eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
576 ویدیو
365 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تاریخ حوزه طهران
👇 💡«این ترورها و تخریب‌ها نشانه ناامید شدن دشمن است» 💠 بیانات مهم امام خمینی (ره) در پی ترور آیت‌الله توسط نوجوانی ۱۶_۱۷ ساله از گروهک فرقان: «من این‌طور احساس می‌کنم که باقیماندۀ رژیم [سابق] مأیوس شدند. مأیوس شدند از اینکه بتوانند دیگر یک کاری انجام بدهند. دلیل مأیوس‌شدن، این دست‌زدن به این ترورها و به این کارهای خرابکاری است. لابد شنیدید که امروز هم یکی از علمای تهران را ترور کردند، لکن موفق نشدند. سه تا گلوله اصابت کرده است به یکی از علمای تهران. این‌ها دلیل بر ضعف است. کسی که خودش را دیگر ضعیف می‌داند و از بین رفته می‌داند به این امور تخریبی دست می‌زند، و در اطراف کشور می‌خواهند یک شلوغ‌کاری‌هایی بکنند و اذهان مشوش کنند و به خیال خودشان ارعاب کنند. در صورتی که ملت ما دیگر از این‌ها نمی‌ترسند. خود آن‌ها که بودند، با همه قوایشان، ملت ما از آن‌ها نترسید! در خیابان‌ها، از بچه‌های کوچک تا مردهای بزرگ، زن‌ها، مردها، رفتند در کوچه‌ها و در خیابان‌ها و فریاد کشیدند. با فریاد الله‌اکبر و اسلامی آن‌ها را شکست دادند. بنابراین، یک خیال باطلی است که این‌ها می‌کنند که با یک پایگاهی را یک وقت یک تخریبی بکنند، دیگر کاری می‌توانند انجام بدهند. این‌ها مأیوس از این مسائل‌اند، از این جهت، یک همچو خراب‌کاری‌هایی می‌کنند. و باید ملت قوی باشد و با قوت نفس، با اراده مصمم، پیش برود.» 📚 ۲۴ تیر ۱۳۵۸؛ صحیفۀ امام، ج۹، ص۸۶. ✊ وعده ما راهپیمایی ۱۳ آبان 🕌 @tarikh_hawzah_tehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خاطرات بسیار جالب استاد سید محمود مرعشی نجفی از پدرشان مرحوم آیت الله (ره) در حفظ میراث نسخ خطی اسلامی و مقابله با انگلیسی ها + داستان نسخه خطی کتاب ریاض العلماء افندی 📆تیرماه1401 کلیپ مشکل داره در آپارات ببینید👇 🎞مشاهده در آپارات https://www.aparat.com/v/Ucgz9 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥خاطرات بسیار جالب استاد سید محمود مرعشی نجفی از پدرشان مرحوم آیت الله #مرعشی_نجفی (ره) در حفظ میراث
یک جو غیرت مرحوم آیت الله مرعشی نجفی بین اعضا نشست اساتید و مجمع محققین و دیگر سکولارهای حوزوی مثل دانشگاه مفید و دانشگاه ادیان و مذاهب و... وجود داشت، اینطور سکوت نمی کردن در مقابل این همه جنایت و توطئه علیه اسلام! ببینید یک تنه آیت الله مرعشی نجفی چطور توطئه های انگلیسی هارو نقش بر آب می کرد! 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
یک جو غیرت مرحوم آیت الله مرعشی نجفی بین اعضا نشست اساتید و مجمع محققین و دیگر سکولارهای حوزوی مثل د
ببخشید اشتباه شد! پیرمردهای مجمع محققین نه تنها سکوت نکردن در مقابل جنایات، بلکه در دفاع از جنایات وهابیت و ضد انقلاب وارد عمل شده اند! همین موسوی تبریزی و سروش محلاتی و... در مدرسه ایت الله گلپایگانی تدریس دارند! موسوی تبریزی دیشب زنگ زده به عبدالحمید ، اونم امروز تو نماز جمعه زاهدان حرفهای تحریک کننده زده و خواستار برگزاری رفراندوم شده! وهابی رو چه به رفراندوم!؟ 🔴 @kashkolenab
