eitaa logo
کاری کن خدا عاشقت بشه
797 دنبال‌کننده
35.6هزار عکس
23.7هزار ویدیو
60 فایل
کانال مذهبی و مطالب مفید و متنوع ارسال هر شب ارتباط با ادمین @Basirat_ekh
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 🔸ترک عادت های بد، دردآور است، اما نتیجه اش زیبایی است. 🔺 همانگونه که برای رشد بیشتر و زیبا شدن درخت و خشک نشدن آن، گاهی اوقات هرس، اجباری است. 🔸 بریدن شاخه های زاید هم درد دارد و هم زحمت؛ اما نتیجه آن رشد است و زیبایی... 🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺 برای آنچه که اعتقاد دارید، ایستادگی کنید، حتی اگر هزینه اش تنها ایستادن باشد...
♦️♦️فضیلت ماه مبارك رمضان 🌹🌹پیغمبراکرم(ص) در آستانه ماه مبارک رمضان چنین فرمودند: 🔷🔹ای مردم ! ماه خدا بابرکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورده، 🍁ماهی که نزد خدا برترین ماههاست 🍁روزهایش برترین روزها 🍁و شبهایش برترین شبها 🍁وساعاتش برترین ساعات است 🍁 ماهی است که درآن به میهمانی خدا دعوت شده اید وموردکرامت واحترام الهی قرار گرفته اید 🍁نفس های شما درآن حکم تسبیح را دارد 🍁خواب شما درآن عبادت 🍁عمل شما مقبول ( درگاه الهی) 🍁و دعای شما در آن مستجاب است! 🍁🍁با نیت های صادق و قلب های پاک از خدا بخواهید که شمارا موفق به روزه این ماه وتلاوت قرآن در آن کند زیرا شقی و دور از سعادت کسی است که دراین ماه از رحمت ومغفرت او محروم گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چرا #فیلتر_شکن در ایران کار می‌کند؟ 🔺آیا می‌شود جلوی آن را گرفت؟ #سواد_رسانه_ای #نشر_دهید
آشنایی مختصر با مدعی دروغین علی یعقوبی، متولد: ۱۳۴۴ در تهران است. وی دانشجوی رشته پزشکی است و پدرش در سال ۱۳۶۱ توسط به رسید. حضور یعقوبی به عنوان یک مربوط به اواخر دهه است. نامبرده با برگزاری جلسات سخنرانی برای ، ، و ، و عموم مردم رفته رفته افرادی را به دور خود جمع نموده و مباحث خود را حول موضوعاتی چون: توحید، ولایت و عوامل غیبت و … ارائه کرد. این جریان در دهه و به ویژه اواخر آن قوت بیشتری پیدا کرد، ولی پس از آن رو به افول نهاد، البته هنوز هم عده ای سعی در زنده نگه داشتن این جریان انحرافی داشته و در برخی شهرها به آموزه های وی می پردازند. در میان صحبتهای علی یعقوبی ادعاهای فراوانی وجود دارد از جمله وی معتقد است که ما برای مقابله با قدرتهای بزرگ باید از نعمت های معنوی و قوای برخوردار شویم و منشأ این نعمات نیز وجود مبارک حضرت عجل الله تعالی فرجه است. با این همه معتقد است امکان بهره مندی عمومی از امام وجود ندارد و باب این بهرمندی بسته است مگر برای دو نفر یکی حضرت علیه السلام و دیگری یعنی «علی یعقوبی»! همچنین مدعی است که توان دیدن را دارد و خود را مایه شادمانی شیعه و ترس دشمنان شیعه می داند و می گوید: شیعه بداند که جامعه تهی نیست و شاد بشود و دشمن بداند که جامعه تهی نیست. 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
✅ حفظ سلامت درختان در طرح توسعه بیمارستان علی بن ابیطالب علیه السلام. شهر قم #ایران_بدون_سانسور
اگر فرزندِ مرده به دنیا بیاوری و تشنه باشی... 😢 #مجازات #اعدام #خویدوده #احکام #نقد_زرتشت #زن_در_آئین_زرتشت
