eitaa logo
💥کشکول مبلغین و مبلغات استان یزد 💥
417 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
4.3هزار ویدیو
229 فایل
این کانال با محتوای زیر برای منبر و بین الصلاتین راه اندازی شد تقویم نجومی ،حدیث ،احکام ، داستان، لطیفه،شعر و مطالب ارزشمند را در این کانال مطالعه فرمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
💠داستانی از نهج البلاغه 💠هشدارهای غدیر به مومنان حقیقی 🔹🔹مرحوم شیخ مفید در کتاب الجَمَل نوشته است چنین بود: «بعد از قتل عثمان و بیعت عامه مردم با امیر مۆمنان على(علیه السلام) هنگامى که طلحه و زبیر به اهداف خود که خلافت (یا لا اقل امارت بخشى از جهان اسلام بود)، نرسیدند، از مدینه به سمت مکّه حرکت کردند و در مکّه عبدالله بن زبیر را نزد عایشه فرستادند که به او بگوید امیر المۆمنین عثمان مظلوم کشته شد و على بن ابى طالب امور مردم را قبضه کرد و به وسیله سفیهانى که قتل عثمان را بر عهده گرفتند بر همه چیز غلبه یافت و ما از این مى ترسیم که مفاسدى از این طریق در جهان اسلام پیدا شود. اگر مصلحت مى بینى در سفر به بصره همراه ما باش امید است خداوند به وسیله تو اختلاف این امّت را التیام بخشد و شکاف میان آنها را پر کند و پراکندگى آنها را بر طرف سازد و امورشان را بدین طریق اصلاح نماید. عبدالله نزد عایشه آمد و پیام را رساند. عایشه در ابتدا امتناع ورزید سپس فرداى آن روز موافقت خود را اعلام کرد هنگامى که طلحه و زبیر به اتفاق عایشه و گروه شورشیان به بصره رسیدند عثمان بن حنیف فرماندار امیر مۆمنان على(علیه السلام)در بصره نامه اى براى آن حضرت نوشت و آن حضرت را در جریان امور گذاشت حضرت نامه مورد بحث را مرقوم داشت و براى عثمان بن حنیف فرستاد و دستور داد به اتفاق گروه وفاداران به امام(علیه السلام) از اهالى بصره در مقابل مخالفان بایستند».(1) فإِنْ عَادُوا إِلَى ظِلِّ الطَّاعَةِ فَذَاکَ الَّذِی نُحِبُّ، وَإِنْ تَوَافَتِ الاُْمُورُ بِالْقَوْمِ إِلَى الشِّقَاقِ وَالْعِصْیَانِ فَانْهَدْ بِمَنْ أَطَاعَکَ إِلَى مَنْ عَصَاکَ، وَاسْتَغْنِ بِمَنِ انْقَادَ مَعَکَ عَمَّنْ تَقَاعَسَ عَنْکَ، فَإِنَّ الْمُتَکَارِهَ مَغِیبُهُ خَیْرٌ مِنْ مَشْهَدِهِ، وَقُعُودُهُ أَغْنَى مِنْ نُهُوضِهِ؛مخالفان را (کسانى که فرمان تو را در مقابله با لشکریان طلحه و زبیر پذیرا نیستند) نصیحت کن. اگر به سایه اطاعت باز گردند (و تسلیم فرمان تو شوند) این همان چیزى است که ما دوست داریم (و از آنها مى خواهیم) و اگر حوادث، آنان را به سوى اختلاف و عصیان کشاند به کمک کسانى که از تو اطاعت مى کنند با کسانى که از تو نافرمانى مى کنند پیکار کن و با کسانى که مطیع اند از کسانى که سستى مىورزند خود را بى نیاز ساز; زیرا سست عنصران و کسانى که از جنگ با دشمن کراهت دارند غیبت شان بهتر از حضورشان است و قعود آنها از جنگ، از قیامشان کارسازتر است. اکنون به شرح نامه مى پردازیم. تفاوت شقاق و عصیان در این است که شقاق به معناى جدایى است و عصیان و نافرمانى چیزى فراتر از جدایى استامام(علیه السلام) مى فرماید: «مخالفان را (کسانى که فرمان تو را در مقابله با لشکریان طلحه و زبیر پذیرا نیستند) نصیحت کن اگر به سایه اطاعت باز گردند (و تسلیم فرمان تو شوند) این همان چیزى است که ما دوست داریم (و از آنها مى خواهیم) و اگر حوادث، آنان را به سوى اختلاف و عصیان کشاند با کمک کسانى که از تو اطاعت مى کنند با کسانى که نافرمانى تو را مى کنند پیکار کن و با کسانى که مطیع اند از کسانى که سستى