eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
کرونا و تمدن بشری6.pdf
2.31M
کرونا و تمدن بشری مجموعه ای منتخب از نوشتارها در فضای مجاز یست که از اغاز شیوع این ویروس تا پایان اردیبهشت ۹۹ با رویکرد تمدنی توسط صاحب نظران حوزه های تخصصی نگاشته شده است. @Habibollah_Babai
📣 تماشای این فیلم‌ها را از دست ندهید... ⭕️ آثاری که ذات ضدبشری آمریکا را نمایان می‌سازد. 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 🔹 🔸 ⬅️ در قاب سینما 🧩 b2n.ir/hogog_bashar 🆔 @AmmarYar_IR اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽 🆔: @America_in_decline
48.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مصاحبه کامل بدون تعارف با ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🔺‏پسر سیاه‌پوست ۱۴ ساله در ۱۹۴۴ به اتهام قتل دو دختر سفیدپوست با صندلی الکتریکی در امریکا اعدام می‌شود. ۷۰ سال بعد، اثبات می‌شود او بی‌گناه بوده. eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490
🔻 ۶۲ درصد آمریکایی‌ها دیگر اعتقادی به الگو بودن آمریکا برای جهان ندارند 🔹بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، ۶۲ درصد آمریکایی‌ها دیگر اعتقادی به الگو بودن این کشور برای سایر کشورهای جهان ندارند. @KanooneQarbshenasiAndisheIslami eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490
ذهنیت.PDF
1.03M
🔰🔰 📚عنوان : ذهنیت و زاویه دید ✍نویسنده : علی صفائی حائری 📖موضوع : نقد ادبیات داستانی 📄تعداد صفحات : ۱۳۰ صفحه 📆به مناسبت سالروز رحلت استاد علی صفائی حائری (عین.صاد) 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
26 Khademe madrese - Tasharof.mp3
7.53M
🔘 صاحب لوا: خادم مدرسه 🔹 امام عصر(عج) او را انتخاب کرد برای یاری خودش @mouood_org
💠 فراوانی نعمت نتیجه عدالت در توزیع 🔸 قرآن کریم از رابطه‌‌‌ای مشخص سخن می‌‌‌گوید؛ رابطه‌‌‌ای میان استواری انسان‌‌‌ها و اجرای احکام خداوند با وفور نعمت‌‌‌ها و فراوانی تولید. به زبان امروز، ‌‌‌رابطه بین عدالت توزیعی و فراوانی تولید. قرآن مجید تأکید می‌‌‌کند جامعه‌‌‌ای که عدالت توزیعی بر آن حاکم باشد، در ثروت تولیدشده با تنگنا مواجه نمی‌‌‌شود و در آن جامعه کمبود محصول وجود نخواهد داشت. 🔹 قرآن مجید از عدالت در توزیع با تعبیرات گوناگون نام می‌‌‌برد: گاهی می‌‌‌فرماید: «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّريقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً» (و اگر بر این راه، استواری ‌‌‌کنند، ما آبی فراوان به آنها می‌‌‌نوشانیم). گاهی می‌‌‌فرماید: «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا» (اگر افراد جامعه ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند…) و در جای دیگر می‌‌‌فرماید: «وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجيلَ» (اگر آنان تورات و انجیل را برپا می‌‌‌داشتند…). 🔸 قوانین آسمانی برای تحکیم عدالت در توزیع و پایه‌‌‌ریزی روابط توزیعی جامعه بر مبانی عادلانه، نازل شده است. ‌‌‌قرآن می‌‌‌فرماید: اگر انسان‌‌‌ها عدالت توزیعی را پیاده کنند، دچار محدودیت در ثروت تولیدشده و کمبود محصول نمی‌‌‌شوند و دارایی و ثروت و خیرات و برکات آنها افزایش خواهد یافت. 