⚡️ در طول تاریخ، عُمدتاً به دنبال #غُلات بودیم اما بیشترِ ضربهها را از #مُقَصّرین خوردیم.
💠 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«غُلات، طوایف محدودی هستند که نظرشان واضِحُالبُطلان است. به نظر بنده، «تقصیری» که در حق ائمه اطهار(ع) صورت گرفته، ضَرَرَش کمتر از ضَرَرِ غُلات نیست.
در طول تاریخ، بیشتر به دنبال غُلات بودیم و بیشترِ ضربهها را از مُقَصّرین خوردیم. البته ریشه آن، اتفاقات بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) است که کسانی میخواستند مردم را از معصومین(ع) جدا کنند و برای آنها بدل معرفی کنند.
این جریان، بهنسبتی در بین دوستان و مُحِبّین اهلبیت(ع) اثرگذار بوده و سببِ درست شدنِ طبقاتِ موازی شده است. لذا معصوم و کلام ایشان در نگاه بخشی از مؤمنین، در آن جایگاه حقیقی خودش قرار نگرفته است تا برای تربیت خودشان و برای برنامهریزی اجتماعیشان از آن بهره ببرند.» (۱۳۹۷)
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اینجا وقتی بیمار شدید آن وقت معنای «بیمه» را میفهمید!
👈🏻در سیستم درمانی غرب، بیمه حرف اول را میزند ولی به گفته کارشناسان، فقط کافی است بیمار شوید تا ببینید بیمهها کجا هستند.
🆔@ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گزارشی از جدیدترین آمار در رابطه با نژادپرستی ساختاری در پلیس کانادا...!
☑️ @Kavoshplus
💠 اسوۀ وحدت اسلامی
🔻 گزیدهای از پیام آیتالله سید کاظم حائری به دومین نشست علمی طلایهداران صلح و وحدت اسلامی که اردیبهشت ماه ١٣٩٧ برگزار شد:
یکی از ویژگیهای استاد شهید ما آیتالله سید محمدباقر صدر قدسسره در کنار همۀ فضایل و محاسن انبوه و پرشمارش عبارت است از وحدتگرایی و رویکرد تقریبی که در همه میدانهای فعالیت او وجود داشت؛ چه در عرصه افکار و مفاهیم و چه در عرصه فعالیتهای عملی و اجتماعی.
این ویژگی را میتوان از شاخصههای پیش رو بهدست آورد:
🔸 طرحهای تمدنی کلان او که در کتابهایی چون «فلسفتنا»، «الأسس المنطقية للإستقراء»، «اقتصادنا» و «البنك اللاربوي» بازتاب یافته است. او در این طرحها امت اسلام را با همه گسترۀ پردامنه و وجود وسیعش در نظر داشت و نیازهای فکری، اعتقادی، روشی و عملی همۀ امت را تشخیص میداد و سپس به رفع نیازها و درمان دردهای آن میپرداخت…. ازاینرو بهراستی نظریهپردازیاش متعلق به همه جریانها و گرایشهای مذهبی امت اسلام بود.
🔹 شهید صدر در پژوهشهایش تنها به بهرهگیری از ابزارها و پشتوانههای علمی خاص [مذهبی] خود بسنده نمیکرد، بلکه هرآنچه در عرصۀ اندیشۀ اسلامی وجود داشت را بهکار میگرفت تا به رأی بهدستآمده ویژگی فراگیری و شمول بخشد و آن را بهعنوان حکم اسلام در چارچوب گستردۀ آن ارائه کند. در این راستا در اثر بزرگش «اقتصادنا» مذاهب مختلف اسلامی را در دایره پژوهش قرار میدهد تا از همه آنها برای ساخت نظریه اقتصادیاش بهره بگیرد؛ نظریهای که آن را بهعنوان نظریه عمومی اسلام و دربرگیرنده انواع مذاهب اسلامی اکتشاف کرده است. برای نمونه در بحث مالیاتهای خمس و زکات، بیان کرده است که این دو مالیات برای بالا بردن سطح زندگی فقیر و رساندن آن به سطح زندگی اغنیا، تشریع شدهاند تا از این رهگذر مفهوم توازن اجتماعی در اسلام محقق شود. او در این راستا به منابع متعددی از میراث اسلامی استناد کرده که در این میان در کنار روایاتی از «وسائل» نقل ابنقدامه در «المغني» که در آن نظر شافعی را نیز آورده، وجود دارد. همچنین در قانون «زمين آبادشده بهدست بشر در هنگام فتح، مِلک عمومی همه مسلمانان است» به اجماع منقول در جواهر و نیز سخن ماوردی در اینباره و نقلقول وی از امام مالک، استدلال کرده است. او در حکمی به فتاوای فقهای بزرگ شیعه و روایات امامان اهلبیت(علیهمالسلام) و نیز به سخن سرخسی در «مبسوط» استدلال میکند. وی از این رهگذر به حکمی که استنباط میکند صبغه حکم شرعی در چارچوب کلان شریعت اسلامی میدهد.