💢تا انسان پَست نباشد قسم نمی خورد ✅قسم اگر دروغ باشد، اندر گناه است. قسم راست چطور؟ آيا براى هر راستى بايد قسم خورد؟ نه. در روايات و دستورات دينى، زياد داريم كه قسم را خوار نكنيد ولو براى هر حرف راستى. ✅آخر همه جا كه جاى واللَّهِ و باللَّهِ نيست. انسان خودش بايد عمل كند و طورى باشد كه ديگران به او آنقدر اعتماد داشته باشند كه وقتى يك جمله مى گويد، چون او را صادق مى دانند حرفش را راست بدانند. چنين اشخاصى اصلًا احتياج به خوردن ندارند؛ قسم هم كه نخورند افراد حرفشان را باور مى كنند. وقتى انسان خودش بى مايه است و مى داند كه ديگران به حرفش اعتماد ندارند، دائماً قسم مى خورد. قسم راست خوردن هم از نظر يك امر زشتى است. ما روايات زيادى داريم كه قسم راست هم جز در مواقع ضرورت نبايد به كار رود. در اينجا قرآن تعبير مى كند؟ اگر انسان خودش يك شخصيت اخلاقى داشته باشد، خودش پيش خودش يك وزن اخلاقى داشته باشد، اگر خودش به سخن خودش داشته باشد و اگر ديگران به او اعتماد داشته باشند، احتياجى به قسم نيست. ولى آدمهاى حقير و پست و كم وزن هستند كه پُر سوگند مى خورند. ✅لهذا قرآن بعد از «حلّاف» یعنی پرسوگندخور، کلمه «مهین» را آورده است (وَلَا تُطِعْ کُلَّ حَلَّافٍ مَهِینٍ، قلم/10) چون ایندو با همدیگر تلازم دارند. تا انسان مهین یعنی پست نباشد قسم نمی خورد. 📚آشنایی با قرآن، ج 8، ص264
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی الان مسئولیت برجام را برعهده رهبری می اندازند تو یک دقیقه به چالش کشیده میشند👏👏🌺
آشنایی با مسیحیت و نقد آن خوردن و شدن با در ترجمه تفسیری آمده است؛ «‌روزی دختر بزرگ به خواهرش گفت: در تمامی این ناحیه یافت نمی‌شود تا با ما کند. پدر ما هم به‌زودی پیر خواهد شد و دیگر نخواهد توانست نسلی از خود باقی گذارد. پس بیا به او شراب بنوشانیم و با وی شویم و به این طریق نسل پدرمان را حفظ کنیم.» ؛ ترجمه تفسيری کتاب مقدس، پيدايش 19: 31_35. آیا خداوند به فرستاده خود می زند؟!
#استاد_اسرائیلی_دانشگاه_تهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «خدایا تو ما را به این ماه وارد کن به طوری که با رضای تو وارد بشویم به آن...» 🔹 مناجات عرفانی امام خمینی در آغاز ماه مبارک رمضان
💢آداب افطار امام رضا (ع) می فرمایند: هر کس هنگام افطارش، بگوید: اللهم لک صمنا بتوفیقک و علی رزقک افطرنا بامرک فتقبله منا و اغفر لنا انک انت الغفور الرحیم. خداوند، آنچه را از نقص و زیان، بر اش وارد ساخته، می بخشاید. 📚بحار الانوار 93/312
در شهر میدان #مادر ساختند مادر را هم مگر میشود دور زد و رفت!!؟ مادر را فقط باید دورش بگردی
📌 ❣ وقتى ميخواهيد همسرتان را نقد كنيد؛ يا با يك تصميم و نظر او مخالف هستيد؛ ابتدا سخنان او را به خوبی گوش داده بعد حرف خودتان را با آرامش بزنيد. ‼️ اگر با مخالفت شروع كنيد، مقاومت ايجاد مي شود و حتى طرف مقابل ديگر دلايل شما رو نمى شنود! 🔑 پیامبر اکرم (ص) در مقابل سخنان و استدلال مسیحیان و دیگران ابتدا حرف های طرف مقابل را به خوبی گوش میدادند سپس به طریق نیکو، پاسخ آنها را میدادند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💟روایت دانشجویی که قبل از مسلمان شدن حجاب را برگزید 🍒🌸 او(همکلاسی محجبه اش)اصلا تجملاتی نبود و پوشش ساده به تن داشت.،با خود میگفتم؛او شبیه شاهزاده هاست... #مسئله_زن_در_غرب
