eitaa logo
کانال سیاسی،انقلابی ،بابصیرت در مسیر ولایت
160 دنبال‌کننده
19.1هزار عکس
13.8هزار ویدیو
179 فایل
#ماملت_امام_حسینیم
مشاهده در ایتا
دانلود
ارسالی توسط ❌ شبهه: میگن حرم و ضریح مگه شفا نمیداد؟ پس چرا الان جلودار کرونا نیست؟ چرا در حرم و مساجد بستن؟ دیدی معجزه‌ای در کار نیست... ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi یک سوال؟ اگه شما رفتی تو حرم یک امامی، دستت رو به ضریح گرفتی و یک لیوان سم خوردی و شروع کردی به گریه و زاری و توسل، که ای امام معصوم(ع) منو شفا بده. آیا اینجا شفا پیدا میکنی؟ قطعا اینطور نیست، چون تو یک آدم بی‌عقلی هستی که خودت، خودت رو انداختی تو خطر، و جواب این بی‌عقلیت رو میخوای امام معصوم بده، کجا امام گفته من در هر صورتی شماهارو شفا میدم؟ کی گفته دم ضریح سم اثر نمیکنه؟ کی گفته تو حرم، اگه خودت رو بخوای آتیش بزنی، آتش گلستان میشه؟ کی گفته تو زمستون با لباس کم بری حرم سرمانمیخوری؟ چون حرم محل شفاس‌. اصلا حرم چیه، خود امیرالمؤمنین علیه السلام پای یک دیواری نشسته بود، متوجه شد دیوار از قبل شکسته‌ و احتمال فروریختن هست، سریع بلند شد و رفت جای دیگه نشست توحید صدوق ، چاپ سنگی، ص . 337 باید به کسانی که میگن مگه حرم شفا نمیداد چرا بخاطر یه کرونا بستنش؟ باید گفت خود امام معصوم وقتی احتمال خطر میده، عقلایی رفتار میکرد. قطعا ماهم که از پیروان اون امام هستیم باید مثل اون برخورد کنیم. بله اون حرم شفا میده، بیماری های سخت‌تر هم شفا میده، ولی در چهارچوب عقل و اسباب و علل. نکته بعدی این هست که شفا دادن و معجزه کردن یک استثناء هست و قرار نیست دنیا با استثنائات اداره بشه. خدا دنیارو بر اساس اسباب و علل بنا کرده. گاهی‌هم برای هدایت بشر و اتمام حجت برای مردم و شناسوندن فرستادگانش، اجازه میده به اذن خودش معجزه و شفا محقق بشه. اگر قرار بود همه چی با اعجاز صورت بگیره، دیگه اسمش معجزه نبود. معجزه یعنی خرق عادت، یعنی اون چیزی که درحالت عادی اتفاق نمیفته بخاطر همین همون امام یا پیامبری که شفا میداد، کارهای معجزه مانند میکرد، با یک دست درب قلعه خیبر رو که چهل نفر اونو تکون میدادن، از جا می‌کَند، همون امام از طریق سم به شهادت میرسید. چون دنیا براساس اسباب و علل دایر هست نه معجزه، وگرنه هیچ کسی پیش خدا محبوب تر از اهل بیت علیهم السلام نیست برای شفا دادن. ولی خواست خدا بر این است که سم اثر کنه ویروس کرونا هم همینه، اگر در حرم تجمع بشه، در کنار ضریح تجمع بشه، دست‌های آلوده به ضریح بخوره، این درحالت عادی سبب میشه احتمال شیوع بیماری بالا بره، سنت خدا درحالت عادی اینه. بله شاید به اذن خدا اعجازی صورت بگیره ولی ما باید حالت عادی رو برای زندگی خودمون لحاظ کنیم. وگرنه میری حرم مریض میشی، میگی این بود شفا؟ اونوقت دین و ایمانت رو ازدست میدی. اصلا اگه اینطوری بود، پیامبر و اهل بیت بهداشت رو رعایت نمیکردن، مسواک نمیزدن، میگفتن میکروب دربدن ما معصومین نمیمونه. چه حرفیه که میزنن میکروب و ویروس تو حرم زنده نمیمونه؟ جذام یک بیماری مسری هست فرد جذامی آمد تا با پیامبر(ص) بیعت کند، پیامبر دستشان را به سوی او دراز نکرد و فرمود: دستت را نگه دار بیعتت را پذیرفتم. 📗 بحار، ج۷۶، ص۳۴۶، و: ج۶۵، ص۸۲. یعنی پیامبر(ص) که متصل به منبع وحی و معجزه هست، با شخص جذامی دست نداد که سرایت پیدا نکنه امام صادق (عليه السّلام) فرمود: أَبَى اَللَّهُ أَنْ يُجْرِيَ اَلْأَشْيَاءَ إِلاَّ بِأَسْبَابٍ خدا خوددارى و امتناع فرموده كه كارها را بدون اسباب فراهم آورد اصول کافی، ج 1، ص 259 پيامبرى از پيامبران خدا بيمار شد. گفت خودمو درمان نمى كنم تا همون كسى كه بيمارم كرده، خودش درمانم كنه و شفام بده. خداوند عزوجل بهش وحى کرد: «شفايت نمى دهم، مگر آن كه بری خودت رو درمان كنى، كه شفا از من است» (مکارم الاخلاق، ص۳۶۲) یعنی پیامبر خداهم باشی درحالت عادی باید با غیر معجزه زندگی کنی، باید بری دنبال درمان، باید پیشگیری کنی تا مریض نشی. و البته دعا و توسل هم خودش از اسباب و علل هست و به درمان بیماری کمک میکنه. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ کلیپی از خوش رقصی خوانندگان خودفروخته لس آنجلسی در محضر بن سلمان 🔺کودکان یمنی از صدایت می‌ترسند آقای خواننده!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️هر کسی در سوئد مریض شود در راهرویِ بیمارستان می‌میرد ♦️وضعیت اسفناک سیستم پزشکی آمریکا، سوئد و کانادا از زبان فعال سلطنت‌طلب
امیر المومنین(علیه السلام): چون سختي ها به نهايت رسد، گشايش پديد آيد، و آن هنگام كه حلقه هاي بلا تنگ گردد آسايش فرا خواهد رسيد.
🌸🍃 🍃 ‌ 🌸خدايا! بيامرز برايم گناهاني كه بلا را نازل مي كند...🌸 ‌‌‌ 🍃اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ الْبَلاَءَ🍃 ‌ 📚دعای کمیل
🔰کرونا و آرایش جنگی دشمن 🔶 تاکنون هیچ شواهدی در دست نیست که اثبات کند کرونا حاصل جنگ بیولوژیک دشمن باشد. اما در نقطه مقابل کاملا مشهود است که این ویروس از همان ابتدا نقش خود را در آرایش جنگی دشمن در فضای رسانه به خوبی ایفا کرده است. در واقع پیوست رسانه ای که دشمن در کنار این بحران، مدیریت می کند در جهت القای ناکارآمدی نظام برای مشروعیت زدایی از آن است. 🔺 جالب تر اینکه در جبهه داخلی، نه تنها تمرکزی بر مدیریت روانی مردم وجود ندارد بلکه هر روز شاهد تناقضات گسترده در مصاحبه های مسئولینی هستیم که حکم فرماندهی این جبهه را دارند. 🔺برخی رسانه های داخلی نیز که باید حکم تسکین دهنده ی روان مردم باشند، نه تنها قادر به ایفای کامل نقش خود نیستند بلکه خواسته یا ناخواسته پیاده نظام دشمن شده اند. 🔚 به هر حال تا زمانی که نظام نتواند در فضای مجازی حکمرانی خود را فعلیّت ببخشد، بحران هایی به مراتب کوچک تر از کرونا می تواند چالش های بزرگتر را ایجاد کند. ✍علی محمدی
