هدایت شده از مدرسه درسگفتار آفاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰گزیدهای از سخنرانی
#آیتاللهمیرباقری در مجموعه جلسات آیندهایران.
🔻🔻🔻
💠بیانیه گام دوم انقلاب شاخصهای جدیدی برای ارزیابی وضعیت انقلاب تولید کرده است.
💠انقلاب اسلامی فقط با رنسانس قابل مقایسه است.
🔻🔻🔻
📽/علاقهمندان میتوانند این سلسله مباحث را هر روز راس ساعت ۱۴:۲۰ از شبکه ۴ سیما دنبال کنند.
@afaghehekmat
.
3⃣«لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ ... يُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِما لَمْ يَفْعَلُوا فَلا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفازَةٍ مِنَ الْعَذابِ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ»
این گونه نیست که اگر عدهای کسی را مورد ستایش و تحسین قرار دادند، حتماً آن شخص آن کار را انجام داده باشد❗️
و یا اینکه حتما او آدم خوبی باشد و سزاوار جهنم نباشد‼️
📝نکته #جامعهشناختی
🌐 درباره پدیده #سلبریتی
از پدیدههای شوم و آثار مخرب رسانههای جمعی مدرن، پیدایش عدهای است که آنان را #سلبریتی میخوانند و قبلا #ستاره نامیده میشدند.
💢هر فرد مشهوری سلبریتی نام نمیگیرد؛ بلکه «سلبریتی» مشهوریتش را صرفاً به خاطر حضور در رسانههای جمعی به دست آورده؛ تا حدی که برخی تعبیر میکنند «سلبریتی» شهرتش را نه مدیون تلاشهای واقعی، بلکه مدیون سیستم است.💢
تا پیش از پیدایش شبکههای اجتماعی مجازی، مهمترین تولید کننده این شخصیتها (که آن موقع به «ستاره« معروفتر بودند) #سینما و تلویزیون بود؛
و مهمترین ویژگی چنین اشخاصی آن است که به جای اینکه شخصیت حقیقیِ خودشان مورد توجه قرار گیرد، #بازیگرند و بازیگریشان آنان را مشهور کرده است. #بازیگر، یعنی کسی که ماسکی به چهره میزند و نقش شخصی غیر از خودش را ایفا میکند.
پیدایش شبکههای اجتماعی مجازی موجب گردید، بازیگران منحصر به بازیگران فیلم و تئاتر نشوند،
🤔بلکه فضای مجازی ظرفیتی برای بازیگری افراد پدید آورد:
هرکسی در این عرصهها، به جای اینکه خودش باشد، نقشی که برای مخاطبان جذابیت داشته باشد ایفا میکند، جذابیتی که حتی میتواند به خاطر خشونت و رذالت باشد؛ نه صرفا خوبیها❗️
💢اینان واقعا مصداق این آیهاند:
بشدت مورد توجهاند و مرتبا از جانب طرفداران (فالوورها) تایید و ستوده میشوند؛
اما اینها هیچیک دلیل بر آن نیست که آن کاری که ادعایش را هم میکنند واقعا انجام دادهاند؛
و این را هم نقصی برای خود نمیبینند؛ چون «بازیگر»ند❗️
و به قدری این گونه ارزشگذاری باطل در ذهن مردم رواج دارد که در این آیه دوبار با تاکید بیان کرد که
🤔«لا تَحْسَبَنَّ ... لا تَحْسَبَنَّهم»🤔
💢در انحطاط #مدرنیته و نفی #انسانیت در این دوره همین بس که #بازیگران #الگو شدهاند💢
(الگو کسی باید باشد که کمالی را به دست آورده؛
اما امروزه کسانی الگو شدهاند که خودشان هیچ نباشند و تنها کمالشان این است که ادای دیگران را درآورند و نقش بازی کنند❗️)
✅تبصره
سخن فوق، نکوهشِ شغل افرادی که بازیگرند، نیست؛
بلکه نکوهشِ انسانهایی است که بازیگران – که از آن جهت که بازیگرند، شخصیت «خود»شان هیچ و پوچ است- را الگوی خود قرار دادهاند.🤔
@@Yekaye.ir
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
🔴قتل خلاقیت
🔶قصه تلخی که نظام آموزشی ما نیز با آن در چالش و درگیری نیز است!
