🌐 کنفرانس بینالمللی #آوردگاه_کرونا
⁉️ مقایسه آثار تفکر اسلامی و تفکر غربی بر عملکرد دولتها و ملتها
🔖 با حضور اندیشمندان و اساتید برجسته
📝 فراخوان #یادداشت_علمی
✔️ با ارائه گواهی معتبر دانشگاهی
_____________________
🌐 کنفرانس بینالمللی آوردگاه کرونا
🆔️️ @FieldCovid19
🌐 International Conference on the #CoronavirusBattlefield
⁉️ A Comparison of the Performance of Goverments and Nations in the Coronavirus (COVID19) Crisis
🔖 With the Presence of Prominent Thinkers and Professors from Iran and other countries
💻 Webinar and Live broadcast on the Internet
🛡 Certificate of Participation will be awarded
Deadline for submission:
📆 June 01` 2020
✔️ Contact us:
💻 www.fieldcovid19.blog.ir
📧 fieldcovid19@chmail.ir
🆔 @FieldCovid19 (in Bale Messenger)
📞 +98 21 76702445
📞 +98 21 76702510
🇮🇷 "Secretariat of The Expediency Discernment Council"
_____________________
🌐 International Conference on the Coronavirus Battlefield
💻 fieldcovid19.blog.ir
🆔️️ @FieldCovid19
mirbagheri.apk
2.63M
📚 عنوان : نرم افزار مجموعه آثار استاد میر باقری
📖موضوع نرم افزار : مجموعه آثار
#نرم_افزار
#مجموعه_آثار
💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید :
🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
🔰 اطلاعنگاشت | اصلاح اقتصاد؛ اولویت مجلس یازدهم
🔻حضرت آیتالله خامنهای پیامی به مناسبت افتتاحیهی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی صادر کردند؛ ایشان ضمن یادآوری مسئله اصلی کشور، توصیههایی در این زمینه بیان نمودند که در این اطلاعنگاشت مرور میشود.
💻 @Khamenei_ir
🔰رهبر انقلاب در پیام آغاز به کار مجلس یازدهم تأکید کردند:
🌟تلاش فکری و عملی همگان برای معیشت طبقات ضعیف
🔻رهبر انقلاب: در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّتهای کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمدهی مشهود، باید اذعان کنیم که در دههی پیشرفت و عدالت، نمرهی مطلوبی درباب عدالت به دست نیاوردهایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابهی اولویت، وادار سازد. ۹۹/۳/۷
💻 @Khamenei_ir
🚨#متن_کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی
به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دورهی مجلس شورای اسلامی را از اینجا بخوانید:👇
http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=45736
کلام جدید۲۳.mp3
15.02M
#بشنوید
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع شبهات جدید امامت
🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر
#جلسه_بیست_و_سه | ۲۷رمضان ۱۴۴۱
🆔 @khosropanah_ir
🔸نشست «واکاوی فقهی حج در شرایط خطر و بیماری مسری» برگزار شد
آیت الله محمد قائنی:🔻
🔹اگر مقتضی برای وجوب حج باشد ولیکن خوف ابتلاء به بیماری خطرناک نیز وجود داشته باشد تکلیف ساقط است چرا که تکلیف به حج، منوط به استطاعت است و از مقولات استطاعت حج، سلامت و عدم ابتلاء به بیماری است.
🔹مکلفی که به واسطه تلبس به حج، ممکن است به بیماری خطرناکی مبتلاء شود این شخص، نه اینکه استطاعت عرفی حج را ندارد، خیر، بلکه متمکن از فعل نیست؛ عرفا متکمن از فعل کسی است که با انجام فعل به بیماری قابل توجهی مبتلا نشود.
