eitaa logo
کشکول مجازی
109 دنبال‌کننده
40هزار عکس
36.7هزار ویدیو
766 فایل
📥 موضوعات متنوع و مختلف 🤔 موضوعاتی که شاید ربطی به هم نداشته باشند در اینجا ذخیره و مطالب بعد از ارسال در کانال اصلی، از اینجا پاک خواهد شد. در صورت تمایل، در کانال اصلی ما عضو شوید👇 🖱️ https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌼اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ 🌼🍃 🌿🌼🌿🌺🌿🌼🌿🌺 پنجشنبه ها چه خوشحال می شوند عزیزان و شهیدان آسمانی مان وقتی... با فاتحه و صلوات و خیراتی هر چند کوچک یادآورشان باشیم🌺🙏 @madare0120
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نفوذ را باید بسیار جدی گرفت! حتی در نزدیکترین افراد و نهادها به رهبری..! روزهایی که از سانسور و تحریف چندباره سخنان مهم رهبر انقلاب گفتیم و شدیدا به دفتر نشر آثار رهبری و مدیران سایت khamenei.ir اعتراض کردیم! روزهایی که به انتخاب آن خانم با پوشش نامتعارف مانتو و کفش قرمز و شال صورتی رنگش برای دیدار بانوان با رهبری اعتراض کردیم و آن را مشکوک دانستیم! برای امروزی بود که دوباره شاهد ادامه این جریان مشکوک در بیت و دفتر و اطراف رهبر انقلاب نباشیم که یک ضدانقلاب را روبروی رهبری بنشانند تا شعر بسراید و به ریش‌ انقلاب بخندد! ⛔️ طرف در طول اغتشاشات توئیت میزد برای مهسا امینی و آزادی و حتی از شغلش استعفا داد، حالا برده اند گذاشتنش جلوی رهبری تا شعر بخواند و برایش کف و سوت بزنند و الله اکبر بگویند..! پ ن: می‌گویند این خانم جزء لیست شاعرانی که باید شعر می‌خواندند نبوده و سرخود بلند شده و شعر خوانده! عذر بدتر از گناه..! اولا آنجا چه غلطی میکرده و چه کسی دعوتش کرده و راهش داده داخل حسینیه بیت رهبری!؟ دوم اینکه یعنی آنجا انقدر بی در و پیکر است که هر کس سر خود هر کاری خواست بکند!؟ 👤 آنتی صهیون @madare0120
📸 و حاج اسماعیل در یک قاب! ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
در تاخت و تاز صورتیون در کشور ، خانمی هم که در پشت تریبون قرار میگیرد شال صورتی به سر دارد! آیا اتفاقی است یا نتیجه اعمال نفوذ اصحاب قدرت حامی نرمالیزاسیون! @madare0120
بعد از این بیش از پیش به خواهیم پرداخت که بسیار خطرناکتر از جنبش فواحش اند! جنبش صورتی ها تکمیل کننده پازل و نابود کننده نرم احکام شریعت خواهند بود جنبشی که از داخل و توسط اصحاب نفوذ و قدرت حمایت می شود انقلاب رنگی با مبداء خارجی برای براندازی است ولی با مبداء داخلی برای اسلام زدایی! 👤 آنتی صهیون @madare0120
ازدواج محارم در شاهنامه فردوسی و سایر شعرا 1⃣شاهنامه 🔹در شاهنامه از زمان زرتشتی شدن شاه گشتاسب و خانواده ، پسر گشتاسب (اسفندیار) و نوه گشتاسب (بهمن) به ازدواج محارم روی می آوردند. 🔻ازدواج اسفندیار با خواهرش گشتاسپ پس از پیروزی بر ارجاسپ و بنابر وعده ای که داده بود، دخترش همای را به همسری اسفندیار (پسرش) در می آورد (ازدواج خواهر و برادر): ▪️چو شاه جهان باز شد بازجای به پور مهین داد فرخ همای ▪️سپه را به بستور فرخنده داد عجم را چنین بود آیین و داد 🔻ازدواج اسفنديار با مادرش اسفندیار به مادرش کتایون می گوید : ▪️ترا بانوی شهر ایران کنم به زور و به دل جنگ شیران کنم طبق نظر برخی اساتید در این بیت اسفندیار می خواهد پس از نشستن بر