فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #دیرین_دیرین #زنگ_اخلاق
🔻این قسمت : #بیگانه
🔸با کی داری دعوا میکنی؟
🔺کدام عرفان؟
✍️نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته «وین دایر»
↙️مقوله بخشش و گذشت که در اندیشه دایر، معنایی متفاوت دارد. دایر بحث گذشت و بخشش را با تلاش برای بخشش خویشتن (در درجه نخست) مطرح میکند، اما آن را نه به سبب ارتکاب گناهان یا احساس گناه افراد از اعمال بد خویش، بلکه فقط و فقط برای ایجاد آنچه «حس آزادی» میخواند، تشویق مینماید.
👈به عقیده دایر، دایره ارزشهای تحمیلشده از سوی سنتها و ادیان اعتقادی افراد، سخیفتر از آن است که نیازی به مقوله عفو و بخشش را مطرح کند و اساساً افراد نباید خود را به سبب این ارزشهای تحمیلی مورد مؤآخذه قرار داده و احساس گناه کنند، لذا اولین مرحله بخشش را که از قضا مهمترین مرحله هم تلقی میکند، همین بخشش بهظاهر آزادیبخش اعلام میدارد. وی مینویسد: «...افرادی به نام بزرگترها و از ما بهترها [باید] به آنها [مردم] بگویند چه باید بکنند، از چه بپرهیزند...، نسبت به احساسات جنسی خود بیاعتنا باشند، همه فرهنگها و آداب و رسوم متفاوت از خود را مردود شمارند و لعن کنند، هرگز طلاق نگیرند و طلاق ندهند و... . آیا اینها ارزشهای اصیل شماست یا ارزشهای تحمیلشده دیگران؟... در اینجا یکبار دیگر مزخرف بودن و بیمعنی بودن نیاز به عفو نمودار میشود؛ شما نیازی به عفو خویشتن به لحاظ گناهان مرتکبنشده ندارید و چیزی برای عفو وجود ندارد... اگر رفتار شما مغایر با این مقررات قطعی و برگشتناپذیر است، مرتکب عمل غیراخلاقی نشدهاید و تنها مبادرت به عملی کردهاید... با پذیرفتن خود به صورت تمام و کمال، دیگر نیازی به عفو خویشتن ندارید... این شما را آزاد میگذارد و حق تعیین سرنوشت را میدهد.»(1) بدینسان، مآلاً ارزشها و سنتها را زیر سؤال برده و پایبندی بدان را مانع پیشرفت میخواند.
⛔️این پرهیز از حس گناه که دایر آن را نشانه زوال معنویت میخواند، دقیقاً با مبانی اعتقادی ادیان الهی از جمله دین مبین اسلام، در تضاد است. مفاهیمی چون «نفس لوامه» در متون اسلامی، درواقع به مثابه عامل و موتور محرکی است برای بیدار شدن حس معنویتخواهی و بیرون آمدن از منجلاب فساد و اندیشههای پلید و لذا میتوان آن را موهبتی از جانب حقتعالی دانست.
📚پینوشت:
1.دایر، وین، درمان با عرفان، ترجمه جمال هاشمی، تهران: شرکت سهامی انتشار، چ نهم، 1384، صص352-350.
#نقد_عرفان_های_کاذب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم لحظه سرقت مسلحانه بهمن ورمزیار! سرقت مسلحانه حکم محاربه و اعدام دارد.
«با چند قطره اشک و ناله احساساتی نشویم. هر مادری برای فرزندش نگران است، حتی اگر قاتل باشد.»
4_5965250068477903264.mp3
2.63M
🌹 اومد علمدار علم بیارید(سرود بسیار زیبا)
🎤 #حاج_محمود_کریمی
💚 میلاد #علمدار_کربلا مبارک💚
چرا #کتاب_مقدس تحریف شد؟!
🔴🔴🔴 پس از اینکه #بزرگان_یهود، عیسی علیه السلام را از سر راه خود برداشتند، به طرز رازآلود و مشکوکی انجیلِ عیسی ناپدید یا به تعبیری دزدیده شد. عیسی بن مریم که نبود؛ کتابش هم از دسترس خارج شده بود؛ به همین دلیل عدهای از مسیحیان دست به کار شدند تا این دین نوپا را از خطر نابودی نجات دهند.
🔴🔴🔴 آنهایی که در زمرهی #حواریون بودند احکام الهی را مطابق تعالیم عیسی علیه السلام به بنی اسراییل منتقل میکردند. اما برخی دیگر که نه شاگردیِ عیسی مسیح را کرده بودند و نه حتی با او ملاقات داشتند، به نام مسیح مطالبی را به خورد مستمعین میدادند که با آموزههای پیامبر خدا مغایر بود.
🔴🔴🔴 سردستهی این گروه، فردی به نام «پولس» بود که از جانب یهودیان ماموریت داشت ضربهی اساسی را به بدنهی مسیحیت وارد کند. او دین #عیسی را آنچنان دچار تحریف کرد که بیشتر شبیه عقاید #بت_پرستانِ دور از شریعت بود تا شریعتی خداپرستانه!
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️تحلیل رفتارهای امروز احمدینژاد از ۱۲ سال قبل!
🔺قسمت اول
#حکایت
امام کاظم (ع) در بردباری و حلم زبانزد مردم بود. روزی امام مشغول وضو گرفتن بود، کنیزی که ظرف آب را برای امام نگهداشته بود، دچار لغزش شد و ظرف آب بر سر امام اصابت کرد و امام را مجروح نمود.
کنیز از ترس به لرزه افتاد، امّا با موقعیّت شناسی گفت: (و الکاظمین الغیظ)
امام (ع) فرمود: خشم خود را فرو بردم.
کنیز گفت: (و العافین عن الناس)
امام (ع) فرمود: از تقصیر تو گذشتم.
کنیز گفت: (و اللَّه یحب المحسنین)
امام (ع) فرمود: تو را در راه خدا آزاد کردم!...
📚قصص الانبیاء، سید نعمت الله جزایری
الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ.
(متّقين) كسانى هستند كه در راحت ورنج انفاق مىكنند وخشم خود را فرو میخورند و از بدی های مردم می گذرند، و خداوند احسان کنندگان را دوست می دارد... (آیه134سوره آل عمران)