eitaa logo
کانون فطرت
1.8هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.8هزار ویدیو
186 فایل
کانون فرهنگی تبلیغی فطرت تبریز ارتباط با ادمین @ebrahimian_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ به مناسبت یکم خرداد ، سالروز شهادت سردار 💠محمد بروجردی که بود؟! 💠کمی با اقدامات مسیح کردستان بیشتر آشنا شویم. ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
❇️به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد بروجردی 💠 بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد شهید بروجردی 🔶من بروجردی را از یاد نمیبرم و هیچ وقت فراموش نمیکنم. غالبا هر وقت كه بحث شهدا پيش می‌آید، شهيد بروجردی جلو چشم من است. ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
🔰ادامه 🎙سخنران: حاج آقای علیپور 📌به همراه ذکر توسل 📆 زمان: 5 خرداد ماه ساعت ٩:٣۰ صبح 🌎مکان: تبریز، خیابان ورزش، مسجد فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) https://nshn.ir/dd2bAarE0CVZh7 🎥شروع پخش زنده از کانال ندای پاک فطرت در ایتا ٩:۴۵ صبح اطلاع از برنامه های کانون فطرت 👇 https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سوم خرداد،سالروز فتح خرمشهر(۱۳۶۱) و روز مقاومت،ایثار و پیروزی گرامی باد 💠امام خمینی(ره) : فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزشهاست. ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سوم خرداد ، سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت،ایثار و پیروزی گرامی باد. 💠رهبر معظم انقلاب :این خرمشهر آزاد شد اما خرمشهرها در پیش داریم ... در میدانی سخت تر از میدان نظامی ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
❇️خرمشهر را خدا چگونه آزاد کرد؟ 📌 سوره محمد آيه 11 🔶 «این (كیفرِ كافران) به خاطر آن است كه خداوند، یاور كسانى است كه ایمان آورده‌اند و همانا كافران یاورى ندارند. ✍امام خامنه‌ای: 🔶«امام این را به ما فهماند؛ فهماند که وقتی مجاهدت می‌کنید، وقتی تنبلی نمی‌کنید، وقتی وارد میدان می‌شوید، وقتی نیروهای خودتان را به صحنه وارد می‌کنید، اینجا قدرت خدا است که پشت سر شما است، [لذا] خرّمشهر را خدا آزاد می‌کند. 🔶 با این منطق، همه‌ی دنیای مسخّرِ استکبار را هم خدا می‌تواند آزاد کند. 🔶با این منطق، فلسطین هم می‌تواند آزاد بشود. 🔶 با این منطق، هر ملّتی می‌تواند مستضعف نماند؛ به شرطی که این منطق تحقّق پیدا کند. وقتی ما این منطق را داشتیم، شکست‌ناپذیر می‌شویم. 🔶وقتی با این منطق وارد میدان شدیم، ترس و مرعوب شدن [نخواهد بود]؛ قدرت نظامی یا تبلیغاتی یا پولی و مالی و اقتصادیِ قدرتها در مقابل ما، دیگر ترسناک و هولناک نخواهند بود؛ متّکی هستیم به قدرت خدا. 🔶البتّه قدرت خدا پشت سر آدمهای تنبل نمی‌آید؛ پشت سر ملّت‌هایی که حاضر نیستند فداکاری کنند نمی‌آید. 🔶قدرت خدا پشت سر آن کسانی می‌آید که وارد میدان می‌شوند، حرکت می‌کنند، تلاش می‌کنند، خودشان را برای همه کار آماده می‌کنند؛ اینها متّکی‌اند به قدرت الهی. 💠ذلِکَ بِاَنَّ اللهَ مَولَی الَّذینَ ءامَنوا وَ اَنَّ الکفِرینَ لا مَولی‌ لَهُم؛ این آیه‌ی قرآن است؛ خدا، مولای شما است؛ شما مولایی دارید که همه‌ی عالمِ وجود تحت قدرت او است؛ این مولای شما است و کافرین ندارند. ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
