💠نگاهی به سریال Chilling Adventures Of Sabrina
🔹در سریال ماجراجویی های جذاب سابرینا، سابرینا #دختر جادوگریه که توی یک خونوادهٔ شیطانپرست بزرگ شده
🔹سابرینا برای دستیابی به قدرت های جادویی، باید #شیطان رو بپرسته و راه دیگهای نداره؛ اما چون نوجوونه و میخواد دوستپسرش رو نگه داره و جمع دوستانشو ترک نکنه، زیر بار حرف فرقشون نمیره
🔹آخرشم شیطان میگه اشکال نداره، هم مدرسه عادی برو هم بیا مدرسه #جادوگری شیطانپرست ها! عکسی که میبینین نمایی از همین مدرسهست که مجسمه بَفومِت یا همون شیطان در محوریت تالار اصلیه
🔹در دیالوگ ها، بار ها به جای #خدا رو شکر گفته میشه Praise Satan یعنی شیطان رو شکر! و کلا خونوادش شیطانپرستن و داییش هم همجنسبازه
🔹تم فیلم در کنار نشون دادن علنی شیطانپرستی، تینیجری و در مورد روابط دختر و پسرا و جدیدا همجنس ها با همه؛ یعنی در کنار ترویج مبانی فکری شیطانپرستانه، سبک زندگی غربی رو هم که ریشه در نگاه اومانیستی و اباحهگرا داره، تبلیغ میکنه
🔹خلاصه که فیلم های شیطانپرستانه و #کابالیستی دیگه خوراک خواص و بزرگسال ها نیست و غرب داره برای نوجوان ها هم تولید محتوا میکنه
پ.ن: بعضی نظرات در مورد این سریال در بستر داخلی #فیلیمو
💙فیلموسوفی، هنر، فلسفه، رسانه
@filmosophy
15.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ ژنرال بازنشسته ارتش تونس:
📍غربی ها ایران را محور شر مینامند اما خودشان محور و منبع شرارت هستند/ننگ و عار برای بحرین که بخشی از اقدامات آمریکا و انگلیس علیه یمن از آنجا انجام شد/آنچه یمن انجام میدهد مشروع و برای مقابله با نسل کشی اسرائیل در غزه است...
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
9.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناس بریتانیایی:
📍در مقابل یمنیها نه میتوانیم بازدارندگی ایجاد کنیم و نه میتوانیم آنها را تضعیف کنیم زیرا آنها روشن و آشکار توسط ایران مسلح میشوند/فکر نمیکنم آمریکا و بریتانیا راهی برای پیروزی در این نبرد داشته باشند مگر این که وارد روند صلح در خاورميانه شویم...
🆔 @Kavoshmedia
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نماینده پیشین تگزاس:
📍وقتی نفت ایران را سرقت میکنیم باید انتظار چنین واکنشی از ایرانی ها را داشته باشیم/ببخشید آنقدر خوب نیستند که تحریم های ما را تحمل کنند...
🆔 @Kavoshmedia
💠در انیمیشن #پینوکیو که اسکار گرفته، اثر گیرمو دل تورو، بمبی از آسمون به صورت اتفاقی میافته توی کلیسا و فرزند ژپتو کشته میشه
🔹بعد که ژپتو با کمک یک الهه (و نه خدای بینهایت) پینوکیو رو زنده میکنه، پینوکیو میره جلوی بت تثلیثی #مسیحی ها میایسته و میگه:
این بازوش کنده شده و خودش نمیتونه و ژپتو باید براش بازو بسازه، اما چرا همه اینو دوست دارن و منو نه؟
🔹مسیحیت تحریف شده و عقائد اسطورهایش باعث میشه بعضی کارگردان های شیطانگرای غرب مثل دل تورو، به بهانهٔ نقد مسیحیت، زیراب #دین و خدا رو بزنن
💙فیلموسوفی، هنر، فلسفه، رسانه
@filmosophy
📣خطاب به دوستانی که فکر میکنن غرب جدید بیدینه
🤌اگر دین یعنی سبکزندگیای که مبتنی بر یک تفکره، غرب جدید مروج خودپرستی، شهرتپرشتی، شهوتپرستی و عبادت خوده!
⛔️همون اومانیسم
⚠️پ.ن: بوسیدن نام و ستاره شهرت ویلم دفو، بازیگر هالیوودی توسط خودش، روی پیاده روی هالیوود😑
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #سواد_رسانه #فیلموسوفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ #خادمانه
😇دعایتان را از بهشت رضوی به آسمان اجابت ببرید...
🙏چیزی تا لیلة الرغائب نمونده، شب بخشش و عطای زیاد...
⏱از الان تا فردا سه شنبه ساعت ۲۴:۰۰ فرصت دارید،
در یک پیام صوتی کوتاه این جمله رو کامل کنید:
از امام رضا(ع) می خوام که...
و خواسته های دلتون رو به آدرس
🌐 @razaviadmin
در تلگرام، گپ، روبیکا، سروش و ایتا برامون ارسال کنید تا در جوار امام رضا علیه السلام توسط خادمان فرهنگی آقا، پخش بشه...