🔹 اما انسان‌‌‌ها‌‌‌ این‌‌‌طور پنداشتند که عدالت در توزیع، ‌‌‌سبب فقر خواهد شد؛ گمان کردند که عدالت در توزیع سبب تقسیم ثروت می‌‌‌شود و در نتیجه، فقر مردم را به‌‌‌دنبال خواهد داشت؛ در صورتی که حقیقت آن است که سنت‌‌‌ها و قوانین تاریخ عکس این را ثابت می‌‌‌کند و بر این نکته تأکید می‌‌‌ورزد که اجرای شریعت آسمانی و پیاده کردن احکام آن در روابط توزیع، همواره و پی‌‌‌درپی موجب فراوانی تولید و فراوانی ثروت‌‌‌ها خواهد شد و باعث می‌‌‌شود که برکات آسمان و زمین به روی مردم گشوده شود. 📚 سنت‌های تاریخی در قرآن کریم، ص٧١-٧٢. 🆔 @shahidsadr
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
وقتی #شیطان به دور مؤمنین می‌چرخد و به‌جای نسیم، گردباد می‌فرستد، فریب او را نمی‌خورند، بلکه متذکر م
💥 یک قاعدۀ کلی دربارۀ شیاطین «يکي از اساتيد مي‌گفت اگر انسان زيرک، داشته باشد، در ويترين مغازه‌اش مي‌گذارد؛ اگر ديد به مغازه‌اش مي‌آيند و مي‌گويند «اين چند است؟»، مي‌فهمد اين جنس یک چيز خیلی ارزشمندی است و پنهانش مي‌کند و در صندوقچه مي‌گذارد. مؤمن هم اين‌طور است؛ وقتي مي‌بيند هِي دورَش آمده، مي‌فهمد يک خبري هست. اين در مورد شيطان هست که هر وقت ديديد شيطان شد بدانيد يک خبري است! هر وقت ديديد شب‌ها براي راحت بلند مي‌شويد، آن شبي که مي‌بينيد که هر قدر تلاش می‌کنید بلند شوید نمی‌توانید و شيطان شما را گرفته است، بدانيد امشب يک خبري است. اگر بلند شديد يک چيزي گيرتان مي‌آيد. اين علامت در ذهن مبارکتان باشد. ديده‌ايد خيلي‌وقت‌ها آدم راحت نمي‌کند، ولي يک‌جايي مي‌خواهد يک جمله نگويد جانش به حلقش مي‌رسد؛ بدانيد خير همانجاست و اگر مقاومت کنيد و از اين معبر عبور کنيد، آن‌وقت درها به رويتان باز مي‌شود. خيلي وقت‌ها آدم مي‌خواهد را نگه دارد، راحت نگه مي‌دارد؛ اما جايي که ديديد نگاه نکردن سخت شد، در همان‌جا تمرکز کنيد؛ بدانيد شيطان آنجا تمرکز کرده و يک چيزي پشتش هست. اين ملعون مي‌فهمد که کجا خير هست و همانجا تلاش مي‌کند که آن را سد کند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نقاب اسلام آمریکایی روی چهره کودتای نوژه طراحان کودتای نقاب که بعدها به کودتای نوژه مشهور شد، می‌خواستند امام خمینی(ره) و نیروهای انقلابی را ترور و سپس با چهره دفاع از اسلام، مردم را اقناع کنند، جایگزینی بود برای اسلامی که آنها انحرافی‌اش می‌خواندند 👈به گفته تاریخ‌پژوهان انقلاب، فرماندهان کودتای نوژه حاضر بودند تا 5 میلیون نفر از مردم را هم بکشند تا به اهدافشان برسند 🎥 روایتی است از ماجرای طراحی تا خنثی شدن کودتای نوژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نرخ‌گذاری دستوری اجاره بها و خطر قراردادهای زیر زمینی! 📺دولت برای مهار افزایش بی رویه نرخ اجاره بها، سقفی را برای این افزایش در تهران و دیگر شهرها تعیین کرده است اما کارشناسان و فعالان حوزه مسکن عقیده دارند این کار چاره نهایی نیست و بازار به سمت قراردادهای زیرزمینی خواهد رفت ⏯ فایل کامل برنامه در یوتیوب: https://youtu.be/rAiWT0_7sJE ⏯ فایل کامل برنامه در آپارات : https://aparat.com/v/b2rHg ⏰چوب خط، دوشنبه‌ها ساعت 22 از شبکه افق
