🔴 حمید رسایی ادعایش درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران را پس گرفت/فضای جشنواره فیلم کوتاه امیدبخش است
حمید رسایی نماینده اسبق مجلس که در انتقادی نوشته بود: "فیلمهای کوتاه با موضوع سقط جنین و تشویق به انجام این قتل ناجوانمردانه و بالعکس در بین فیلمهای چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران دیده میشود. خط تخریب خانواده و افزایش جمعیت بویژه از طریق سینما، بی شک یکی از مهمترین اهداف سرویسهای امنیتی در داخل ایران است." پس از حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران و تماشای آثار آن، اظهارات خود را اصلاح کرد و درباره آن توضیحاتی داد.
آقای رسایی در بازدید از جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان داشت: "فیلمهای جشنواره در تایید یا تشویق موضوع سقط جنین نیستند و نقدهایم متوجه جشنواره نبود."
وی همچنین گفت: "به دلیل اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران چهلمین سال خود را سپری میکند، پختگی خوبی پیدا کرده و محتوا و مضمون آثار جشنواره، نویدی را برای سینمای جوان بازتاب میدهد."
رسایی افزود: "چند فیلم با نامهای «زاک»، «بیهوا»، «فیل سفید»، «شریف»، «زنان لجمن»، «همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد» و «شیهه دور» را تماشا کردم. به طور کلی معتقدم فیلمهای خوبی در این جشنواره حضور دارند که بعضیها از آنها خیلی زیبا و مفهومی بود."
"به نظرم فیلم «زاک» هم محتوای خوبی داشت و با پایان خیلی درستی همراه بود و محتوا در این راستا نبود که در حقیقت به نوعی برخلاف فرزندآوری یا موافق سقط جنین باشد."
حمید رسایی تاکید کرد: "رویکرد جشنواره به هیچوجه رویکردی نیست که با برجستهسازی سقط چنین و این موضوعات همراه باشد."
🆔 @setare30nama
🎬 نگاهی به فیلم "خودکشی به سبک نیچه" به بهانه درخشش در چهلمین جشنواره جهانی فیلم کوتاه تهران
✍🏻 ناصر سهرابی سِده
یکی از آثار شاخص جشنواره چهلم فیلم کوتاه تهران، "خودکشی به سبک نیچه" ساخته پیام کردستانی بود. کارگردان برای این فیلم کوتاه، ایده جذابی را انتخاب کرده که تا پایان، مخاطب با آن همذاتپنداری میکند. فیلم "خودکشی به سبک نیچه" برداشتی آزاد از رمان "مغازه خودکشی" اثر ژان تولی است. داروساز یک شهر خیالی که زمان و مکانش مشخص نیست، داروهای بیمارانی که خواهان خودکشی هستند را با آرد و شکر و کمی سیانور مخلوط میکند و به خورد آن ها میدهد. کارگردان مضمون جذابی را برای فیلمش انتخاب کرده است. نجات انسانهای به آخر خط رسیده و امید زندگی دوباره به آنها که این مورد به خوبی در شخصیت زن داروساز نمود دارد. فیلمبرداری، نورپردازی و طراحی صحنه همچون یک فیلم بلند داستانی با پروداکشنی حرفهای نشان میدهد. فضای شهرک سينمایی و دکورهای آن کمک شایانی به فضاسازی سرد و تلخ کرده و در خدمت قصه هستند. اجرای قدرتمند طراحی صحنه و لباس این فیلم نشان از گروه فنی کاربلدی است که برای پشت صحنه انتخاب شدهاند. علاوه بر موارد فنی باید به بازیهای حساب شده آن نیز اشاره کرد. مریم بوبانی که در همان حضور کوتاهش میدرخشد و در نقش یک قابله بازی دلنشینی رقم میزند. خودکشی به سبک نیچه گزینه مناسبی است برای تبدیل شدن به یک اثر بلند جذاب سینمایی. دیپلم افتخار دستاورد هنری برای طراحی صحنه و لباس، جایزه بهترین تدوین و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی حاصل عملکرد قابل توجه این فیلم در اختتامیه جشنواره چهلم بود.
🆔 @setare30nama
🔴 عاقبت وطنفروشی و کاسبی با خون مردم/بلیتهای نمایش "خانه امن" در نیویورک فروش نرفت و اجرا لغو شد!