https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
تحلیل «بیانیهٔ گام دوم» .mp3
26.3M
🔴 سخنرانی جامع و پرنکتهٔ آیتالله میرباقری در تحلیل «بیانیهٔ گام دوم»
🔷 اهمیتِ استراتژیکِ بیانیهٔ گام دوم
🔷 تحلیل مقیاس انقلاب اسلامی (برمبنای بیانیهٔ گام دوم)
🔷 شاخصهای ارزیابیِ موفقیتها و آسیبهای انقلاب اسلامی (برمبنای بیانیهٔ گام دوم)
🔷 انقلاب اسلامی تمامیتخواه نیست.
🔷 آسیبشناسیِ فعالانه و آسیبشناسیِ منفعلانه
🔷 رابطه «رویکرد استحاله» با «نظریه نظام انقلابی»
🗓 زمان: ۹۷/۱۲/۹
🏢 مکان: مؤسسه آفاق حکمت
▫️ ۱۴۶ دقیقه (بخش ۱ و ۲)
▫️ ۲۵ مگابایت
☑️ @mirbaqeri
🔻 در فصل بهار، دلبسته به خودِ پديدهها نشويم و لذت و ابتهاج ما ابتهاج به پديدهها نباشد؛ چون اين پديدهها آفِل و غروبكننده هستند.
🔹 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«در فصل بهار كه طبيعت از نو، خرم و با نشاط میشود و همه ما به دامن طبيعت میرويم، مواظب باشيم كه دلبسته به خود پديدهها نشويم و لذت و ابتهاج ما ابتهاج به پديدهها نباشد؛ چون اين پديدهها آفِل و غروبكننده هستند و اگر به آنها دل بستيم، در متن طلوعشان، در دل ما غصه و حُزن را سبز میكنند!
ابتهاج ما ابتهاج به آيات الله باشد. كسی كه دلخوش به آيات است، میبيند که آيات خدا افولپذير نيستند؛ بلکه آيهای میرود و آيه ديگری جايگزين آن میشود و اصلاً نوع انبساطش، انبساط ديگری است.».
«كسی كه در بهار به زيبايی بهار تكيه میكند، او حتماً بايد غصه پاييز را بخورد. بهخصوص آدمی كه چهار فصل را با هم میبيند، در همان بهار غصه پاييز را میخورد، نه اينكه پاييز كه رسيد، تازه غصه سراغ انسان بيايد! اگر ما به تكيهگاهی تكيه كنيم كه نمیتواند آدم را نگه دارد، مضطرب میشويم. ناامنیهای ما بهخاطر شرك است؛ ما وقتی به غيرخدا تكيه میكنيم، مستحق ناامنی و اضطراب هستيم؛ چون اين تكيهگاه، تكيهگاه حقیقی نيست و عامل اضطراب ما است».
☑️ @mirbaqeri
📺 امشب، ساعت ۲۳، شبکه چهار
بازپخش گفتگو با دكتر نجفقلى حبيبى، مؤسس دانشگاههاى تربيت مدرس و علوم قضايى ايران، همراه با بحثی داغ پیرامون اخراج دکتر سیدجواد طباطبایی، دکتر ناصر کاتوزیان و دکتر عباس میلانی از دانشگاه تهران
🔻نظام باید آزادیهای پس از بیان را تضمین کند و متولیان امنیتی سعه صدر بیشتری داشته باشند.
https://eitaa.com/kanooneQarbshenasiAndisheIslami
23.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | اروپا از پشت خنجر میزند
🔻 رهبرانقلاب در حرم مطهر رضوی: غربیها نشان دادند که نمیتوان از آنها انتظار کمک داشت؛ ... انتظار خنجرازپشتزدن میتوان داشت، [امّا] انتظار کمک و صداقت و همراهی نمیشود داشت.