❇️ بخشی از نتایج عملیات شگفت آور و معجزه گونه بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر 🔸 آزادی خرمشهر و شهر هویزه 🔸 آزادسازی جاده مهم و مواصلاتی اهواز _ خرمشهر _ سوسنگرد و هویزه 🔸آزاد سازی ۱۸۰ کیلومتر از خط مرزی 🔸 آزادسازی ۵۰۳۸ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی 🔸کشته و زخمی شدن بیش از ۱۶۵۰۰ تن از نیروهای دشمن 🔸اسارت ۱۹۰۰۰ نفر 🔸خارج شدن شهر های اهواز _ حمیدیه_ سوسنگرد و بخش وسیعی از جنوب ایران از زیر آتش توپخانه دشمن 🔸 تصرف پادگان حمید _ منطقه جفیر _ حسینیه و ۱۲ پاسگاه مرزی 📌 تجهیزات و جنگ افزارهای منهدم شده دشمن : 🔸 ۲۸۵ دستگاه تانک و نفربر 🔸ده ها انبار مهمات 🔸۴۰ فروند هواپیما 🔸 ۲ فروند هلیکوپتر 🔸چندین دستگاه ماشین آلات مهندسی 🔸۵۰۰ دستگاه خودرو 🔸 ده ها قبضه توپ سنگین و سبک 🔸مقدار قابل توجهی سلاح های سبک و سنگین 📌 غنایم به دست آمده از دشمن : 🔸 ۱۰۵ دستگاه تانک و نفربر 🔸ده ها انبار مهمات 🔸 ۹۵۰۰۰ عدد انواع مین 🔸صد ها دستگاه خودرو سبک و سنگین 🔸تعداد قابل توجهی ماشین آلات مهندسی 🔸۱۸ قبضه توپ ۱۳۰ میلیمتری 🔸هزاران قبضه سلاح انفرادی 🔸 و ... 📚 کتاب کشکول خاطرات دفاع مقدس ناصر کاوه ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ ویژگی‌های فتح خرمشهر در کلام شهید حاج قاسم سلیمانی 💠 به مناسبت سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سوم خرداد ، سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت،ایثار و پیروزی گرامی باد. 💠 داستان عجیب نخل‌های سر بریده خرّمشهر ⚠️ در دفاع از خرمشهر، نخل‌‌ها هم سر دادند... 🎙سردار نوعی اقدم ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
🌸السلام علیکِ یا فاطمه معصومه (س) 🌸 🌸جشن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر🌸 🔺 ویژه دختران 🗓 پنج شنبه ۴ خرداد 🕓 ساعت ۱۶:۳۰ 📍مکان برگزاری مراسم: آخر مارالان،کوی دانشگاه، روبروی مدرسه خاتم النبیین، ساختمان سنگی رومی، پلاک ۱۶، حسینیه سرکار خانم قلیزاده 📍 لوکیشن برنامه https://nshn.ir/sbATG9OCMKfI 🌸 دوستانتون رو به جمع صمیمی دخترانه مون دعوت کنین💞 https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
🔴 هم اکنون؛ پخش زنده سخنرانی حاج آقای علیپور در ادامه جلسات شیطان شناسی پخش زنده رو ببینید https://eitaa.com/nedayepakefetrat/5282 🌎مکان: تبریز، خیابان ورزش، مسجد فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) https://nshn.ir/dd2bAarE0CVZh7 اطلاع از برنامه های کانون فطرت 👇 https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
هدایت شده از ندای پاک فطرت
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم 📌ادامه 📆 زمان: 5 خرداد ماه ساعت ٩:٣۰ صبح 🌎مکان: تبریز، خیابان ورزش، مسجد فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) 🖇کانون فرهنگی تبلیغی فطرت 💠کانال ندای پاک فطرت 🆔 @nedayepakefetrat
🔺 کسب رتبه اول مقالات «دومین دوره همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب» توسط مسئول کانون فرهنگی تبلیغی فطرت 🔺 مقاله دکتر عبدالحسین فلاحی استادیار بازنشسته دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و مسئول کانون فرهنگی، تبلیغی فطرت با عنوان «نگاهی به نقش فطرت در مقوله معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب» از سوی دبیرخانه همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب برگزیده شد. 🔺 طبق اعلام دبیرخانه همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب، بیش از ۵۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده بود. 🔺 شایان ذکر است دومین دوره همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و کانون مشاوران اندیشه در سطح اساتید دانشگاه و حوزه برگزار شد. 🇮🇷 به فطرت بپیوندید... 📲 دانلود مقاله 👇
