eitaa logo
کشکول۱۱۴
131 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
23 فایل
همه چیز را می توان در این کانال یافت کشکول۱۱۴ @kashkool114
مشاهده در ایتا
دانلود
*وضعيت دينداري ایرانیان* در سالهاي اخير وضعيت دينداري و رصد تحولات آن يكي از مهمترين دل مشغولی هاي مديريت فرهنگي و ديني كشور بوده است. پس از سه دهه از انقلاب اسلامي ايران، اكنون زمان آن رسيده است كه روند دينداري در جامعه ثبت و ضبط شود و با اندازه گيري مستمر آنها امكان ارزيابي از فعاليتها و برنامه ها ممكن شود. از طرف ديگر ثبت دينداري مردم و سنجش وضعيت دينداري آنان جداي از ارزيابي عملكردهاي سازمان هاي مرتبط با دينداري ميتواند شناخت بيشتري از جامعه ي پيش رو ارائه دهد. اين شناخت خود مقدمه ي فعاليت- هاي منطقي تر و عقلاني تر در باب ديني كردن جامعه خواهد بود. از سوي ديگر داده هاي چنين تحقيقاتي خود مبناي تاملات نظري در باب وضعيت جامعه ايران را به محققان خواهد داد به خصوص اينكه امكان مقايسه ميان دوره هاي تاريخي مختلف را در آينده فراهم ميآورد و در نهايت مبناي اوليه ي آينده پژوهي ديني با گردآوري اطلاعات پايه ممكن خواهد شد. سازمان تبليغات اسلامي، به عنوان يكي از سازمانهاي مسؤول در حوزة فرهنگي و ديني، در دوره ي مديريت جديد آن، شناخت وجوه مختلف دين ورزي را به عنوان يكي از مأموريت هاي اصلي در دستور كار خود قرار داد. براي نيل به اين هدف، ابتدا در سال 1384 طرحي با عنوان سنجه هاي دينداري در تحقيقات پيشين انجام شد كه بر مبناي آن تمامي تحقيقاتي كه گويه هاي قابل قبولي در زمينه ي دينداري داشتند جمع آوري شدند و ماحصل اين پژوهش در قابل كتاب سنجه هاي دينداري در ايران انتشار يافت. در مرحله ي دوم با بررسي گويه ها و مقياسه اي منتشر شده در كتاب مذكور پرسشنامهاي اوليه تهيه شد كه در سال 1386 در پژوهشي با عنوان آزمون سنجه هاي دينداري در ايران در تحقيقي پيمايشي به محك تجربه گذارده شد. اين پرسشنامه با 157 متغير و سيزده مقياس در پنج شهر مركز استان كشور مورد آزمون قرار گرفت. پژوهش سال ،1386 وزن و اعتبار سؤالات سنجش دينداري را به لحاظ آماري براي ما مشخص ساخت و در نهايت راه براي انجام تحقيقی ملي براي سنجش دينداري در كشور فراهم شد. پژوهش حاضر با استناد به پيشينه ي انجام شده در اين سازمان و ساير سازمانهاي فرهنگي در كشور در سال 1389 به انجام رسيد. اثري كه پيش رو داريد مجموعهي نتايج و يافته هاي اين پيمايش ملي است كه با حدود 18000 نمونه در مناطق شهري و روستايي 30 استان كشور انجام شده است. از ويژگيهاي مهم اين طرح ملي آن است كه خروجي آن در قالب سه گزارش ملي:1 گزارش كل، 2مناطق شهري 3 و مناطق روستايي و سي گزارش استاني ارائه شده است. همچنين در اين طرح به مناطق روستايي در كنار مناطق شهري كه غالباً پيمايش ها معطوف به آن بوده، توجه ويژه شده است. http://eitaa.com/kashkool114
