eitaa logo
💥کشکول مبلغین و مبلغات استان یزد 💥
387 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2.7هزار ویدیو
212 فایل
این کانال با محتوای زیر برای منبر و بین الصلاتین راه اندازی شد تقویم نجومی ،حدیث ،احکام ، داستان، لطیفه،شعر و مطالب ارزشمند را در این کانال مطالعه فرمایید 💠امور مساجد استان یزد💠
مشاهده در ایتا
دانلود
🟧 امر به معروف در سیره شیخ محمدتقی بافقی(رضوان‌الله علیه) شیخ محمد تقی بافقی یکی از علمای بزرگ و جلیل القدر و صاحب مقامات و کرامات و در امربه معروف و نهی از منکر بسیار سختگیر و شجاع و بی باک بود، چنانکه در یکی از حمامهای قدیم دید سرهنگی ریشش را می تراشد. نزدیک آمد و به او گفت: مگر نمی دانی که در اسلام تراشیدن ریش حرام و گناه است؟ چگونه به این گناه اقدام می کنی؟ سرهنگ از جرأت و اهانت ایشان عصبانی شد و کشیده ای به صورت شیخ زد و گفت: به تو چه که من ریشم را می تراشم؟ شیخ باکمال خونسردی مانند پدری دلسوز که فرزندش را نصیحت می کند، طرف دیگر صورتش را به سمت او گرفت و فرمود: یک سیلی هم به این طرف صورتم بزن، ولی خواهش می کنم ریشت را نتراش. سرهنگ از مشاهدۀ این حلم و موعظۀ خیرخواهانه از عمل خود پشیمان شد و از سلمانی حمام پرسید: این آقا کیست؟ سلمانی گفت: این آقا شیخ محمد تقی بافقی است. سرهنگ چون شیخ را شناخت بیشتر ناراحت و پشیمان شد. آمد دست آقا را ببوسد و عذرخواهی نمود و بعد به دست ایشان توبه کرد و بالاخره از نفس پاک شیخ عاقبت بخیر شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫 | نگو به من فرمان دادند!
| یک مصداق «اُفّ والدین» این است که مشکلت را به پدر و مادرت منتقل کنی در حالی که می‌دانی کاری از دستشان برنمی‌آید جز اینکه غصه‌ات را بخورند.
🔴 کاش صبرمان تمام می‌شُد و او می‌آمد... مادری رفت پیش امام صادق علیه السلام.... گفت پسرم خیلی وقت است از مسافرت برنگشته خیلی نگرانم..... حضرت فرمود صبر کن پسرت برمی‌گردد..... رفت و چند روز دیگر برگشت و گفت پس چرا پسرم برنگشت..... حضرت فرمود مگر نگفتم صبر کن؟.....خب پسرت بر می‌گردد دیگر..... رفت اما از پسرش خبری نشد..... برگشت؛ آقا فرمود مگر نگفتم صبر کن؟...... دیگر طاقت نیاورد....گفت آقا خب چقدر صبر کنم؟...... نمی‌توانم صبر کنم..... به خدا طاقتم تمام شده..... حضرت فرمود برو خانه پسرت برگشته........ رفت خانه دید واقعاً پسرش برگشته.....  آمد پیش امام صادق گفت آقا جریان چیست؟ نکند مثل رسول خدا صلوات الله علیه و آله به شما هم وحی نازل می‌شود؟....... امام فرمود نه! به من وحی نازل نشده؛ اما پيامبر خودش فرمود: عِندَ فَناءِ الصَّبرِ يَأتِي الفَرَجُ...... صبر که تمام بشود فرج می‌آید.....! از اين رو، وقتى گفتى صبرم تمام شده، دانستم كه خداوند با آمدن فرزندت، فرج تو را رسانده است. 📗وسائل الشيعه،ج۱۱، ص۲۱٠ 📗إرشاد القلوب، ج۱، ص۱۵٠ امام_زمان عج
💢 ♥️ (ع) فرمودند: 🔻"هر کس این صلوات را 1 بار در قبرستان بخواند به مدت 10 سال عذاب از تمام قبرستان برداشته میشود 🔸اگر 2 بار بخواند به مدت 40 سال 🔹و اگر 3 بار بخواند برای همیشه عذاب برداشته میشود همچنین هرکس این صلوات را بر سر قبر بخواند حقوق ایشان را ادا نموده است. 📚"منبع کتاب مفاتیح الخیرات. اما متن صلوات اینه🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃اللهم صل علی محمد و آل محمد مادامت الصلوات 🌹و صل علی محمد و آل محمد مادامت البرکات 🍃و صل علی محمد و آل محمد مادامت الرحمه 🌹اللهم صل علی روح محمد و آل محمد فی الارواح 🍃و صل علی جسد محمد و آل محمد فی الاجساد 🌹و صل علی قبر محمد و آل محمد فی القبور 🍃و صل علی صوره محمد و آل محمد فی الصور 🌹و صل علی تربه محمد و آل محمد فی التراب 🍃و صل علی نور محمد و آل محمد فی الانوار 🌹برحمتک یا ارحم الراحمین
احکام شرعی مقام معظم رهبری: 💠کسی که می‌داند روزه برای او ضرر دارد یا خوف ضرر داشته باشد باید روزه را ترک کند و اگر روزه بگیرد صحیح نیست بلکه حرام است، خواه این یقین و خوف از تجربه‌ی شخصی حاصل شده باشد یا از گفته‌ی پزشک امین یا از منشأ عقلایی دیگر. 🔹️ملاک تأثیر روزه در ایجاد بیماری یا تشدید آن و عدم قدرت بر روزه گرفتن، تشخیص خود روزه‌دار نسبت به خودش است، بنابراین اگر پزشک بگوید روزه ضرر دارد، اما او با تجربه دریافته است که ضرر ندارد باید روزه بگیرد، همچنین اگر پزشک بگوید روزه ضرر ندارد ولی او بداند روزه برایش ضرر دارد یا خوف ضرر داشته باشد نباید روزه بگیرد. 🔹️هرگاه عقیده‌اش این بود که روزه برای او ضرر ندارد و روزه گرفت و بعد فهمید روزه برای او ضرر داشته باید قضای آن را به جا آورد. 🔹️پزشکانی که بیماران را از روزه گرفتن به دلیل ضرر داشتن منع می‌کنند گفته‌ی ایشان در صورتی معتبر است که اطمینان آور باشد یا باعث خوف ضرر شود و در غیر این صورت اعتباری ندارد.
سلام‌علیکم ۱- حتما دقایقی از ساعات رازآمیز روزه داری خود را به برترین عبادت اختصاص دهید وآن هم چیزی نیست جز « تفکر» باخود وخدای خود خلوت‌کنید. خصوصاً به نوع رابطه حضرتش با خودتان بیندیشد امید است ابوابی از معرفت به رویتان باز شود. هرچه کوته نظرانند برایشان پیمای که ‌حریفان ز مُل و من ز تأمل مستم ۲- یکی از مهمترین حالتهای بندگی خصوصا در رمضان المبارک حالتیست که توصیه مؤکد نبی مکرم(ص) است و آن « سجده طولانی» می باشد. فقط خداو اولیاء الهی می دانند می دانند هنگام سجده عبودیت چه بارانی از ابر رحمت و چه  برکاتی از عالم ربوبیت بر سرشما می بارد. حتماً در روز یک سجده طولانی داشته باشید. بر آستان جانان گر سر توان نهادن گلبانگ سر بلندی بر آسمان توان زد ۳- آغاز ماه رمضان حتماً نیت کنید که لله روزه بگیرید فقط لله. آداب روزه داری را تا آنجا که نشاط دارید انجام دهید . کمیت گرا نباشید کیفیت جو باشید. دنبال ختم آیات وادعیه نباشید. درپی هضم آنها باشید. غذای اندک را خوب بجوید تا جزء جانتان شود. بزرگترین مشکل ما قشری نگری به دین و شریعت است. با خود فکر کنید آنقدر در سال های قبل با ولعِ زیاد خوانی اعمال انجام دادید به کجا رسیدید. به مجاز این سخن نمی گویم به حقیقت نگفته ای الله ۴- حتی المقدور بر سفره خانه خود افطار کنید حتی در مساجد افطار نکنید. بگذارید برکت افطار و دعای مستجاب لحظه ی افطار به خانواده وخانه شما تعلق گیرد. در ضمن هنگام افطار دِلال کنید. لقمه کآمد از طریق مشتبه خون‌خور وخاک وبرآن دندان منه کان تورا در راه دین مفتون کند نور عرفان از دلت بیرون کند دلال چیست ؟ در اول دعای افتتاح عرض می کنیم « مدلاً علیک» دلال با کسر دال یعنی ناز کردن هنگام افطار برای خدا ناز کنید چون براش روزه‌گرفتین وحضرتش خوان کرم گسترده لقمه اول را نزدیک دهان ببرید اما نخورید ودعاکنید یعنی به خدا عرض می کنید اگه حاجتم را بدی افطار می کنم به این حالت میگن دلال. معجزه میکنه. ۵-رمز ماندگاری در ضیافت الهی رمضان کیمیای« حُسن خلق » است. با فرزندان؛ خویشان و دوستان خود با اکسیر حسن خلق ومهربانی برخورد‌کنید. همیشه خصوصاً در این ماه خوش برخورد باشید. لحظه عصبانیت و خشم شما همان لحظه اخراج شما از این مهمانی الهیست.   به حسن خُلق توان کرد صیدِ اهل نظر به دام و دانه نگیرند مرغ دانا را ۶- کشتی رؤیایی رمضان سوار بر امواج دریای «اشک »به ساحل نجات می رسد. ازخدای سبحان در این ماه خصوصاً اسحار سحرآمیز آن اشک و گریه درخواست کنید. البته شرط سحرخیزی واشک ریزی دل شکسته داشتن است. اشک را کز بهر حق بارند خَلق گوهراست و اشک پندارند خلق ۷- از ابتدای ماه رمضان باید هدف گذاری شما « لیلة القدر” باشد که جان جان رمضان است. در این خصوص سخن زیاد است لیکن«مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز» فقط سعی کنیم شب قدر در  ما واقع شود نه درماه. تو لیلة القبری برو تا لیلة القدری شوی چون‌ قدر مر ارواح را کاشانه شو کاشانه شو ۸- این ماه ماه «ربیع القرآن» ماست.  در این بهار قرآنی هرروز یک آیه را انتخاب کنید و تا افطار به طور متناوب تلاوت و در پیرامون آن تدبر نمایید امید است دم دمای افطار آن آیه برای شما پرده از رخسار بردارد . معنی قرآن زقرآن پرس وبس وزکسی کآتش زده اندر هوس ۹- بالامام تمام الصلاة والصیام. در سراسر ماه رمضان توجه شما به روزه دارحقیقی وانسان کامل یعنی وجود ذی جود حجة بن الحجج البالغة (عج)نمی بایست منقطع شود. روزه و نماز وبندگی شما از کانال آن حضرت به بارگاه باری تعالی بار می یابد. تو‌مگو ما را بدان شه بار نیست با کریمان کارها دشوار نیست.
امام جمعه مهریز: شفاف‌سازی جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات 🔸حجت الاسلام محی الدینی بر لزوم شفاف‌سازی در بحث جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات تأکید کرد و خواستار توجه عاملان زکات به این مسئله مهم شد . ┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅
پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) است؛ امامی که جود و سخاوتش زبانزد عام و خاص و دوست و دشمن است. شیعیان نیز به دلیل همین ایثار و جودش، آن امام را کریم اهل بیت (ع) می دانند؛ امامی که در طول زندگی خود دو بار تمام اموالش را در راه خدا بخشید، اما چگونه می توان این کار امام مجتبی (ع) را با دستور قرآن در آیه ۶۷ سوره فرقان منطبق کرد که می فرماید بندگان خدا کسانی‏ هستند که چون انفاق کنند، نه اسراف می کنند و نه تنگ می‏ گیرند و میان این دو (روش) حد وسط را برمی‏ گزینند. شاید این سوال نیز به ذهن برخی افراد خطور کند که وقتی خدا در آیه ۲۹ سوره اسراء به پیامبرش سفارش می کند به اندازه، انفاق و بخشش کند، پس چگونه است که امام حسن (ع) دو بار در طول زندگی تمام ثروتش را در راه خدا می بخشد. آیت الله عبدالله جوادی آملی در تفسیر این آیه مرز بین ایثار و اسراف را مشخص کرد و نوشت: اهل تقوا می‌توانند انفاق نهایی فی سبیل الله را از اسراف بازشناسند ولی برخی که معنای صراط مستقیم را نمی‌دانند، با بخشش غذای خود و خانواده به فقیران، سربار دیگران می‌شوند و کار ناصواب خود را ایثار در راه خدا می‌پندارند در حالی که کارشان حرام است. وی در جلد نهم تفسیر تسنیم نوشت: قرآن کریم در آیه ۶۷ سوره فرقان به انفاق تشویق و از اسراف نهی ‌کرده است. بازشناختن ایثار که از عالی ترین مراحل انفاق است، از اسراف که محرم است، کاری آسان نیست تا همگان چونان معصومان(ع) عمل کنند که طعامی را که با کوشش فراهم کرده بودند در راه خدا به مسکین، یتیم و اسیر دادند و خود با آبِ خالص افطار کردند، بلکه از مواردی است که انسان دشواری آن را به خوبی می‌فهمد و معنای اینکه صراط مستقیم از مو باریک ‌تر و از شمشیر تیزتر است را می‌یابد.