نمایش "خانه امن" به کارگردانی حمید فرخنژاد و تهیهکنندگی علیرضا امیرقاسمی که قرار بود بیست و یکم اکتبر در سالن "تیلسسنتر" نیویورک روی صحنه برود، به دلیل فروش نرفتن بلیتها، لغو شد! گفته میشود که کمتر از بیست درصد ظرفیت سالن فروش رفته و از روی صحنه رفتن بازیگران آن جلوگیری شده است. حمید فرخنژاد، مهناز افشار، برزو ارجمند، احسان کرمی، فرزین صابونی از جمله بازیگران این نمایش هستند که مدیر شبکه ماهوارهای طپش پس از ناآرامیهای سال گذشته و با همکاری حمید فرخنژاد جهت کسب درآمد تهیه کرده است.
سایت "تیکت مستر" که بلیت فروشی این نمایش خزعبل را برعهده داشته، اعلام کرده مبلغ آن تعداد تماشاگر معدودی که بلیت خریدهاند را بازمیگرداند.
سال گذشته حمید فرخنژاد پس از دریافت یک میلیارد و پانصد میلیون تومان از بنیاد سینمایی فارابی بابت بازی در فیلم سینمایی "پالایشگاه" بدون انجام تعهدات و ایفای نقش، با فریب برخی مدیران فرهنگی کشور و واسطه قراردادن آنها، پاسپورت خود را گرفت و از کشور گریخت!
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🔴 رییس هیات مدیره خانه سینما و مدیرعامل خانه هنرمندان دوباره آدرس غلط داد!
درحالیکه چندین هفته پیش حبیب ایلبیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی خبر داده بود بازیگرانی که بیحجاب در انظار عمومی حاضر شدهاند مجوز فعالیت ندارند، بازنشر شیطنتآمیز این اظهارات توسط یک خبرگزاری دولتی، دستمایه حمله محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل همزمان خانه هنرمندان، رییس هیات مدیره خانه سینما و رییس صنف ویاودی شده است. فارغ از اظهارات عسگرپور که به این بهانه صغری و کبری را کنار هم چیده و به دیگر اقدامات و سیاستهای سازمان سینمایی حمله کرده که بیشتر یادآور دعوای اصلاحطلبان با هر اقدام ولو مثبت اصولگرایان است، نکاتی مهم است که باید به آن پرداخت که نباید حاشیهسازی بر آن سایه افکند:
قوانین جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگی و بخصوص سینما مربوط به دو سال اخیر نیست و بیش از چهار دهه است که اجرا میشود. هنوز فیلم "چریکه تارا" بهرام بیضایی محصول سال ۱۳۵۸ و "خط قرمز" مسعود کیمیایی محصول سال ۱۳۶۰ بخاطر حجاب توقیف هستند، آن وقت رییس هیات مدیره خانه سینمای جمهوری اسلامی و مدیرعامل خانه هنرمندان جمهوری اسلامی میگوید براساس کدام قانون بحث حجاب را معاون سازمان سینمایی وسط کشیده است! فارغ از موافقان و مخالفان حجاب در کشور که در این بحث نمیگنجد، تا به حال کدام بازیگر بیحجاب اجازه فعالیت داشته است؟ در مدیریت دوستان اصلاحطلب آقای عسگرپور چند فیلم توقیف شد؟ مگر هنرپیشههای زن مطرح قبل از انقلاب اجازه فعالیت گرفتند؟ آقای عسگرپور طوری صحبت میکند که گویا تازه وارد ایران و سینمای آن شده است، البته که این روزها ژست اپوزیسیون و روشنفکرنمایی سکه رایج بازار است و خریدار دارد، ولی مگر محمدمهدی عسگرپور قبلا با همکاری و حمایت و بودجه ارگانهای همین نظام فیلم و سریال نساخته است؟! مگر نمیداند سازمان سینمایی فقط رابط حاکمیت با سینماگران است و اگر موضوعی را اعلام میکند براساس تصمیم و دستور نهادهای بالادستی است؟ محمدمهدی عسگرپور انتقاد کرده چرا حبیب ایلبیگی شفاف اعلام کرده که بازیگران بیحجاب مجوز بازی در فیلمی را از این پس ندارند. اگر شفاف اعلام نمیکرد و تهیهکنندهای فیلمی میساخت و سرمایهاش توقیف میشد خوب بود؟ مگر عمری این انتقاد مطرح نبود که چرا دلایل ممنوعیت برخی هنرمندان شفاف اعلام نمیشود؟ پس الان مشکل چیست؟
آقای عسگرپور از بیکاری اهالی سینما و مشکلات معیشتی آنها گله کرده، اما نگفته خود به عنوان رییس هیات مدیره خانه اصناف سینما کدام قدم مثبت را برای کم کردن این مشکلات برداشته است. نگفته است چرا جلوی دیگر عضو هیات مدیره خانه سینما را نمیگیرد که همزمان هم در شوراهای دولتی است و هم با بودجه بنیاد سینمایی فارابی که خود عضویت یکی از شوراهای آن را داشته فیلم ساخته و هم سهامدار و عضو هیات مدیره یک شرکت بزرگ پخش و تولید و سینماداری است اما از بودجه بیتالمال هم چشمپوشی نمیکند!
