♨️✝️تلفیق مسیحیت و قانون جذب در آثار «کاترین پاندر»
✍️هرچند کاترین پاندر در کشور ما بیشتر در زمره نویسندگان قانون جذب و روانشناسی مثبت شناخته میشود اما تمرکز وی بر مبانی اعتقادی مسیحیت و اذعانش بر مقام معنوی خویش به عنوان یک کشیش که بدان افتخار میکند، حساب وی را از سایر نویسندگان و شخصیتهای این حوزه جدا میکند. این مسئلهای است که وی در کلیه آثار و سخنرانیهای خود بدان اشاره و اذعان داشته و حتی دستاویزی برای کسب وجهات و اعتبار بیشتر قرار دادهاست. 🔹بدیهی است، مردم به کسوت و ردای روحانیت و هر آنچه رنگ و بوی مذهبی داشته باشد، گرایش و اعتماد بیشتری دارند. این امر درخصوص مخاطبان غربی، با عنایت به کثرت مسیحیت، کاملاً طبیعی بوده و در میان سایر مخاطبان نیز –صرفنظر از جایگاه مقبول دین مسیحیت در سراسر جهان- با توجه به زیرکی پاندر در گره زدن مبانی به آموزههای عرفانی شرقی-غربی و جنبه فرامذهبی بخشیدن به آنها قابل توجیه است.
💸در بررسی آثار پاندر، آنچه در نخستین نظر به چشم میآید، تمرکز بر روشهای توانگری و کسب حداکثر رفاه و ثروت است؛ همان کمال مطلوب و مورد نظر نظام سرمایهداری حاکم بر غرب که با توجه به خوی سلطهگرایاش سعی در گسترش آن در سراسر جهان دارد. تبلیغات رسانهای فراوان حاکمان سرمایهداری، موفقیتهایی نیز -دستکم در غرب- داشته که شاهدش همین استقبال جهانی از کتب افرادی چون پاندر است.
🔸از طرفی، خلأهای معنوی اجتنابناپذیر این نوع سبک زندگی و سردرگمیهای روزافزون بشر امروزی، میطلبد که رنگ و بویی از معنویت، چاشنی کار گردد تا نتایج مورد نظر هرچه بهتر تحقق یابند و این همان ترفند مورد نظر کاترین پاندر -و دیگر همقطارانش- در آثارش است؛ لباسی از معنویت و عرفان و باطنی کاملاً مادیگرا. اینگونه است که اغلب کتابهای وی با عناوین دهانپرکنی با مضمون دعا، شفا، عشق، محبت و خیرخواهی و... نامگذاری شدهاند: «قدرت دعا، قانون توانگری، قدرت شفا، از دولت عشق و...».
📚منبع: روشنا
8.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت های تکان دهنده دکتر خسروی درباره اثرات ماهواره بر خانواده، روابط زن و مرد و سبک زندگی های جدید
💠 گناهان در خلوت ...
🔹امیر المؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه چنین مسألهای را مطرح فرمودهاند: «وَ قَالَ علیه السلام اتَّقُوا مَعَاصِیَ اللَّهِ فِی الْخَلَوَاتِ فَإِنَّ الشَّاهِدَ هُوَ الْحَاکِمُ»
🔸در خلوتها و پشت پرده و جاهایی که دیگران انسان را نمیبینند، آنجا هم معصیت نکن، چون خدا میبیند. چون میبیند، روز قیامت خودش شاهد خواهد بود. اگر من انکار کردم، میگوید: «من خودم دیدم.»
🔸بنابراین در خلوت هم که کسی نمیبیند، انسان نباید معصیت کند؛ چون خدا میبیند. قاضی روز قیامت هم خود خدا است. شاهد هم خود خدا است...
🔸بنابراین علم پروردگار متعال در آیات و روایات از این نظر مورد استفاده و استناد است که باعث میشود انسان دست و پا و اعضا و جوارحش را از نظر گناه و معصیت، کمی کنترل کند.
از حضور پروردگار متعال و علم او شرمنده شود و خجالت بکشد و بر خلاف واجب و حرام کاری انجام ندهد.
حضرت آیت الله خوشوقت رحمه الله علیه
مهره مار
#احکام
برخی از مردم معتقدند. مهره مار باعث در امان ماندن از بلاها می شود.
در حالی که مهره مار و تاثیر آن در رهایی از بلاها و خرافاتی از این قبیل، در هیچ منبع دینی معتبر ذکر نشده و انجام این عمل به این معناست که من خدا و فاعلیت او را کنار گذاشته و تمام اعتقاداتم را به یک مهره گره زدهام که این خود نوعی از شرک است.
پرسش: اعتقاد به مهره مار چه حکمی دارد و آیا پول دادن برای آن جایز است؟
پاسخ: جایز نبوده و رجوع به آن حرام است و پرداخت پول در برابر این کارها جایز نیست.
استفتاء از دفتر آیت الله العظمی مکارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تا شهید نشدم این فیلم را پخش نکنید
حضرت زینب فرمودن شما هم دعوت شدید.
.
شهید مدافع حرم حجتالاسلام مجید سلمانیان
از شوق به #شهادت در کلام شهید لذت ببرید
امروزه در کشورهای غربی نیز این مسائل و ندرت را تمرین می کنند نه این که ندارند بلکه بچه ها یاد بگیرند و مهارت زندگی به دست آورند. مثلاً در آلمان یک مراسمی دارند که خانواده یک شب از خانه بیرون می آیند و هر طور که شده شب را سپری می کنند حتی توی سرما تا بچه ها زندگی در شرایط سخت را بیاموزند.
لازم است که گاهی بچه ها غذای کم بخورند یا غذا ی سفت و نان بیات بخورند و در شرایط سخت قرار بگیرند و حتی ما می توانیم این مسائل را تبدیل به بازی کنیم که یک روز به عنوان بازی بیرون برویم و خوراکمان فقط نون و پنیر باشد.
بچه ها را برا ی شرایط سخت تمرین بدهیم. تمرین کنند که نیرومند و با مهارت شوند نه این که حسرت به دل بار بیایند. لذت به دست آوردن چیزی در شرایط سخت، که در بچه ها به وجود می آید، در ذهن آن ها ثبت می شود و تا آخر عمر همراه آن ها خواهد بود. (ادامه دارد...)
#کودک_و_تفکراقتصادی
[استادسلطانی]