eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
43.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝اسلام و (بخش سوم) 👈🏻گفتگو با عمادالدین باقی 🔹آقای باقی با ورود به مساله قتل رومینا اشرفی، در پاسخ به این سوال که قصاص نشدن پدر او تا چه اندازه محرّک این قتل بوده، گفت: «اینکه قصاص نشدن پدر، محرک ارتکاب جرم بوده، مبنای علمی ندارد. در بسیاری از کشورها علی رغم آنکه مجازات قصاص وجود ندارد، اما اینگونه قتل‌ها اتفاق می‌افتد. این مسائل بیشتر ریشه در فرهنگ دارد و نمی‌توان برای ادیان نقش تاسیسی در این‌باره در نظر گرفت.» 🔸وی با تاکید بر اینکه فقه، حق کشتن برای قاتل قائل نشده، بلکه مساله درباره نحوه‌ی مجازات شخص قاتل است، از لزوم تعطیل شدن حکم قصاص سخن گفت و در عین حال، «ضرورت مجازات شدید» را مطرح کرد. آقای باقی با انتقاد از کسانی که تفسیر موسعی از افساد فی الارض ارائه می‌کنند و خواسته‌اند مساله قتل رومینا اشرفی را از این راه دنبال کنند، افساد فی الارض در قرآن را همان «جنایت علیه بشریت» دانسته و در نتیجه آن را بیگانه از این مساله عنوان کرد. 🎥کلیپ کامل این گفتگو را در یوتیوب تماشا کنید 🆔 @AzadFekriSchool
45.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝اسلام و (بخش چهارم) 👈🏻گفتگو با عمادالدین باقی 🔹آقای باقی ضمن انتقاد از کسانی که قصاص نشدن پدر را در صورت قتل فرزند، با مبنای مالکیت پدر توجیه می‌کنند، این مطلب را فاقد پشتوانه دانست و با طرح روایتی از پیامبر که شرط عمل به حدیث را «موافقت با قرآن و عقل» بیان می‌کند، روایاتی را که برای قتل پدر امتیاز قرار داده، فاقد اعتبار دانست. آقای باقی مجازات سه تا ده سال حبس برای این جرم را ناعادلانه خواند و گفت: «چنین شخصی باید حبس شود اما حبس طولانی.» 🔸وی در نهایت، نسبت به مجازات قصاص پیشنهاد داد که این قانون را متنوع کنند و علاوه بر قصاص و عفو، حبس طولانی را نیز اضافه کنند؛ چرا که گاهی قصاص به این دلیل است که خانواده مقتول نمی‌خواهند شخص به قتل برسد اما دوست ندارند او عفو شود، به همین دلیل مجبور می‌شوند قصاص را انتخاب کنند. آقای باقی با تاکید بر اینکه در قرآن عفو از قصاص برتری دارد، گفت: «قانون‌گذار ما گزینه مرجوح را به طور شدید دنبال می‌کند، اما چرا همین رویکرد را نسبت به گزینه برتر که عفو است، ندارد؟» 🎥کلیپ کامل این گفتگو را در یوتیوب تماشا کنید 🆔 @AzadFekriSchool
32.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻اسلام، قصاص و فرزندکشی (بخش اول) 👈🏻گفتگو با آیت الله فاضل لنکرانی 🔹آیت الله فاضل لنکرانی ابتدائاً با انتقاد از کسانی که بدون داشتن دانش لازم، خود را کارشناس مسائل اسلامی می‌خوانند و هرگونه برداشتی را از متون دینی موجه می‌دانند، بر لزوم فهم روشمند از قرآن و روایات تاکید داشته و جایگاه را در برداشت صحیح از دین، تبیین کردند. ایشان با بیان اینکه قصاص از نصوص صریح قرآن است، تاکید داشتند که خداوند این حکم را جعل کرده و عقل انسان حکم می کند که آن را همچون عبد بپذیریم. 🔸ایشان ضمن انتقاد از کسانی که به معتقدند، با ذکر چهار دلیل، احکام قرآن را مادامی که ناسخی برای آن ثابت نشده، دائمی دانستند و گفتند: «وقتی خداوند حکم به چیزی برای عبد خودش کرده، اگر بخواهیم آن را کنار بگذاریم، نمی‌توانیم بگوییم عقل محدود بشر چیز دیگری را می‌گوید، بلکه باید از نصوص دینی دلیلی برای نسخ آن بیاوریم و اموری مثل بناء عقلاء به هیچ وجه نمی‌توانند دلیل بر محدود شدن یک حکم باشند، چون نیازمند امضاء شارع است.» 