آقای عسگرپور قدمی که برای اهالی گرفتار سینما برنمیدارید، لااقل حاشیهسازی نکنید و بگذارید مدیران سینما به کارهای مهم در جهت بهبود معیشت اهالی سینما برسند.
چرا در هشت سال مدیریت اعتدالیون اصلاحطلب با کارنامهای مملو از ورود پولهای کثیف به سینما، رانتخواری و تبعیض در صدور مجوزها و حمایتها و توقیف سلیقهای فیلمها ساکت بودید؟! الان درد چه چیز را دارید؟ درد سینما یا جناحبازی؟ شما که با پول نهادهای جمهوری اسلامی فیلم ساختید و همیشه تاییدیه نهادهای امنیتی نظام را برای مدیریت صنف داشتهاید و با قوانین صداوسیما حجاب را سفت و سخت در سریالسازی رعایت کردید چرا ناراحت حجاب هستید؟!
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🔴 قطار عدالت مدیریت سینما به ایستگاه کهگیلویه و بویراحمد رسید/افتتاح دویست و سیامین سینما در دو سال گذشته توسط محمد خزاعی
دکتر محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی وعده هزار سالن سینما در کشور تا پایان مدیریت خود در سینما و هزار میلیارد تومان فروش سینماها را داده بود که تا امروز فروش گیشه امسال سینماها به ششصد میلیارد تومان رسیده است و دویست و سیامین سالن سینمای کشور هم در پایان دومین سال مدیریت سینما در دولت فعلی افتتاح شد تا در حدود نیمی از وعده رییس سازمان سینمایی در نیمهی دوره ریاست او بر سازمان سینمایی عملی شود.
در دو سال گذشته سازمان سینمایی با مدیریت دکتر خزاعی توانسته در سفرهای استانی با همراه کردن استانداریها و حوزه هنری استانی، با جلب حمایت و مشارکت دولتی سالنهای سینما را بخصوص در شهرهای کم برخوردار تکمیل و به بهرهبرداری برساند. به غیر از زمین و اسکلت اولیه، تمامی هزینههای تجهیز اعم از تجهیزات فنی پخش، پرژکتور، پرده، سیستم صوتی، صندلیها و... با حمایت موسسه سینماشهر سازمان سینمایی با کمکهای بلاعوض یا تسهیلات فاقد بهره تامین شده است.
در سفر یک روزه محمد خزاعی به همراه برخی مدیران سازمان سینمایی همچون قادر آشنا و یزدان عشیری به استان کهگیلویه و بویراحمد، "سینما سیمرغ" در سیسخت شهرستان دنا و همچنین "سینما امید" در شهرستان بهمئی افتتاح شد. "سینما امید" به نام شهیدان هوشنگ و امید خوب، شهدای عملیات تروریستی حرم شاهچراغ نامگذاری و با حضور مادر شهید جوان؛ امید خوب و همسر شهید هوشنگ خوب افتتاح شد.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🔴 توهین کتایون ریاحی به همکارانش/هرکسی کار کند بیشرف است؟!
کتایون ریاحی بازیگر سابق درحالی استوری گذاشته و نوشته که "شرافتم اجازه کار در سینمای امروز را نمیدهد" که سالهاست بازیگری را کنار گذاشته و زمانی با فرجالله سلحشور همکاری داشت که بدترین اهانتها را به زنان سینمای ایران میکرد!
