🌸با این دل سیاه و تباهم چه دلخوشم
بر این خیال کهنه واهی، ببینمت!
+++
🌱 دارم یقین که روز وصال تو میرسد
ذکر لبم شده که الهی ببینمت
🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا امام خمینی(ره) درباره پذیرش قطعنامه ۵۹۸ گفت "جام زهر" و نگفت "داروی تلخ" سر کشیدم!
☑️ @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پخش سریالهای ماهوارهای در تلویزیونهای اینترنتی ایران!
🎬 در حالی که پخش سریالهای ترک به دلیل محتوای نامناسب تو برخی کشورها ممنوع شده؛ اما vodهای ایرانی تازگیها شروع به خرید و دوبله این سریالها کردن.
🔸کارشناسان ترکیهای، این سریالها رو عامل افزایش ۴۰ درصدی طلاق در کشورشون میدونن.
☑️ @Sh_Aviny
💌 امام رضا(ع):
هرکستوفیقبخواهد ولیتلاشنکند خودش را مسخره کرده است.
☑️ @Sh_Aviny
30.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 انتشار نخستین بار
ببینید | سال قبل؛ در چنین روزی آخرین سخنرانی سردار سلیمانی در جمع فرماندهان سپاه
☑️ @Sh_Aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در لباس سربازی
روایتی از آیت الله سید علی حسینی خامنه ای (مدظله العالی)
🌙 پنج شنبه، جمعه، شنبه (هرشب)
⏰ ساعت 20
📺 از Khamenei.ir و شبکه یک سیما
#مستند
#دفاع_مقدس
#لباس_سربازی
#آیت_الله_سید_علی_حسینی_خامنه_ای
☑️ @sh_Aviny
🔰 وحشت از ابر قدرتها
◾️▪️ بايد در تاريخ هم با نگاه تطبيق داخل شد
تا عبرت گرفت و به بصيرت رسيد
و گرنه فقط سرگرمى و اشتغال است
و تعجب و سردرگمى
▪️ كه شبهه آن قدر سنگين است
كه مى بينيم كسانى را كه نامه نوشته بودند
و با مسلم بيعت كرده بودند
و با او نماز گزارده بودند،
آن قدر امان نداد
كه تا صبح كنند
و همان شبانه مسلم را رها كردند
و كوچه هاى كوفه را بر تنهايى و غربت مسلم
و بر قساوت و بى وفايى خود شاهد گذاشتند.
▪️ آيا روزهاى ما همين خصوصيت شبهه
و تردد و بازگشت
و بريدگى و سرگردانى
و ترس و هراس
و وادادگى به هر كس و نا كس را با خود ندارد؟
▪️ ما مى بينيم كه چگونه مردان راه نشستند و بازگشتند
و خود فروخته سر بر هر دامانى گذاشتند
و با هر طاغوت و پفيوزى پيمان بستنند
و به حكومت خدا و محمد صلى الله عليه و آله
و على عليه السلام پشت كردند
و از زندگى و مرگ محمدى گريختند.
▪️ همانطور كه وحشت از لشكر شام
و طمع گندم رى و فريب و نيرنگ ابن زياد،
خيلى ها را در تاريخ از حسين عليه السلام
و عاشورا و كربلا جدا كرد
و از بركت روز حسين عليه السلام محروم گرداند.
◾️▪️ وحشت از قدرت و ابر قدرت امروز
كه نظم نوين را فرياد مى زند
و قدرت و صنعت و علم و ثروت و رفاه و لذت را يدك مى كشد
و از تمامى راه هاى تبليغى و رسانه هاى جهانى
و ماهواره هاى مسلط و تصويرهاى مسموم بهره مى برد،
وحشت و طمع از اين قدرت ها و
وادادگى در برابر آنها و سر نهادن بر فرمان آن ها
و بريدن از دين و از حسين زمان و ولى عصر (عج)،
از وحشت اهل كوفه كم ندارد.
📝 استاد علی صفایی حائری (رحمه الله)
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۸۹
#وارثان_عاشورا
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
«محفل زمانه شناسی»
50.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقد استاد خسروپناه به سخنان استاد علوی بروجردی درباره اقتصادی اسلامی
جلسه فقه حکومتی ۱۰مهر۹۹
#پرونده
#سند2030
🔶 رئیس مرکز مطالعات پیشرفت و تمدن پژوهشگاه در نشستی مطرح کرد:
🔰 نقش محوری همجنسگرایان در تدوین#سند2030
💢 دکتر #حسین_رمضانی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ به لحاظ گفتمانی درصدد توسعه و ترویج گفتمان غرب است، گفت: دستیابی به اهداف ذکر شده در سند ۲۰۳۰ فقط از طریق #نظام_آموزشی میسر است و نقش اصلی و محوری در تحقق سایر اهداف دارد.
