سعی کنید مکالمه بین شما و نوجوان کاملا دو طرفه باشد. دستوری حرف زدن و دیکته کردن یکسری دستورالعمل ها، آن هم با صدای بلند، سبب می شود که نوجوان واکنش نشان دهد و حداقل در ظاهر بی اعتنا باشد.
لحن صدای خود را آرام کنید و سعی کنید نوجوان را در بحث شرکت دهید. به نحوی برخورد کنید که نوجوان، شما را در مقابل خود نبیند و کاملا حس کند که در کنار او ایستاده اید،با نوجوانان با احترام برخورد کنید و آثار شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.
#تربیت_فرزند
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اعتراف امریکا به پشت پرده پروژههای کشتهسازی، در سریال هوملند
به همین راحتی میشه با افکار عمومی بازی و در جامعه ایجاد خشنونت کرد...
4_6005684329416493646.mp3
6.21M
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 راه تشخص تصاویر فیک و واقعی
#سواد_رسانه_ای
اینا رو بذارید کنار هم
مهسا امینی: کرد
نیکا شاکرمی: لر
شایعه تجاوز به دختر ۱۴ ساله: بلوچ
خنثی شدن بمبگذاری در هواپیما با مسافرین ترک
خنثی سازی نقشه ترور چند تن از بزرگان عشیرهها در خوزستان: عرب
آیا این چینش اتفافی رخ داده؟
ما واقعا با یه فتنه برنامه ریزی شده که گسلهای قومیتی رو نشانه رفته بود مواجه بودیم.
خاک بر سر کسی که هنوز فکر میکنه مهسا امینی علت این اغتشاشات بوده.
✳ مهدی(عج) نیاید، فلسفهی خلقت مشکل پیدا میکند
🔻 #مهدی (عج) از همان ابتدا جزء پروژهی خدا و جملهی نهایی پروژهی خداوند بود. بنابراین، وقتی صحبت از #ظهور مهدی (عج) میشود، معرفتی نسبت به واقعیت است، نه یک آرزو و نه یک پیشبینی محتمل بر اساس حدسیات که اگر حجیت استقرا خراب شد، حجیت این عقیده هم زیر سوال برود. #مهدویت، یک اساسِ خِلقی دارد؛ یعنی اگر مهدی نیاید، نه فلسفهی تاریخ، بلکه فلسفهی خود خلقت انسان هم لک برمیدارد و مشکل پیدا میکند.
👤 #استاد_رحیمپور_ازغدی
📚 برگرفته از کتاب «مهدی(عج)، ده انقلاب در یک انقلاب»
📖 ص ۱۳
🙏 #خدایا_منجی_را_برسان
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸امر به معروف یعنی در دنده بودن!🔸
امربهمعروف و نهی از منکر چیست؟ به ساعتتان نگاه کنید؛ این چرخدندههای ساعت، در هم دنده شدهاند. دندههایشان داخل هم است؛ یکی که میچرخد، دیگری را هم میچرخاند.
امربهمعروف، یعنی اینکه دندۀ یکی در دندۀ دیگری گیر کند. امربهمعروف، دنده است؛ ترک امربهمعروف، یعنی خلاص کردن! خلاص کردن یعنی اینکه یکی بچرخد و دیگری نچرخد.
وقتی امربهمعروف و نهی از منکر ترک میشود، یعنی این چرخ و آن چرخ از هم دور شدهاند؛ زدهای توی خلاص! این میچرخد، اما آن دیگری نمیچرخد. دندۀ فرد نمیخورد به دندۀ جمع؛ یعنی خوبی فرد، سرایت به دیگری نمیکند.
خوبیها وقتی شخصی شد و امر به معروف تعطیل شد، این دارد برای خودش میچرخد و آن دیگری هم دارد برخلاف آن میچرخد و منکرش را انجام میدهد. نتیجهاش اینست که «مجموعۀ جامعه» نمیچرخد.
گاهی انسان زورش نمیرسد دیگری را بچرخاند، میزند در خلاص؛ خودش در زندگی شخصیاش یک آدم سالمی است، اما در زندگی اجتماعی دندهاش به دیگران گیر نمیکند. میخواهد اگر دیگران در غفلت میروند، او در غفلت نرود؛ اگر دیگران نمازشان را به تأخیر میاندازند، او به تأخیر نیاندازد، لذا دنده را خلاص میکند تا بتواند نمازش را سر وقت بخواند.
اما نه، هنر این است که در عین اینکه انسان نمازش را سر وقت میخواند، در دنده هم بزند.
10.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️این ۶ دقیقه ۶۰ دقیقه ارزش داره...
🔺خیلی از بزرگترها مصاحبه فرزاد حسنی با سهیلا خانم را دیده اند. در این برهه زمانی که بحث پوشش مناسب مطرح است، این کلیپ را برای جوانترهایی که ممکن است این مصاحبه را آن موقع ندیده باشند ارسال فرمایید.
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
کپی کن
⛔️ عرفان اوشو مروّج بی بندوباری جنسی
♦️ عرفان اوشو ازجمله مکاتب عرفانی لذتگرا و لذتجوست که انسان را به بهرهوری از دنیا و لذات جسمانی، مانند لذت جنسی، رقص و پایکوبی، سرور و شادی و… دعوت کرده، و لذتجویی را پُلی برای رسیدن به رشد و کمال میداند.[1]
🔷 بنابراین در نظر اوشو اگر انسان، هوسهایش را کنترل کند، کار او به منزله ایستادن در برابر کمال محسوب خواهد شد.
🔶 اوشو میگوید: «نسبت به لذات جسمانی، حساس باشید؛ هستی در دسترستان است و تمام اسرار، بسیار به شما نزدیکاند، زیرا این تنها راه شناخت پدیدههای اسرارآمیز است. پذیرای لذت جسمانی بودن، نشانگر آن است درهایتان به روی هستی، باز است و آمادهاید که با تپشهای آن، هماهنگ شوید.
🔷 اگر پرندهای آواز بخواند، انسانی که قابلیت پذیرش لذات جسمانی را داشته باشد، خود را احساس میکند که آواز، از عمیقترین مرکز هستیاش، به بیرون، انعکاس مییابد…
🔶 رشد واقعی، این است که باز، پذیرا و اینکه نسبت به هر چیز، تأثیرپذیر باشید؛ ولی درعین حال، تحت تأثیر چیزی قرار نگیرید. میتوانید در میان لذات جسمانی باشید، ولی بخشی از آنها نباشید.»[2]
♦️ ازنظر اشو انسان با ارضای نیازهای خود و لذت بردن از آنها است که به کمال، راه مییابد. او میگوید: «لذتجویی، پُلی برای رشد و کمال است.»[3]