با این متر و معیار کتایون ریاحی، پس هر کدام از همصنفان سابقش که در حال کار در سینما هستند بیشرف هستند؟!
کسی که برای امرار معاش و تامین خانوادهاش مشغول کار و فعالیت قانونی است بیشرف است یا آن کسی که قبلا در کیش و جاهای دیگر خورده و برده و سیر شده و نیازی به کسب درآمد ندارد و دیگران را تحریک به اعتصاب میکند تا کسب و کار مردم مختل شود یا جوان مردم را هیجانی میکند تا کار دست خودش و آیندهاش بدهد؟
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🎬 به بهانه اکران آنلاین «ملاقات خصوصی»/ یک اجرای بینقص و بالاتر از سطح رایج سینمای اجتماعی ایران
✍🏻صالح دلدم
«ملاقات خصوصی» ساخته امید شمس بدون شک بهترین فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر بود و اگر سیمرغ مردمی را حذف نمیکردند، این جایزه را میگرفت. فیلمی که با فروش سی و چهار میلیاردی در گیشه توانست مخاطبان را جذب اثری غیرکمدی کند. نقطه عطف متعدد و به موقع در طول فیلمنامه، شخصیت پردازی، انتخاب درست بازیگران و بازیهای یک دست و قابل قبول، اثر دلنشینی پدید آورده است. از پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا و ریما رامینفر تا رویا تیموریان و سیاوش چراغیپور و نادر فلاح، خوش درخشیدهاند. موضوع داستان فیلم هم خلاقیت تازهای در سینمای ایران محسوب میشود و سعی کرده ضمن دوری از قصههای کلیشهای و با روایتی تازه از درد جامعه بدون نکبت نمایی، نیمنگاهی هم به زبان جهانی در سینما داشته باشد. طراحی صحنه و لباس و چهره پردازی در خدمت اتمسفر است و فیلمبرداری و کارگردانی در خدمت روایت داستان و به دور از هرگونه خودنمایی.
شناخت نویسنده و کارگردان از دیالکتیک و رعایت کمپوزیسیون باعث شده تا اثر در نقطه مطلوبی قرار بگیرد.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🔴 آقای عسگرپور! از رونق سینما عصبانی نباش!
✍🏻مصطفی شاهکرمی
پس از اظهارات روشن وزیر ارشاد و مدیر اداره نظارت سازمان سینمایی در رابطه با ممنوعیت فعالیت هنرمندانی که خودشان را ملزم به رعایت قانون حجاب نمیدانند، رییس هیات مدیره خانه سینما ضمن دفاع از قانونشکنی این افراد، از رونق گرفتن سینما و تولیداتش با اظهاراتی که نه بوی فرهنگ، بلکه بوی سیاسیکاری از آن به مشام میرسید، ابراز تأسف کرد!
اواخر هفته گذشته، حبیب ایلبیگی، مدیر اداره نظارت سازمان سینمایی در مورد بازیگران زن کشف حجاب کرده، گفت: «آنها به دلیل محدودیتی که برایشان وجود دارد، نمیتوانند در فیلمهای سینمایی بازی کنند. آثار قبلیشان به تدریج منتشر میشود که مالکان فیلمها متضرر نشوند، چون سرمایه زیادی خرج شده است، ولی از این به بعد نمیتوانند در فیلم جدیدی بازی کنند.» این اظهارات شفاف و مستظهر به قانون مدیر اداره نظارت سازمان سینمایی به مذاق کسانی مثل محمدمهدی عسگرپور خوش نیامد. این سینماگر علاقهمند به سیاست در گفتگو با یک رسانه اصلاحطلب علاقهمند به دو قطبی در جامعه با مبنا قرار دادن یک تفسیر شخصی از اظهارات ایلبیگی سعی کرد با استخدام برخی لغات موجه، ذهنیت جانبدارانهاش را به مخاطب القا کند.