⚜️ مشروح خبر:
🌐 iict.ac.ir/ramzani20300
🆔 @iictchannel
#بازنشر
#مصاحبه
🔶حجت الاسلام و المسلمین #سید_باقری در گفتگویی مطرح کرد:
🔰 چالش گفتمانی ایران و آمریکا با تغییر رؤسای جمهور از بین نمیرود
⚜️ مشروح گفتگو:
🌐 iict.ac.ir/iranusa
🆔 @iictchannel
#سخنرانی
#نظام_ولایی
🔶 حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسروپناه:
🔰 #فقه موجود، نظامات را تهذیب میکند اما نظام نمیسازد
🔻 تهذیب نظامات غربی برای اسلامیسازی کافی نیست
⚜️ مشروح خبر:
🌐 iict.ac.ir/nezamvelaei
🆔 @iictchannel
🔴 امام رضا (ع):
🔻 هرگاه بندگان، گناهان تازه ای را پدید آورند که قبلا مرتکب نمیشدند. خداوند هم بلای تازه ای برای آنان پیش می آورد که قبلا نمیشناختند.
#کرونا
📚 وسایل الشیعه ج11، ص240
☑️ @Sh_Aviny
«محفل زمانه شناسی»
-#اجتهاد
#کرسی_مجازی
⭕️📡 به صورت #مجازی تحت نرم افزار اسکایپ
🔶 گروه #منطق_فهم_دین پژوهشگاه برگزار می کند:
🔰 کرسی علمی ترویجی «روششناسی #استظهار از ادله»
⚜️ مشروح خبر:
🌐 iict.ac.ir/estezhar
🆔 @iictchannel
💠 آیت الله بهجت (ره):
🔺در زمان خیلی نزدیک به ظهور که ظلم فراگیر میشود؛ « به افرادی که پیش از ظهور در دین و ایمان ثابتقدم هستند، عنایات و الطاف خاصی میشود، تا از دین خارج نشوند؛
منبع: در محضر بهجت، ج۱، ص۱۰۲
☑️ @Sh_Aviny
52.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 قسمت سوم مستند «در لباس سربازی»
🔰 «در لباس سربازی» روایتی ویژه از حضور رهبر انقلاب در جبههها از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی تا ترور ایشان در تیرماه سال ۶۰ است.
🔻 در این مستند، برخی تصاویر، فیلمها، اسناد و همچنین خاطرات شفاهی خودگفتهی آیتالله خامنهای از دوران دفاع مقدس برای نخستین بار منتشر شده است.
💻 @Khamenei_ir
جلسه یازدهم
امروز یکشنبه
*ساعت ۱۶*
گروه اسکایپ کانون
لینک گروه:
https://join.skype.com/eQly584dz47a
روز شنبه ۱۲ مهر ماه استاد فرزانه و متفکر عالیقدر جناب آقای دکتر رضا داوری در شرایط سخت کرونا قبول زحمت نموده و دعوت مرا پذیرفته و به پژوهشکده اندیشه سیاسی تشریف آوردند ۰ البته همچون گذشته نکات بدیع خود را در زمینه اندیشه در ایران معاصر بیان کردند ؛ آنچه در سخنان ایشان جالب به نظر می رسید مطالبی بود که ( به مناسبت یک رساله بدیع دکتری ) در زمینه نسبت فلسفه سیاسی با هنر بیان نمودند۰ ایشان ضمن بحث پیرامون این موضوع اظهار داشتند: هرچند ارتباط فلسفه و هنر ، بخصوص هنر سینما نتیجه اش به طور طبیعی ، سیاست خواهد شد ولی تلفیق فلسفه سیاسی و هنر سینما موضوع جدید و جالبی است که کمتر روی آن کار تحقیقی انجام شده است و باز شدن باب این نگاه افق های جدیدی را در شناخت سیاست امروز و یک سده گذشته ایران مفتوح خواهد نمود ۰
انشاالله خداوند وجود این اندیشمند اصیل و متعهد را برای آینده کشور و تعمیق دادن به تفکر معاصر محفوظ دارد۰ همچنین جوانان ما بتوانند در زمینه دو جهان متفاوت ولی مرتبط به نام "ما و غرب" بیشتر و دقیق تر اندیشه نمایند تا این راه دشوار را که این استاد برجسته فلسفه بیش از نیم قرن در موردش تفکر نموده ، در سایر رشته ها نیز بسط و تعمق داد۰
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
@KANOONEQARBSHENASIANDISHEISLAMI
