کرد: از شما می خواهم که از حرکت دست نگه دارید تا من نزدتان بیایم؛ من به زودی نزدتان خواهم آمد . ▪️ سپس عبدالله‌بن‌جعفر نزد امام حسین علیه‌السلام آمد. برای چه آمد؟ با امان‌نامه‌ای از والی یزید بر مکه آمد. او برای امام حسین علیه‌السلام امان‌نامه‌ای آورد که در آن والی یزید بر مکه، برای امام حسین علیه‌السلام مصونیت را ضمانت کرده بود. به او گفت: پس چرا می‌خواهی خروج کنی مادامی که اینجا در امان هستی؟ چرا می‌خواهی سفر کنی؟! ▪️ هر فرد [در آن دوره] دیگر به هیچ‌چیز نمی‌اندیشید جز اینکه در امان باشد، خونش در امان باشد و دارایی محدودش در امان باشد. دیگر به چه‌چیز کاری داشت؟! با امت چه‌کار داشت؟! با اسلام؟! با اهداف بزرگ؟! با کارهای بزرگ؟! مادامی که خودش در امان بود و در امنیت آن سلاطین و سرکشان و ستم پیشگان به‌سر می‌بُرد! 📚 کتاب امامان اهل‌بیت، صفحه ۴۵۶ 🆔 @shahidsadr
درباره این مطلب، بسیار ضد و نقیض است حقیقت مطلب چیست ؟ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
. 📌اثر جدید از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 🔸کتاب مجموعه مقالات «اخلاق اطلاعات و فضای مجازی» نوشته رافائل کاپورو و دیگران با گزینش و ترجمه محمد خندان، به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. 🔸«این کتاب مشتمل بر مقالاتی است که توسط چهره‌های شاخص اخلاق اطلاعات مانند رافائل کاپورو، لوچانو فلوریدی، هرمان تاوانی و سوراج هونگلاداروم نوشته شده‌اند و به تحلیل مسائل اخلاقی مربوط به تکنولوژی اطلاعات و فضای مجازی می‌پردازند. گرچه همه این مقالات به‌لحاظ زاویه دید و عمق تحلیل‌های‌شان در یک سطح نیستند، اما مکمل و متمم یکدیگر محسوب می‌شوند و هر یک جنبه‌ای از فضای مجازی را با استفاده از مفاهیم مطرح در اخلاق اطلاعات مورد مطالعه قرار می‌دهند... 🔻خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی انتشارات سوره مهر: https://sooremehr.ir/book/4125