Fallahi_ppr.pdf
432.3K
مقاله دکتر عبدالحسین فلاحی مسئول کانون فرهنگی، تبلیغی فطرت و استادیار بازنشسته دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با عنوان: «نگاهی به نقش فطرت در مقوله معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب» 
📌 تحلیل روز 📌 ❇️ بیائید این اخلاق رهبری را تمرین کنیم ✍ 💠 رهبرانقلاب در دیدار با نماینده های مجلس از آنها تقدیر کرد؛ اینکه انقلابی آمدند و انقلابی ماندند. تا به حال دقت کردید؟ این اخلاق در رهبرانقلاب دامنه دار وپرسابقه است. وقتی اقدام مثبتی از دولت هم می بینند تقدیر می کنند؛ مثل کار و تلاش دولتی ها. یک وقت هایی از یک مسوول تقدیر می کنند؛ یک وزیر یا یک نهاد. مثلا تقدیر از وزیر کشور یا ستاد فرمان امام برای واکسن و غیره. 🔶 وقتی مسوولی هم کنار گذاشته میشود باز مراقبت می کنند زحمات او نادیده گرفته نشود. گوئی تجربه یک مسوول را غنیمت می دانند و اجازه نمی دهند این علم و تجربه کنار گذشته شود. یک نمونه اش دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی؛ آقای شمخانی. 🔶جالب اینکه در این خصوص به جناح بندی ها نیز فکر نمی کنند. برای او کار و خدمت مهم است؛ علم و تجربه و هویت افراد را تکریم می کنند و تا وقتی خود را درون انقلاب تعریف می کنند به آنها توجه دارند. 🔶 حتی وقتی دولت یا مسوولی دوره اش تمام می شود نیز اجازه نمی دهد درباره عملکرد آن ها بی انصافی شود. یک نمونه اش نیز دولت گذشته. وقتی از عقب ماندگی های دهه 90 می گویند به عوامل مختلف از جمله سهم تحریم ها اشاره می کنند که نکند همه نقص ها به پای یک دولت نوشته شود. چنین اخلاقی را کجا سراغ داریم؟ کمتر کسی از مسوولین است که اینطور نسبت به خدمات دیگران قدردان باشد. این اخلاق سیاسی خودش آموزنده است. 🔶 قدردانی خودش یک راهبرد است؛ راهبردی فراتر از راهبرد مدیریتی؛ بلکه یک راهبرد تربیتی است. یکی از قواعد اصلی رشد انسان ها به ظهور کشاندن دارایی هاست. ماجرا را در ابعاد یک جامعه ببینید و نه حتی تک تک افراد. وقتی آنچه از خیرات یک جامعه به بروز و ظهور می کشیم جامعه وجودش مستعد افاضه دارایی ها و نعمات بیشتر می شود. این راهبرد بر اساس منطق قرآنی لَئِن شَکَرتُم لَاَزیدَنَّکُم است. 🔶 راهبرد شکر، تنها برای مدیریت سیاسی کشور هم نیست؛ گوئی مهمترین ثمره اش یک درس برای زندگی است. برای زندگی فردی آدم ها و سبک تعامل اجتماعی افراد. 📌 درس اصلی اینست؛ 🔷 قدردان و شاکر باشیم. قدم اول شاکر بودن نیز اینست که ابتدا نعمت را ببینیم. دارایی ها را ببینیم و سر دست بگیریم. دیدن داشته های ما، خودش جزئی از شاکری است. اگر در زندگی شخصی مان و با اطرافیان این اخلاق را تمرین کردیم در فضای سیاسی جامعه نیز با همین سبک رفتار می کنیم. 🔷 ثمره اصلی این اخلاق اینست که هم حرکت و داشته ها را می بینیم و امیدوار خواهیم بود و هم نقص ها را در نسبت با دارایی ها می سنجیم و با کمترین کسری و ضعف و آسیبی از کوره در نمی رویم و دچار سستی و رخوت نمی شویم. 🔷 و از همه مهمتر وقتی نعمت ها را در کنار نقص ها دیدیم متوجه اراده حق در پس همه امور می شویم؛ گوئی ظهورش همه جا هست تا در دل مشکلات راه را باز کند. ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