🔴 صوت و متن سلسله جلسات "مباحث کلیات اندیشه اسلامی" در پایگاه اطلاع‌رسانی استاد میرباقری منتشر شد: 🔸جلسه اول : بررسی شاخصه های مباحث اعتقادی مقدمه ورود به معارف 🔹https://b2n.ir/354019 🔸جلسه دوم: بررسی توحید و ولایت و نسبت سنجی آنها 🔹https://b2n.ir/471748 🔸جلسه سوم: توحید و ولایت معصومین و تبیین خلیفه الله در عالم 🔹https://b2n.ir/590048 🔸جلسه چهارم: ولایت امام معصوم؛ توحید در الوهیت؛ سبب خروج از ظلمات به نور 🔹https://b2n.ir/217704 🔸جلسه پنجم: جریان نور و ظلمت در آیات و روایات 🔹https://b2n.ir/154391 🔸جلسه ششم: حقیقت صلوات و جایگاه آن در مسیر کمال 🔹https://b2n.ir/775496 🔸جلسه هفتم: تلازم ایمان قلبی و امر ولایت با اطاعت و شریعت و اعمال جوارحی 🔹https://b2n.ir/588792 🔸جلسه هشتم: گسترش عبادت در همه عرصه های اجتماع با ولایت امام معصوم 🔹https://b2n.ir/001616 🔸جلسه نهم: ولایت حق، طریق تخلق به صفات حمیده و دوری از رذائل 🔹https://b2n.ir/735241 🔸جلسه دهم: بررسی جایگاه امامت و انحصار آن و مقایسه با انبیاء الهی؛ انحصار الوهیت خداوند 🔹https://b2n.ir/395703 🔸جلسه یازدهم: جامعه پردازی ولایی، تنها راه تشدید و توسعه عبودیت 🔹https://b2n.ir/445579 🔸جلسه دوازدهم: ولایت و شئون مختلف؛ نور و حیات آثار ولایت الهیه 🔹https://b2n.ir/688163 🔸جلسه سیزدهم: محوریت تبیین حقیقت و شئون ولایت در قرآن 🔹https://b2n.ir/111572 🔸جلسه چهاردهم: حقیقت حیات و روح در ارتباط با کلمه نور و سیر انسان در عوالم نور 🔹https://b2n.ir/812552 🔸جلسه پانزدهم: جریان حقیقت توحید در عالم در ارتباط با اسماء الحسنی و نیاز ما برای سیر در درجات توحید 🔹https://b2n.ir/344139 🔸جلسه شانزدهم : تبیین توحید و اخلاق و ریشه های آن بر محور ایمان و کفر 🔹https://b2n.ir/488594 🔸جلسه هفدهم: سیر اخلاقی و ایمانی با تبعیت و تولی به ولایت حضرات و ذیل بلای حضرات حرکت کردن؛ عاشورا نقطه کانونی تطهیر و رشد ایمان 🔹https://b2n.ir/631480 🔸جلسه هجدهم: سیر با بلای عاشورا و تبیین مقامات سیر با مصیبت عاشورایی 🔹https://b2n.ir/496384 🔸جلسه نوزدهم: رسیدن به مقامات الهی با بلای الهی و تبیین مسئله با دعای ندبه 🔹https://b2n.ir/400364 🔸جلسه بیستم: سیر با بلا و امتحان فاطمه زهرا و رسیدن به تسلیم و تطهیر 🔹https://b2n.ir/994413 🔸جلسه بیست و یکم: درگیری تمدنی جبهه حق و باطل و رسیدن به عدل محض در مقابل ظلم 🔹https://b2n.ir/704897 🔸جلسه بیست و دوم: فلسفه تاريخ بستر تحلیل تاريخ حيات اجتماعي؛ كمال حيات اجتماعي بشر بر محور بعثت انبياء 🔹https://b2n.ir/664565 🔸جلسه بیست و سوم : تحلیل تمدن غرب در ارتباط با خدای متعال و انسان 🔹https://b2n.ir/036143 🔸جلسه بیست و چهارم: مقایسه تمدن اسلام و تمدن مادی غرب و نظام نیاز و ارضاء 🔹https://b2n.ir/805123 🔸جلسه بیست و پنجم: ایجاد برده داری نوین توسط غرب با توسعه فقر و تحریص به دنیا 🔹https://b2n.ir/865512 🔸جلسه پایانی: ضرورت ایجاد طرح جامع برای زندگی بشر 🔹https://b2n.ir/125415 ☑️ @mirbaqeri_ir
