‼️نخواندن سوره پس از الحاق به نماز جماعت
🔷س : اگر #امام در #رکعت_سوم باشد و ما در رکعت دوم و یا اول باشیم و وقت برای خواندن #سوره نباشد، چه وظیفه ای داریم؟ اگر سوره بخوانیم و خود را در سجده به امام برسانیم، نماز به #جماعت صحیح است؟
✅ج: اگر بدانید چنانچه سوره را بخوانید در ركوع به امام نمىرسید، بايد سوره را نخوانید و اگر خواندید و به رکوع نرسیدید نماز فرادا می شود
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄━━•●❥-☀️﷽☀️-❥●•━━┄
#نماهنگ_مباهله
فرشتهها با هلهله اومدن یه قافله😇
تا بگن خدا برا علی(ع) چه شأنی قائله توی آیهی مباهله💞
✨همه میروند و نمیدانند با خود چه میبرند.
خُنُک آن که دفتر هستیاش را بگشود و از روزنامه کارهایش آگاه شد و چون هر کسی کشته چند ساله زندگیاش هست، دلمردگان از مرگ هراس دارند و از کشتزار خود بیزارند و زندهدلان از کشت خود سپاسگزارند و به پروردگار خود امیدوار.
#علامه_حسن_زاده_آملی قدّسسرّه
📚نامه ها برنامه ها،علامه حسن زاده ص۵۹
8.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 ۲۵ ذی الحجه، سالروزنزول سوره هل اتی درشان اهلبیت علیهم السلام وروز خانواده گرامی باد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
♦️ کانون خانواده، جایی است که عواطف و احساسات باید در آنجا رشد و بالندگی پیدا کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷سه کاری که یک شیعه هر روز باید انجام دهد...
🔴 #قُرص_روضه
💠 برای هر زن و شوهری در زندگی مشترک، دلخوری، سوءظن، بگو مگو، دلشکستگی و گلایه از #همسر کم و بیش، پیش میآید. اما مهم آن است که با #مدیریت ذهن، رفتار و گفتار، فضای دلگیر و گاه سرد و بیروح خانه را #گرم کنیم.
💠 یکی از فرمولهای بسیار قوی و مجرّب در این مواقع که در کلام #عرفا و بزرگان معنوی تاکید شده است #روضه بر سیدالشّهدا علیهالسلام است.
💠 وقتی از سختیهای زندگی #خسته میشوید و بر دلتان غصه و اندوه مینشیند خلوتی برای خود فراهم کنید اگر میتوانید زیارت #عاشورا قرائت کنید و با شنیدن روضهای از جنس #کربلا، اشک بریزید. هفتهای یک بار #قرص روضه را بر خود لازم بدانید.
💠 از معجزات اشک بر اباعبدالله الحسین علیهالسلام #نشاط و سبک شدن روح است. و البته با سبکشدن خود، فرصت را غنیمت بشمارید و با تدبیر، گذشت و فراموش کردن بدی همسرتان، آرام، پرانرژی و با دلی حسینی و کربلایی به زندگی #صمیمانه و مداراگونهی خود ادامه دهید.
آیا میثم تمار ایرانی بود؟
🔸 او چه سرگذشتی داشت؟
🔺«میثم بن یحیای تمار»، از بزرگان شیعه و از افرادی است که در راه تشیع خود و محبت امام علی(ع) در اواخر سال 60 هجری به شهادت رسید. او از بردگان زنی از قبیلۀ بنی اسد بود که حضرت علی (ع) او را خریده و آزاد کرد و سپس یکی از یاران مخلص امام علی(ع) و بعد از ایشان از اصحاب امام حسن(ع) و امام حسین(ع) شد.
🔹برده بودن میثم اشاره به این دارد که وی از مردم عجم بوده و برخی از محققان به صراحت وی را ایرانی دانسته اند و این نکته بعید نیست که وی ایرانی باشد.
🔸 امام علی(ع) آیندۀ میثم را از سالها قبل به او گوشزد کرده بودند، در روایت آمده است که: روزی امیر المؤمنین (ع) به او فرمود: همانا تو پس از من گرفتار شده و به دار آویخته خواهی شد و چون سومین روز (به دار کشیدنت) شود از سوراخهاى بینى و دهانت خون جاری شود که ریشت را رنگین نماید، پس چشم به راه آن خضاب (و رنگین شدن) باش! بدان که تو بر در خانه «عمرو بن حریث» به دار آویخته خواهى شد، و تو دهمین نفرى هستی که در آنجا به دار آویخته شده و چوب تو (که بر آن به دارت زنند) کوتاهتر از آنان است.
🔹زمانی که عبید اللَّه بن زیاد والی کوفه شد ؛ دستور داد او را گرفته و به نزدش آوردند، به عبید اللَّه گفتند: این مرد از نیکوکارترین مردمان (و نزدیکترین آنان) در نزد على(ع) بود، گفت: واى بر شما این مرد عجمى (چنین بود)؟گفته شد: آرى!
🔸عبید اللَّه به او گفت: خداى تو کجا است؟ میثم گفت: در کمین هر ستمکارى است و تو یکى از آن ستمکاران هستى، پسر زیاد گفت: تو ای عجمى! به این جرأت رسیدهای که هر چه خواهى بگوئى! آقایت (على بن ابی طالب) گفته که من با تو چه خواهم کرد؟!
🔹میثم گفت: به من خبر داده که تو مرا (زنده) بر دار میکشی! و من میدانم بر چوب کدام درخت و در کجا و چگونه به شهادت میرسم.
🔸عبید الله امر کرد تا دو دست و دو پاى وى را قطع کردند، اما او با همین وضعیت بر بالاى چوبه دار مشغول به بیان فضائل أمیر المؤمنین (ع) بود، گویا خطیبى است که بر روى چوبهها سخن مىگوید. عبید الله دستور داد تا زبان او را بیرون آوردند و بریدند، سپس شکمش را دریدند تا آن که به شهادت رسید.
🔹و چنین بود که میثم همان طور که امام علی(ع) پیشبینی کرده بود به شهادت رسید و شهادت او ده روز قبل از آمدن امام حسین(ع) به عراق بود.
🔰#قرارگاهسایبریبصیر
@basirat_83
چند کلامی با دوست محجبهام
🔺همین ابتدای متن باید اشاره کنم من نمی گویم گشت ارشاد بیایراد است. از نظر من ایراد دارد؛ چون برخورد انتظامی اگرچه برای برقراری نظم اخلاقی لازم است، اما به تنهایی برای تغییرات فرهنگی کافی نیست.
خب، راه حل چیست؟
🔹 میگویند جمعش کنید برود؛ کمپین هم راه انداختهاند. چند کلمهای با طرفداران کمپین «محجبهام و با گشت ارشاد مخالفم» دارم.
🔹دوست من؛ شما حتماً از شرایط فعلی حجاب در کشور و دودسته شدن مردم دردمند شده و دنبال راه حلی؛ راه حل این است که مطالبهگر ادای وظیفه آن بیست و چند دستگاه متولی ترویج فرهنگ حجاب باشی، نه مطالبهگر حذف همان یک دستگاهی که پای کار اجرای قانون حجاب مانده و البته بخاطر دستتنهایی و فشار وارده هرازگاهی سوتی میدهد؛ از سوی دیگر هم فشل بودن دستگاه اطلاعرسانیاش در برابر سرعت عمل رسانههای مخالف باعث شده هر خطایش میلیونها بار دیده شود و میلیونها خطای نکرده به نامش سند بخورد.
دوست من؛ من و تو باید کمپین خودمان را راه بیاندازیم و پاسخگو شدن متولیان فرهنگی را مطالبه کنیم؛ از مسوولان واردات و تولید پوشاک، از مسوولان ارشاد و رسانه ملی که بعضا ضدحجاب عمل می کنند، از آموزش و پرورش که جز افراط و تفریط کاری بلد نبوده، از سازمان تبلیغات... نه اینکه چشم بسته دنبال کمپین کسی راه بیافتیم که عملکرد و اظهاراتش نشان داده چشم دیدن هیچکداممان را ندارد!
🔹دوست عزیزی که نوشتهای برای مبارزه با دوقطبی و شکاف اجتماعی عضو کمپین مخالفت با گشت ارشاد شدهای، خب الان خود شما درحال دوقطبی سازی هستی. همانهایی که از جامعه ما زنان دو قطبِ باحجاب و بدحجاب ساختند و پروارش کردند و خندقی میانش کشیدند، امروز در آتش دوقطبی محجبههای موافق و مخالف گشت ارشاد میدمند. فردا هم دوباره دو تیتر دیگر خلق میکنند تا زیرمجموعههای همین دو قطب را بار دیگر دسته بندی کنند و همینطور ادامه میدهند تا آخرین نفراتمان را از هم جدا کنند.
🔹شما میگویید مخالف سیاسی کردن حجاب هستید، اما با کسانی همراهی میکنید که کاملاً سیاسی هستند و همیشه روی مسائلی دست میگذارند که برای نظام مهم بوده. حجاب باشد یا انتخابات یا حتی قوانین جمعیت و سقط جنین...
🔻دوست من؛
از این بازی بیرون بیا و اگر مطالبه گر اصلاحی، بازی مبتکرانه خودت را طراحی کن! در زمین بازی طراحی شده توسط مغرضان سیاست باز، جز باخت من و تو و ایران، هیچ دستاوردی نیست.
✍ رها عبداللهی
🔰#قرارگاهسایبریبصیر
@basirat_83