❣️ در حرم بمانید؛ کانال رسمی حرم مطهر امام رضا(ع)
🆔 @razavi_aqr_ir
🛑 فیلم سینمایی شخصیت
🔺 فیلم سینمایی شخصیت فیلمی است که با دیدن آن مخاطب مسحور داستان شگفت و پیچیده آن می شود و با مرور چندین باره داستان، در ذهن خود سعی می کند رازهای بیشتری از فیلم را برای خود آشکار کند، و هربار حس تحسین کار در او بیشتر می شود؛ مگر فیلم چه چیز را به نمایش گذاشته؟ خلاصه داستان فیلم ، رقابت هولناک دو تردست است که در این رقابت هم باعث فروپاشی خانواده هایشان می شوند و هم مرگ همسرانشان و در آخر هم در سودای پیروزی از یکدیگر جان خود را نیز از دست می دهند، چه چیز این ماجرا تحسین برانگیز است؟ هرچه قدر زوایایی بیشتری از این زندگی وحشتناک آشکارتر شود، ذائقه آدمی تلختر و گریزان تر باید بشود، پس چرا فیلم مهیج و پُرجذابه به نظر می رسد؟!
این سوالی است که هر مخاطب باید از خود بپرسد، و پاسخ آن، دیالوگ پُرتکرار فیلم است و آن اینکه _ شما در تَردستی واقعیت را می بینید ولی از اینکه فریب می خورید لذت می برید _ فیلم هم همین کار را با شما می کند، شما رذالت و جنون وحشتناک دو رقیب را می بینید ولی از نمایش مُحیرالعقول آن لذت می برید... !
🔺دلپذیر نشان دادن قساوت قلب تنها گناه فیلمساز نیست بلکه دست اندازی آن به مفاهیم مقدسی همچون عشق و فداکاری جنایات اصلی فرهنگی اوست؛ هر دو رقیب هوا و هوس لجام گسیخته خود را عشق به کار و حرفه معرفی و جنایات خود را پرداخت هزینه و فداکاری معرفی می کنند و بخوبی سعی در القای آن به مخاطب دارند.
🔺کریستوفر نولان به سبک سایر آثارش گویی تعهد عجیبی به اگزیستانسیالیسم دارد و دریچه نگاه تیم نویسندگان و اتاق فکرش از این رهگذر عبور می کند و نوع نگاه فیلم انسان را به یاد اثر زمان و هستیِ هایدگر می اندازد؛ شخصیت های داستان به قدری با بدل های خود جا به جا شده اند که دیگر برای هیچکدامشان مهم نیست که خود واقعیشان هستند یا بدلشان، فقط مهم این است که در لحظه تصمیم مهیج و جسورانه خود را بتوانند به اجرا بگذارند...
حالا که فیلم قصد قلب مفاهیم هوا و هوس و جنایت را به عشق و فداکاری، و قلب احساسات نفرت و انزجار را به هیجان و جذبه تبدیل کند آیا به واقع حقیقت قابل تَقَلُب است؟
و سوال دیگر اینکه وقتی سرمایه هنگفت و تلاش های مستمر در تغییر نگرش انسانی گاه در زرق و برق های فیلم های پرطمطراق همچون این فیلم، خود را زیبا و مهیج می نماید، نمایش عشق و فداکاری به معنای واقعی خود چه جذبه و کششی خواهد داشت؟
🔺از منظری دیگر، اختصاص بیشتر روایت داستان به تردستی که برای پیروزی و غلبه بر حریف خود به سراغ تسلا رفته و از علم و تکنولوژی او توقع ساخت جادو را دارد گویا مخاطب را نیز می خواهد به همزاد پنداری با او وادار کند. با سرعت خیره کننده رشد علم و تکنولوژی ما فیالواقع این ذهنیت را داریم ولی مخوف و مقهور کننده نشان دادن گویا علت دیگری دارد...
فوکوس تکنیک های سینمای، حرکت دوربین، آهنگ و غیره برای نمایش قدرت و کارکرد دستگاهی که تسلا ساخته و می تواند از هر موجودی حتی موجودات زنده کپی برداری کند مخاطب را مسحور خود می کند و اعجازی شگفت را القا می کند...
صحنه های فیلم با فرار تسلا از ساخته دست خود هراسان می شود، این همه پرداختن به این موضوع چه علتی دارد؟
آیا فیلمساز قصد ترساندن مخاطب از علم و تکنولوژی را دارد؟ با رجوع به سوابق سینمای آمریکا و غرب و تکنیک های آن، پاسخی عکس را خواهیم یافت، بدین معنا که هر چه که سینمای غرب قصد عظمت دادن به آن را در ذهن مخاطب دارد بیشتر شیطانی، ترسناک تر و مخوف تر نمایش داده می شود و این باعث حک شدن بیشتر در ضمیرناخودآگاه مخاطب و کاشت ذهنی می شود.
که در این فیلم قصدی جز عظمت بخشیدن به علم سکولار و بی رحم نیست حتی اگر خالق آن از سبوعیت و بی رحمی آن گریزان باشد و انتظار وقوع آن لاجرم و حتمی بنماید ...
🔺و دست آخر رهاورد این فیلم برای مخاطب ایجاد عطشی کاذب برای دیدن است، دیدن داستان های مهیج تر و رازآلود تر، که نمایش سراب سیراب کننده این عطش فقط از پرده نقرهای سینما بر می آید
و مخاطب تشنه تر...