eitaa logo
کشکول آیه و حدیث
226 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
3.6هزار ویدیو
42 فایل
#بیاد_پدرم_مرحوم #کربلایی_حاج_هوشنگ_فرج_زاده. ( فرزند مرحوم فرج وفاطمه ) #پدرشهید_بسیجی_علیرضا_فرج_زاده وبیاد خواهرو برادرهای مرحومش، ودیگر دوستان و همسنگران شهید و اموات فامیل واساتید...در محیط ایتا راه اندازی شد #صلوات_وفاتحه_نثار_همشون ١۴ دی ماه ١۴٠١
مشاهده در ایتا
دانلود
بندگان هستند که از یادخدا غافلند خداوند همیشه ناظر و آنلاین بر اعمال ماست
حدیث (3) رسول اكرم صلى الله عليه و آله : مَن أَطاعَ اللّه عَزَّ وَ جَلَّ فَقَد ذَكَرَ اللّه و َإِن قَلَّت صَلاتُهُ و َصيامُهُ وَ تِلاوَتُهُ لِلقُرآنِ؛ هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن و قرآن خواندنش اندك باشد. مکارم الاخلاق ص 468 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 74، ص86، ح3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: 🔸همراه شما همواره دو شیطان از جانب ابلیس هستند که شما را گمراه کنند. هرگاه آن دو شیطان در دل شما وسوسه کنند خدا را یاد کرده و بگویید:(( لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةً إِلَّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ وَ صَلَّی اللهُ عَلَی مُحَمَّد وَ آلِهِ)) آن دو شیطان در بند شوند؛ سپس نزد ابلیس رفته و شکوه کنند و گویند: «کار او ما را درمانده کرده است؛ ما را با شیاطین سرکش کمک کن». ابلیس نیز پیوسته آن دو را کمک کند تا در نهایت با هزار شیطان سرکش یاریشان کند و آن‌ها جملگی سراغ آن انسان روند 🔸خداوند متعال به فرشته‌ها فرماید: «این ابلیس است که با لشکرش آهنگ فلان بنده یا کنیز مرا کرده؛ به جنگ او بروید»! و پیوسته با آن سلاح‌هایشان که از آتش است شیاطین را بیرون می رانند 🔸و شیطان پیوسته بر خود و فرزندان کشته‌شده‌اش گریان باشد و برای زخم‌های او مرهمی نیست جز شنیدن صداهای کفرآلود مشرکان. پس اگر این انسان مؤمن بر طاعت و یاد خدا و بر محمّد و خاندانش پابرجا بماند آن زخم‌ها بر تن ابلیس باقی بماند و جرات نزدیک شدن ندارد... 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۴۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ (1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)‏ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50)‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)‏ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ(87)فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ(88)فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89)وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ 90فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ 91وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ 92 فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ 93 وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ 94إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ95فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ96 🌼🌼سوره
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: اشتدّ غضب اللَّه على الزّناه؛ خشم خدا نسبت به زناکاران بسیار سخت است. نهج الفصاحه رذايل اخلاقي
بسم الله الرحمن الرحیم سیر وسلوک وخودسازی " ذکری برای زنده ماندن دل " نابغه دهر ، عارف کامل ، عالم عامل ، حضرت علامه آقا سید_موسی_زرآبادی ( نفعناالله من برکاته ) : هرکس بعد از نماز صبح ۴۰ مرتبه این ذکرشریف را بخواند و استمرار دهد هرگز دل او نمیرد : « یا حی یا قیوم یا من لا اله الا انت ، برحمتک استغیث » استاد ما فرمود: برخی مواقع شیاطین جن در خواب اصوات یا الفاظی را به انسان القی میکنند که در زبان ما گنگ نامفهوم و بی معنی است اما برای آنها معنا داردو کفرآمیز است و دوست دارند که شما تکرار کنید بجای آن شما ذکر توحید یا نبوت یا ولایت بگویید