🎬 بخشی از کارنامه اروپا؛
🔻در آسیا، در آفریقا، در آمریکای لاتین👇
🔸️ استعمار کشورها
🔻 در قبال ایران👇
🔹️ شروع ضربه به ایران از قاجار
🔸️ دخالت در قتل امیرکبیر
🔹️ روی کار آوردن رضاخان و ساقط کردن دولت مصدّق
🔸️ کمک به صدّام در جنگ تحمیلی
🔹️ تحریم ایران
🔸️ خیانت به ایران در برجام
☝️ در این صورت: از اینها هیچ توقّعی نمیشود داشت. ۹۸/۱/۱
🔺️ بر اساس این بخش از بیانات رهبرانقلاب، پایگاه Khamenei.ir نماهنگ "اروپا از پشت خنجر میزند" را منتشر میکند.
14.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| حرف تقیزادهها به کرسی نخواهد نشست
🌺 رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی:
👈 کسانی که افکار، #سبک_زندگی، روشهای غربی و لغات غربی را به طور پیوسته در داخل تزریق و پمپاژ میکنند، در ادبیات و افکار و دانشگاهها و مدارس ما، اینها همین تقیزادههای جدید هستند.
⚠️ اینهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ میایستند - #سند۲۰۳۰ یعنی برگرداندن #سبک_زندگی اسلامی به زندگی غربی - اینها همان تقیزادههای امروز هستند.
🌸 البته امروز به توفیق الهی جوانهای مومن و مردم انقلابی ما نخواهند گذاشت این تقیزادهها حرف شان به کرسی بنشیند. ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
درختوارۀ بیانیۀ گام دوم.pdf
192.5K
📝 «گذشته، حال و آیندهٔ» انقلاب اسلامی
🔴 درختوارهٔ «بیانیهٔ گام دوم»
⏺ حدوث و بقای انقلاب اسلامی
1⃣ فتوحات گذشته انقلاب اسلامی
🔹 برکات و پیشرفتها
🔹پیشروی در مبارزه
2⃣ شرایط کنونی انقلاب اسلامی
🔹آسیبها و چالشها
🔹ظرفیتهای مهم
3⃣ مسیر آینده انقلاب اسلامی
10.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ گزارش باورنکردنی از #کره_جنوبی
❌ آرزوی دختران کره ای:فرار از کشور
❌ "جهنم کره" اصطلاحی رایج برای جوانان #کره که این کشور را جهنمی سوزان تفسیر می کند.
پرونده کره باز خواهد شد...
@kharej2025
.
♻️ عصر جدید یا عصر دلقکها
🔹 نگاهی متفاوت به برنامه نوروزی «عصر جدید» سیما
🔰 عصر جدید، برنامه ایست که استعدادهای برتر رشته های مختلف را کشف می کند و نمایش می دهد. اما بعد از دیدن چند برنامه، مخاطب این مسابقه، چه چیزهایی را به عنوان استعداد خواهد شناخت؟ با نگاهی به برنامه های پخش شده، مواردی که بیشترین تکرار را داشته اند می شماریم:
توانایی های عجیب و غریب ذهنی (مثل محاسبات ریاضی، حافظه و...)
توانایی های خاص جسمی و ورزشی (مثل حرکات رزمی، دوچرخه سواری و...)