عسگرپور در جایی از صحبتهایش میگوید: «براساس کدام قانون این حکم صادر شده است که کسی را که تمایل به کار دارد، از شغلش منع میکنند؟ محدودیتهایی هم اگر وجود دارد باید از جانب قوه قضاییه باشد و آنها هم بر مبنای قوانین عمل کنند. اینکه در لایههای زیرین توسط وزیر یا مدیرکل این اظهارنظرها صورت میگیرد، باید مشخص شود براساس کدام قانون این حکم صورتبندی و صادر شدهاست؟»
عسگرپور در حالی چنین اظهاراتی را مطرح میکند که به خوبی از شئون خلق قوانینی مثل آییننامه و دستورالعمل و اختیارات قانونی مدیران آگاهی دارد، اما سعی میکند با تغافل خود را در جایگاه مدعی بنشاند!
مصاحبه کننده از این مدیر سابقهدار که اغلب فعالیتهایش در مسئولیتهای حاکمیتی و دولتی بوده نمیپرسد که آیا از نظر قانونی یک شخص میتواند همزمان هم مسئول یک صنف باشد، هم مشاور یکی از اعضای آن صنف و از او حقوق بگیرد و هم مدعی قانون مداری و مدافع حق و حقوق رقبای هم صنف ولی نعمتش باشد؟
عسگرپور در جای دیگری از اظهاراتش میگوید: «در حال حاضر تعداد زیادی از همکاران سینمایی ما اعم از زن و مرد اصلاً مدتهاست که کار نمیکنند، ولی متأسفانه آقایان در تریبونهایشان مدام از رونق و گسترش فعالیت حرف میزنند.»
عسگرپور ضمن اعتراف به تحریم سینما از سوی برخی سینماگران لجوج و قانونگریز، در ادامه تلویحاً از رونق داشتن سینما و گسترش فعالیتهای تولیدی آن اظهار تأسف میکند! واقعیت این است که این جمله دقیقاً از مکنونات قلبی این سینماگر قدیمی که سابقه همکاری با فهرستی ازدستگاههای حاکمیتی و انقلابی را در کارنامه دارد، سرچشمه میگیرد؛ چه اینکه گویا نان ایشان در همین دوقطبیسازیها و تند کردنهای فضای فرهنگ و هنر پخت میشود.
بدیهی است آمار حضور هنرمندان در بخشهای مختلف تولیدی مثل سینما، تلویزیون و شبکه نمایشخانگی و تعداد آثار تولید شده در هریک از این مدیومها به تنهایی برای اثبات کذب بودن مدعای عسگرپور کفایت میکند، بدون اینکه نیاز باشد به وجوه آشکار دیگری مثل فروش سینماها و تعداد بالای مخاطبان استناد کنیم.
عسگرپور در بخش دیگری از این گفتگو میگوید: «در بین کشورهای صاحب سینما تنها کشوری هستیم که چنین ممنوعیتهایی را برای سینماگرانش به وجود میآورد» هر چند این ادعای رییس هیات مدیره خانه سینما با یک جستجوی ساده اینترنتی قابل تکذیب است (مثلاً ممنوعیت و اظهارنظر غیرسینمایی برای هنرمندان هالیوودی با در نظر گرفتن جریمههای سنگین)، اما برای خانه سینمایی که قرار است به امورات حرفهای صنوف متکثر سینمایی بپردازد، جای تأسف است که سیاستزدههایی، چون مهدی عسگرپور در رأس آن قرار دارند.
🗞منبع: روزنامه جوان
#ستاره_سینما
🆔️ @setare30nama
🎭 در نقد بازی آماتور شکیب شجره در فیلم ضعیف "عروسی مردم"
یکی از ضعیفترین فیلمهایی که در دوره پساکرونا به نمایش درآمده، "عروسی مردم" ساخته مجید توکلی به تهیهکنندگی علی سرتیپی است. فیلمی فاقد فیلمنامه و قصه که بیشتر شبیه کلیپ اینستاگرامی جهت تبلیغ تالار عروسی تا فیلم حرفهای سینماست. یکی از بارزترین ضعفهای این فیلم، بازی نقش مرد اصلی آن است. "شکیب شجره" با اندامی نخراشیده که با آن استایل میرقصد، بازی تصنعی و اگزجره ارائه میدهد و در بیان هم به قدری مشکل دارد که دیالوگها را نامفهوم ادا میکند. جایی از جواد عزتی کپی میکند و جایی دیگر سعی در تکرار مستربین دارد! در کنار ضعف خود بازیگر که معلوم نیست بر اساس چه معیاری انتخاب شده که البته در سینمای ایران این روزها معیارهای دیگری جایگزین قابلیت هنری شده، این ضعف فیلمساز است که حتی نتوانسته بازیگر را کنترل کند که حتی همان بازی ضعیف را یک دست در طول فیلم ارائه دهد یا حداقل دیالوگهایش را مفهوم ادا کند.