علامه والا مقام حضرت آیت معظم خدا آقا سید_موسی_زرآبادی ( اعلی الله مقامه الشریف ) . هرکس در آخر دعایی که می کند ۲۶ مرتبه بگوید ( یا سریع یا مجیب) به زودی دعای وی مستجاب شود ان شاالله . دوستان گرامی منتظر اطاعت خدا و‌بندگی کردن نفوس قدسیه را در مبارزه ی باشیاطین مساعدت کنیم مقهور تاریکی و‌ ظلمت عصیان و‌گناه نشویم در روایت است که یک تسبیح امیرالمومنین علیه السلام افضل است از عبادت جن وانس ما هم شیعه و‌محب ایشان هستیم تسبیحتان ،نمازتان،ذکرتان ،عبادتتان ،بندگیتان نور دارد کمک میکند به تقویت جبهه ی حق و‌ تضعیف جبهه ی کفر شیطانی خدای سبحان از ما ریاضت و‌ سختی کشیدن و تارک الدنیا شدن نخواسته است همین که معصیت نکنیم کافی است همین ترک معاصی ما را به مقصد میرساند رسد آدمی بجایی که بجز خدا نبیند بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت بر اثر مداومت بر ترک معاصی و بندگی حضرت احدیت آدمی مسجود ملایک میشود سحر با باد می‌گفتم حدیث آرزومندی خطاب آمد که واثق شو به الطاف خداوندی دعای صبح و آه شب کلید گنج مقصود است بدین راه و روش می‌رو که با دلدار پیوندی قلم را آن زبان نبود که سر عشق گوید باز ورای حد تقریر است شرح آرزومندی ولی خدا فرمود: چقدر انسانها کرور کرور آدمها که زیر این خاک مدفون است وتمام آرزو و حسرتشان اینست که به دنیا برگردند و یک لااله الا الله بگویند. عزیزان منتظر عمر به سرعت میگذرد و پیمانه پر میشود فریب بازی دنیا را نخوریم «««ما ابد در پیش داریم»»»!!!!!!!!!! ما بندگی کنیم او‌ خوب بلد است که خدایی کند بندگی کنیم تا از تمام قید و بندها رهایی یابیم با خدا باش پادشاهی کن! همه چیز در بندگی خداست راه دور نرویم... استقامت یکی از معضلات طریق سیر و سلوک، این است که شخص چون بعد از مدتی به مطلوب خود نمیرسد حال مطلوبش هر چه میخواهد باشد ولو طلب معرفت و محبت الله تعالی، بر وی یأس و ناامیدی غلبه نموده و او دائم جزع و فزع می نماید، غافل از اینکه این طریق،اقتضایش صبر و تحمل و استقامت است،آنچنان که حضرت ختمی مأمور به صبر و تحمل بود و حق تعالی خطاب به او فرمود:«فَاستَقِم کما أُمِرت». عزیز دلم، آیا دور از ادب و به دور از مرام عشق و عاشقی نیست که تو بابت وصال به مقصودت، با حق جنگ و جدال میکنی؟ هیچ فکر نمیکنی که این حالات شرک است در طریق عشق؟. پس عزیز دلم در این راه قدم بردار و حرکت کن و بدان که حرکت و توقف در ید قدرت و حکمت حق تعالی ست پس با تمام وجودت رو به سوی او کرده و بگو: مرا تا جان بُود در تن بکوشم ولو یک جرعه از جامت ننوشم از سید علی آقا قاضی نقل است که میفرمود: «چهل سال است دم از پروردگار عالم میزنم. چند مرتبه خواستند مرا بکشند، آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی نگذاشت و خدا هم کمکم کرد! در این مدت نه خوابی دیدم نه مکاشفه ای نه رفیقی نه همدردی چهل سال است که در را میکوبم و خبری نیست». عارف کامل جناب سید هاشم حداد رحمه الله علیه می فرمودند : خواستن خواب ها و رویاهای معنوی و روحانی ، از حظوظ نفس است . طلبیدن مکاشفات و اتصال با عالم غیب و اطلاع بر ضمائر و عبور از آب و هوا و آتش و تصرف در مواد کائنات و شفا دادن مریضان ، همگی حظوظ نفس اند. ایشان می فرمودند : من تعجب میکنم از این دسته از سالکین که مکاشفه می خواهند ! چشم باز کنند ، همه ی این عالم مکاشفات است . مکاشفه تنها دیدن صورت در زاویه بصورت خاص یا حالت استثنایی نیست ، هر چه کشف از اراده و اختیار و علم و قدرت و حیات حضرت حق کند مکاشفه است ، ،،،، چشم باز کن و ببین ‌و بنگر که این عالم خارج ، هر ذره اش مکاشفه است ، و حاوی عجایب و غرایب که فکر را به منتهای آن دسترس نیست. عزیزان منتظر کشف کرامات و دیدن عجایب اینها خار راه است مبادا در طلب کشف کرامات از مقصد اصلی که توحید است باز بمانیم اینها نقل و‌نباتی است که در مسیر به سالک داده میشود تا عیار او را بسنجند و اندازه ش را بدانند 🌴گوهر معرفت🌴 والسلام علیکم و رحمة‌الله