🔔 معاونت برنامهریزی و ارزیابی مرکز خدمات حوزههای علمیه برگزار میکند:
🔰 سلسله نشستهای راهبردی «معیشت طلاب» و «اشتغال طلاب»
🔘 موضوع: «ورود طلاب به بورس»
🔺 «آسیبها، چالش و فرصتها»
🔻 با حضور اساتید محترم:
👤حجتالإسلام دکتر معصومینیا
🔸 دیدگاه اقتصادی: مخالف
👤حجتالإسلام دکتر صادقنیا
🔸 پیامدهای اجتماعی
👤حجتالإسلام دکتر عبادی
🔸 دیدگاه اقتصادی: موافق
👤حجتالإسلام دکتر #احمد_رهدار
🔸 پیامدهای امنیتی و سیاسی
👤جناب آقای دکتر فلاح
🔸 پیامدهای اخلاقی
🎙 دبیر نشست:
🔺 حجتالإسلام وحید نجفی
🗓 یکشنبه 13 مهرماه 99
⏰ ساعت 13 تا 16
🏢 قم، ۷۵متری عمار یاسر، خیابان شهید قدوسی، سالن کنفرانس مرکز خدمات حوزههای علمیه
#طلاب، #اشتغال، #معیشت، #بورس
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
💠 حقیقتی بهنام اقتصاد اسلامی
🔻 پاسخ دکتر محمدجواد توکلی از اساتید و کارشناسان اقتصادی، به سخنان آیتالله علوی بروجردی:
در بیانات حاجآقای علوی بروجردی بهشکل ضمنی چند ادعا مطرح شده است:
١. متفکران ما و از جمله متفکران اقتصاد اسلامی تحتتأثیر اندیشههای چپ و سوسیالیستی بودهاند، حتی شهید صدر (مستند به نظریه ایشان در مورد مالکیت عمومی و دولتی زمین)؛ ٢. اقتصاد محصول سیره عقلاست و نباید از دین اسلام انتظار ارائۀ اندیشۀ اقتصادی داشت؛ ٣. نگاه مثبت به بانک و نظام بانکداری متعارف.
اقتصاد اسلامی سوسیالیستی نیست؛ مظلومیت شهید صدر
سوسیالیستی دانستن اندیشههای اقتصاد اسلامی، ادعایی است که از اساس باطل است. شهید صدر(ره) بهعنوان پدر اقتصاد اسلامی بخش زیادی از کتاب اقتصادنا را به نقد سوسیالیسم و کمونیسم اختصاص داده است. بحث شهید صدر در مورد مالکیت عمومی و دولتی اراضی و حصول حق اولویت بهرهبرداری در اثر احیاء نیز رویکردی است که ایشان استدلال فقهی بر آن دارد. گذشته از اینکه ایشان مالکیت خصوصی زمین را نیز میپذیرند.
سازگاری اقتصاد اسلامی با سیره عقلا
اینکه اقتصاد محصول سیره عقلا یا اندیشۀ عقلایی باشد، نهتنها مستلزم فقدان اقتصاد اسلامی نیست؛ بلکه وجود آن را تأیید میکند. اقتصاد اسلامی رویکردی واقعگرایانه دارد که با یافتههای عقلی سازگار است؛ ولی نمیتوان هر گفتمانی که عقلا در زمانی مطرح کردند را الزاماً صحیح دانست. سیرۀ عقلا زمانی قابلاستناد است که با واقعیات تطبیق کند. اقتصاد اسلامی، سیرۀ عقلا را میپذیرد؛ ولی برای تکمیل منبع عقل، از یافتههای وحیانی هم استفاده میکند.
تفاوت سودبری در اسلام با ربا
ایشان با اشاره به تمایز بین ربا و بهره، این ادعا را مطرح میکنند که بهره را عقلا و بهتبع اسلام میپذیرد. منتها ایشان بین دو مفهوم بهره و عایدی یا سود خلط میکنند. اسلام هیچگاه سود را نفی نکرده است؛ بلکه عنوان شده که اگر صاحب سرمایه میخواهد سود ببرد؛ باید خود را در معرض ریسکهای بخش واقعی قرار دهد و در سود و زیان شریک شود.
مکتب اقتصادی اسلام و علم اقتصاد اسلامی
اسلام آنگونه که شهید صدر بیان میکنند هیچگاه بهدنبال ارائۀ علم اقتصاد به مفهوم اقتصاد اثباتی نبوده است؛ اسلام نوعی مکتب اقتصادی ارائه میدهد که براساس آن ساختارهای اقتصادی جامعه بنا میشود و در چارچوب آن رفتارها شکل میگیرد. سیاستگذاریهای اقتصادی نیز بخشی از همین مکتب اقتصادی را شکل میدهد. مکتب اقتصادی شبیه چیزی است که از آن با عنوان اقتصاد هنجاری یاد میشود.