کمبود بازیگر و نامهای تکراری معضل این سالهای سینمای ایران است و تلاش برای معرفی چهرههای جدید هم به دلیل معیارهای غیرهنری به نتیجه نرسیده است.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
23.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎭 «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» در تالار وحدت به روی صحنه میآید
تالار وحدت (رودکی) بزودی میزبان «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» به تهیهکنندگی آزیتا موگویی و نویسندگی و کارگردانی سیدجلالالدین دری میشود.
به گزارش ستاره سینما؛ تئاتر کنسرت «قصه ترانههای ماندگار» پس از ببست و نه اجرای موفق در ایوان عطار کاخ سعدآباد و میزبانیِ بیش از هفده هزار تماشاگر، با عنوان جدید «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» به تهیهکنندگی آزیتا موگویی و نویسندگی و کارگردانی جلالالدین دری، آبان و آذر در تالار وحدت روی صحنه میرود.
این نمایش درباره پنج ترانه ماندگار تاریخ موسیقی ایران؛ «مرا ببوس»، «طاقتم ده» «زندگی»، «یار دبستانی»، «ای ایران» است که در هر بخش، داستانی درباره هر کدام از این ترانهها به اجرا درمیآید و سپس آن ترانه با ارکستر و نوازندگان حرفهای بازخوانی میشود.
در اجرای کاخ سعدآباد، سالار عقیلی و حجت اشرفزاده، خوانندگان اجرای زنده بودند.
تعدادی از بازیگران قبلی این نمایش به همراه گروهی از بازیگران جدید در تالار وحدت به روی صحنه میروند.
بازیگران جدید و زمان اجرا بزودی اطلاعرسانی میشود.
#ستاره_سینما
🆔️ @setare30nama
🎬 جایگاه سینما در استونی
📌به بهانه نمایش "کاپیتان" از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در یک جشنواره جنبی استونی
فیلم "کاپیتان" از تولیدات ضعیف بنیاد فارابی در سال گذشته بود. این فیلم نه به جشنواره تالین، بلکه به بخش زیرگروه آن به نام کودک و آن هم "خارج از مسابقه" راه یافته است!
در استونی سالانه فقط چهل فیلم تولید میشود. البته جمعیت این کشور کمتر از یک میلیون و چهارصد هزارنفر است. در کل، سینمای استونی بیشتر به فستیوال معتبر شبهای تالین شناخته میشود. استونی از کشورهای پس از فروپاشی شوروی است و در زمان شوروی، بودجه فرهنگی آن وابسته به تصمیمات حزب کمونیست بود.
این کشور در غرب روسیه و حوزه دریای بالتیک و خلیج فنلاند است و در حال حاضر بعنوان دیجیتالترین کشور شناخته میشود. در استونی کمترین باور به خدا وجود دارد و سکولارترین کشور جهان است!
در بین جمهوریهای سابق شوروی، پیشرفتهترین کشور است و در میان کشورهای توسعه یافته دومین اقتصاد آزاد اروپا است.
موسیقی و ادبیات در استونی جایگاه بالاتری نسبت به سینما دارد. استونی در کل هفتاد سینما دارد که نسبت به جمعیت آن، هر بیست هزارنفر یک سالن سینما است.
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama
🇵🇸 روایت کسری ناجی در بیبیسی با الگوبرداری از روایت فتح شهید آوینی!
کسری ناجی خبرنگار باسابقه بیبیسی فارسی در گزارش اخیر خود از جنایت صهیونیستها علیه فلسطینیان غزه، از ادبیاتی بهره برده که یادآور صدای مرتضی آوینی در مستندهای روایت فتح و توصیف جنایات عراق زمان حزب بعث علیه کشورمان است:
"جنگ ویران کننده در غزه ادامه دارد و در این باریکه مصیبتزده، خون میجوشد. تانکهای اسرائیلی در حال پیشروی به طرف شهر غزه دیده شدهاند."
(با صدای شهید آوینی تداعی کنید.)
#ستاره_سینما
🆔 @setare30nama