📌تحلیل روز 📌 ❇️ لایحه عفاف و حجاب یا گسترش بی‌حجابی؟! ✍ : 💠 می‌گویند؛ در یکی از روزهای زمستان، شخصی از همسایه خود شکایت کرده بود که برف پشت‌ بامش را جلوی در خانه ما ریخته و تردد ما را با دشواری رو‌به‌رو کرده است. دادگاه بعد از بررسی ماجرا‌، شکایت را وارد دانسته و طی حکمی همسایه را ملزم کرد که برف‌ها را از جلوی خانه شاکی پاک کند. حکم دادگاه اما، در اواسط مرداد ماه و در اوج گرمای هوا صادر و ابلاغ شده بود!... شاکی ضمن تشکر از سرعت عمل‌(!) دادگاه، اعلام کرد که شکایت خود را پس گرفته است و اصلاً شتر دیدی؟! ندیدی! 🔶اخیراً لایحه‌ای با عنوان «‌لایحه عفاف و حجاب‌» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است! 🔶به عنوان نمونه -‌و فقط یک نمونه از ده‌ها نمونه دیگر- در ماده یک لایحه آمده است: «‌فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) مکلف است به زنانی که مرتکب رفتار موضوع ماده‌(۲) این قانون می‌شوند در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک‌دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند. اعلام تذکر، جریمه و معرفی به مراجع قضایی باید مستند به ادله با قراین کافی باشد‌»! 🔶لطفاً دقت کنید. بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته می‌شود که در آن عمل مجرمانه (در این‌جا کشف حجاب‌) در مکان عمومی رخ بدهد یا به‌گونه‌ای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست‌) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند. 🔶حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کرده‌اند «‌در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی کند‌»! به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند! ⚠️و اما، حالا به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و‌... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خنده‌دار نیست؟! البته که خنده‌دار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدت‌های ۴۴ ساله ملت و... باید‌گریست! ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
📌 تحلیل روز 📌 ❇️ کلید مبارزه با بدحجابی ✍ آیت‌الله میرباقری 🔶اقامۀ مُنکَر بدتر از اشاعۀ مُنکَر و ارتکاب مُنکَر است. یک‌‌عدّه‌ای فرهنگ مردم را عوض می‌کنند تا مُنکَر به معروف تبدیل می‌شود. در نتيجه، این آدمی که تا دیروز از گناه بدش می‌آمد حالا خوشش می‌آید! این آدمی که تا دیروز به نظرش می‌آمد که باید باعفّت باشد امروز به نظرش می‌آید که اصلاً حجاب چیست؟! 🔶در اقامۀ بدحجابی، بستری درست می‌کنند که حجاب می‌شود ضدّارزش. و بی‌عفّتی می‌شود ارزش. لذا آن‌کسی که با هفت‌قلم آرایش و بدحجاب می‌کند بيرون می‌آید احساس عزّت و شرافت می‌کند! و در مقابل، آن کسی که می‌خواهد باحجاب باشد، احساس حقارت می‌کند. ⚠️بر این اساس، وقتی بی‌حجابی به معروف تبدیل شده باشد، نهی از بی‌حجابی، نهی از معروف قلمداد خواهد شد! 🔶در جامعه‌ای که «معروف بشود مُنکَر و مُنکَر بشود معروف»، دیگر اصلاً نمی‌شود نهی از منکر کنی! در نهی از مُنکَر، انسان اول باید مُنکَر را مُنکَر کند و بعد، از آن نهی کند. مُنکَری که در نگاه جامعه معروف است، چطوری می‌توانی از آن نهی کنی؟! چون به نظر آنها، داری منع از معروف می‌کنی! 🔶 راه اصلیِ مبارزه با بدحجابی این است: شما اول باید آن پرچمدارانی که دارند اقامۀ بدحجابی می‌کنند را بزنید و جلوی اقامه را بگیرید، به‌طوری که مُنکَر بشود مُنکَر. و معروف هم بشود معروف. آن‌وقت می‌توانید بگویید اگر یک کسی گناه کرد، او را نهی کنید. ولی وقتی مُنکَر شد معروف، بی‌حجابی هم می‌شود عرف، می‌شود خوبی، اسمش هم می‌شود آزادی! ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