تخت پدر به سنت زرتشتی خویدوده با مادرش ازدواج کند و او را همچنان شاه بانو نگه دارد 📚جلال الدین کزازی، نامه باستان، جلد 6،صفحه 643 📚مهدی محبتی، پهلوان در بن بست، صفحه 255 🔻ازدواج بهمن ، پسر اسفندیار پهلوان زرتشتی ، با دخترش همای چهرآزاد نکته مهمی که اینجا وجود دارد این هست که فردوسی یادآوری می کند که این ازدواج ، بنابر رسم زرتشتی (دین پهلوی) است ▪️دگر دختری داشت نامش همای هنرمند و بادانش و نیک‌رای ▪️همی خواندندی ورا چهرزاد ز گیتی به دیدار او بود شاد ▪️پدر درپذیرفتش از نیکوی بران دین که خوانی همی پهلوی ▪️همای دل‌افروز تابنده ماه چنان بد که آبستن آمد ز شاه ▪️چو شش ماه شد پر ز تیمار شد چو بهمن چنان دید بیمار شد ازدواج بهمن با همای ، دخترش ، در سال آخر عمرش بود. شش ماه از آبستنی همای گذشته بود که بهمن درگذشت. داراب ، نتیجه این ازدواج بود 2⃣خاقانی شروانی خاقانی شروانی از بزرگترین شعرای قرن 5 هجری است. ایشان در ابیاتی می سراید : ▪️دیو کژ کژ به مردم اندیشد فعل بد بد به مادر اندازد ▪️مغ که از رخ نقاب شرم انداخت ناحفاظی به خواهر اندازد 📚https://b2n.ir/m56552 دکتر کزازی در تحلیل این بیات می نویسد : "از همین روی است که سخن سالار شروانی نیز از مغ سخن گفته است و از درآمیختن شرم انگیز و رسوایانه او با خواهرش" 📚کزازی، نامه باستان جلد 3، صفحه 225 3⃣بوالعلای معری معری شاعر معروف قرن چهارم می سراید : ▪️ أيوجد في الورئ نفر طهاری أم الأقوام ك لهم رجوس؟ ▪️بنات العم تأباها النصارى وبالأخوات اعرست المجوس 📚 https://b2n.ir/m60457 🔻دکتر کزازی در تحلیل این بخش می نویسد : " سخنور آزاداندیش، بوالعلای معرّی، در دیوانی که خود آن را بایسته های نابايا ( = لزوم ما لا يلزم) نامیده است، از این آیین مجوسان یاد آورده است: آیا در میانه مردمان تنی پاک یافته می تواند شد، یا آنکه مردمان همه ناپاکانند؟ترسایان از زناشویی با دختران عم سر بر می تابند و مجوسان خواهران خویش را به زنی می ستانند" 📚منبع:همان 4⃣فخرالدین اسعد گرگانی اسعد گرگانی شاعر نامدار سده پنجم و ششم هجری است که داستان ویس و رامین که یه داستان عاشقانه ایران باستان بوده  را به شعر برگردانده است در این داستان مادر ویس و رامین به عنوان یه زرتشتی مومن و آگاه از ازدواج پسر و دختر خود صحبت می کند ▪️چو مادر دید ویس دلســــــــــتان را   بگونه خوار كرده گلــــــــستان را  ▪️بدو گفت: اى همه خوبى و فرهنگ‏    جهان را از تو پیرایه‏ســت و اورنگ ▪️ترا خســـــــــــــــرو پدر بانوت مـــادر      ندانم در خورت شــــویى بكشور ▪️چو در گیتى تو را همســـــــر ندانم‏      بتا همسرت دادن چون توانـــــم؟ ▪️در ایران نیست جفتى با تو همسر     مگر ویرو كه هســـتت خـود برادر ▪️تو او را جفـــــــت باش و دیده بفروز    وزین پیوند فـــــــــــرخ كن مرا روز ▪️زن ویرو بود شایســــــــــــته خواهر    عروس من بود بایســــــــته دختر 📚https://b2n.ir/e83719 📚ازدواج مقدس، هاشم رضی، نشر بهجت، چاپ اول، ص 124 ✅ | گروه پژوهشی آرتا @MARDE_MEYDAN313
خویدوده(ازدواج ) اهورامزدا در تفسیر گاتها به روایت کتایون مزداپور زرتشتی 🔹قبلا در پستی اشاره کردیم در اوستا و متون دینی زرتشتی به ازدواج اهورامزدا با دخترش(سپندارمذ یا آرمیتی) اشاره شده است (اینجا کلیک کنید) 🔻حال در تفسیر (زند) گاهان که توسط موبدان زرتشتی نوشته است در برخی بندهای آن به صراحت به ازدواج اهورامزدا با دخترش اشاره می کنند. مانند بند 4 هات 45 از تفسیر گاتها که خانم دکتر مزداپور در مورد آن می نویسد : ▪️از زندگاهان، فقره ۴، از یسن ۴۵ را تفسیر می کند و پیوند هرمزد و سپندارمذ را گواه بر صحت و درستی خویدودس میشمارد. بخش زند آن با پهلوی یسنا (۱۱/۱۹۵ -۱/۱۹۶ ) و نیز زندگاهان در دستنویس ت.د ۲۸ (۱۳/۳-۵/۴) تقریبا برابر است.▪️ 📚https://b2n.ir/z99589 اسکن کلیک کنید 📚https://b2n.ir/a80387 اسکن کلیک کنید 🔸ذکر 2 نکته اول نویسنده و مترجم و گردآورنده این کتاب (داستان گرشاسب و..) خانم دکتر کتایون مزداپور استاد تاریخ ایران باستان هستند که خود نیز زرتشتی بوده که به این امر صحه گذاشته است دوم این بخشی که معرفی شده است تفسیر گاهان است، به عبارتی چه کسی بهتر از موبدان توانسته اند حقیقت گاهان را درک و تفسیر کنند گروه پژوهشی آرتا @MARDE_MEYDAN313
✅ازدواج در منابع زرتشتی به روایت دکتر خسرو قلی زاده ✔️تایید ازدواج اهورامزدا با دخترش یعنی سپندارمذ 🔻دکتر خسرو قلی زاده که دکترای فرهنگ و زبان های باستانی دارد و از متخصصین بنام حوزه آیین زرتشت است در این زمینه می نویسد : ▪️در متون پهلوی به فراوانی از سنت ازدواج محارم یا خویدوده سخن رفته و به انجام آن توصیه اکید شده است. از میان چهار چیز برتر که اورمزد آفرید، خودیده (ازدواج محارم) از همه بالاتر است. ارزش آن (ازدواج محارم) به حدی است که سبب بخشایش مرگ ارزان و دوری از دوزخ می گردد. در متون پهلوی آمده است که برترین کردار نیک خویدودس کردن است. از میان کسانی که خودیده (ازدواج محارم) کرده اند می توان به ازدواج اورمزد و سپندارمذ(اهورامزدا و دخترش)، و سپس مشی و مشیانه(خواهر و برادر)، جم و خواهش جمک، گشتاسب و خواهرش هوتوس، بهمن و خواهرش همای نام برد. یکی از نشانه های بد زمانگی از رواج افتادن خودیده (ازدواج محارم) و ازدواج با بیگانگان است. اما در زمان سوشیانس(موعود زرتشتی) همه مردم خواهند کرد و دیوان به خویدوده نابود شوند https://b2n.ir/e31164 اسکن کلیک کنید فرهنگ اساطیر ایرانی /خسرو قلی زاده/ص ۱۹۹ گروه پژوهشی آرتا @MARDE_MEYDAN313
«خودیده‌ی موجود در اوستا و متون دینی زرتشتی، ازدواج است.» ————————————— ✧دکتر محسن ابوالقاسمی-استاد سرشناس فرهنگ و زبان‌های باستانی- در ترجمه‌ی واژه‌ی می‌نویسد: ✧توضیح کلمه‌ی «xvetodat»⇩ ✧فارسی میانه کتیبه‌ای xvetodah(صورت مکتوب hwytwdhy) اوستایی-xaetvada0a: ازدواج اعضای خانواده با هم(پدر با دختر، خواهر با برادر، مادر با پسر). 🔸https://b2n.ir/w24009 ————————————— ➪‌‌‌http://artairani.com/?p=3110 ➪‌‌‌ | گروه پژوهشی آرتا @MARDE_MEYDAN313
دکتر سعید نفیسی : انکار کنندگان ازدواج محارم از جاهلان هستند «چیزی که از اسناد آن زمان حتما به دست می آید و با همه ی هیاهوی جاهلانه ای که اخیرا کرده اند، از بدیهیّات مسلّم تمدّن آن زمان است، این است که نکاح نزدیکان و و زناشویی در میان اقارب درجه ی اوّل، حتما معمول بوده است و حتّی برای آن اصطلاح خاصّی داشته و آن را «خویتکدس» می گفتند.» 📚 تاریخ اجتماعی ایران، از انقراض ساسانیان تا انقراض امویان، ص ۴۲ | گروه پژوهشی آرتا @MARDE_MEYDAN313