🔺نظراتتان را در اینستاگرام برای ما بنویسید 🆔 @AzadFekriSchool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اسلام، قصاص و فرزندکشی (بخش دوم) 👈🏻گفتگو با آیت الله فاضل لنکرانی 🔹آیت‌الله فاضل لنکرانی در پاسخ به این سوال که «اگر قصاص به گفته قرآن برای حفظ حیات بشر است و حفظ حیات بشر با حبس‌های طولانی نیز ممکن است، پس چرا اجرای این حکم را متوقف نمی‌کنیم؟» گفتند: انکار نمی‌کنیم که ممکن است در برهه‌ای اموری مانند حبس اثرگذار باشد، اما تاثیر قصاص را ندارند. همچنین اساساً اثر پیشگیری حق قصاص از اجرای آن بیشتر است. به علاوه آیا ضمانتی وجود دارد که در زمان‌های بعدی نیز شرائط اینگونه باشد؟ ممکن است صد سال دیگر بناء عقلاء بر یک امر ظالمانه‌ای استوار شود، آیا باید آن را پذیرفت؟ حکم الهی برای همین است که گرفتار این تغییر نظرات نشویم. 🔸ایشان با پذیرفتن اینکه شارع در قراردادن احکام، اهدافی را دنبال می‌کند، به مساله اهداف شریعت در قانون گذاری پرداختند و گفتند: اینکه شارع حتماً اهدافی را دنبال می‌کند (حیات جامعه در حکم قصاص)، دلیل بر این نمی‌شود ما اجازه این را داشته باشیم که تمام احکام را متناسب با مقصدی که تشخیص دادیم عوض کنیم. 🔺نظراتتان را در اینستاگرام برای ما بنویسید 🆔 @AzadFekriSchool
📝 ♦️چالش‌‌های سیاسی کرونا 🔹به‌طور سنتی همواره در فلسفه سیاسی که نظریات مختلفی وجود داشته است، یک دوگانه اصلی به نام عدالت و آزادی وجود دارد. موضع‌‌های سیاسی و نظام‌‌های سیاسی مختلف در تمایل به یکی از این دو از هم متمایز می‌شوند. 🔹بحران کرونا بشر را مجبور کرد که آزادی را کلا به‌طور موقت آنچنان محدود کند که شاید در هیچ‌نظام دیکتاتوری چنین چیزی سابقه نداشته است و مردم نیز آن را به‌خاطر ویژگی کرونا پذیرفتند؛ اما تصمیم‌گیری سیاسی در بحران کرونا دیگر بر اساس دوگانه عدالت و آزادی شکل نمی‌گیرد. 🔹دوگانه جدیدی به نام دوگانه سلامت و اقتصاد برای سیاستمداران به وجود آمد. سیاستمداران اگر دست به قرنطینه می‌زدند تا سلامت مردم تضمین شود و مسوولیت خود را در قبال مردم انجام داده باشند، 🔹 با توقف کسب‌وکار‌ها مواجه می‌‌شدند و در نتیجه بحران اقتصادی برای آن‌ها به وجود می‌آورد و اگر برای برپا‌بودن اقتصاد کشورشان و چرخش اقتصادی جامعه به کسب‌وکار اجازه فعالیت می‌دادند و قرنطینه را کمرنگ می‌‌کردند در آن صورت آمار مبتلایان و فوت‌شدگان بالا می‌رفت و بحران سلامت پیش می‌آمد. 🔹سیاستمداران موظف بودند بین این دو اقدام متعارض به‌گونه‌ای تصمیم بگیرند تا بتوانند بهترین وضعیت را برای جامعه شأن به‌وجود آورند. ✍️نویسنده: دکتر حمیدرضا آیت‌اللهی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1602 📌کانال فکرت؛ 🆔@fekrat_net
﷽؛ ✂️ برشی از یک کتاب پیروان حقوق زن و مرد در غرب نیز بد نیست بدانند که قوانینی به مراتب سخت تر و محدودکننده تر از این را در مورد زنان اعمال نموده است. تضاد‌ّ مسیحیت با جنس مؤنّث بسیار جنون آمیز بود ، زیرا کاملاً موجودیت زن را رد می نمود ، که نظری منحصر به فرد بوده و چنین برخوردی را نه در دین اسلام و نه در یهودیت می توان یافت. به هیچ وجه منصفانه نیست که محمد و را به خاطر بدرفتاری و بی ارزش شمردن زنان محکوم نماییم. اگر زن مسلمان امروز بعضی از ارزشهایی را که به عنوان آزادی به او پیشنهاد می شود ردّ می نماید ، نه به خاطر تعصب جاهلانه ی اوست ، بلکه به این دلیل است که در مورد روابط زن و مرد به گمراهی و بی هویتی دچار گردیده است . ما در حالی ادّعای آزادی زن و مرد را بر زبان می آوریم که در تبلیغات ، فیلمهای شهوانی ، مجله های پورنوگرافی و مجالس عیش و عشرت از چهره ای برده وار و بی ارزش ساخته ایم. 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص ۳۷۱ ☪️✝️ @Debate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حرکات زشت و توهین آمیز مجری یک برنامه اقتصادی صدا و سیما در مقابل یک تولید کننده موبایل ایرانی، این برنامه ۱۵ تیرماه ساعت ۱۶ از شبکه یک پخش شد 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ████████████✊🏻 @jebheh