🔴 توصیه های یک پزشک مبتلا به کرونا از قرنطینه خانگی(بخش اول) 🔻دکتر مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی که به علت ابتلا به کروناویروس جدید، که در قرنطینه خانگی به سر می‌برد. 🔸بدترین چیزهایی که بیمار مبتلا به کرونا از جمله مرا اذیت کرد را با نمونه و چگونگی کنترل حداکثری تقدیم می‌کنم: تب و درد 🔹قرص استامینوفن ۵۰۰ تا حداقل هر ۴ ساعت، آبی است بر آتش! بدن‌شویه همراه با مایعات زیاد اثر قرص را تا چند برابر افزایش می‌دهد. دمای اتاق 🔹دمای بالای ۲۷ درجه به منزله دار زدن ویروس کروناست. اگر از لباس کمتر استفاده می‌کنید بهتر است دمای اتاق ۲۸ و حتی گرمتر باشد تا سطوح تاب‌آوری ویروس را کاهش دهد. تنگی نفس 🔹اگر اکسیژن ندارید تمرین پرسازی ریه‌ها را انجام دهید. رو به شرق بایستید و با شصت و سبابه گوش چپ و همزمان با دست راست لاله گوش چپ را گرفته (دست چپ زیر دست راست قرار می‌گیرد) ریه‌ها را تا حدی که می‌توانید از هوا پر کنید و روی پنجه‌های پا همینطور که نفس می‌گیرید بنشینید کمی تامل و همینطور که بازدم می‌کنید بایستید. این کار را ۱۴ بار (جمعاً ۲۸ نشست و برخواست) انجام دهید؛ یکبار در روز ترجیحا صبح بی‌قراری 🔹به تواتر مایع بنوشید خصوصا آب. مایعات را در مزه‌های مختلف؛ هرچه رنگ ادرار روشن‌تر، حال شما بهتر خواهد بود و هرچه تیره‌تر یعنی حرف مرا گوش نداده‌اید. هم گرم بنوشید هم سرد! هم گازدار و هم بی‌گاز. بیخوابی 🔹روزها سرخودتان را به چیزی گرم کنید تا شب از فرط خستگی خوابتان ببرد وگرنه شب و روز عوض می‌شود و این به بیقراری شما خواهد افزود. بی اشتهایی و تهوع 🔹رنج فوق‌العاده‌ای است و دل را بخدا نزدیک می‌کند؛ شربت دیفن هیدرامین ۱۰ سی‌سی ویژه بزرگسالان، نیم ساعت قبل از وعده غذایی تا ۸۰ درصد شما را آرام‌تر می‌کند. 🔹 ۸۰ درصد ما و شاید هم بیشتر این چند علامت اولیه را کم و بیش خواهیم داشت: تب پایین( ۳۷/۸ تا ۳۸/۳) بدن درد، خارش و ناراحتی گلو، سردرد، سرفه، تهوع و دلپیچه، لرز مختصر، آب‌ریزش بینی، عطسه، اسهال مادامی که در ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت اولیه همه علایم با هم و رو به افزایش گذارد و علایم جدیدی مثل تند شدن تنفس بیش از ۲۴ در دقیقه یا تب ماندگار بالای ۳۸/۵ داشتید توصیه می‌کنم در خانه نمانده و به بیمارستان مراجعه کنید. ثابت ماندن و کم شدن علایم نشان می‌دهد مدیریت شما و اهل خانه عالی است و با همین دست فرمان ویروس را به روز پنجم و ششم برسانید گورش را کنده‌اید.