طرح مسئله مطالعاتي كه به صورت پيمايشهاي ملي در ايران انجام شدهاند هم به لحاظ تعداد محدود و هم به لحاظ زماني نوپا هستند. چنين مطالعاتي ضمن ارائه يك تصوير شفاف از جامعه ميتواند در برنامهريزيهاي مختلف به كمك مديران بيايد. در واقع، هدف پيمايشهاي ملي، دانشمحور و اطلاعاتمحور كردن برنامهريزيهايي است كه در سطح كلان در جامعه انجام ميشود. يكي از موضوعات اساسي كه ميتواند هم به پرسشهاي مهم پاسخ دهد و هم در سياستگذاريها مفيد واقع شود پيمايش وضعيت دينداري ايرانيان مسلمان است. در طول دهههاي گذشته دينداري همواره مورد توجه برنامهريزان و محققان و دانشگاهيان بوده است (كاظمي و فرجي، 1388) اما در بسياري از موارد موضوع دينداري يا بخش كوچكي از سنجش نگرشها را شكل ميداده يا آنكه ميدان مطالعه پيمايشها در سطح استاني يا منطقهاي محدود بوده است. در دهه اخير، كوششهايي در جهت سنجش وضعيت دينداري در سطح ملي انجام شده است كه بسيار ارزشمند هستند، اين گزارش نيز استمرار برنامه مطالعاتي است كه در سالهاي اخير در ايران به اهتمام سازمانهاي پژوهشي در ايران به انجام رسيده است. مطالعه حاضر، دينداري را در ابعاد مختلفي سنجيده است كه توضيح آن در فصل مربوط آمده است. همان- گونه كه روشن است، دينداري ابعادي دارد و نميتوان آن را به يك بعد يا يك جنبه تقليل داد. در عين حال نميتوان به سادگي از دينداري در وضعيتي كلي سخن گفت مگر آنكه آن را به ابعاد كوچكتري چون ابعاد اعتقادي، تجربي و عاطفي، اخلاقي، رفتاري و مناسكي تقسيم كرد. در هريك از اين ابعاد نيز، زير مجموعههاي ديگري وجود دارند كه در طراحي مدل تحقيق مورد توجه بودهاند. در سنجش اين ابعاد ما از روش پيمايش استفاده كردهايم. در عين حال اعتقاد داريم كه نميتوان سنجش دينداري را صرفاً به يك روش محدود كرد. روشهاي گوناگون هر يك ميتوانند ابعاد دقيقتري از موضوع را براي ما روشن سازند. استفاده از روش پيمايش در اين تحقيق در مرتبه اول مبتني بر سودمنديهايي است كه چنين روشي براي مديريت و برنامه ريزي در سطح كلان در اختيار ما قرار مي دهند چرا كه نتايج دادههاي پيمايشي تصويري از وضعيت دينداري در ابعاد مختلف ارائه ميكنند كه ميتواند مبنايي براي قضاوت اوليه از جامعه پيش رو فراهم سازد. http://eitaa.com/kashkool114
🌸 در شب قدرها چه بخواهیم؟ -در حدیث داریم که از پیامبر اکرم صل الله علیه و اله پرسیدند در شب قدر چه بخواهیم ؟ ایشان فرمودند: «عافیت بخواهید.» "بیماری ضد عافیت است، داشتن فرزند نا صالح ضد عافیت است، همسایه بد ضد عافیت است، قرض و گرفتاری ضد عافیت است ، بی آبرویی ضد عافیت است، هر چیز بدی ضد عافیت است، پس در عافیت خواستن همه چیز هست." پس بهترین دعا برای خود و دیگران در شب های قدر طلب عافیت است. همه دعاها را به همراه عافیت بخواهید. اللهم عافنا فی جمیع الامور خدایا در همه کارها به ما عافیت بده. یک شب دیگه از شب قدر مونده برای هم دعا کنیم🌸 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ کشکول۱۱۴ 🆔eitaa.com/kashkool114
🍀قابل تامل 🍀 *بیندیشید، اعجاز عددی در سوره ( القدر ) :* إنا ١ أنزلناه ٢ في ٣ ليلة ٤ القدر ٥ وما ٦ أدراك ٧ ما ٨ ليلة ٩ القدر ١٠ ليلة ١١ القدر ١٢ خير ١٣ من ١٤ الف ١٥ شهر ١٦ تنزل ١٧ الملائكة ١٨ والروح ١٩ فيها ٢٠ بإذن ٢١ ربهم ٢٢ من ٢٣ كل ٢٤ أمر ٢٥ سلام ٢٦ هي ٢٧ حتى ٢٨ مطلع ٢٩ الفجر ٣٠ سوره «القدر» دارای ٣٠ كلمه است به تعداد جزهای قرآن ! و تعداد حروف این سوره ١١٤ است به اندازه‌ی تعداد سوره های قرآن كريم !🌼 فقط خدا ارزش این سوره و این شب را میداند ، قدر قدر قرآن را بدانیم *فضیلت خواندن سوره قدر*🌹 *امام صادق ع :* هر که سوره قدر رادر یکی از نمازهای واجب قراءت کند منادی ندا میدهد: ای بنده خدا خداوند گناهان گذشته تو را آمرزید پس اعمالت را از سر گیر. 🌺🌸🌺🌸 *امام رضا ع :* هر مومنی که هنگام وضو گرفتن سوره قدر را بخواند از گناهانش خارج می شود مانند آن روزی که از مادر متولد شده است. 🌺🌸🌺🌸 *امام صادق ع :* هرکس سوره قدر را بر آبی بخواند واز آن بنوشد خداوند نوری در چشمان او قرار دهد. 🌺🌸🌺🌸 *امام صادق ع :* هرکس سوره قدر راهنگام خواب یازده مرتبه بخواند خداوند یازده فرشته را مامور می کند تا او را از شر هر شیطانی حفظ نمایند. 🌺🌸🌺🌸 *امام صادق ع :* م هرکس سوره قدر را شفیع قرار دهد واز درگاه خداوند در خواستی نماید خداوند شفاعتش را پذیرفته و درخواستش را اجابت می کند🌷 کشکول۱۱۴ 🆔eitaa.com/kashkool114
12.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام جمعه کربلا غوغا کرد ، غوغا کرد غوغا کرد صد بار هم نگاه کنید کمه ، ببینید ، یاد بگیرید و انتشار بدین 👏👏👏👏 خدایی کم نظیره 😊😍👏👏 کشکول۱۱۴ 🆔eitaa.com/kashkool114
هدایت شده از عباس کریمیان
🔴 عدالت برتر است یا بخشندگی؟ 🔸 امیرالمومنین علیه السلام پاسخ می دهد: 🔻فردی از آن جناب پرسید: «أَیُّهُمَا أَفْضَلُ؟ اَلْعَدْلُ اَوْ الجُودُ؟[2]؛ آیا عدالت، [شریف تر و] بالاتر است یا بخشندگی؟» در واقع، پرسشگر از دو صفت والای انسانی پرسیده است که تنها در انسانهای متعالی وجود دارد. بشر، همواره از ستم، گریزان بوده و احسان به دیگران را در حق خویش، تحسین کرده و ستوده است. پاسخ پرسش بالا شاید در وهله اول، خیلی آسان به نظر برسد. جود و بخشندگی از عدالت بالاتر است؛ زیرا عدالت، رعایت حقوق دیگران و تجاوز نکردن به حدود و حقوق آنهاست؛ اما جود، این است که آدمی با دست خود، حقوق مسلم خود را نثار غیر می کند. فردی که با عدالت رفتار می کند به حقوق دیگران تجاوز نمی کند و یا حافظ حقوق دیگران است؛ اما آنکه جود می کند فداکاری می کند، وحق مسلم خود را به دیگری واگذار می کند.پس جود بالاتر است؛ ولی حضرت علی(علیه السلام) به دو دلیل می فرماید که عدل از جود بالاتر است؛ نخست اینکه: «الْعَدْلُ یَضَعُ الْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا وَ الْجُودُ یُخْرِجُهَا عَنْ جِهَتِهَا؛ عدل، امور [و جریانها] را در مسیر [و مجرای طبیعی] خود قرار می دهد؛ اما جود، آنها را از مجرای [طبیعی] خود خارج می سازد.» دیگر اینکه می فرماید: «الْعَدْلُ سَائِسٌ عَامٌّ وَ الْجُودُ عَارِضٌ خَاصٌّ؛ عدالت، قانونی است عام [که همه اجتماع را در برمی گیرد]؛ اما بخشش، یک حالت عارضی و خاص است» که اگر جنبه قانونی و عمومی پیدا کند و کلیت یابد، دیگر جود نیست. حضرت علی(علیه السلام) آن گاه نتیجه می گیرد: «فَالْعَدْلُ أَشْرَفُهُمَا وَ أَفْضَلُهُمَا؛ پس از میان آن دو (عدالت و جود)، عدالت، اشرف و افضل است. آن اصلی که می تواند تعادل اجتماع را حفظ کند و به پیکر اجتماع، سلامت و به روح اجتماع، آرامش بدهد؛ عدالت است.
هدایت شده از سید عظیم پاکدل
🔵 مشکل اسراییل چیه؟ چرا میگیم اسراییل باید نابود بشه؟ روز قدس یک روز ملی‌ست (زمان مطالعه: ۶ دقیقه☺️) 🔺کشورهای عربستان، عراق، لبنان، سوریه، فلسطین، اردن، ترکیه و... هیچ‌کدوم تا همین ۱۱۰ سال پیش وجود نداشتن. همشون؛ استان‌ها و ایالت‌هایی از کشور بزرگی به نام امپراطوری عثمانی بودن. تا اینکه جنگ جهانی اول آغاز شد و نهایتا امپراطوری بزرگ عثمانی در این جنگ شکست خورد و از هم پاشید. 🔺غربی‌ها سر یک میز نشستن، خط‌کش دستشون گرفتن و روی نقشه، این امپراطوری بزرگ رو به کشورهای کوچیک تقسیم کردن، هر کشوری هم مال یه کدومشون شد. ▫️سوریه و لبنان مال فرانسوی‌ها ▫️عراق و فلسطین مال انگلیسی‌ها 🔺از اونجا که بیشترین ثروت دنیا تو همین منطقه‌ی ما یعنی غرب آسیاست، غربی‌ها تصمیم گرفتن جای پای خودشون رو اینجا محکم کنن و یه پایگاه دائمی برای خودشون اینجا بسازن. یه پایگاهی که نگهبان منافع غربی‌ها توی منطقه‌ی ما باشه. 🔺پس با صهیونیست‌ها توافق کردن و هزاران صهیونیست رو از سرتاسر دنیا به فلسطین آوردن. در فاصله‌ی بین جنگ جهانی اول تا جنگ جهانی دوم (به مدت بیست سال) صهیونیست‌ها در فلسطین جاگیر شدن و روز به روز بر جمعیتشون اضافه شد. نهایتا بعد از جنگ جهانی دوم بیانیه دادن و به قول خودشون تشکیل کشور اسراییل رو در سرزمین فلسطین اعلام کردن. 🔺تا امروز ده‌ها هزار فلسطینی شهید و میلیون‌ها فلسطینی از خونه و کشور خودشون اخراج شدن. 🔺صهیونیست‌ها در نظر داشتن از رود نیل تا رود فرات رو تصرف کنن و اسراییل بزرگ رو تشکیل بدن. (در این صورت با ایران همسایه می‌شدن،) حتی غیر از فلسطین بخش‌هایی از سوریه، مصر، اردن و لبنان رو هم اشغال کردن ولی بعد از انقلاب، جمهوری اسلامی جلوی گسترش اسراییل ایستاد و با تجهیز و مسلح کردن فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها، صهیونیست‌هارو عقب نشوند. 🔺حالا مشکل ما با اسراییل چیه؟ از سیصدسال پیش که اروپایی‌ها و غربی‌ها پا به منطقه‌ی ما گذاشتن، حضورشون جز فلاکت و قحطی و کشتار و جنگ و تعرض و غارت و... هیچ نتیجه‌ای نداشته. میلیون‌ها ایرانی و صدها هزار نفر از مردم کشورهای همسایه‌ی ما فقط به جرم موقعیتِ ارزشمندِ کشورشون و ثروتی که داشتن تا امروز به دست غربی‌ها کشته شدن. حضور غربی‌ها در منطقه‌ی‌ ما همیشه مساویِ با بحران بوده و این بحران اینجا وقتی تموم میشه که خارجی‌ها از منطقه‌ی ما اخراج بشن. خارجی‌ها هم وقتی از منطقه‌ی ما اخراج میشن که پایگاهشون اینجا از بین بره؛ رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین پایگاه غربی‌های جلاد و وحشی در منطقه‌ی ماست. 🔺حالا کاری نداریم که اصلا فلسطین یکی از مقدس‌ترین سرزمین‌های اسلامیه و مسجدالاقصی اولین قبله‌ی مسلمانان هست. کاری نداریم که شهر قدس مثل مکه و مدینه و نجف و کربلا برای ماها به عنوان مسلمون خیلی اهمیت داره. 👈اگر فقط ایرانی هستیم و ایران برامون مهمه، مسئله‌ی فلسطین از مهم‌ترین مسائلی هست که کشور ما برای امنیت خودش نیاز داره حل بشه. اینجا هر حکومت ملی دیگه‌ای به جز جمهوری‌ اسلامی هم سرکار بود، همینقدر به‌مسئله‌ی فلسطین اهمیت می‌داد. چون موجودیت کشور ما در گرو نابودی رژیم جعلی اسراییل و اخراج غربیها از این منطقه است👌 🔺البته به فضل خدا جمهوری اسلامی امروز تونسته صهیونیست‌ها رو به درون سرزمین‌های اشغالی در فلسطین محدود و محاصره کنه و ده‌ها هزار موشکِ نقطه‌زن، دور تا دور سرزمین‌های اشغالی آروم و قرار ندارن تا روز موعود برسه، از خاک سر بکشن و در قلب صهیونیست‌ها فرود بیان. به یاری خدا 💪 روز قدس، به‌جای‌ میلیون‌ها کشته و صدها هزار شهید ایرانی و مسلمان که خون پاکشون در این ۳۰۰سال به‌دست غربی‌های خونخوار برزمین ریخته شد، فریاد «مرگ بر اسراییل» سر خواهم‌ داد،
هدایت شده از ز جعفرزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حفظ قرآن از یک سالگی! 🔹ثنا نظری، دختری که ۳ سالگی حافظ کل قرآن کریم شد.