eitaa logo
کاری کن خدا عاشقت بشه
806 دنبال‌کننده
34.8هزار عکس
22.4هزار ویدیو
60 فایل
کانال مذهبی و مطالب مفید و متنوع ارسال هر شب ارتباط با ادمین @Basirat_ekh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 راز ماندگاری نوحه ۳۰ ساله یک پارچه‌فروش ‌ 🔸نوحه‌هایی هستن که از وقتی کوچک بودیم، اونارو توی هیئت‌های مختلف می‌شنویم و باهاشون دم می‌گیریم اما نمی‌دونیم اولین بار اصل اون شعر رو کی خونده؟ "همه جا کربلاست" یکی از همون نوحه‌های دلنشین قدیمیه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 | شمر چگونه شمر شد؟ 🔸کمتر کسی خبر داره که شمر در ظاهر به عنوان یه آدم مذهبی شناخته می‌شده و حتی ۱۶ بار با پای پیاده به حج رفته بوده 🔸اینجا براتون چند مورد از خصلت‌های شمر رو گفتیم که ازش یکی از پلیدترین چهره‌های کربلا رو ساخته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺وقتی که خداوند بخواهد روزی دهد اینجوری روزی می‌دهد پس در کار و حکمت خداوند شک نداشته باش👌 🏖اینجاجاده جزیره شيف بوشهر 🌱
سوال: می خواهم برای تهذیب نفس، ریاضت بکشم. نظر شما چیست؟ ✅ پاسخ آیت الله حائری شیرازی: ریاضت باید مأثور باشد (از جانب شرع رسیده باشد). اگر می خواهی ریاضت بکشی، همه نمازهایت را به بخوان.
💠 رحمت خدا بر برپاکنندگان مجالس امام‌حسین! 🔻 قالَ [الصَّادِقُ عَلَیهِ‌السَّلَامُ] لِفُضَيْلٍ: «تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُونَ؟» 🔸 قالَ: «نَعَمْ؛ جُعِلْتُ فِدَاکَ.» 🔻 قالَ عَلَیهِ‌السَّلَامُ: «إِنَّ تِلْکَ الْمَجَالِسَ أُحِبُّهَا فَأَحْيُوا أَمْرَنَا؛ يَا فُضَيْلُ! فَرَحِمَ اللَّهُ مَنْ أَحْيَا أَمْرَنَا.» ✍️ امام صادق علیه‌السّلام به فضیل بن یسار فرمود: «آیا مجالس عزا به پا می‌کنید و برای یکدیگر حدیث می‌گویید؟» 🔹 فضیل به امام عرض کرد: «بلی؛ فدایت شوم.» ✍️ حضرت فرمود: «این‌گونه مجالس را دوست دارم؛ پس امر ما را زنده بدارید. ای فضیل! خداوند هر کسی که امر ما را زنده کند، رحمت می‌کند.» 📚 السّرائر، ج 3، ص 626. 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 و محیط زیستی که قربانی نظام سرمایه‌گرایی و اقتصادی می‌شود...
آیت الله حائری شیرازی: من یادم هست وقتی که بچه بودم، در خانواده وقتی همه به خواب می‌رفتند، آخر شب می‌آمدم خدمت پدر. پدرم این قصه‌های پیغمبران را در همان طفولیت برای من نقل می‌کرد و گاهی مثلاً یک قصه چندین شب طول می‌کشید و همین‌طور مقید بودم و گوش می‌کردم. وقتی این برنامه‌اش مصادف شد به ایام محرم، پدرم جریان عاشورا و جریان مسافرت حضرت، جریان بیعت گرفتن از امام حسین در مدینه، جریانی که از این ماه رجب شروع شده است، به تفصیل، شب به شب نقل می‌کرد. اینها کارهای موثری است. یعنی پدر و مادر یکی از خدمات بزرگی که به فرزند می‌کنند همین است که سرگذشت اینها را برای طفل بیان کنند. این در وجود طفل از همان طفولیت اثر می‌گذارد. در اخلاقش، کردارش، رفتارش، در عبادتش، نمازش، روزه اش اثر می‌گذارد و همهٔ اینها را اصلاح می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گزارش شبکه FOX ترکیه: 📍آب آشامیدنی آنقدر گران شده که برخی به جای خرید مجبورند از سر چشمه آب بیاورند...
عالم همه قطره اند و دریاست حسین (ع) خوبان همه بنده اند و مولاست حسین (ع)
هیات نذری یا فقرا؟ پاسخی کامل به سوال و شبهه همیشگی
🔰 با فرارسیدن ماه محرم حاشیه‌سازی جریان شیرازی نیز آغاز شد
🍃دانش‌آموزان دست به خیر
🔴 💠 با تمام مشکلات و مشغله‌های فکری روزانه وارد خانه نشوید! در موقعیت مناسب، همسرتان را از مشکلات مالی و شغلی خود کنید تا توقّعاتش را با توان شما هماهنگ کند! 💠 بیان مشکلات مالی و شغلی با لحن مناسب و مهربانانه می‌تواند عامل خوبی برای گفتگوی صمیمانه شده و سطح درک‌ همسرتان از شما را بالا ببرد. 💠 گاه برای حل برخی مشکلات شغلی و کاری خود از خانم خود مشورت بخواهید تا ایجاد همدلی و محبّت دوطرفه کند. 💠 اصلِ مشورت در این زمینه برایتان مهم باشد یعنی حتی اگر همسرتان پیشنهادهای خوبی هم نداد آن را تبدیل به مشاجره نکنید بلکه از او تشکّر کنید و بگویید روی پیشنهادت فکر‌ می‌کنم.
🖼جشنواره ،