🔷سلسله نشست های تخصصی مبانی روش تفقه () در برگزار می گردد. 📒 : مبانی زبان شناختی تفقه 🔻ادبیات قانونی شریعت 🔺ارائه: حجةالاسلام یحیی عبداللهی 🕙زمان: شنبه 21\4\99 ساعت 11:30 تا اذان ظهر 🏢مکان: بلوار الغدیر، کوچه10، ساختمان مفید، طبقه دوم، اتاق جلسات @farhangestan1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️🔸 🔸«دادگاه‌های غرب در سینما و فیلم‌هایشان -حالا آن مقداری که بنده دیدم، در فیلم‌هایی که یا آمریکایی‌ها درست میکنند، فیلم‌های هالیوودی، یا اروپایی‌ها درست میکنند- یک نقطه‌ی عدالت خشکِ محضِ این جوری است. اصلاً هیچ تعرّضی، تجاوزی به متّهم ندارند و تا یقین نکنند، حکم صادر [نمیکنند]؛ دادگاه در فیلم‌ها این جوری است، [امّا] بیرون را شما نگاه کنید، الان وضع آمریکا را مشاهده کنید، ببینید چه کار میکنند. هزاران نفر را به صِرف حضور در خیابان میبرند زندان. این آقای رئیس‌جمهور محترم آمریکا هزاران کودک را از پدر مادرهایشان جدا کرد، در قفس انداخت؛ یعنی روال کارشان این جوری است. میگوید که اگر چنانچه فلان کار را بکنید، دَه سال باید بروید زندان؛ خب این قانون نمیخواهد؟ لازم نیست که مثلاً کسی [طبق قانون عمل کند]؟ میگوید: «من میگویم باید این قدر حکم داده بشود»؛ یعنی قضاوتهایشان این جوری است، دادگاه‌هایشان این جوری است امّا در مقام تبلیغات که شما نگاه میکنید، یک چیز شسته و رُفته و زینت‌کرده‌ و آرایش‌کرده‌ای است که نشان میدهند.» ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ⭕️ 🅾️ @ANALYSTS
فوکایاما: آمریکا رو به افول است و خیلی‌ها در دنیا متوجه این واقعیت شده‌اند. پ.ن؛ غرب‌زدها نمی‌خواهند از خواب آمریکا پرستی بیدار شوند؟!
📸 موضع کشورهای جهان در جلسه دیروز سازمان ملل درباره ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی چه بود؟ ☑️ @Sh_Aviny
13990420_39454_64k.mp3
1.39M
🎙 کلیپ صوتی | نقاب نفاق 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «مسئله‌ی افشای توطئه‌ی کودتای پایگاه همدان -پایگاه شهید نوژه- بود؛ آن[جا] هم، افشای توطئه به وسیله‌ی یک افسر جوان نیروی هوایی، این جوان نصف‌شب خودش را -حالا داستانش مفصّل است- به اینجا و آنجا، به در و دیوار زده بود که شاید بتواند دستش برسد به امام، به امام خبر بدهد؛ 🔻اینها چیزهایی است که جزو تاریخ ما است؛ متأسّفانه تاریخ انقلاب و تاریخ حوادث و نقش‌آفرینی‌های عجیبی که در این انقلاب شده، برای خیلی‌ها ناگفته و ناشنفته است؛ این را هم من پای نیروی هوایی حساب میکنم، به حساب نیروی هوایی مینویسم، این حرکت بزرگ را، این کار عظیم را که انجام داد.» ۹۷/۱۱/۱۹ 🔹پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، کلیپ صوتی «نقاب نفاق» را منتشر میکند. 💻 @khamenei_ir
کرونا و تمدن بشری6.pdf
2.31M
کرونا و تمدن بشری مجموعه ای منتخب از نوشتارها در فضای مجاز یست که از اغاز شیوع این ویروس تا پایان اردیبهشت ۹۹ با رویکرد تمدنی توسط صاحب نظران حوزه های تخصصی نگاشته شده است. @Habibollah_Babai