💢 حجاب لاکچری با طعم اینستاگرام! ♦️دختران جوان اینستاگرامی، اینفلوئنسر‌های مذهبی، حجاب استایل‌هایی که در صفحات خود، مدل‌های مختلف لباس و روسری را برای مخاطبان نمایش می‌دهند. آنها ویدیو‌هایی هم درباره مدل‌های جذاب بستن شال و روسری و پست‌هایی درباره ست‌کردن رنگ‌ها، کیف و کفش و ساعت و... به اشتراک می‌گذراند. ♦️خودشان معتقدند دغدغه تبلیغ حجاب را دارند و مشغول کار فرهنگی هستند تا زنان را به حجاب علاقه‌مند کنند. اما عده‌ای هم می‌گویند این دختران به دنبال کسب درآمد و تبلیغ سبک‌زندگی پرهزینه‌شان هستند. ♦️تعریف جدیدی که حجاب استایل‌ها از حجاب در جامعه جا می‌اندازند بیشتر یک تظاهر به حجاب برای کسب درآمد است؛ قربانی اصلی آن افرادی هستند که واقعا به حجاب اعتقاد دارند و نه معتقد به استفاده از این استایل‌ها هستند و نه گریزی از آن دارند؛ و حالا ذهن درگیر کشمکش جدیدی می‌شود که واقعا حجاب استایل‌ها چه میزان به دنبال کسب درآمد هستند و چقدر دغدغه‌ تبلیغ فرهنگ حجاب را دارند؟ 🇮🇷 @ansarclip_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔐🔐حقیقتی رمزآلود که هیچ کس نمی داند چیست... استاد ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 البته سیاست خارجی حوزه دعوای جناحی نیست! 🔹پاسخ جبرائیلی به ادعای اخیر ظریف 🇮🇷 @ansarclip_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ رهبرانقلاب: به ما میگفتند که در اروپا نیست و زن و مرد با هم قاطی‌اند، هوس و شوق جنسی هم در آنجا طبعاً کنترل‌شده! محفل زمانه شناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔻من حجاب را دوست دارم ، چون... 🇩🇪🇱🇧🇯🇵🇮🇷🇳🇬🇮🇩🇵🇰🇷🇺🇨🇱
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
📋#مقالۀعلمی_پژوهشی #حجاب
🛑 دربارۀ مواجهۀ جامعۀ ایران با پدیدۀ (به‌خصوص حجاب زنانه)، دو دیدگاه به‌ظاهر متفاوت وجود دارد؛ اول مقاومت مردم در برابر بی حجابی اجباری (کشف حجاب) در دورۀ رضاخان پهلوی و دوم مطابق با برخی از دیدگاه‌ها، واکنش به حجاب اجباری یا قانون حجاب در دورۀ جمهوری اسلامی. در دورۀ اول، در ذیل سیاستهای «تجدد آمرانۀ» غربی، بی حجابی و در دورۀ دوم حجاب امری تحمیلی محسوب میشود. بین این دو دوره، حکومت 37 سالۀ پهلوی دوم قرار دارد که به رغم استمرار سیاستهای تحمیل بی حجابی، کمتر مورد تحلیل قرار گرفته است. تحمیل بی حجابی در این دوره، برخلاف دورۀ پهلوی اول، مستقیماً در صحنۀ واقعی اجتماعی نبود، بلکه از طریق گسترش تصاویر رسانهای و تبلیغاتی و تأثیر بر ناخودآگاه ذهن کنشگران اجتماعی صورت گرفت. به علاوه، این سیاستها از دهۀ 1340 با طرح توسعۀ سرمایه داری پیوند خورد. در این مقاله، برای بیان ویژگی تصویری بی حجابی، از تعبیر «تصویر بی حجابی» استفاده شده است. این تصویر از اندام زنانه یا مردانه عمدتاً تحت تأثیر صنایع سینما و موسیقی پس از جنگ جهانی دوم گسترش یافت. پیش از آن، آشکار‌شدنِ تصاویر بی حجاب از اندام زنانه یا مردانه چندان رایج نبود یا حداقل نشانۀ تجدد، ترقی و شخصیت تلقی نمی شد. در مقالۀ حاضر، با استفاده از نظریۀ انتقادی مکتب فرانکفورت و چارچوب روشی صنعت فرهنگ، که در نیمۀ دوم قرن بیستم صورتبندی شد، به بررسی وضعیت تصویر بی حجابی و تأثیر سیاستهای پهلوی دوم بر آن پرداخته شده . در نتیجه گیری، اولاً اشاره خواهد شد که توجه به ویژگی تصویری تحمیل بی حجابی، که از دورۀ پهلوی دوم شروع شد، میتواند دو دیدگاه به‌ظاهر متضاد دربارۀ واکنش جامعۀ ایران به حجاب را توضیح دهد. ثانیاً، با توجه به استمرار تصاویر رسانهای در دورۀ جمهوری اسلامی، پژوهش دربارۀ منازعۀ تصویر باحجاب‌ـ تصویر بی ضرورت دارد. 🔰 کانون غرب‌شناسی و اندیشۀاسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami