eitaa logo
کشکول مجازی
112 دنبال‌کننده
41.4هزار عکس
38.1هزار ویدیو
793 فایل
📥 موضوعات متنوع و مختلف 🤔 موضوعاتی که شاید ربطی به هم نداشته باشند در اینجا ذخیره و مطالب بعد از ارسال در کانال اصلی، از اینجا پاک خواهد شد. در صورت تمایل، در کانال اصلی ما عضو شوید👇 🖱️ https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ویژه برنامه پادکست حجره 🔰 ✳️ اربعین، الگوی دوران دولت سازی ✳️ 1️⃣ در دولت اسلامی، میدان دار جامعه، مردم هستند. 2️⃣ چگونه میتوان از اربعین برای رقم زدن دولت سازی اسلامی بهره گرفت ؟ 3️⃣ دشمن چه ادراک و برنامه ای برای پیاده روی اربعین دارد ؟ 4️⃣ تقریر های غلط از اجتماع عظیم زائران حسینی 🎧 در این قسمت میزبان استاد علی مهدیان نویسنده کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت و استاد مهدی شبان نویسنده کتاب طریقت جمع بودیم. از اینجا بشنوید 👇👇 🎙️ دومین ویژه برنامه پادکست حجره - اربعین، الگوی دوران دولت سازی 📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت 🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
26.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کوتاه | او ایستاده بود 🥀 روایتی تاریخی و احساسی از ایستادگی (سلام الله علیها) در مسیر و مظلومیت ایشان. 💬 هیچ کسی درب خانه اش را به روی فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) باز نمی‌کند...؛ 🏴 ╭────๛- - - - - ┅╮ │🥀 @Mabaheeth ╰───────────
🏴 مصائب امیر المومنین علیه السلام بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ☑️ عمّار می‌گوید: ▫️ به خانه آقا و مولایم امیرالمومنین (ع) رفتم و از ایشان اجازه‌ ورود گرفتم. به من اجازه فرمودند و داخل شدم. ایشان را درحالی که محزون و اندوهگین نشسته بودند، یافتم و حسن (ع) در سمت راست و حسین (ع) در سمت چپ ایشان نشسته بودند. گاهی به حسین علیه‌السلام نگاه می‌کرد و می‌گریست و گاهی به حسن علیه‌السلام. هنگامی‌که به حال او و فرزندانش نظاره کردم از خود بیخود شده، اشک‌هایم جاری شد و به شدت گریستم. هنگامی‌که آرام شدم عرضه داشتم: 🔹 اجازه سخن به من می دهید فرمود: بگو ای ابا الیقظان! ▫️ عرضه داشتم: 🔹 شما امر بر صبر کردن در مصیبت می نمائید. پس این اندوه طولانی (در این مصیبت) چیست؟ در حالی که شیعیان شما به خاطر خانه‌نشینی و غیبت شما آرام ندارند و این امر بر آن‌ها سخت است. ▪️ می‌گوید حضرت به من نگاه کرده و فرمود: 🔸 ای عمّار! همانا مصیبت کسی که من از دست داده ام بسیار سخت است. من رسول خدا را با از دست دادن فاطمه از دست دادم. او برای من موجب آرامش و تسلیت بود. هنگامی‌که سخن می‌گفت در گوش من صدای رسول خدا می پیچید و هنگامی‌که راه می رفت مثل رسول خدا راه می‌رفت و من درد فراق را جز با دوری او احساس نکردم و چه بزرگ است مصیبتی که به من رسیده است. هنگامی‌که او را در جایگاه غسل قرار دادم، فهمیدم که استخوانی از پهلوی او شکسته است و پهلویش از ضربه تازیانه ها سیاه شده و او آن را از من مخفی می‌نمود که می‌ترسید مبادا اندوه من بیشتر شود و به حسن و حسین نمی‌نگرم مگر اینکه اشک راه گلویم می‌گیرد و به زینب گریان نگاه نمی‌کنم مگر اینکه دلم به حال او به رقّت در می‌آید. ⬅️ انوار العلومة، ص ۲۱۴ برگرفته از کتاب فاطمیه ماثور، حجه الاسلام شیخ محسن حنیفی، صفحه ۱۲۹ سلام الله علیها 🏴 ╭────๛- - - - - ┅╮ │🥀 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال از هوش مصنوعی درباره برابری حقوق زن و مرد مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇 🎯 @Farajaleb
⭕️ بسیجیهای امام عصر( عج) 🔹موضوع انشاء : با آخرین خودکار جهان چه خواهید نوشت؟ 🔹تصویر فوق متن انشای یک پسر کلاس ششمی است. پسری که نه در دهه شصت، بلکه در همین روزگار و در محله ای معمولی از تهران رشد کرده، اما پدر و مادری مومن و انقلابی او را با نیت خدمت در رکاب امام زمان تربیت کرده اند! 🔹 و ما از این انشاء نتیجه می گیریم اگر بخواهیم، می شود با یاری خدای متعال،"بسیجی های آخرالزمان" را در خانه هایمان تربیت کنیم!(هر چند که کفار و منافقان و دشمنان دین خدا نمی خواهند و برای گمراهی ما و نسل ما از هیچ تلاش و حرکتی دریغ نکرده و نخواهند کرد.) @pas_kouchehaie_enghelab
⭕️ حاکمان واقعی صدا و سیما 🔹از ابتدای تاسیس ج.ا تا امروز، درهای صدا و سیما بر پاشنه ضدانقلابها و بی تفاوتها و لیبرالها چرخیده و این مسئله در دوره همه مدیران رایج بوده! از محمد هاشمی گرفته تا ضرغامی! و از سرافراز تا جبلی! صدا و سیما جای نقی معمولی و رامبدهاست! اگر هم اتفاقا پای امثال مقصودی و بچه های ثریا به رسانه ملی برسد هر چند وقت یک بار باید تنبیه شوند تا یادشان بماند که مدیران سازمان،منت"گاوهایی" که در چمنزارهای سوئیس می چرند را می کشند و آنها را به بسیجیهای وفادار به انقلاب اسلامی ترجیح می دهند! 🔷 برای اثبات ادعای فوق کافیست نامه شهید سید مرتضی آوینی به رئیس سازمان صدا و سیما (سال ۱۳۷۱) را با پیام آقای مقصودی کنار هم بگذارید : خدايمان شاهد است که اگر ماجرای انزوای بچه‌های مسلمان و دردمند در صدا و سيما به همين جا ختم می شد و مشکل صدا و سيما تنها اين بود که نيروهای خودی را تحويل نمی گيرد و می راند و...مساله‌ای نبود و شايد می شد به راحتی از کنار آن گذشت اما به هيچ وجه موضوع به همين جا ختم نمی شود. حضرات اداره کننده صدا و سيما که تحت مديريت شما هستند، با يک دست بچه‌های مسلمان و روح انقلاب و جهاد و ايثار را، منزوی می کنند و با دست ديگر به جذب و جلب عناصر مساله‌دار و معاند با انقلاب و ترويج دگرانديشان مشغولند. @pas_kouchehaie_enghelab
🔻آقای خسروپناه! دوران رهایی‌ست! 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. چند سال پیش در یکی از مدارس، چند جلسه‌ای برای دانش‌آموزان، اخلاق جنسی تدریس کردم؛ اما از تدریس، پا فراتر نهادم و به دانش‌آموزان نزدیک شدم و از دنیای درونی آنها مطلع شدم. عجیب بود؛ نسبت به نسل و دهۀ من، انحراف‌های جنسی، بسیار گسترده شده و آلودگی‌های اخلاقی، ریشه دوانیده بودند. بااین‌حال، این نوجوانان غوطه‌ور در معصیت، مشاور و راهنمای دلسوزی نداشتند که مسأله‌های درونی‌شان را با او در میان بگذارند. یکی از دانش‌آموزان می‌گفت مبتلا به خودارضایی است و‌ مشاور رسمی آموزش‌وپرورش به او گفته هفته‌ای یکبار انجام این عمل اشکالی ندارد. حجم آفت‌ها و انحراف‌ها آنچنان بود که علاج ریشه‌ای و ساختاری می‌طلبید. [دوم]. برای گفتگو با دانش‌آموزان، به یکی از مدارس دخترانه رفته بودم. مشخص بود که به زور و اجبار به نشست آمده بودند. هرچه می‌گفتم در ذهن‌ها جا نمی‌گرفت؛ گویا یک شکاف هویّتیِ بزرگ پدید آمده بود که امکان تفاهم و گفتگو را از میان برده بود. این همه فاصله و زاویه، عجیب بود. پس از برنامه، یکی از دانش‌آموزان کنارم آمد و گفت فقط می‌خواهم به شما بگویم که بسیار دیر آمدید. او درست می‌گفت اما مخاطبش من نبودم؛ نویسنده‌ای که تمام توان خود را در دو دهۀ اخیر، صرف روشنگری و اعتراض و انتقاد و مناظره و تبیین کرده است. [سوم]. در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که برای اولین بار، دامنۀ کشمکش‌ها و تضادها به مدرسه‌ها هم کشیده شد، دخترم که در یک مدرسۀ دولتی تحصیل می‌کرد، به‌شدت از سوی همکلاسی‌هایش مورد فشار و تحقیر قرار گرفت. همکلاسی‌های او که همگی غیرچادری بودند و ذهنیّت منفی نسبت به انقلاب داشتند، چادری‌بودن او و عقاید دینی و انقلابی‌اش را به دستاویزی برای بایکوت‌کردن وی و سرزنش و ملامتش تبدیل کرده بودند. فشارها و کنایه‌ها به دخترم در حدی بود که در مدت کوتاهی، نشانه‌های افسردگی در او نمایان گردید. بسیار احساس انزوا و تنهایی می‌کرد و می‌گفت در مدرسه، دوستی ندارد که سبک زندگی و تفکرش مانند او باشد. در اینجا بود که من در این اندیشه فرو رفتم که آیا من مقصرم که به دلیل قرار داشتن در