🔹 به همین دلیل بود که بهطور ویژه از کتاب «اقتصادنا» در کشورهای اسلامی استقبال شد و این کتاب به مرجعی برای فهم مکتب اقتصادی اسلام و نظریات اسلامی در این زمینه تبدیل گشته و بهعنوان ماده درسی در شماری از دانشگاههای جهان اسلام بهکار گرفته شد، هرچند بهطور کلی همواره دیگر کتابهای شهید صدر نیز موردتوجه فرهیختگان، اندیشمندان، پژوهشگران و مجامع علمی در سراسر جهان اسلام بوده و هست.
🔸 روشی که شهید صدر به مسائل حساس مذهبی میپرداخت سومین شاخصه نشاندهنده این رویکرد است. او درحالیکه به باورهای مذهبی خود افتخار مینمود و تثبیت و دفاع از آنها را بر عهده میگرفت، از این نکته غافل نبود که مخاطب خود را همه مسلمانان با هر مذهبی قرار دهد، به همین منظور از ابزارهای عمومی اثبات بهره میگرفت و با زبانی فراگیر و تعابیری جذاب سخن میگفت و از عبارات مشمئزکننده، پرهیز داشت و به همه طیفها و طوایف امت اسلام با دیده احترام مینگریست. شهید صدر نمونههایی عالی از گفتوگوی مذهبی برادرانه و آرام را به نمایش گذاشته است؛ گفتوگویی که کینهورزی و ادبیاتِ تحقیرِ دیگر مذاهب یا جسارت به بزرگان دیگران جایی در آن ندارد.
🔹 او «مرجع» را رهبری برای عموم مسلمانان میدانست که در تلاشهای نظری و عملیاش دغدغه همه امت را دارد و اینطور نیست که تنها مرجع یک فرقه یا گروه معین باشد. بر همین اساس به مبارزه بر ضد حکومت ستمگر عراق برخاست؛ زیرا میدید نظام بعثی به زورِ سلاح بر گُرده ملت عراق سوار شده و این ملت را از ابتداییترین حقوق و آزادیهایش محروم ساخته است…. او در آخرین پیامی که برای امت عراق، اعم از شیعه و سنی فرستاد، میگوید:
من از آن زمان که [جایگاه] خودم و مسئولیتم را در این امت شناختم، وجودم را بهطور یکسان وقف شیعه و سنی و عرب و کُرد کردهام؛ زیرا من از رسالتی دفاع کردم که همه آنها را متحد میکند… پس ای برادر و فرزند سنیمذهبم! من به همان اندازه با تواَم که با برادر و فرزند شیعیام هستم. من به همان اندازه با هر دو شما هستم که شما با اسلام هستید.
متن کامل این بیانیه را اینجا بخوانید
🆔 @shahidsadr
💠 #رهبر_انقلاب: جوانان و روشنفکران و عموم ملت ما با اعتقاد به ظهور حضرت مهدی (عج) این اعتقاد راسخ را در دل خود پرورش میدهند که نظم ظالمانه جهانی، قابل زوال است.٨١/٧/٣٠
🔰 همایش بینالمللی افول آمریکا
🔸 نشست علمی:
🔘 با موضوع: «نقش انقلاب اسلامی در افول آمریکا»
🎙 سخنران:
🔺 حجتالإسلام دکتر #احمد_رهدار (هیئتعلمی دانشگاه باقرالعلوم‹ع›)
🗓 چهارشنبه، ۷ آبانماه ۹۹
⏰ ساعت ۱۴:۳۰
🏢 پردیسان، بلوار شهروند، خیابان البرز، کوچه۱، پلاک۶، ساختمان پردیس حکمت، «مؤسسهٔ فتوح اندیشه»
📡 پخش زنده نشست (وبیناری)👉
👉 https://b2n.ir/235604
🌐 دبیرخانه همایش بینالمللی #افول_آمریکا
▶️ www.usdecline.ir
✅ به شرکتکنندگان در وبینار، گواهی حضور در نشست، اعطاء خواهد شد.
📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه
🆔 @Fotooh
📝ملت #فرانسه به فكر بيفتد كه آبروى خودش را كه دارد از بين میرود حفظ بكند و اين دولت را سر جاى خودش بنشاند، اين دولت را كنار بگذارد. اين دولتى كه تروريست اعظم بايد اسمش را گذاشت
📆امام خمینی(ره) | ۲۹ آبان ۱۳۶۲
صفحه توییتر👇
https://twitter.com/fa_emamkhomeini
☠️ ابلیس پاریس
📰 اخیراً یک روزنامه فرانسوی اقدام به چاپ کاریکاتورهایی علیه مسلمانان نمود که در آنها به طور وقیحانهای به پیامبر بزرگ اسلام توهین شده و در آن دین مبین اسلام با تروریسم مساویه نگاشته شده بود.
🎙دولتهای اروپایی برای توجیه این اقدام قبیح به آزادی بیان متوسل شدند اما صرف نظر از آنکه اساسا توهین به مقدسات در هیچ قاموسی آزادی بیان نیست و همه اقوام و ملل آن را تقبیح میکنند با نگاهی گذرا به عملکرد این دولتها به وضوح مشخص می شود که آنها در ادعای خویش درباره دفاع از آزادی بیان نیز صادق نیستند.
🔯 آنها زمانی که یک واقعه تاریخی مثل هلوکاست توسط محققان و اندیشمندان زیر سوال برده میشود بدون توجه به آزادی بیان و اخبار نه تنها آن را سانسور میکنند بلکه این افراد به جرم سخن گفتن و نوشتن به زندان محکوم میشوند.
🕋 البته این اقدامات پیامدی جز گسترش اسلام و اسلام خواهی ندارد به طوری که بسیاری از دولتمردان اروپایی هشدار میدهند که در چند دهه آینده قاره سبز به قاره مسلمانان تبدیل خواهد شد و موج اسلام خواهی سراسر اروپا را خواهد پیمود و جالبتر آنکه اکثر کسانی که به سمت اسلام گرایش یافتند نخبگان و زنان این کشورها هستند.
📝 وحید نکونام
#شماره_1
#سیاست
🆔 @farhang_puya
⚡️ در عصر امام رضا(ع) گفتمان امامت و ولایت، به طور جدی در جامعه اسلامی رواج یافت.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«یکی از تغییرات جدی که در عصر امام رضا(ع) واقع شد، این بود که گفتمان امامت و گفت وگو در باب ولایت ائمه معصومین(ع) به طور جدی در جامعه رواج یافت؛ و تقیه در موضوع ولایت نسبت به زمانهای قبل برداشته شد؛ این موضوع را در احتجاجات آن حضرت میتوان مشاهده کرد.
از همین روست که اکثر معارف سنگین حول مقامات ائمه(ع) در دوره ایشان آشکار شد و زمینهای پدید آمد تا معارف بیشتری در این حوزه، همچون زیارت جامعه کبیره و زیارت #جامعة_ائمة_المؤمنین، در زمان امام هادی(ع) بیان شود».
☑️ @mirbaqeri_ir
🔵 نکتههایی دربارۀ «غُلُوّ و تَقصیر»
📜 «غُلُو» و «تقصیر»، هر دو، تحریف شخصیت اهل بیت(ع) است.
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3324
📜 اگر کسی قائل بشود به اینکه ائمه(ع)، خدا و اله هستند یا شریک خدا در خلق و در اداره عالم هستند، این غلو است. امامان نه الهاند، نه شریکاند؛ آنها #مخلوق و #عبد هستند.
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3325
📜 مقامات زیارت جامعه کبیره، در ذیل توحید قرار دارد. در فرازهای این زیارت، هیچ جمله غلوآمیزی وجود ندارد.