50.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدئو کلیپی کوتاه از برنامه های یکساله کارگروه نوجوان بخش خواهران کانون فرهنگی تبلیغی فطرت ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ ویژه ولادت امام رضا(ع) 💠 چرا به امام هشتم علیه‌السلام میگن؛ امام رضا؟ 💠 چه رازی پشت این اسم هست؟ 🔶 ‏"رضا"، مقام آرامش و شادی همیشگی است. 🔶دلی که به امام راضی شد؛ محبت، دلدادگی و معیت با امام، تنها سرمایه‌ی ارزشمندش می‌شود. 🔶و با امام، هیچ کمبود و از دست دادنی، آرامش و شادی قلبی او را دستخوش تغییر نخواهد کرد. 🎙استاد شجاعی ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
1402-03-05-sh1.mp3
14.69M
❇️ بمناسبت میلاد حضرت امام رضا(ع) 📌سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع: 💠امامی که نشناختیم 💠علی بن موسی الرضا (ع)شاخص سبک زندگی ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
❇️ بمناسبت میلاد حضرت امام رضا(ع) 💠آداب زیارت در بیان مقام معظم رهبری به ده قسمت تقسیم می شود: 🔸با حضور امام توجه کنید 🔸با دل حرف بزنید 🔸با امام حرف بزنید 🔸زیارت جامعه کبیره بخوانید 🔸سلام بدهید 🔸در زیارت به مخاطب آن متوجه باشید 🔸با هر زبانی زیارت کنید 🔸دلتان به امام متصل باشد 🔸زیارت ائمه را بخوانید 🔸نماز بخوانید و ذکر بگوئید ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید...
❇️ آثار تاریخی و تمدّنی هجرت امام رضا علیه‌السلام به ایران ✍ آیت‌الله میرباقری: 💠«مهاجرت وجود مقدس امام رضا(ع) به ايران، حاوی مسائل مهمی است که توجه به آنها ديد تاريخی ژرفی به ما می‌دهد. 1⃣اول اينكه اين هجرت، كاملاً آگاهانه بود و حضرت می‌دانستند كه آثار هجرتشان چيست و چه پيامدی خواهد داشت. و آنچه ما می‌بينيم تنها گوشه‏ای از آن چيزی است كه ایشان می‌ديدند و تا زمان ظهور اتفاق خواهد افتاد. 🔶يكی از نمونه‏های آثار مهاجرت امام رضا(ع)، جابه‏جايی مرز جغرافيای شيعه است. وقتی ایشان به ايران تشريف آوردند تشيع را با خود جابه‌جا كردند و شيعه دارای كانون جغرافيايی گرديد. امّتی كه در يك نقطه تمركز جغرافيايی ندارد، بسياری از امكانات اجتماعی را از دست می‌دهد؛ اين هجرت غالب شيعيان را در ايران متمرکز کرد. در ادامه، كم‌كم با فروپاشی عبّاسيان، دولت پادشاهی شيعی با زمام‌داری صفويه آغاز شد. 🔶 بنابراين، شيعه به نقطه‌ای رسيد كه از فرهنگ مدوّن، كانون جغرافيايی مقتدر و روحانيّت متمركز برخوردار شد. 🔶سپس حركتي اجتماعی برای بنيان‌گذاری دولت دينی و حاكميت شكل گرفت كه در نهايت نيز به وسيله مرجعی مورد وفاق همچون امام خمينی(ره)، به سرانجام رسيد و شيعه، نظام پيدا كرد. 🔶 اكنون در اين مرحله از تاريخ می‌توان ادّعا كرد که جريان تشيّع، جريانِ هدايت شده است: «اِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَلا ناسینَ لِذَکْرِکُمْ، وَلَوْلا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ الَّلاْواءُ وَاصْطَلَمَکُمُ الاَْعْداءُ». 