مىورزند خود را بى نیاز ساز»; (فَإِنْ عَادُوا إِلَى ظِلِّ الطَّاعَةِ فَذَاکَ الَّذِی نُحِبُّ، وَإِنْ تَوَافَتِ(2) الاُْمُورُ بِالْقَوْمِ إِلَى الشِّقَاقِ الْعِصْیَانِ فَانْهَدْ(3) بِمَنْ أَطَاعَکَ إِلَى مَنْ عَصَاکَ وَاسْتَغْنِ بِمَنِ انْقَادَ مَعَکَ عَمَّنْ تَقَاعَسَ(4) عَنْکَ). تعبیر به «ظِلِّ الطَّاعَةِ» (سایه اطاعت) تعبیر لطیفى است و اشاره به این دارد که عصیان و سرکشى و مخالفت، همچون آفتاب سوزان است و اطاعت و تسلیم در برابر فرماندهان عدل، سایه لذت بخشى است که به جامعه آرامش مى دهد. تفاوت شقاق و عصیان در این است که شقاق به معناى جدایى است و عصیان و نافرمانى چیزى فراتر از جدایى است. آن گاه امام(علیه السلام) در پایان این نامه اشاره به دلیل دستور خود پرداخته مى فرماید: «زیرا سست عنصران و کسانى که از جنگ با دشمن کراهت دارند غیابشان بهتر از حضورشان است و قعود آنها از جنگ از قیامشان کارسازتر است»; (فَإِنَّ الْمُتَکَارِهَ(5) مَغِیبُهُ(6) خَیْرٌ مِنْ مَشْهَدِهِ، وَقُعُودُهُ أَغْنَى مِنْ نُهُوضِهِ). این همان چیزى است که قرآن مجید نیز درباره گروهى از منافقان در سوره توبه اشاره کرده، مى فرماید: «(لَوْ خَرَجُوا فِیکُمْ مَّا زَادُوکُمْ إِلاَّ خَبَالا وَلاََوْضَعُوا خِلاَلَکُمْ یَبْغُونَکُمُ الْفِتْنَةَ); اگر آنها همراه شما (به سوى میدان جهاد) خارج مى شدند جز اضطراب و تردید و فساد، چیزى بر شما نمى افزودند و به سرعت در بین شما به فتنه انگیزى (و ایجاد تفرقه و نفاق) مى پرداختند».(7) پی نوشت ها : 1 . الجمل، ص 122.
2 . «توافت» از ریشه «وفا» گرفته شده و به معناى دست به دست هم دادن و گرد هم آمدن است و منظور در جمله بالا این است که اگر حوادث دست به دست هم بدهد و مخالفان را به ادامه سرکشى وادارد. 3 . «انهد» صیغه امر است از ریشه «نهود» به معناى برآمدن و برخاستن براى انجام کارى است. 4 . «تقاعس» از ریشه «قعس» بر وزن «فحص» و به معناى کندى کردن، شانه خالى کردن و عقب نشینى نمودن از انجام کار یا نبرد است. 5 . «المتکاره» به معناى کسى است که راضى به انجام کارى نیست و از انجام آن خشمگین است. از ریشه کراهت گرفته شده است. 6 . «مغیبه» واژه «مغیب» و «مشهد» که بعد از آن آمده، مصدر میمى است و به معناى غیبت و حضور است. 7 . توبه، آیه 47. بخش نهج البلاغه تبیان 💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•
اینم نوعی حماقت دیگه : آرامگاه حیوانات خانگی در کیف اوکراین.. 💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•
16.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بعضی از عمامه به سرها هم مطرح کردند که چرا این‌قدر فشار میارید به حجاب؟!!! حجاب یکی از فروع دینه! ✅ پاسخ حاج آقای عالی در حضور مقام معظم رهبری 💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•
📌آغاز پیاده‌روی اربعین از دورترین نقطه عراق 🔸عراق گرم‌ترین روز خود را با دمای ۵۲ درجه در بصره تجربه کرد 🔸میلیون‌ها ایرانی‌ها از دو هفته دیگر به پیاده‌روی اربعین می‌پیوندند پیاده‌روی اربعین از دورترین نقطه عراق به کربلا آغاز شد و نخستین گروه زائران پیاده‌روی اربعین با وجود گرما حرکت خود را از رأس البیشه، حوالی بندر فاو به سوی کربلا آغاز کردند تا پس از طی حدود ۵۰۰ کیلومتر به کربلا برسند.. بر اساس تقویم عراق، ۱۶ شهریور اربعین حسینی است. بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین نیز زائران ایرانی از اول ماه صفر، مصادف با ۲۷ مرداد( دو هفتۀ دیگر) می‌توانند به جمع زائران پیاده‌روی اربعین بپیوندند. روز گذشته منابع هواشناسی اعلام کردند که عراق، گرم‌ترین روز خود را تجربه می‌کند، به گونه‌ای که میزان گرمای امروز شهر به ۵۲ درجه رسید. ‌‌‌‌🍃اَللّھُمَّ؏َـجِّل‌لِوَلیِّڪَ‌الفَࢪَج🍃 🌺کانال اخبار و ۱۴۰۲🌺 💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتشار برای نخستین بار؛ تصاویری از حضور رهبر انقلاب میان سیل زدگان ایرانشهر در تابستان سال ۵۷ 🔹۴۵ سال قبل شهری در جنوب‌شرقی ایران را سیلی فراگرفت که مسیر آن، با حضور یک فرد تبعید شده، سمت و سوی جدیدی پیدا کرد. 💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•
داستان برای مهارتهای زندگی 🌴چوپانی ماری را ازمیان بوته های آتش گرفته نجات داد و در خورجین گذاشته و به راه افتاد. چند قدمی که گذشت مار از خورجین بیرون آمد و گفت: به گردنت بزنم یابه لبت؟ 🌴چوپان گفت: آیا سزای خوبی این است؟ مار گفت: سزای خوبی بدی است...!!! و قرارشد تا از کسی سوال کنند، به روباهی رسیدند و از او پرسیدند چاره ی کار را. 🌴روباه گفت: من تا صورت واقعه را نبینم نمی توانم حکم کنم. برگشته ومار را درون بوته های آتش انداختند، مار به استمداد برآمد. روباه گفت: بمان تارسم خوبی از جهان بر افکنده نشود.... 💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•
⭕️ آیت الله مجتهدی تهرانی ◾️هر جا دسته سینه زنی و عزاداری دیدی خودت را قاطی آنها کن و مواظب باش مبادا علم و مدرک و لباس برای تو غرور و تکبر بیاورد و در گوشه ای فقط نظاره گر باشی بلکه برو جلو و سینه بزن شاید بخاطر آن مردم بی ریا و شرکت در عزاداری دست ما را هم بگیرند.. 💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•
🥀گل خوش رنگ و بوی من حسین است بهشت آرزوی من حسین است 🥀مزن دم پیش من از لاله رویان که یار لاله روی من حسین است 🥀من آن مداح مست سینه چاکم که ممدوح نکوی من حسین است 🥀همه در گفتگوی این و آنند ولیکن گفتگوی من حسین است 🥀سخن بی پرده می گویم زمستی می و جام و سبوی من حسین است 🥀چو مرغ حق که از حق میزند دم طنین های و هوی من حسین است 🥀از آن بر تربتش سایم جبین را که عز و آبروی من حسین است 🥀احد گوئی از آن باشد شعارم که پیر و نکته گوی من حسین است 🖤احد ده بزرگی 💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: لمّا شَکا الَیهِ رجُلٌ قَساوَةَ قَلبِهِ قال: اذا أرَدتَ أن یلینَ قَلبُک فَأطعِمِ المِسکینَ وامسَحْ رَأسَ الیتیمِ. خطاب به مردى که از سخت‌دلى خود نزد آن حضرت شِکوه کرد فرمود: اگر مى‌خواهى دلت نرم شود، مستمند را اطعام کن و بر سر یتیم دست نوازش بکش. میزان الحکمه: 10/ 5012 ؛ مشکاة الانوار: 167 💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•
حواسمان به چروک هایِ دور چشم مادرانمان و لرزش دست های پدرانمان باشد حواسمان به تٙر شدنر های گاه و بیگـاهِ چشم هایِ کم سو و دلتنگیِ شان باشد حواسمان باشد آن ها خیلی زود پیــر می شوند و خیلی زودتر از آنـچه فکـرش را می کنیـم از کنارمان می رونـد.😢😔 حواسمان باشد به دلگیـریِ غروب هایِ تنهاییِ شان... حواسمـان باشد که آن ها تمامِ عمـر حواسشان به مـا به آرام قد کشیدنمان، نیاز ها و نازهایمان بوده اند. آن ها یک روز آنقدر پیـر میشوند که حتی اسم هایمان را هم فراموش می کنند. حواسمان به گرانترین و بی همتا ترین عشق هایِ زندگیمان به پدرها وبه مادرها خیلی باشـد 💠کشکول مبلغین ومبلغات استان یزد https://eitaa.com/joinchat/1851588616Cd0c71383ae ┈••✾•🌿🌺🌿•✾•