eitaa logo
کاری کن خدا عاشقت بشه
806 دنبال‌کننده
34.8هزار عکس
22.4هزار ویدیو
60 فایل
کانال مذهبی و مطالب مفید و متنوع ارسال هر شب ارتباط با ادمین @Basirat_ekh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دانشمندی که فکرهای بزرگش به ایران بزرگی بخشید | آشتیانی پژوهشگاه رویان چشم امید هزاران زوج خبرهای‌خوش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چی بودیم و چی شدیم؟ این قسمت: گاز رسانی ✨ ۳۳ برابر افزایش نسبت به سال ۱۳۵۷ ✨ ۶ مجتمع فعال بود، الان شده ۵۳ تا ✨ و ...
▪️بدون شک بر کسی خسارت های میلیارد دلاری زنگنه و بی کفایتیش حتی تو ذخیره سازی گاز پوشیده نیست، ولی الان با توجه به سرمای زمستون باید به خاطر جلوگیری از افت فشار گاز هم میهن هامون صرفه جویی کرد!
▪️مدارس سیاتل آمریکا از مالکان شبکه های اجتماعی آلفابت، متا، اسنپ‌چت و تیک‌تاک شکایت کردند، دلایل: اُفت تحصیلی دانش آموزان هزینه مازاد برای مدرسه و والدین پ.ن: مگه در مهد "آزادی" زندگی نمی‌کنید مگه اینترنت آزاد ندارید پس از چی شکایت می‌کنید؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیج متعلق به فارسی زبانان ساکن کانادا ویدیویی از قیمت بالای گوشت در این کشور منتشر کرده جالبه که برخی مخاطبان حتی اونجا هم دست از خودتحقیری بر نمیدارن و میگن چون ما ایرانیا اومدیم کانادا، اینطوری شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لس آنجلس معروف به شهر فروشتگان جهان مثل همیشه زیباست .
🔴 آیا امام‌خمینی گفتند: اقتصاد خر است؟ 🔺آیا رهبر ایران، اقتصاد را مال خر میدانست؟🔺
💠 گاه مشاهده می‌شود بین خواهر و برادرهای نوجوان، و مشاجره رخ می‌دهد و وقتی از طرف والدین نصیحت می‌شوند از سر شیطنت یا لجبازی، نصیحت پدر یا مادر را مثل بر سر یکدیگر می‌کوبند و حتّی گاه یکی از آنها در حین نصیحت شدن دیگری، با اشاره و چشم خوشحالی همراه با از خود نشان می‌دهد و بعضاً با جملات طعنه‌آمیز به خواهر یا برادرش می‌گوید: "دیدی گفتم تو اشتباه کردی!" در نتیجه طرف مقابل، به خود ادامه خواهد داد. 💠 گاه در زندگی مشترک، با از سخنران، مشاور و یا مطلبی داخل کتاب مواجه می‌شوید اگر در آن لحظه‌ی حیاتی، عکس‌العمل شما مثل دوران بچّگی طعنه‌آمیز و همراه با و تحقیر کردن همسرتان باشد یقیناً اثر عکس دارد. 💠 امّا اگر طوری وانمود کنید که خطا و اشتباهی که موضوع گفتگوی مشاور یا سخنران است ربطی به همسر من ندارد و منفی از خود نشان ندهید این رفتار بزرگوارانه‌ی شما باعث می‌شود تا نزد همسرتان شده و امنیّت روانی را برای او ایجاد کنید تا او تصمیم به رفتار خود بگیرد. 💠 در صورت مشاهده‌ی همسر برای اصلاح رفتارش و تغییرِ ولو جزئی، حتماً از او به دور از کنایه و منّت، و تشکّر کنید تا به روند اصلاح رفتارش ادامه دهد.
📌فعال رسانه‌ای آمریکایی: 🔹یک در یمن وجود دارد که دولت ما برای آن سلاح تهیه کرده است. 🔸بیش از ۵۰۰.۰۰۰ نفر مرده‌اند که عمدتاً کودک هستند. 🔹چرا رسانه‌های ما این موضوع را پوشش نمی‌دهند؟! 🔸چرا پرچم را به اهتزاز در می‌آورید، نه ؟! 🔹آیا شما نژادپرست هستید یا دولت ما به شما نگفته که اهمیت دهید؟! 🔺آنها آنچه شما به آن اهمیت می‌دهید را کنترل می‌کنند!