🔶اينکه بر مهاجرت به طرف امام رضا(ع) بسيار تأكيد شده است و در زمره هدايت‌های تاريخی است؛ بايد در همين راستا تحليل و تبيين شود. 2⃣از سوی ديگر، بر اساس برخی نقل‏ها، ایشان بعد از هجرت خودشان امامزادگان را نيز دعوت كردند؛ يعنی هجرت امامزاده‏ها، ادامه مهاجرت امام رضا(ع) است. 🔶جامعه شيعه و فرهنگ تشيع، گرد امامزاده‏ها شكل می‌گيرد. اين همان چيزی است كه برخی در بحث جامعه‏شناسی، هنگام مطالعه جامعه‏های شيعی اذعان می‌کنند که «جوامع شيعی جوامعی هستند كه [عمدتاً] گرد امامزاده‏هايشان شكل گرفته‌اند و فرهنگ و هويت آنها متأثر از امامزاده‏هاست». 🔶در دورترين روستاهای ايران امامزاده‏هايی وجود ندارد كه اصلاً دين مردم آن روستاها به آن امامزاده بستگی دارد؛ و اگر اين امامزاده‌ها نبودند تاريخ دينداری مردم عوض می‌شد. درواقع، محور حفظ تشيع، همين امامزاده‏ها هستند و فرهنگ شيعی، چه در گذشته و چه در حال، به‌وسيله آنها حفظ می‌شود. 🔶اگر آدمی در دوره كهنسالی و ميان‏سالی هم باشد، چنانچه رگه‏هايی از محبت اين امامزاده‏ها در روحش نقش بسته باشد، نمی‌تواند از آنها جدا شود. 🔶 به هر ترتيب، اين امر نيز، يكی از آثار هجرت امام رضا(ع) بوده که اثر عميقی بر فرهنگ جامعه ما بر جای گذشته است. 3⃣ تلقی ما در خصوص هجرت حضرت معصومه(س) نيز نبايد تلقی منفعلانه‌ای باشد؛ مثل اينكه گفته شود: ايشان برای برادرشان دلتنگ شده بودند و به قصد ديدار برادر هجرت كردند ولی در بين راه مريض شده و رحلت فرمودند و موفق به ديدار برادر نشدند. 🔶 البته اين هم امر مهمی است ولی هدف از اين هجرت را هم بايد بيش از اين مطلب، تفسير کرد. 🔶 حركت ايشان را هم بايد يك حركت آگاهانه، از سر يك بصيرت و احتمالاً با يك برنامه‏ريزی دقيق تاريخی دانست؛ 🔶 حضرت معصومه(س) می.آيند و در قم مدفون می‌شوند تا اتفاقات خاصی را رقم بزنند. گرچه اين كار برای ايشان سخت و سنگين است ولی با آمدن خودشان، به جابه‌جايی در قطب معنويت کمک كرده‏اند. 🔶آمدن ايشان به قم منشأ پيدايش خيرات عظيمی در عالم بوده است؛ يعنی همان‌گونه که آمدن امام رضا(ع) به ايران يك جابه‌جايی در جغرافيای عالم اسلام به وجود آورده، تشيع به ايران منتقل شده و محور خاصی پيدا كرده و از اينجا به دنيا منتشر می‌شود، حضور حضرت معصومه(س) در قم هم، تحولات عظيمی را با خود به همراه آورد است و آن حضرت(س) در حركت خود همه اين عواقب را می‌ديده‌اند. ⚠️البته ممكن است اين جريانات تصادفی به نظر بيايد، ولی انسان بصير و دارای فلسفه تاريخ اسلامی، دقيقاً يك جريان رو به پيش را مشاهده می‌كند، تا جايی كه امروزه می‌بينيم اسلام شيعی كه اسلام ناب است، به يكی از قطب‌های فرهنگی مهم و به يكی از كانون‌های تأثيرگذار در فرهنگ جهان تبديل شده است، به‌طوری كه فرهنگ جهانی از شيعه الهام می‌گيرد. 🔷 دشمنان نيز مستقيم و غيرمستقيم به اين واقعيت اقرار می‌كنند. می‌بينيد وقتی رئيس جمهور ما به كشورهای آفريقايی می‌رود، بسیار از او استقبال می‌كنند. اين امر را نمی‌توان صرفاً يك جوشش سياسی دانست، بلكه يك جوشش عميق معنوی است كه گاهی چهره سياسی به خود می‌گيرد. اين جوشش عميق و متراکم معنوی که از ايران بر می‌خيزد از مديريت تاريخی اهل بيت عصمت و طهارت(ع) جان می‌گيرد.» ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گرامی باد. 💠نماهنگ یاد دیدار شما 🎙حاج علی ملائکه ✅ 🔻 🔗 با فطرت همراه شوید ...