طبقۀ متوسط، توان پرداخت شهریۀ مدرسۀ غیردولتی را ندارم، یا نهادهای فرهنگی و از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی که بی‌خاصیّت و بی‌کفایت هستند؟! [چهارم]. از کنار مدرسۀ دولتی پسرم می‌گذشتم. صدای بلند فحاشی‌های ناموسیِ بسیار رکیک دانش‌آموزان را با یکدیگر شنیدم. گویا با یکدیگر درگیر شده بودند. از پسرم در این باره پرسیدم. پاسخ داد همیشه در مدرسه نزاع هست و هرچه می‌خواهند می‌گویند و یکبار هم که معاون مدرسه می‌خواست اینان را مهار کنند، خودش را کتک زدند. دریافتم مدرسه، رهاست و کنکور و دیوان‌سالاری و شبکه‌های اجتماعیِ غربی و بی‌عملی نهادهای فرهنگی، همه‌وهمه، هویّت را بر باد داده‌اند. نه معاون پرورشی دارند و نه کمترین خبری از کار فرهنگی است و نه معلمان در جهت تربیت تلاشی می‌کنند و ... . به معنی واقعی کلمه، مدرسه رهاست. [پنجم]. حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چندی‌ست که به منتقدان کارنامۀ شورا می‌تازد و آنها را بی‌اطلاع و غیرمیدانی و بی‌ادب می‌خواند و به دفاع از شورا می‌پردازد. دیگران را نمی‌دانم اما من از زندگی روزمرّۀ فرهنگی نوشتم، از عینیّت‌های محسوس، از واقعیّت‌های کنونی، از زیر پوست جامعه، از ذهنیّت‌های فرسوده‌شده، از لیبرالیسم فرهنگی، از اغتشاش معنایی و زوال هویّت، از سرمایه‌سالاری در نظام آموزشی، از خاموشی و انحطاط شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دوگانگی فرساینده در درون نظام، از منافقان انقلاب و ... . من از آن انقلابی‌هایی نیستم که فرزندانم را از جامعۀ واقعی جدا کنم و به درون گلخانه‌های شبه‌مذهبی که مدرسه نام گرفته‌اند ببرم. همین که انقلابی‌ها، فرزندان‌شان را از مدرسه‌های دولتی جدا کرده‌اند، به معنی شکست نظام در انقلاب فرهنگی نیست؟! مگر بنا نبود توحید در ساخت اجتماعی و زندگی روزمره، مستقر شود و جامعه، به بستری برای کمالات معنوی و ایمانی تبدیل گردد؟! آن‌قدر از واقعیّت‌های جامعه احساس خطر کرده‌اند که برای خود، کلونی‌های آموزشی ساخته‌اند و فقرا و طبقۀ متوسط را در مدارس دولتی رها کرده‌اند. این وضع، نه عدالت است و نه اخلاق. و من در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک مرد نمی‌شناسم که این دردهای عمیق و مزمن را فریاد بزند و یقه چاک بدهد و از کارگزاران فرهنگیِ بی‌کفایت و ضعیف‌النفس، پاسخ و عمل بطلبد. همه با هم تعارف دارند. سیاست، حقیقت را بلعیده و قدرت‌طلبی، خدایی می‌کند و آرمان‌ها، در دهۀ شصت جا مانده‌اند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
▫️رگه‌های فلسفه‌ی فرهنگ در تفکر آیت‌الله خامنه‌ای 🖌 نوشتاری از عضو هیات علمی گروه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔹 در منطق عقلی آیت‌الله خامنه‌ای، فرهنگ همچون یک ابزار و مقدمه‌ی امر دیگر نیست، بلکه خودش غایت است؛ به این معنی که کمال انسان، مشروط و منوط به کسب مجموعه‌‌ای از ارزش‌های عالی و معنوی است که دین، آنها را ارائه کرده است. 🔹 این‌که آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید فرهنگ، روح جامعه و معیار تشخص و هویت آن است، از نوعی ساختاراندیشی حکایت می‌کند که معنا و باطن و هویت را بر ماده و ظاهر و پوسته ترجیح می‌دهد... 🔍 متن کامل را اینجا بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/ragefalsafe سایت I ایتا I بله I آپارات I اینستاگرام 🆔 @iictchannel
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. تصمیم گرفتم که در کنار نوشته‌های زنجیره‌وار و دامنه‌دار، گاهی نیز نکته‌ها و قطعه‌هایی را در این بستر با مخاطبان وفادارم در میان بگذارم. تیغ قلم، همچنان از نیام بیرون است و سکوت و انفعال و محافظه‌کاری معنا ندارد.‌ از خط مقدم این جنگ هویتی و حیاتی، هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد.‌ https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1732728845416004931