20.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مستند" #پرزیدنت_آکتور_سینما
🎬 #قسمت_سوم
🌀 #گورباچف برای حل مشکلات #اقتصادی به رابطه با آمریکا می اندیشد
❌ و چقدر بعضی از این صحنه ها برای ملت #ایران آشناست
🎞️ تنظیم برای فضای مجازی
🎬 قسمت 3⃣
👈🔸🔸🔸🔸
@karimAshoori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه خوبه کربلا مخصوصا غروب کربلا
اگه دلت گرفت حرفاتو بگو به کربلا
هوای کربلا مخصوصا شبای کربلا
منم یه قطره از سیل زائرای کربلا
😔😔😔😔😔😔
❤️ #شب_جمعه_ست_هوایت_نکنم_میمیرم
#صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله
#شب_زیارتی_ارباب
#️⃣ #فراق_و_دلتنگی_کربلا
🔸🔸🔸🔸
@karimAshoori
هو
در «شهاب «الأخبار» قاضی قضاعی از رسول الله روایت شده است که قال النبي : الناس معادن كمعادن الذهب و الفضة.
یک وجه از وجوه معانی این حدیث شریف این که باید انسان کوه وجود خود را بشکافد که معدن حقائق است تا بدانها دست بیابد. اگر انسان در خود نداشته باشد نمی تواند به حقائق خارجی دست بیابد ، اگر ما بخواهیم در مسیر تکامل انسانی قدمی برداریم و به راه بیفتیم باید راهی را بپیماییم که برای مان نزدیک ترین راه باشد تا بتوانیم زودتر به مقصود برسیم ؛ چنان که هر سالک و متحرک برای رسیدن به هدف و مقصد در پی آن است که نزدیک ترین راه بپیماید.
شکل بیستم مقاله ی اولای اصول اقلیدس در اثبات این حکم هندسی است که مجموع دو ضلع هر مثلث اطول از ضلع ثالث آن است این شکل را «حماری» لقب داده اند و در وجه آن گفته شد که اگر حماری در طرف یکی از اضلاع آن باشد و دسته علفی در آن طرف دیگر همان ضلع بگذارند هیچگاه حمار، برای رسیدن به علف از سیر در مسافت این ضلع عدول نمیکند و مسیر آن دو ضلع دیگر را نمی پیماید.
انسان راهی نزدیک تر از خود برای رسیدن به مقامات معنوی ندارد. چرا از راه دریا صحرا ، آسمان و زمین در جست و جوی حق باشد؟ چرا من عرف نفسه فقد عرف ربه را ملاک کار خود قرار ندهد؟ خود که عجیب ترین کتاب الهی است ، چرا از خود شروع نکند ، کتاب وجود خود را فهمیده ورق نزند و کلمات وجودی خود را درست نخواند و به اسرار این کلمات دست نیابد؟
حق سبحانه و تعالی فرمود :
اقْرَأْ کتابک کفی بِنَفْسِكَ الیومَ عَلَيْكَ حَسیبا
غرض این که سرمایهی کسب دارد باید از خود شروع کند. اگر قوه و استعداد کسب معارف در ما نباشد راهی به عالم خارج برای ما نخواهد بود و این انسان است که بر برّ و بحر مسلط است و به ادراک حقائق نایل می شود.
حضرت ثامن الحجج على بن موسی الرضا فرموده است: قد علم أولوا الألباب أن ما هنالك لا يعلم إلا بما هيهنا. خردمندان میدانند که آن چه در آن جاست باید از اینجا دانسته شود. در سوره ی مبارکه ی واقعه تلاوت میکنید که ولَقَدْ عَلِمْتُمُ النشأة الأولى فلو لا تذکرُونَ .باید از همین جا که ظل آن جاست شروع کرد. و هر مقام وجود بیانگر مراتب فوق خود است که ظل آن هاست ؛ چنان که معرّف مادون خود است که عنوان علی نسبت بدان دارد و علت ، معرّف معلول است و معلول حاکی علتش.
صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی، تا چون به عالم ذکر حکیم پیوست و با کلیات نوریه و حقائق مرسله اتحاد وجودی یافت با ازل و ابد یکی می شود ، که نسبت به این نشئه هم از گذشته خبر می دهد و هم از آینده.
📖ولایت تکوینی/ص۵۵
👤ابوالفضائل علامه حسن زادهی آملی
@karimAshoori