❓چه کنیم که وجود امام زمان‌(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در زندگی خود حس کنیم؟ 🔸خوشا به حال کسی که چنین دغدغه ای دارد و آرزوی او این است که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در زندگی خود حس کند و پیوسته خود را در محضر ایشان بداند. 🔸روشن است که اگر آدمی به چنین نعمت بزرگی دست یابد، معنای واقعی زندگی را خواهد چشید و هویت حقیقی خود را خواهد یافت، اما برای رسیدن به این نقطه نورانی باید کارهایی را انجام دهیم. 🔸لازم است آگاهی و شناخت ما از حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) که امام و حجت خداست، عمیق تر شود. 🔸بسیاری گمان می کنند که غیبت حضرت به معنای نبودن ایشان در این عالم است. حال آنکه غیبت او به معنای نهان زیستی اوست، وگرنه ایشان در همین زمین ما زندگی می کنند. 🔸اگر امام را آن گونه که باید بشناسیم، خواهیم دانست که او به زمان و مکان محدود نیست، بلکه به اذن الهی، زمان ها و مکان ها در اختیار اوست. 🔸پس در شرق و غرب عالم، پیوسته تحت تصرف او و زیر نظر مبارک آن حضرت است. 🔸اگر او را واسطه فیض خدا و سبب همه نعمت های الهی بدانیم، در می‌یابیم که نه تنها ما ، که همه عالم به برکت وجود او زنده اند و روزی می خورند. 🔸پس حضور حضرتش در کنار هر نعمت کوچک و بزرگ مادی و معنوی و در دفع هر بلای فردی و اجتماعی قابل لمس و مشاهده خواهد بود. 🔸اگر او را باب خدا و یگانه راه نجات بدانیم، در هر مشکل مادی و معنوی، و فردی و اجتماعی، او را واسطه درگاه حضرت حق قرار می دهیم اینگونه پیوسته زیر خیمه لطف او قرار می گیریم و وجود پرجودش را با همه وجود لمس می کنیم. 🔸از این دست معرفت ها و آگاهی ها بسیار است که درک حضور حضرت او را نزدیک و نزدیک تر می کند تا ما را کنار او و در چشم انداز نگاه پر مهر او می نشاند. 🔸باید تلاش کرد که یاد و نام او پیوسته در زندگی ما جریان یابد. هم در خانه، کارخانه، دانشگاه، ورزشگاه، خیابان و هر نقطه و در هر حالی که هستیم، با یاد او و حال و هوای به سر بریم و آن معرفت که پیش از این گفته شد، می تواند ما را به این حال نیکو برساند. 🔸محافل خود را با یاد او شروع کنیم و به پایان برسانیم. 🔸برای سلامت حضرتش پیوسته صدقه دهیم. 🔸به نیابت از او اعمال نیک به جا آوریم. 🔸در شب و روز با او تجدید عهد کنیم و به ساحت مقدسش درود و سلام بفرستیم. 🔸 هر روز، ساعتی با او نجوا کنیم. 🔸ظهور او را صدر نیازهای خود بدانیم؛ همه آرزوهای خود را در آمدن او ببینیم و فراق او برای ما از هر غصه دیگری بزرگ تر و جدی تر باشد. 🔸مبادا به غیبت و ندیدنش خو بگیریم و به دوری از حکومت عدالت گسترش عادت کنیم یا ظهور او را دور بشماریم که این کار باعث خواهد شد قسی القلب شویم بلکه پیوسته بیندیشیم و بر این باور باشیم که همین سالی که در آن هستیم، می تواند سال ظهور باشد و هیچ چیز نمی تواند مانع ظهور اراده الهی شود. 🔸 وظیفه مهم ما این است که خود را برای ظهورش آماده سازیم و کاری کنیم که ظهورش نزدیک تر شود و چنان باشیم که حضرتش برای ما اهمیت قائل شود و بکوشیم که در توفان نامردی های نامردان و بی مهری نامهربانان، مایه روشنی چشم او باشیم و در این مسیر، دیگران را هم دعوت کنیم و پیوسته بکوشیم که فرد دیگری به یاران و همراهان او بیفزاییم. 🔸 هر چه از این دست کارها و اندیشه ها، بیشتر داشته باشیم، وجود او را در زندگی خود بیشتر حس خواهیم کرد و البته لطف او کارسازتر از همه این راه ها و رفتارهاست.
اقامه ی نمازهای واجب اقامه برای نمازهای واجب گرچه مستحب است اما آنقدر اهمیت دارد که مراجع تقلید می فرمایند: میتوان قبل از رکوع رکعت اول، نماز را شکست، ابتدا اقامه گفت و سپس نماز را آغاز کرد. اما بسیاری از نماز گذاران اقامه نماز را نمی گویند. مساله : اگر پیش از آنکه به اندازه ی رکوع خم شود، یادش بیاید که اذان یا اقامه نماز را فراموش کرده، چنانچه وقت نماز وسعت دارد مستحب است برای گفتن آنها نماز را بشکند.1 1. توضیح المسائل مراجع ج1 ص656 م1164