💥خاطرات مفید آیت الله امینی شهید آیت الله همیشه یک دفتر و قلم همراهش بود. در جلساتی که می‌نشستند اگر کسی یک داستانی می‌گفت. همان‌جا یا بعد از جلسه فوری یادداشت می‌کرد. اگر مثلاً یک حدیث جالبی مطرح می‌شد آن را فوری یادداشت می‌کرد. اگر مطلب علمی یا اگر اشکالی یا شبهه‌ای بود در آن دفتر یادداشت می‌کرد. وقتی که مرحوم شهید مطهّری برای تدریس به دانشگاه تهران رفت خودش می‌فرمود: «من از آن علوم و یادداشت‌هایی که در طول آن مدّت داشتم، استفاده می‌کردم». ✅یکی از عادت‌های خوب آیت ­الله (که از افراد زبده و ممتاز اسلام و از علمای با تقوا و با فضیلت حوزه علمیه هستند) این بود که هر نکته جالبی که از حضرت استاد علامه طباطبایی و دوستان می‌شنید یادداشت می‌کرد. کتاب­هایی که داشت پر از حاشیه است. مطلبی که استاد می‌گفت همان‌جا یادداشت می‌کرد. زمانی که می‌خواست اسفار بگوید نگاهی به حاشیه‌هایی که از علامه بود یا خودش به ذهنش رسیده و یادداشت کرده بود می‌انداخت و درس را می‌گفت. این خیلی تفاوت می‌کند با کسی که مثلاً 40 سال قبل در درس شرکت کرده و در آن زمان مطلبی را شنیده، نه یادداشت کرده و نه حفظ کرده حالا می‌خواهد از نو بنشیند و مطالعه و تدریس کند. نمونه‌اش مجموعه یادداشت‌های شهید مطهری است که هم اکنون در حدود 30 جلد چاپ شده است. ما معمولاً وقتی مطلبی را می‌شنویم یادداشت نمی‌کنیم، می‌گوییم وقت‌گیر است یا حوصله‌اش را نداریم؛ این اشتباه است. اگر ما هزار صفحه بخوانیم و یادداشت برنداریم و مطالب جالب را یادداشت نکنیم چند سال دیگر تقریباً هدر خواهد رفت 🔴 @kashkolenab
صوت نشست مزاج.mp3
42.52M
💥نشست علمی "تاثیر مزاج ها و طبایع افراد در روند تحصیلی" 🎤حجت الاسلام کریم خانی 🗓1401/08/01 🕌حوزه علمیه مروی تهران 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
برای شفای عاجل شیخ یاسر اسماعیلی حمد شفا قرائت کنیم... @kashkolenab
طبق خبرهای رسیده بحمدالله وضع عمومی حجت الاسلام یاسر اسماعیلی خوب است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥می‏‌گویند تو عقب‏مانده‏‌ای؟ بگذارید هرچه می‌‏خواهند، بگویند! 🎤امام : برادران، ما هیچ عذری برای ترک واجباتمان نداریم. آیا فقری سخت‌‏تر از فقر موسی بن جعفر(ع) می‏‌خواهید؟ ظلم و ستمی بیش از آنچه بر ایشان رفته است، می‌‏خواهید؟ امام با وجود همۀ این سختی‏‌ها، برای اصلاح و تقویت دین و بالا بردن نام الله تلاش می‏‌کرد و در هر شرایطی حق را می‏‌گفت. ما به محض اینکه احساس کنیم مردم پشت کرده‏‌اند و از دین رو گردانده‌‏اند، می‏‌ترسیم که سخن بگوییم، چرا که شاید فلانی یا فلانی برنجد و دلخور شود! یا فلانی با ما بحث کند یا ما را آزار دهد و متهم کند یا اینکه... بگذارید چنین باشد! اینکه من یا شما را برای اینکه برحق هستیم تحقیر ‏کنند، برای شما مایۀ شرف و افتخار است، چون شما با خشم مخلوق، خشنودی خداوند را به دست آورده‌‏اید. مخلوق کیست؟ چه کسی است؟ آیا روزی‌‏دهندۀ شماست؟ آیا عامل جاودانگی شماست؟ هرگز! به مجرد اینکه ببینیم مردم روگردانده‏‌اند، می‏‌ترسیم و از حرکت می‏‌ایستیم. چرا می‌‏ایستیم؟ چون موج شدید و کوبنده است؟ اگر آنها چیزی بگویند و شما نیز چیزی بگویید، چه می‌‏شود؟ اگر شما سخن حق را بگویید و درست رفتار کنید، چه می‏‌شود؟ می‏‌گویند تو عقب‏مانده‏‌ای؟ به تو اتهام می‏‌زنند؟ بگذارید هرچه می‌‏خواهند، بگویند. این برای انسان مایۀ افتخار است. همین که خدا با شماست، کافی است «وَكَفَى بِاللهِ وَكِیلًا»  و «إِنَّ اللهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنوا.»  آیا ستم‏‌ها می‌‏تواند مانع تلاش شما شود؟ آیا سختی‌‏ها می‌‏تواند جلو آغاز به کار شما را بگیرد؟ هرگز! 📚جلد یازدهم "گام به گام با امام" سخنرانی امام موسی صدر به مناسبت سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
ظرفیتهای کلام امامیه.mp3
9.99M
💥ظرفیت شناسی کلام امامیه در مطالعات مقایسه ای 🎤استاد رضا برنجکار ۱۴۰۱/۶/۸ 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دانشگاه آمریکایی بسیار مجلل در عراق! 🔹برنامه‌ریزی بلندمدت آمریکا برای جهت‌دهی فرهنگی به جامعه عراق از بدو اشغال این کشور آغاز شده و روز به روز ابعاد جدیدی از آن رونمایی می‌شود. افتتاح دانشگاه آمریکایی در بغداد یکی از آخرین نمونه های بروزات این برنامه هاست. 🔸در این ویدئو که به معرفی این دانشگاه می‌پردازد، دانشگاه آمریکایی بغداد را جایی معرفی می‌کند که «آینده شما در کنار ما تضمین شده است.»! 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
هدایت شده از امام جمعه | آیت الله حسینی همدانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 عیادت امام‌جمعه کرج از روحانی مضروب اغتشاشات اخیر 🔸 حضرت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با حضور در بیمارستان فوق تخصصی کوثر کرج از حجت‌الاسلام‌والمسلمین یاسر اسماعیلی که در جریان اغتشاشات اخیر در کمال شهر کرج توسط اراذل‌واوباش به‌شدت مجروح شده بود، عیادت کرد و در جریان آخرین وضعیت درمانی این روحانی البرزی قرار گرفت. 🔹 گفتنی است حجت‌الاسلام‌والمسلمین یاسر اسماعیلی مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در شهرک سید جمال‌الدین واقع در شهرستان نظرآباد می‌باشد. 📑 مشاهده خبر و فیلم در سایت : 🌐 http://emamjomekaraj.ir/?p=40233 ✔️ کانال اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه کرج 🖥 https://eitaa.com/EmamJomeKaraj_ir
نقش فلسفه و حکمت در برون‌رفت بحران‌های انسانی معاصر، حمید پارسانیا.mp3
45.86M
💥نقش فلسفه و حکمت در برون‌رفت بحران‌های انسانی معاصر 🎤استاد حمید ۲۲اسفند۱۳۹۹ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
💥 تضعیف حکومت به هیچ وجه جائز نیست! 🎙 آیت الله احمد 🔹مرحوم حضرت آیت‌ الله معتقد بودند که اظهارنظر درجایی که موجب تضعیف امام و حکومت حاکم عادل بشود، جائز نیست. همه علما نیز همین‌طور هستند، تضعیف حکومت حاکم عادل را جائز نمی‌دانند. 🔸چرا که کشور حکومت می‌خواهد و حکومت نیز باید تقویت شود؛ چون به نفع خود مردم است. یک زمانی خدمت حضرت آیت‌ الله رسیدیم و نظر ایشان را درباره انقلاب جویا شدم و فرمودند: «من این آقا را صالح می‌دانم.» 🔹این آقایان و چه آن‌هایی که حرفی نمی‌زنند، ته دلشان همین است. در هر حکومتی که باشیم، ممکن است اشتباهاتی رخ بدهد و کسی به مردم ظلم کند. 🔸آن عالم نیز باید همیشه جانب مردم را بگیرد و اشتباهات را گوشزد کند؛ اما این علما دشمنان حکومت نیستند؛ حکومت را دوست دارند و می‌خواهند این حکومت قدرت داشته باشد تا به مردم خدمت کند. 