شهید آوینی:
عاشقان عاشق بلایند . در حیات در احتجاب صدف عشق است و آن را جز در اقیانوس بلا نمی توان یافت، در ژرفای اقیانوس بلا عاشقان غواصان این بحرند و اگر مجنون نباشد چگونه به دریا زنند؟
یاد کنیم شهید عزیزمان، شهید آرمان علی وردی را با صلوات بر محمد و آل محمد 🌹
@MARDE_MEYDAN313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا مظلوم یا حسین
شب زیارتی ارباب 🌹
@MARDE_MEYDAN313
شادی سید روحالله عجمیان شهید امنیت که توسط حامیان #مهسا_کومله به شهادت رسید صلواتی هدیه کنید
نقاشی این اثر توسط برادر بسیجی آقای علی عسکری انجام شده است.
| سید علیرضا آلداود
@MARDE_MEYDAN313
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دختری که چشمای خودشو در آورد😱
داستان دختری که در دام پسر زیبا
افتاده و بلایی که سر دختر آمد 😔
داستانی که شیخ #احمد_کافی تعریف کرده و عاقبت معجزه آسای پاکدامنی این دختر
#عفاف | #حیا
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا همش به ما زنها گیر میدید
خوب به آقایون بگید نگاه نکنن
بله حق با شماست ولی...
@MARDE_MEYDAN313
♦️کاش مداحان محترم، نگاه صنفی و رفیقمحور را جایگزین نگاه حقمدار نکنند
🔹️یعنی چون طرف رفیقته یا هم صنف توئه حتما باید ازش دفاع کنی؟ این وسط ظلم به مردم و انقلاب چی میشه ؟! این آقا ماههاست داره لجن پراکنی میکنه اونها رو ندیدین؟! در مقابل اسلام و انقلاب و مردم وظیفه ندارین؟! به نظرتون اینهایی که آتشبیار معرکه اغتشاشات بودند در خون شهدای امنیت سهیم نیستند؟ شما تکلیفی در مورد اون خونها ندارید؟
🔹️البته که خیلی وقته امثال پویانفر و هلالی برای من فقط یک خواننده مجالس مذهبی هستند نه مرجع سیاسی و فکری. یه خواننده مثل بقیه خواننده ها که فقط کارهاشون درمورد اهلبیت هست و دوست دارم چنین تولیداتی رو و ازشون انتظار چندانی درمورد درک خیلی مسائل نمیره. همین.
سعیدیسم
#پایان_مماشات
#لبیک_یا_خامنه_ای
✅@MARDE_MEYDAN313
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اثر عجیب غسل دادن یا ندادن بیماران کرونایی به روایت یک تجربه گر مرگ موقت
@MARDE_MEYDAN313
16.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به به، ببینید این خواهرمون با لبخندش چطور حرص این زامبی ها رو درآورده.
هرکاری میکنن که وادار به عکس العملش کنن ولی ایشون با خونسردی اونا رو عصبی تر میکنه 😅👏
دیدین آقایون مسئول ، اجرای قانون و شرع سخت نیست ؟ ما همین رو میخوایم همه سازمانها انجام بدن و لازم نیست با اسلحه کاری کنین.
دست من باشه از ایشون و امثال ایشون تقدیر حسابی میکنم و ضمنا مراجع امنیتی باید اون دو سه نفری که میخواستن بی نظمی ایجاد کنن رو پیدا کنن چون ارسال ویدئو برای ایران اینترنشنال که تروریستی اعلام شده جرم هست 😉
@MARDE_MEYDAN313
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بسیار مهم و قابل تأمل
⁉️علت دروغ های شاخدار خانواده های #مهسا_امینی ، #کیان_پیرفلک #نیکا_شاکرمی و...
👆 این فیلم را باید تمام مردم ایران و جهان ببینن...
✅ بله، همیشه تاریخ تکرار میشود و این ما هستیم که یا از گذشته درس میگیریم یا تاریخ را بار دیگر؛ تکرار میکنیم...
@MARDE_MEYDAN313
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #شبهه
⭕️ طرف میگه:
قرآن خودش میگه عربیه، مال عربهاست، پس چون عربیه به ما که ایرانی هستیم هیچ ربطی نداره!!!
پاسخ را بشنوید...
@MARDE_MEYDAN313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تحلیل نادرست جناب رائفی پور در مورد سیزده بدر و ماجرای پوریم
جناب رائفی پور در چندین سخنرانی کشتار ایرانیان در واقعه پوریم را روز ۱۳ فروردین (سیزده بدر )بیان می کند که به دلایل مشخص کاملا نادرست است.