توانایی های خارق العاده خدادادی (مثل چسبیدن اشیاء به بدن)
خوانندگی
مجری گری
بازیگری
استندآپ کمدی
احتمالا چیز خیلی بیشتری نمیتوانید به این فهرست اضافه کنید. یک بار دیگر فهرست را مرور کنید، به نظر شما کسی که طی دو سال گذشته مثلاً 10 اختراع علمی داشته است، صاحب استعداد نیست؟ یا کسی که توانسته با دست خالی 15 شغل ایجاد کند، کارش کمتر از شکستن چوب با بدن است؟ توانایی تدریس خوب به نحوی که دانش آموزان شیفته درس و مدرسه شوند، چه نسبتی با استندآپ کمدی دارد؟
میبینیم که عصر جدید به طور جدی معنای کلمه «استعداد» را در یک مجرای مشخص قرار میدهد. بدیهی است که در برنامه، هرگز سایر انواع استعداد نفی نمیشوند و چه بسا گاهی نیز مورد تأکید قرار میگیرند، اما همانطور که در بخش بدیهیات رسانه ای گفته شد، چیزی که رسانه به آن میپردازد، مهم میشود و چیزی که به آن پرداخته نشود، از اهمیت می افتد.
گویی عصر جدید، بیشتر به چیزی «استعداد» میگوید که برای سیرک مناسب باشد! شاید این لفظ، تند به نظر بیاید، اما احتمالا با مرور آن چه در برنامه میبینید و مقایسه آن با سیرک هایی که از تلویزیون دیده اید، تصدیق خواهید کرد.
اینجا خوب است برای مشخص شدن این مفهوم، یک مقایسه دیگر را هم پیشنهاد دهم. به نظر شما تفاوت برنامه «عصر جدید» با «مسابقه محله» در چیست؟ دکور فاخر؟ هزینه زیاد؟ مجریان و داوران؟ آیا ذات این دو برنامه با هم تفاوتی دارد؟
هر دو به نوعی «شیرین کاری» های مخاطبان را نمایش می دهند؛ حالا اگر یکی شان اسم «استعداد» بر این «شیرین کاری ها» بگذارد، چیزی به ارزش هایش اضافه نمی شود!
مخاطبی که خوره عصر جدید باشد، حتماً یک معیار ارزش دهی جدید در ذهنش (خودآگاه یا ناخودآگاه) شکل خواهد گرفت: «عجیب بودن ارزش است»
شما تصور کنید که بلدید خیلی خوب و عادی دوچرخه سواری کنید. حتما هر چهار ضربدر قرمز شما با این استعداد شگرفتان روشن خواهد شد. کسانی امتیاز میگیرند که بتوانند با دوچرخه پشتک بزنند. کار عادی اصلا هنر نیست.
ممکن است بگویید اساس برنامه بر نمایش کارهای پیچیده و متفاوت است؛ و پاسخ بگیرید به همین دلیل، این برنامه «عادی بودن و عالی بودن» را به تدریج از ارزش می اندازد، و «عجیب بودن» را معیار خوبی می کند.
یکی از شرکت کنندگان مسابقه، با حافظه عجیب خود اسم همه شهرهای هر استان را حفظ بود، عدد پی را تا دوهزار رقم اعشار حفظ بود، جدول مندلیف و چیزهای دیگری را هم از بر کرده بود. این مرد بزرگوار تلاش کرده بود چیزهایی حفظ کند که همه بگویند «عجب چیزی حفظ کرده» ولو این که هزار و نهصد و هشتاد و پنجمین رقم عدد پی به درد هیچ درازگوشی نخورد، اما حفظش خوب است، چون عجیب است. اما حفظ قرآن عجیب نیست، بنابراین اهمیتی هم به آن نداده است. شما مخاطب گرامی هم نتیجه می گیرید که اگر حافظه دارید با آن چیزی حفظ کنید که تعجب بیافریند، اگر قدرت بدنی دارید، آن را در راهی خرج کنید که چشم های دیگران را از حدقه در بیاورد. استفاده از این استعدادها در راهی که مفید است، مفید نیست!
با این حساب، چرا باید موتورسوارانی را که در خیابان «تک چرخ» می زنند سرزنش کنیم...
✍ علی اصغر جوشقاننژاد
متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید👇
parhang.ir.domains.blog.ir/post/381