📓 ماهنامه دیده بان اندیشه شماره 32 📥برای دریافت نسخه رایگان ماهنامه کلیک کنید. 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💥اگر نوآوری نباشد با دنیای خود بیگانه خواهید شد! 🔸بدانید که بدون تحقیق، بدون نو آوری، بدون ژرف یابی، انسان در هیچ مقوله ای نمی تواند به هدف های والا دست پیدا کند. 🔹اگر این نوآوری نباشد، نتیجه، همان یک جا ایستادن و در جازدن و با دنیای پیرامون خود، به تدریج بیگانه تر شدن، خواهد شد!! 🎤 معظم انقلاب 1379/715 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥قبل از انقلاب معمولا اتوبوسها طلبه هارو سوار نمیکردن! میگفتن اتوبوس پنچر میشه و واقعا هم میشد!! 🎤آ
💥ماجرای عجیب توهین راننده اتوبوس به حاج شیخ عباس قمی خمینی(ره) در خاطره‌ای از سفر خود با مرحوم حاج شیخ عباس قمی چنین بیان می‌كند: بیابان سوزان و بی‌انتها در چشم‌هایمان رنگ می‌باخت و به کبودى می‌گرایید و از دور هم، چیزى دیده نمی‌شد. ناگاه ماشین ما که از مشهد عازم تهران بود از حرکت، ایستاد. راننده که مردى بلند و سیاه‌چرده بود با عجله پایین آمد و بعد از آنکه ماشین را براندازى کرد خیلى زود عصبانى و ناراحت به داخل ماشین برگشت و گفت: بله پنچر شد و آنگاه به صندلى ما که در وسط‌های ماشین بود، آمد. به من چون سید بودم حرفى نزد؛ ولى رو کرد به حاج شیخ عباس قمى و گفت: اگر می‌دانستم تو را اصلاً سوار نمی‌کردم، نحسى قدم تو بود که ماشین ما را در وسط بیابان خشک و برهوت معطل گذاشت. یا الله برو پایین و دیگر هم حق ندارى سوار این ماشین بشوى . مرحوم شیخ عباس بدون اینکه کوچک‌ترین اعتراضى کند و حرفى بزند، بلند شد و وسایلش را برداشت و از ماشین پیاده شد. من هم بلند شدم که با او پیاده شوم اما او مانع شد؛ ولى من با اصرار پیاده شدم که او را تنها نگذارم اما او قبول نمی‌کرد که با او باشم، هر چه من پافشارى می‌کردم، او نهى می‌کرد، دست آخر گفت فلانى راضى نیستم تو اینجا بمانى. وقتى این حرف را از او شنیدم، دیدم که اگر بمانم بیشتر او را ناراحت می‌کنم تا خوشحال کرده باشم، برخلاف میلم از او خداحافظى کرده و سوار ماشین شدم. بعد از مدتى که او را دیدم جریان آن روز را از او پرسیدم، گفت: وقتى شما رفتید خیلى براى ماشین معطل شدم، براى هر ماشینى دست بلند می‌کردم نگه نمی‌داشت تا اینکه یک کامیونى نگه داشت. وقتى سوار شدم، قدرى که با هم صحبت کردیم متوجه شدم که او ارمنى است و مسیرش همدان است؛ از قضا من هم می‌خواستم به همدان بروم، چون مدت‌ها بود که دنبال یک سرى مطالب می‌گشتم و در جایی نیافته بودم؛ فقط می‌دانستم که در کتابخانه مرحوم آخوند همدانى  در همدان می‌توانم آن‌ها را به دست آورم. راننده آدم خوب و اهل حالى بود، من هم از فرصت استفاده کردم و احادیثى که از حفظ داشتم درباره احکام نورانى اسلام، حقانیت دین مبین اسلام، مذهب تشیع و ... برایش گفتم. وقتى او را مشتاق و علاقه‌مند دیدم، بیشتر برایش خواندم. سعى می‌کردم مطالب و احادیثى بگویم که ضمیر و وجدان زنده و بیدار او را بیشتر زنده و شاداب کنم تا این‌که به نزدیکی‌های همدان رسیدیم، نگاهم که به صورت راننده افتاد دیدم قطرات اشک از چشمانش سرازیر است و گریه می‌کند، حال او را که دیدم دیگر حرفى نزدم، سکوتى