🔸نخست اینکه در هیچ متنی از ۱۳ فروردین سخن به میان نیامده است.این اتفاق در کتب يهوديان در روز ۱۳ ماه اَدار يهوديان ذکر شده است.
👈به نظر میاد اشتباه اصلی جناب رائفی پور از همین مورد نشات گرفته که اتفاق پوریم که در ۱۳ ماه یهودی (ماه ادار) بوده را به جای ۱۳ فروردین در نظر گرفته اند که مطلبی نادرست و این دو تقویم جداگانه هستند و ربطی بهم ندارند .
تقویم يهوديان و تقویم ایرانیان کاملا متفاوت هستند.
🔸دوم در یه بررسی تخصصی در یه دوره صد ساله هیچ گاه پوریم در ۱۳ فروردین نبوده است.
گروه پژوهشی آرتا
@MARDE_MEYDAN313
✡️ بررسی انطباق جشن پوریم و سیزدهم فروردین
1⃣ براساس تقویم یهود، واقعهٔ #پوریم در ١٣ اَدار سال ٣۴٠۵ عبری معادل با ٢۵ فوریه ٣۵۵ قبل از میلاد و ۶ اسفند سال ٩٧٧ قبل از هجری شمسی، (حدود ٢٣۶٩ سال پیش) اتقاق افتاده که با تاریخ ١٣ فروردین حدود ٣٧ روز اختلاف وجود دارد. [و طبق دستور کتاب استر باید ١۴ و ١۵ آدار جشن بگیرند.] البته با توجه به «سالهای کبیسه عبری» احتمال اینکه در بعضی سالهای دیگر، این دو [پوریم و ١٣ فروردین] کمی به هم نزدیکتر شوند هست، اما در طول تاریخ، هیچگاه برهم منطبق نمیشوند. و اصولاً پوریم در یهودیت یک #عید_زمستانی است تا بهاری.
🗓 دیرینهشناسی تقویمهای عبری و شمسی
🗓 تقویم باستانی عبری
2⃣ درست است که #تقویم_عبری حدود ١۶٠٠ سال است که به اینگونه استفاده میشود، اما قبل از آن نیز قوانین و قواعد با تقویم امروز یکسان بوده و فقط برای تعیین #استهلال ماه بهجای جدول و محاسبات، از «شاهدان امین رؤیت ماه» استفاده میشده [شبیه فرایند استهلال ماه در تقویم هجری قمری] و نیز برای تعیین #سال_کبیسه نیز هر سال در زمان مناسب جلسهای گذاشته میشد که الگوی آن نیز بسیار نزدیک به الگوی ١٩سالهٔ جداول امروزی میباشد.
3⃣ بر این اساس، سال ٣۴٠۵ عبری [یعنی سال وقوع حادثهٔ پوریم] به دو دلیل کبیسه نبوده:
👈 اول: کافی است عدد ٣۴٠۵ را بر ١٩ تقسیم کنیم باقی مانده ۴ خواهد بود که جزء سالهای کبیسهٔ ١٩ساله نیست.
👈 دوم: اصل سند مگیلای استر (طومار استر) دقیقاً به ماه دوازدهم اشاره میکند. (فصل٣، آیه١٣).
4⃣ و حتی اگر بر فرض محال، آن سال، کبیسه هم بوده باشد، باز هم واقعهٔ پوریم در آن سال به ۴ یا ۵ فروردین میافتاد که باز هم با تاریخ «روز طبیعت» [١٣ فروردین] منطبق نیست.
🗓 تقویم باستانی ایرانی
5⃣ تا قبل از عمر خیام و تنظیم تقویم جلالی در ایران تقویم یزدگردی شمسی استفاده میشد که در آن بهخاطر تفاوت کبیسهگیری بهمرور، نوروز ١٨روز (گاهی تا دو ماه) نسبت به زمان واقعی به تأخیر میافتاد و بهعنوان مثال روز طبیعت [١٣ فروردین] در روز ٣١ فروردین برگذار میشد که این هم خود باز، فاصلهٔ این دو واقعه [یعنی پوریم و ١٣ فروردین] را بیشتر میکند.
6⃣ بهطور خلاصه میتوان گفت که در الگوهای باستانی تقویم ایرانی و یهودی نیز نه تنها این دو واقعه هرگز بر هم منطبق نمیشوند، بلکه اصولاً فاصلهٔ بیشتری را هم از یکدیگر دارند.
@MARDE_MEYDAN313