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3326
📜 متن و ترجمه زیارت جامعه کبیره
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3330
📜 متن و ترجمه حدیث امام رضا(ع) درباره امامت
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3331
📜 بعضی از افرادی که مستضعفِ فکری و #اهل_تقصیر در مقامات اهل بیت(ع) هستند، از معرفت واقعی امام - که در روایات و زیارات آمده است - تعبیر به غلو میکنند.
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3333
📜 در طول تاریخ، عُمدتاً به دنبال #غُلات بودیم اما بیشترِ ضربهها را از #مُقَصّرین خوردیم.
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3337
📜 گفتمان امامت و ولایت، در عصر امام رضا(ع) به طور جدی در جامعه اسلامی رواج یافت.
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3338
به ا طلاع علاقه مندان حضور در پنل فلسفه جامعه شناسی از مجموع پنلهای کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی می رساند با عنایت به بستر نرم افزاری فراهم شده به منظور ورد به کنفرانس از لینک زیر استفاده می شود:
🔴https://conf.rihu.ac.ir/rhc
منتها سخنرانی پروفسور Bryan S.Terner ساعت 9 روز چهارشنبه 7/8/99 از طریق لینک زیر تقدیم حضور می شود:
🔴https://www.skyroom.online/ch/rihu/meeting1
🔰عضویت
@ENOEnsani
پنل ششم: فلسفه جامعه شناسی
______________________
🔴راهنمای حضور در پنل ششم کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی
.............................
1. ابتدا و ارد لینک زیر شوید:
https://conf.rihu.ac.ir/rhc
2. نام و نام خانوادگی خود را در باکس Name وارد نمایید
3. دکمه Enter Room را بزنید
4. گزینه Open in browser انتخاب کرده و وارد کنفرانس شوید.
در صورت نیاز به راهنمایی یا بروز مشکل با تلفن 02532111204 یا شماره موبایل 09904695880 تماس بگیرید.
نکته: از پژوهشگران و اساتید محترم درخواست می شود به منظور پرهیز از قطع و وصل شدن صدا و تصویر سخنرانان جلسه از بستر ایترنتی مناسب استفاده نمایند.
---------------------------------------
گروه اطلاع رسانی پژوهش:
🔴https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
@ENOEnsani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢سری جدید برنامه طنز سیاسی «#حرفشم_نزن»
🔹«حرفشم نزن» دارای بخشهای مختلف همچون خبر، گزارش خبری، گفتوگوی حضوری و تلفنی، میزگرد، اخبار هواشناسی و ورزشی و هنری و خبرهای کوتاه و همچنین بخشی با عنوان خبر انگلیسی است.
⏰سه شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه افق سیما
🆔 @ofogh_tv
شرح اصول کافی ۳ .mp3
12.59M
🎧 استاد میرباقری | #شرح_اصول_کافی، جلسه سوم، ۷ آبان ۱۳۹۹
⚡️ بررسی روایت اول «بَابُ الِاضْطِرَارِ إِلَى الْحُجَّة»:
«عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهَ ع أَنَّهُ قَالَ لِلزِّنْدِيقِ الَّذِي سَأَلَهُ مِنْ أَيْنَ أَثْبَتَّ الْأَنْبِيَاءَ وَ الرُّسُلَ قَالَ إِنَّا لَمَّا أَثْبَتْنَا أَنَّ لَنَا خَالِقاً صَانِعاً مُتَعَالِياً عَنَّا وَ عَنْ جَمِيعِ مَا خَلَقَ وَ كَانَ ذَلِكَ الصَّانِعُ حَكِيماً مُتَعَالِياً لَمْ يَجُزْ أَنْ يُشَاهِدَهُ خَلْقُهُ وَ لَا يُلَامِسُوهُ فَيُبَاشِرَهُمْ وَ يُبَاشِرُوهُ وَ يُحَاجَّهُمْ وَ يُحَاجُّوهُ ثَبَتَ أَنَّ لَهُ سُفَرَاءَ فِي خَلْقِهِ يُعَبِّرُونَ عَنْهُ إِلَى خَلْقِهِ وَ عِبَادِهِ وَ يَدُلُّونَهُمْ عَلَى مَصَالِحِهِمْ وَ مَنَافِعِهِمْ وَ مَا بِهِ بَقَاؤُهُمْ وَ فِي تَرْكِهِ فَنَاؤُهُمْ- فَثَبَتَ الْآمِرُونَ وَ النَّاهُونَ عَنِ الْحَكِيمِ الْعَلِيمِ فِي خَلْقِهِ وَ الْمُعَبِّرُونَ عَنْهُ جَلَّ وَ عَزَّ وَ هُمُ الْأَنْبِيَاءُ ع وَ صَفْوَتُهُ مِنْ خَلْقِهِ حُكَمَاءَ مُؤَدَّبِينَ بِالْحِكْمَةِ مَبْعُوثِينَ بِهَا غَيْرَ مُشَارِكِينَ لِلنَّاسِ عَلَى مُشَارَكَتِهِمْ لَهُمْ فِي الْخَلْقِ وَ التَّرْكِيبِ فِي شَيْءٍ مِنْ أَحْوَالِهِمْ مُؤَيَّدِينَ مِنْ عِنْدِ الْحَكِيمِ الْعَلِيمِ بِالْحِكْمَةِ ثُمَّ ثَبَتَ ذَلِكَ فِي كُلِّ دَهْرٍ وَ زَمَانٍ مِمَّا أَتَتْ بِهِ الرُّسُلُ وَ الْأَنْبِيَاءُ مِنَ الدَّلَائِلِ وَ الْبَرَاهِينِ لِكَيْلَا تَخْلُوَ أَرْضُ اللَّهِ مِنْ حُجَّةٍ يَكُونُ مَعَهُ عِلْمٌ يَدُلُّ عَلَى صِدْقِ مَقَالَتِهِ وَ جَوَازِ عَدَالَتِهِ.»
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝📝خاطره جالب استاد #رحیم_پور_ازغدی از دیر رسیدن به یک جلسه در اروپا
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
🔰 اولین ویژگی طالبان علم در بیان امیرالمومنین علیه السلام
#خط_انتقال_معارف
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهینآمیز رئیسجمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص)
🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهینآمیز به پیامبر اسلام صلواتاللهعلیهوآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکههای اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است:
🏳بسمه تعالی
🔰جوانان فرانسه !
🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت میکند و آن را آزادی بیان میشمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهرههای درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟
🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در اینباره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
سیدعلی خامنهای
۷ آبان ۱۳۹۹
@Khamenei_ir
#پیامبر_رحمت
#هتک_حرمت
#من_محمد_را_دوست_دارم
#ابلیس_پاریس
#لبیک_یا_رسول_الله
🔰 مقام معظم رهبری:
«آنچه در زندگی اجتماعی پیامبر(ص) و در شخصیّت آن حضرت به عنوان یک رهبر از اوّل تا آخر ادامه دارد، مبارزه است.»
🆔 @khosropanah_ir
🔰 امام خمینی(ره): پیغمبر اسلام، اولین فرد انسانهاست و بزرگترین انسان کامل است
📅۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۱
✅ @EMAM_COM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ساواک هم نتوانست کتابهای بهشتی را جمع کند!
شهید آیتالله بهشتی نقش مهمی در تدوین و تالیف کتب درسی پیش از پیروزی انقلاب داشت، اما ساواک با کار او مخالف بود و حتی به وزارت آموزش و پروش فشار آورد که این کتابها جمعآوری شوند اما کار از کار گذشته بود و کتابها بین میلیونها نفر توزیع شده بود.
#او_یک_معلم_بود مستندی است پیرامون شخصیت فرهنگی شهید بهشتی، مردی که نقش مهمی در شکلگیری هستههای مبارزه عقیدتی علیه رژیم شاه داشت
🆔 @ofogh_tv
🔻مجمع فعالان فرق ادیان اقوام و مذاهب (مفام) با همکاری انجمن ایرانی تاریخ برگزار می کند:
🖥 وبینار "مسئله کورش در تاریخ معاصر"
✅ با حضور استاد دکتر علی محمد طرفداری (استاد و پژوهشگر تاریخ)
⏰ زمان: چهارشنبه ۷ آبان ساعت ۱۸:۳۰
(لطفا ١۵ دقیقه قبل از شروع و برای تست و آمادگی حضور بهم رسانید)
🔘شرکت در این وبینار #رایگان می باشد.
💌 لینک شرکت در وبینار:
https://daneh.ir/demo2/mod/newmodule/joinroom.php?id=3817
🔰عضویت
@ENOEnsani