عمیق مدتى بر ما حکم‌فرما شد، هنوز چند لحظه‌ای نگذشته بود که او آن سکوت سنگین را شکست و با همان چشم اشک‌آلود گفت: این‌طور که تو می‌گویی و من از حرف‌هایت برداشت کردم، اسلام دین حق و جاودانى است و من تا به ‌حال در اشتباه بودم. شاهد باش من همین الآن پیش تو مسلمان می‌شوم و به خانه که رفتم تمام خانواده و فامیل‌هایی که از من حرف‌شنوی دارند مسلمان می‌کنم . بعد هم به کمک من گفت: اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا ولى الله. 🔻منبع: از بیانات امام خمینى(ره) به‌نقل از آیت اللّه اشتهاردى در درس اخلاقشان در مدرسه فیضیه 📚کتاب عاقبت‌ به‌ خیران عالم، جلد۲ ،على‌محمّد عبداللّهى 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
روایتی از حضور در یک هنرستان پسرانه دولتی چندی قبل دوستی زنگ زد و گفت برای سخنرانی در جمع تعدادی از دانش آموزان دبیرستانی حاضر می شوی؟ پرسیدم چه تیپی هستند؟ گفت یک دبیرستان دولتی که دانش آموزانش همه مدل هستند. از مذهبی تا غیر مذهبی. پذیرفتم چون دقیقا دوست داشتم در چنین جمعی حاضر شوم و با فضای ذهنی این تیپ بچه ها بیشتر آشنا شوم. روز مقرر در جمع شان حاضر شدم. حدود سی نفر دانش آموز متولد نیمه دهه 80 بودند که همه تیپی در بین شان بود. از موافق تا مخالف. بحث را شروع کردم و مقدمه ای گفتم که چرا ایران کشور مهمی است و اگر به جای جمهوری اسلامی هر نظام سیاسی دیگری هم وجود داشت بازهم ایران یک کشور مهم بود و دشمنان زیادی داشت. چون به لحاظ نفت و گاز و انرژی و ژئوپلتیک و ... خاص هستیم، چون با 15 کشور دنیا همسایه هستیم، چون به لحاظ جغرافیایی جای مهمی از دنیا قرار گرفته ایم، چون به لحاظ تاریخی و تمدنی کشور مهمی هستیم و حتی 70 سال قبل در زمانی که شاه سلطنت می کرد و نخست وزیرش یک پیرمرد کراواتی ِسکولارِ تحصیل کرده سوییس بود که نه آخوند بود و نه بسیجی، همان را هم امریکایی ها و انگلیسی ها تحمل نکردند و علیه او کودتا کردند. همانجا پرسیدم از محمد مصدق حرف می زنم، می شناسید؟ پاسخ ناامید کننده ای گرفتم! جز چهار پنج نفر، هیچ کس او را نمی شناخت... جلوتر رفتم و درباره چند مساله دیگر که فکر می کردم جزو شبهات بچه ها باشد حرف زدم. از اینکه در دنیای امروز هیچ چیز جدای از سیاست وجود ندارد، حتی ورزش.  و این فقط به ایران ربطی ندارد و در تمام جهان همینطور است. برای مثال به «مسعود اوزیل» ستاره ترک تبار فوتبال آلمان اشاره کردم که علیرغم درخشش در فوتبال آلمان، چه طور به خاطر برخوردهای نژاد پرستانه آلمانی ها و حتی اهانت های مکرر ژرمن ها به او به خاطر مسلمان بودنش، نهایتا قید آلمان را زد و به ترکیه برگشت. اما برایم جالب بود، تعدادی از بچه ها حتی مسعود اوزیل را هم نمی شناختند... بحث جلوتر رفت و  کمی چالشی شد. بچه ها سوالاتشان را پرسیدند. یکی بپرسید: چرا در اوین 350 نفر کشته شدند؟ تعجبی همراه با خنده وجودم را فرا گرفت. گفتم چرا می گویی 350 تا؟ گفت پس چندتا؟ گفتم 3500 تا! تعجب کرد، توضیح دادم اگر قرار بر گفتن یک عدد و رقم روی هوا باشد، هر چیزی را می شود گفت و بعد ماجرای اوین را کامل توضیح دادم که اصلا چه اتفاقی افتاده بود. یکی دیگر از بچه ها گفت چرا نیکا شاکرمی را کشتند؟ گفتم فیلمش هست که وارد یک خانه می شود و کسی هم همراهش نیست. بر چه اساسی می گویی کسی او را کشته؟ چطور اینقدر با اطمینان می گویی؟ گفت 90 درصد مطمئنم. گفتم چرا 95 درصد مطمئن نیستی؟ چرا 80 درصد مطمئن نیستی؟ این اطمینان از کجا آمده؟ چطور قبل از اطمینان از یک اتفاق، اینقدر راحت درباره اش حکم صادر می کنید؟ جالب اینکه دو سه نفرشان خیلی جدی (تاکید می کنم جدی) می گفتند این اتفاقات یک انقلاب است که بعد از پیروزی نهایی، علی کریمی و علی دایی کشور را اداره خواهند کرد. وقتی دیدم واقعا جدی چنین حرفی می زنند پرسیدم: «صدف بیوتی» چی؟ به نظرتان او هم می تواند کشور را اداره کند؟ شوک همراه با خنده شان، مطمئنم کرد کمی به حرفی که زده اند فکر خواهند کرد. البته برخی شان هم حرفهای حسابی و انتقادات درستی داشتند. تناقضات آشکار برخی مسئولان و سیاست های کشور را خوب می فهمیدند و به درستی انتقاد می کردند. در خیلی از انتقادات همراهی شان کردم چون حرف شان منطقی بود و این مسئولین هستند که باید حرف و عمل شان را یکی کنند. در پایان هم با برخی شان بیشتر حرف زدم و  کمی رفیق شدیم اما متاسفانه فرصت کم بود و طبیعتا می شد ساعتها با این بچه ها حرف زد و سخن شان را شنید. جمع بندی ام این است که چقدر این نسل لازم دارد که با افراد مختلف «حرف» بزنند. مظلومیت این نسل در این است که به معنی واقعی کلمه رها شده اند و نه تنها کتاب نمی خوانند، بلکه در بمباران هر روز اخبار فیک و زرد، اطلاعاتشان از همه چیز «اینستاگرامی» است. احساسی و زودباور هستند و از هر چیزی در حد یک استوری اینستاگرام یا یک توییت اطلاعات دارند و متاسفانه بر اساس همان اطلاعات هم تحلیل می کنند. در مقابل باید چه کرد؟ تداوم همین کارهای ساده و همین حرف زدن ها، سوالات و ابهامات زیادی از آنها را جواب می دهد و چقدر مسئولان و نخبگان ما از چنین فضاهایی دور هستند. کاش هر دانشجوی انقلابی که اهمیت صحبت کردن با این بچه ها را درک می کند، هر هفته یکبار در یکی از مدارس نزدیک محل سکونتش حاضر شود و با آنها حرف بزند، نمی گویم این کار معجزه می کند و همه مشکلات را حل خواهد کرد اما حتما از جایی که امروز هستیم، چند قدم جلوتر خواهیم رفت. عضو کانال شوید 🔻 https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
قاسم_پورحسن_بنیان_های_فکری_طالبان_.mp3
13.08M
💥بنیان های فکری طالبان نشست مجازی با عنوان " بررسی تحولات افغانستان(چیستی و چرایی) 🎤دکتر قاسم پورحسن 📆۴ شهریور ۱۴۰۰ ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
40.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما ببینید ⁉️آیا ناآرامی های اخیر ایران زیر سر حجاریان است؟ 🔅وقتی مرزهای مرزبندی توسط حجاریان جابجا میشود! آیا از مواضع حجاریان چند ماه قبل از ناآرامی های اخیر اطلاع دارید؟ آیا از مواضع حجاریان در حین ناآرامی ها اطلاع دارید؟ با قرار دادن این مواضع در کنار هم، به نظر میرسد دست این افراد در ناآرامی ها وجود دارد. 🔹حجاریان: ما اصلاحطلبا نباشیم ، جنگ و نا امنی ایجاد می شود! 🔸حجاریان: ما حرفمان را از طریق سلبریتی ها به مردم می رسانیم! ✍پ.ن:در این قضایا ارتباط حرکتهای مشکوک اصلاحطلبهای حوزوی مجمع محققین با امثال حجاریان و مولوی عبدالحمید و اسرائیل و آل سعود تقریبا واضح داره میشه!