❄️ شاه و درباریانش هر سال بخشی از زمستان را برای اسکی و سایر تفریحات به سوئیس می رفتند و بعد قبل از فصل بهار به ایران باز می‌گشتند تا تعطیلات بهاری خود را در ویلاهای کرانه دریای خزر بگذرانند. 🏛 گفته می‌شود طی مدتی که شاه برای اسکی در سوئیس اقامت داشت، دو هتل برای اسکان همراهانش اجاره می‌شد و دولت سوئیس یکی دو میلیون دلار درآمد به‌دست می‌آورد.
📌 ایران رکورددار بیشترین مرگ در اثر سرما❗️ 🌨 وحشتناک‌ترین بوران دنیا در کتاب گینس به نام ایران ثبت شده است؛ برف و بورانی که در سال 1350 هزاران نفر را به کام مرگ کشاند. رقم کشته ها تا هزار نفر ذکر شده است. ❄️ سایت DEVASTATING DISASTERS درباره اتفاقی که 51 سال قبل در ایران رخ داد، نوشته است: «بسیاری از مردم در حالی که در خانه‌های خود نشسته بودند و به راه چاره فکر می‌کردند به حالت انجماد رسیدند و قبل از این که بتوانند از شر یخ‌زدگی خلاص شوند، به آهستگی مردند. » ☃️ در وضعیتی که مردم ایران از سرمای برف می مردند، شاهنشاه به سوئیس سفر کرد تا روی برف های سوئیس اسکی بازی کند!
🔴 رهبرانقلاب: یکی از کارهای مهمّ شما [بانوان] همین است که فاجعه‌آمیزیِ نگاهِ فرهنگِ غربی به مسئله‌ی جنسیّت و مسئله‌ی زن را کنید، به همه بگویید. 📌 دیدار اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب‌ 🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ 🌱
| آثار منفی فخر فروشی در قرآن ‌ 🔸فخر فروختن یکی از عادت‌های غلط تو رفتار روزمره است که حتی در آیات الهی و روایات دینی هم مورد سرزنش قرار گرفته
| راهکارهای طبیعی برای رفع گرفتگی بینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 | گفت‌وگوی دی‌بی‌سی فارسی در رابطه با تازه ترین اقدام جریان اعتراضات در ایران با تحریم‌های خیابانی و دور اعتراضی اردشیر بابکان، فعال مدنی: 🔹جمهوری اسلامی برای سرکوب از روش‌های نامردانه استفاده میکنه و با دستکاری آب و هوا هر روز ابرها رو مجبور به بارداریت و زایمان میکنه که این فوله! 🔹ولی به هر حال چون خطر سرماخوردگی در کمین مبارزین شجاع هست، چاره‌ای جز دور اعتراضی نیست!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعه‌ای از زلال قرآن 📖سوره مبارکه آل عمران۲۰۰ 💠 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ 💠 ای کسانی که ایمان آورده‌اید! (در برابر مشکلات و هوسها،) استقامت کنید! و در برابر دشمنان (نیز)، پایدار باشید و از مرزهای خود، مراقبت کنید و تقوا پیشه کنید، شاید رستگار شوید!
💠 ‏اللَّهُمَّ وَ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریدی .. • حضرت فاطمه(س) •
قوانین سفت و سخت غرب رو نمیبینن، همون قوانین تو ایران اجرا بشه براشون عجیبه طرف با اخبارش امنیت ملی رو به خطر انداخته، بازداشت شده جرمش رو نمیگن، فقط میگن طنزنویس با سابقه بوده، همین درضمن به ١٨ سال زندان محکوم شد که ده سالش قابل اجراس
| :دی 😬 🙄 خب فصل امتحانت هم که از راه رسید و... 👀 در احوالات درس خواندن بعضی‌ها! 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مجری فاکس نیوز: 📍اگر فکر می کردید وضع پورتلند خرابه، یک نگاه به سان فرانسیسکو بیاندازید/بیست هزار بی خانمان در شهر نانسی پلوسی زندگی می کنند و این شهر همچون لانه‌ای برای مواد مخدر شده/هرجایی که می بینی یا درحال تزریق مواد هستند یا در پیاده رو اُوِردز میشوند....