📣 تماشای این فیلم‌ها را از دست ندهید... ⭕️ آثاری که ذات ضدبشری آمریکا را نمایان می‌سازد. 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 ⬅️ در قاب سینما 🧩 b2n.ir/hogog_bashar 🆔 @AmmarYar_IR اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽 🆔: @America_in_decline
48.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مصاحبه کامل بدون تعارف با ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🔺‏پسر سیاه‌پوست ۱۴ ساله در ۱۹۴۴ به اتهام قتل دو دختر سفیدپوست با صندلی الکتریکی در امریکا اعدام می‌شود. ۷۰ سال بعد، اثبات می‌شود او بی‌گناه بوده. eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490
🔻 ۶۲ درصد آمریکایی‌ها دیگر اعتقادی به الگو بودن آمریکا برای جهان ندارند 🔹بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، ۶۲ درصد آمریکایی‌ها دیگر اعتقادی به الگو بودن این کشور برای سایر کشورهای جهان ندارند. @KanooneQarbshenasiAndisheIslami eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490
ذهنیت.PDF
1.03M
🔰🔰 📚عنوان : ذهنیت و زاویه دید ✍نویسنده : علی صفائی حائری 📖موضوع : نقد ادبیات داستانی 📄تعداد صفحات : ۱۳۰ صفحه 📆به مناسبت سالروز رحلت استاد علی صفائی حائری (عین.صاد) 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
26 Khademe madrese - Tasharof.mp3
7.53M
🔘 صاحب لوا: خادم مدرسه 🔹 امام عصر(عج) او را انتخاب کرد برای یاری خودش @mouood_org
💠 فراوانی نعمت نتیجه عدالت در توزیع 🔸 قرآن کریم از رابطه‌‌‌ای مشخص سخن می‌‌‌گوید؛ رابطه‌‌‌ای میان استواری انسان‌‌‌ها و اجرای احکام خداوند با وفور نعمت‌‌‌ها و فراوانی تولید. به زبان امروز، ‌‌‌رابطه بین عدالت توزیعی و فراوانی تولید. قرآن مجید تأکید می‌‌‌کند جامعه‌‌‌ای که عدالت توزیعی بر آن حاکم باشد، در ثروت تولیدشده با تنگنا مواجه نمی‌‌‌شود و در آن جامعه کمبود محصول وجود نخواهد داشت. 🔹 قرآن مجید از عدالت در توزیع با تعبیرات گوناگون نام می‌‌‌برد: گاهی می‌‌‌فرماید: «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّريقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً» (و اگر بر این راه، استواری ‌‌‌کنند، ما آبی فراوان به آنها می‌‌‌نوشانیم). گاهی می‌‌‌فرماید: «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا» (اگر افراد جامعه ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند…) و در جای دیگر می‌‌‌فرماید: «وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجيلَ» (اگر آنان تورات و انجیل را برپا می‌‌‌داشتند…). 🔸 قوانین آسمانی برای تحکیم عدالت در توزیع و پایه‌‌‌ریزی روابط توزیعی جامعه بر مبانی عادلانه، نازل شده است. ‌‌‌قرآن می‌‌‌فرماید: اگر انسان‌‌‌ها عدالت توزیعی را پیاده کنند، دچار محدودیت در ثروت تولیدشده و کمبود محصول نمی‌‌‌شوند و دارایی و ثروت و خیرات و برکات آنها افزایش خواهد یافت. 🔹 اما انسان‌‌‌ها‌‌‌ این‌‌‌طور پنداشتند که عدالت در توزیع، ‌‌‌سبب فقر خواهد شد؛ گمان کردند که عدالت در توزیع سبب تقسیم ثروت می‌‌‌شود و در نتیجه، فقر مردم را به‌‌‌دنبال خواهد داشت؛ در صورتی که حقیقت آن است که سنت‌‌‌ها و قوانین تاریخ عکس این را ثابت می‌‌‌کند و بر این نکته تأکید می‌‌‌ورزد که اجرای شریعت آسمانی و پیاده کردن احکام آن در روابط توزیع، همواره و پی‌‌‌درپی موجب فراوانی تولید و فراوانی ثروت‌‌‌ها خواهد شد و باعث می‌‌‌شود که برکات آسمان و زمین به روی مردم گشوده شود. 📚 سنت‌های تاریخی در قرآن کریم، ص٧١-٧٢. 🆔 @shahidsadr