🆔 @vasael_ir
📝 تبیینی از اصل حریت و آزادی در نگاه شهید مطهری
1️⃣ یکی از #مبانی_انسان_شناسی در تعلیم و تربیت اسلامی این است که انسان موجودی دارای اختیار می باشد و مسائل تربیتی فقط وقتی ارزشمند هستند که از روی اختیار باشند یعنی عامل در انجام آنها اختیار داشته باشد. در نتیجه صرفا فعلی انجام که مبتنی بر خواست و اراده انسان باشد ارزشمند خواهد بود.
2️⃣ مبتنی بر این مبنای انسان شناسی یک #اصل مهم در تعلیم و تربیت شکل گرفته است که از آن به نام #اصل_حریت_و_آزادی نام می برند. اصل حریت و آزادی به ما می آموزد که هرکسی برای اینکه واقعا رشد کند و تربیت شود باید در تصمیماتش آزاد باشد و خودش تصمیم بگیرد و با تصمیمات خودش رشد کند، نه اینکه همه چیز را بخاطر تعبد یا اجبار از طرف مربی/والدین انجام دهد. هنر مربی (مثل #پدر_مادر) این است که متربی را به سمتی سوق دهد که با اراده و تصمیم خود، راه صحیح را انتخاب کند.
3️⃣ این اصل یکی از مهمترین اصول تربیتی است که متاسفانه بسیاری از مربیان و متربیان بخاطر دلسوزی های غلط از آن غافل شده اند و گاهی با دلسوزی و گاهی با اجبار بجای متربی تصمیم می گیرند و آنها را از رشد و کمال باز می دارند و در واقع به دوره کودکی و ناتوانی آنها امتداد می دهند. شهید مطهری در کلام خود به این اصل و مبنای تربیتی این چنین اشاره می کنند:
🔰 تربيت اجبار بردار نيست
🔹به زور شلاق مى شود نگذاشت كسى دزدى كند ولى با زور شلاق نمى شود روح كسى را امين كرد و الا اگر كسى مثلًا احتياج داشت به اينكه تهذيب نفس بشود و شخصيت اخلاقى اش خيلى عالى بشود مى بردندش يكصد شلاق به او مى زدند، بعد مى آوردند، تربيتش عالى مى شد. يعنى در مسئله پرورش به جاى همه چيز فقط شلاق مى زدند و مى گفتند براى اينكه اين آقا در عمرش هرگز دروغ نگويد و از دروغ گفتن بدش بيايد يكصد ضربه شلاق به او بزنيد كه بعد از شلاق خوردن از دروغ گفتن تنفر داشته باشد.
🔹همچنين است دوست داشتن. آيا مىشود كسى را با ضرب شلاق وادار كرد كس ديگرى را دوست داشته باشد؟ مهر با زور قابل تحميل نيست. اينها را مى گويند امورى كه زورپذير نيست. اگر تمام نيروهاى عالم را جمع كنند و بخواهند محبتى را به زور در دل كسى قرار بدهند يا محبتى را به زور از دل كسى بيرون بكشند ممكن نيست.
📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج20، ص: 247
#مبانی_تعلیم_تربیت #اصول_تربیت_اسلامی
#اثرات_تربیتی #تربیت_اسلامی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔰نظریه "انقلاب هویتی" متعالی تر و اصیل تر از "هویت انقلابی" است ۰
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
📌 #اطلاعیه_درسی - از سرگیری دروس 📌
🔰 به اطلاع ميرساند دروس خارج آيت الله اراكی از روز یکشنبه 11 خرداد برگزار خواهد شد.
💠 شنبه تا سه شنبه:
⚜️ فقه نظام سياسی ساعت 9:15 صبح؛
⚜️ اصول فقه ساعت 10:15 صبح؛
⚜️ فقه الصلاة ساعت 11:15 صبح برگزار خواهند شد.
💠 پنج شنبه ها:
⚜️ فقه نظام خانواده و فقه فرهنگ 👈 یک ساعت و نیم به اذان ظهر
•┈┈••✾••┈┈•
🔹کانال رسمی آیت الله اراکی
🆔 @mohsenaraki_ir