چشمتان را ازنامحرم بپوشانید تا عجائب را ببینید. پیامبر اکرم(ص)
خیلی از والدین از پوشش‌های نامتعارف بچه‌ها گله دارن. پوشش‌هایی که نه در شان خود بچه‌هاست، نه خانواده شون و نه حتی هر انسانی!!! تازه به این پوششون افتخار هم می‌کنن! خب برای حل این مشکل هم باید بریم در خونه . امیرالمومنین علیه‌السلام: پوشیدن لباسی که مایهٔ ننگ است، از اخلاق کریمان نیست. غررالحکم و دررالکلم، ص۵۵۶ ❗توجه کنید❗ در بحث پوشش بی‌توجهی به بحث کرامت، منجر به لجاجت بیشتر فرزندان می‌شه. 🌧 فرزندی که در درون خود احساس کرامت نداره، با پوشش غیر متعارفی که نگاه‌ها رو به سمت خودش جلب می‌کنه، می‌خواد یه شخصیت کاذب اجتماعی بدست بیاره. خیلی از ما توی بحث پوشش فقط به تهاجم فرهنگی توجه می‌کنیم. البته شکی نیست که فرهنگ مهاجم تمام تلاشش رو برای تغییر سبک زندگی ما می‌کنه. ولی اگه فرزند ما کرامت داشته باشه چیزی که فرهنگ مهاجم بهش هدیه میده رو پس می‌زنه!! ما در این مورد نمی‌تونیم با زور و اجبار کاری از پیش ببریم. بلکه باید و باید و باید به سمت تربیت کریمانه بریم برای حل مشکل.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | بخشش نابجا فهرستی از جنایت کارانی که آزاد شدنشان از زندان به قیمت به خاک سیاه نشاندن بشریت تمام شد!!
✅قرآن‌ و علم 👈چهارده قرن پیش، قرآن‌کریم به نکته ایی اشاره کرده و سفارش مي‌کند: زنان در سخن‌گفتن، کرشمه و دلربایي نداشته باشند تا زمینه طمع و شهوت‌مردان را فراهم نکنند... «...فَلا تخْضعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطمَعَ الَّذِى فى قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَّعْرُوفاً(احزاب/32) 📑در سخن دلربایي نکنید که بیماردل به طمع بیفتد! و سخن نیکو گویید» 👈علم بشر چه می گوید؟ 𖣐Is a Se.. Voice More Attractive Than a Pretty Face?The effects of vocal attractiveness can actually be stronger than the effects of physical attractiveness ← "آیا جذبه صدایي شهوت‌انگیز, از چهره‌اي زیبا بیشتر است؟ تاثیراتِ جذابیّتِ صوتي واقعاً مي‌توانند از تاثیرِ جذابیّتِ فیزیکي قوي‌تر باشد!" 🌐https://www.psychologytoday.com/us/blog/dating-and-mating/201604/is-sexy-voice-more-attractive-pretty-face ═════┅┄‌ ▪️اسلام ارزش واقعی زن را می خواهد قطعا با کرشمه و دلربایی صحبت کردن صرفا باعث می شود مردان هوس ران به زنان به چشم شهوت آلود نگاه کنند و علاوه بر زمینه های فساد، ارزش واقعی زن دیده نشود.
✅خليج فارس در گزارش‌هاي کتب عزیزان اهل سنت و روايت پيامبر اسلام 🔹 جالب است بدانيد در کتب اهل سنت با سند صحيح از زبان پيامبر صلي الله عليه و آله از عبارت فارس براي خليج فارس استفاده شده است: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم: ...فِي بَحْرِ فَارِس محقق کتاب هم سند روايت را صحيح مي‌داند رجاله رجال الصحيح مسند ابي يعلي ج4 ص120 📚منبع 👈 اسکن بالا 🔹 همچنین عبدالرزاق صنعاني مي‌نويسد: عَنْ مَعْمَرٍ , عَنِ قَتَادَةَ، وَالْحَسَنِ , فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: {مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ} [الرحمن: 19] قَالَ: بَحْرُ فَارِسَ ترجمه: معمر بن راشد از قتاده و حسن بصري در مورد آيه 19 سوره الرحمن نقل مي‌کند که گفتند: منظور درياي فارس... تفسير عبدالرزاق ج3 ص266 📚منبع 👈کلیک 🔹 طبري در تاريخ خود مي‌نويسد: وکان في سواحل بحر فارس ملک يقال له أبتنبود ترجمه: در سواحل درياي فارس پادشاهي بود به نام ابتنبود تاريخ طبري ج2 ص39 📚منبع 👈کلیک ✔️پس در نتيجه برخي که نام مجعول خليج ع ر ب ي را بجاي خليج فارس بکار مي‌برند نه تنها با اسناد تاريخي خود مخالفت مي‌کنند بلکه کلام رسول خدا را هم ناديده مي‌گيرند.