00000_merged (4).mp3
8.81M
💥تبیین وضعیت دهه‌ی هشتادی‌ها ❓با خودمحوری، استقلال‌خواهی، هویت‌یابی و بحران تردید نوجوانان و جوانان چه باید کرد؟ 🎤حجت‌الاسلام دکتر ابراهیم اخوی 1401/8/16 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab
💥تفسیر الدین طوسی از سوره عصر بسم الله الرحمن الرحیم و العصر انّ الانسان لفی خسر ، بالاشتغال بالامور الطبیعیة و الاستغراق بالنفوس البهیمیة الا الذین امنوا ، ای الکاملین فی القوة النظریة و عملوا الصالحات ، ای الکاملین فی القوة العملیة و تواصوا بالحق ، الذین یکملون عقول الخلایق بالمعارف النظریة و تواصوا بالصبر ، الذین یکملون اخلاق الخلایق و یهذبونها! انتهی ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
هدایت شده از دین و تمدن
استاد عابدی ● تفسیر ثعلبی و وهابیت.mp3
528.1K
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ 🎧 و 🎙 💠 موسسه دین و تمدن ➕ @DinVaTamadon
KhodaBavari.mp3
21.12M
♦️نشست علمی بررسی و نقد انتقادات داوکینز بر خداباوری 🎙با حضور: استاد حمیدرضا دکتر میثم توکلی بینا سیدفخرالدین طباطبایی حامد ساجدی ⏰ ‌یکشنبه هفتم آذر ماه ۱۴۰۰ ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥داستان چگونه امام جماعت شدن در حرم مطهر رضوی مرحوم آقاسید جعفر طباطبایی ▪️به مناسبت درگذشت آیت‌الله حاج سیدجعفر طباطبایی 🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم💯 🔘کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📕 #مقاله ای درباره اندیشه های میرزای #جلوه میرزای جلوه از فیلسوفان برجسته حوزه علمیه فلسفی تهران بو
تأملی در نقض و ابرام های برجستگان مکتب تهران بر بقاء موضوع در حرکت جوهری .pdf
275.8K
📕 تأملی در نقض و ابرام های برجستگان مکتب تهران بر بقاء موضوع در حرکت جوهری 💧چکیده💧 آقا علی مدرس و حکیم میرزا ابوالحسن از برجستگان مکتب فلسفی تهران، در دو جبهه متقابل، آراء صدرا را بازخوانی نموده­اند. ضمن التزام به مبانی حکمت متعالیه در بسیاری از آراء مدعی نقص است و تلاش می­کند آنها را تکمیل نماید و یا با تقریری نو از آن رفع ابهام کند. از طرف دیگر حکیم جلوه بر مشی شیخ الرئیس است و نقد حکمت متعالیه را در سر می پروراند. این مقاله از میان تمام مسائلی که در میدان بحث و جدال این دو فیلسوف هم عصر (در یک حوزه) مطرح است، مسأله بقاء موضوع در حرکت جوهری را طرح نموده و در صدد است تا از یک سو مدعای آقا علی را در تقریر نو از حرکت جوهری صدرا طرح و تحلیل نماید و از سوی دیگر تقریر تازه مرحوم جلوه از نفی حرکت جوهری را تبیین ، تحلیل و نقد کند. از جمله نتایجی که پس از تحلیل و نقد آراء این دو دانشمند به دست آمده است این است که آقا علی مدرس توانسته است با ارائه­ی تقریری تازه از موضوع حرکت جوهری، تناقض ظاهری و ابهام رأی صدرا در این موضوع را رفع کند، اما حکیم جلوه در تلاش برای تضعیف رأی صدرا و تثبیت قول ، دچار خلط مبانی این دو فیلسوف شده است. 🟣کشکول ناب حوزوی🔻 🟡 @kashkolenab