🔴شبهه ای تکراری: روزه داران هیچوقت معنای گرسنگی را نمی فهمند چون به #افطار امید دارند.... 🔵پاسخ شبهه👆👆
کان فی وصیة النبی (صلی‌الله علیه و آله وسلم) لِعَلی (علیه‌السلام): وَ عَلَيْكَ بِصَلوَةِ اللَّيْلِ وَ عَلَيْكَ بِصَلوَةِ اللَّيْلِ وَ عَلَيْكَ بِصَلوَةِ اللَّيْلِ... (الشافی، صفحه 829) در وصیت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) بر امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) آمده است: بر تو باد كه به نماز شب قيام نمایی و بر تو باد كه به نماز شب قيام نمایی و بر تو باد كه به نماز شب قيام نمایی . (از اینکه) حضرت سه مرتبه این جمله را تکرار می‌فرمایند: نافلۀ شب را بجا بیاور! معلوم می‌شود خصوصیاتی در بلندشدن در نیمه شب، سحرخیزی و عبادت کردن وجود دارد که در هیچ‌یک از نمازهای بیست و چهار ساعت وجود ندارد؛ لذاست که ( از آیت ا... قاضی -ره به شاگرد برجسته اش علامه طباطبایی-ره ) تأکید شده است. ... اگر دنیا می‌خواهی، نماز شب بخوان! اگر آخرت می‌خواهی، نماز شب بخوان ! ... دوستان ، بخصوص افرادی که بنیه جوانی دارند ، این سفارش بسیار مهم را رعایت کنند ، نگذارند نماز شب ترک بشود. ... مادامی که قادرید و می‌توانید و محذوریتی ندارید حتما مقیّد باشید که نماز شب را بجا بیاورید. این را بایستی همه رعایت کنند. 📚[18/ 01/ 92]رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستندی درمورد فواید #روزه_داری 👆👆 ⭕️پخش شده از BBC 🔺قابل توجه کسانی که روزه را به سخره میگیرند 👈البته این مستند، فقط جنبه مادی روزه رانشان میدهد نه جنبه معنوی واجتماعی آن و عجیب تر از بی بی سی در ترویج این مطالب
دو قطره آب كه به هم نزديك شوند، تشكيل یک قطره بزرگتر ميدهند. اما دو تكه سنگ هيچگاه با هم يكی نمی شوند! هر چه سخت تر و قالبی تر باشيم، فهم ديگران برايمان مشكل تر و در نتيجه امکان بزرگتر شدنمان نيز كاهش می یابد. آب در عين لطافت در مقايسه با سنگ، به مراتب سرسخت تر و در رسيدن به هدف خود لجوجتر و مصمم تر است. سنگ، پشت اولين مانع جدی می ايستد. اما آب راه خود را به سمت دريا می يابد. در زندگی، معنای واقعی سرسختی، استواری و مصمم بودن را، در دل نرمی و گذشت بايد جستجو كرد. گاهی نمیتوان بخشید و گذشت اما می توان چشمان را بست وعبور کرد گاهی مجبور می شوی نادیده بگیری. و کم کم بخشیدن را خواهی آموخت...
💢 قاجار آسوده بخواب ، دولت تدبیرو امید بیدار است #خودباختگی #وطن_فروشان
🔶 چرا #روزه_خواری جلوی #روزه_دار زشت و ناپسند است و حتی #حد دارد؟👆 #روزه #گرسنه #سیر #غذا #امام_حسن(ع) #مهربانی #رمضان #اسلام_دین_مهربانی #عاطفه #سگ #حیوان
💢 نسیم غلامی، حجابم احساس غرور می آورد #حجاب_عزت
شاگردی از حکیمی پرسید: تقوا را برایم توصیف کنید؟ حکیم گفت: اگر در زمینی که پر از خار و خاشاک بود، مجبور به گذر شدی، چه می کنی؟ شاگرد گفت: پیوسته مواظب هستم و با احتیاط راه می روم تا خود را حفظ کنم. حکیم گفت: در دنیا نیز چنین کن، تقوا همین است! از گناهان کوچک و بزرگ پرهیز کن و هیچ گناهی را کوچک مشمار، زیرا کوهها با آن عظمت و بزرگی از سنگهای کوچک درست شده اند... 🔅امیرمؤ منان على (علیه السلام) : بدترین گناهان ، آن است كه صاحبش آن را كوچك بشمرد. 📚كلمة التقوی، ج2، ص294