تمایز علوم انسانی و تجربی
در بیان جناب آقای علوی بروجردی بین علوم انسانی شامل اقتصاد و علوم تجربی خلط شده است. ایشان میگویند همانطور که فیزیک اسلامی یا شیمی اسلامی نداریم؛ اقتصاد اسلامی هم نداریم. این در حالی است که موضوع مورد مطالعه علوم انسانی متمایز از موضوع مطالعه علوم تجربی است. در علوم تجربی، محققان بهدنبال کشف قوانین طبیعت بهعنوان پدیدهای بیجان میباشند؛ ولی موضوع مطالعه علوم انسانی، رفتار انسانی است که دارای اراده و اختیار است.
اقتصاد تلفیقی
عجیب است که آقای علوی بروجردی بهصورت ضمنی مکاتب اقتصادی را منحصر در دو مکتب سوسیالیسم و سرمایهداری میدانند و معتقدند «اگر ما بگوییم اقتصاد اسلامی مکتب متمایزی است، دچار اشتباه شدیم». این در حالی است که هم در فضای اندیشهای و هم در عمل، اندیشه اقتصاد مختلط بهعنوان ترکیبی از رویکردهای بازاری و غیربازاری مطرح است. گذشته از اینکه اقتصاد اسلامی مکتبی تلفیقی از سرمایهداری و سوسیالیسم نیست؛ بلکه این مکتب اقتصادی براساس مبانی فلسفی متمایزی بنا شده و تحلیلها و سیاستهای اقتصادی خاص خود را دارد.
🔗 متن کامل این یادداشت را در اینجا بخوانید
🆔 @SHAHIDSADR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جفری دانیلز بازیگر آمریکایی:
📍کشور ما توسط ترامپ از هم پاشیده شده...!
☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ روایت کریس والاس مجری مناظره از بی اهمیتی خانواده ترامپ نسبت به پروتکل های بهداشتی:
📍نزدیکان درجه یک ترامپ ماسک های خود را کنار گذاشته و نسبت به تذکر مامور مربوطه بی اعتنایی و او را دور کردند!
☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📘📘یکی از دو پایت را بردار!
👈خاطره جالب استاد #رحیم_پور_ازغدی
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
💠 تنها کسی که برای خداحافظی با امام رفت
به مناسبت سالروز هجرت امام خمینی از عراق به پاریس
🔻شیخ محمدرضا نعمانی شاگرد شهید صدر مینویسد:
صبح روزی که امام راحل آیتاللهالعظمی خمینی تصمیم گرفت عراق را به مقصد کویت ترک کند، شهید صدر بهرغم نظارت شدید رئیس جنایتکار سازمان امنیت بر خانۀ امام، تصمیم گرفت به خانۀ ایشان برود و با او خداحافظی کند. شهید صدر صبح به خانه امام رفت، اما متأسفانه ایشان کمی قبل از آن حرکت کرده بود. بااینحال شهید صدر مدتی در خانۀ امام ماند تا تأیید خود را از ایشان نشان دهد و با افرادی که بعد از رفتن امام در خانه بودند همدردی کند.
شهید صدر برای من تعریف کرد که یکی از سؤالات بازجویی در بازداشت ماه رجب این بوده که از دیدار آن روز چه هدفی داشته است؟ و مدیر کل امنیت به او گفته بود: این کار از نظر حکومت مصداق برنامهریزی و هماهنگی با خمینی است، وگرنه چرا سایر مراجع و علما برای خداحافظی یا دیدار وی اقدام نکردهاند؟!
شهید صدر میگفت: «من برای شهادت برنامهریزی کرده بودم و به ذهنم هم خطور نمیکرد که زنده به نجف اشرف برگردم، برای همین به او گفتم: «هرطور میخواهید این کار را تفسیر کنید. من برای این رفتم که آشکارا و نه مخفیانه با ایشان خداحافظی کنم.» رئیس سازمان امنیت که انتظار نداشت من چنین جوابی بدهم از دست من عصبانی شد. چون خیال میکرد من بابت آن کار عذرخواهی میکنم».
در حقیقت ارزش اینگونه موضعگیریها را فقط کسی میداند که در آن جو خفقانِ حاکم بر عراق زندگی کرده و با روشهای رژیم برای سرکوب مخالفانش آشنا باشد.
شرح صدر، ص١٧۵
🆔 @shahidsadr