شهيد حسن ايرلو از نيروهاي
با تجربه و طراح و نخبه و متفكر پادگان امام حسين عليه السلام بود
حاج حسن يك روز و شبش
بدون مبارزه با دشمنان اسلام
و ايران رو سپري نكرده
اخرين ماموريتش اعزام به
يمن بود كه در چند سال
آخر عمر گوهر بارش نيروهاي
يمن رو متحول كرد و از نظر سياسي و تغيرات زيادي براي كشور يمن إيجاد كرد.....
در روز حركت به سمت يمن
حاج قاسم براش پيشگوي كرد
و به خودش و خانوادش گفت
حاج حسن در أين ماموريتش
به شهادت خواهد رسيدو...
✅شوتی ها و کولبرها همه در استخدام آقازاده های اختلاسگر
دیروز از نجفآباد برای آمدن به تهران مجبور به استفاده از سرویس های بین شهری ماشین های سواری شدم. بمحض آمدن ماشین مواجه با خودرو پژو 405 با هیبتی شوتی شدم. (ماشین های شوتی سواری هایی هستند که برای حمل و نقل مواد قاچاق و حتی آدمهایی که قاچاقی جابجا میشوند همچون افاغنه بکار میرود) اما با توجه به اینکه از طرف یک سرویس معتبر بود اعتماد کردم.
قبل از سوار شدن به راننده که جوانی حدود 30 ساله بود گفتم: شما شوتی هستی
گفت: راستش بله.
گفت: از کجا فهمیدی؟
گفتم: از وضعیت خودروی شما. مخصوصا بالا بودن فنرهای عقب.
خلاصه سوار شدم گفتم: چطوری میروی؟
گفت: چند ساعته میخواهی برسی تهران دو و نیم ساعت خوبه؟
گفتم: نه 4 ساعت خوبه.
راه افتادیم و شروع به تعریف هایی از وضعیت موجود شوتی ها و چگونگی استفاده از آنها در اقتصاد پنهان در کشور، کرد.
محمولههایی که حمل می کنند شامل مواد مخدر،موبایل، مشروبات الکلی، و چیزهایی از این قبیل بود.
مشروبات عمدتا از آبادان و موبایل از بندر لنگه و مواردی از جاهای دیگر.
فاصله بندر لنگه تا تهران حداکثر 10 ساعت، فاصله آبادان تا تهران حداکثر 8 تا 7 ساعت و تهران اصفهان حداکثر 3 ساعت.
سرعتی کمتر از 140 بجز در نزدیکی دوربینهای ثبت تخلفات رانندگی نداشت.
بسیار هشیار در رانندگی بود و با دقت از راست و چپ سبقت میگرفت.
هزینه حمل موبایل هر سرویس 15 تا 20 میلیون تومان
حمل مشروب تا 50 میلیون تومان
حمل شیشه و کراک هر 100 کیلو 100 میلیون تومان
و...
البته ادعا می کرد که تاکنون مواد مخدر حمل نکرده است زیرا این کار نفرین دارد.
از اهالی چهارمحال و بختیاری بود و تجربیاتی در حوزه صنعت نفت و گاز بخصوص جوشکاری های خاص داشت و مدعی بود 4 سال در روسیه در کارهای مختلف صنعتی کار کرده است.
روسها را در کار آدمهای جدی میدانست ولی سیستم های آنها را فاسد.
میگفت: علت شوتی کاری و باعث آن را آقازاده ها می دانست.
گفتم: چرا؟
گفت: ببین به یک آقازاده 500 تا 600 ميليون دلار میدهند تا موبایل بیاورد. او بخشی را از طریق گمرک و بخشی را از طریق قاچاق میآورد.
بخش قاچاق را به آدمهایی میدهد که هرکدام بین 100 تا 200 شوتی در اختیار دارند.
برای حمل مثلا هزار میلیارد تومان موبایل قراردادی با یک چتر باز می بندد به نرخ 100 میلیارد. و او موبایل ها را به شوتی ها میدهد با نرخ کمتری و نهایتا 10 تا 20 درصد از آن صد میلیارد سهم ما شوتی هاست.
برای ورود به شوتی ها شرایطی مقرر است.
آن رئیس کل شوتی ها که درحقیقت چند نفر هستند و فوجی از شوتی ها را در اختیار دارند برای ورود اولیه حدود 200 تا 300 میلیون تومان بعنوان گارانتی حمل جنس از راننده شوتی میگیرند و آرام آرام با پیدا کردن اعتماد مبلغ کمتر میشود.
خودرو یک راننده شوتی اکثرا پژو 405 است که تغییرات در موتور و زیر وبند انجام شده است و بطور مرتب مخصوصا زیر وبند و لاستیک ها چک میشوند. از او سوال کردم که تاکنون چندکیلومتر ماشینش کار کرده است گفت: 800 هزار کیلومتر؟!
از جمله موارد دیگری که تعریف میکرد اینکه معمولا با ایست و بازرسی ها آشنا هستند و با تعیین وقت که آن مامور آشنا باشد اقدام به عبور میکنند.
و در مواردی که محموله خطرناک باشد دو نفر در یک ماشین هستند که یکنفر قبل پلیس راه و ایست و بازرسی از ماشین پیاده میشود و محموله را داخل کوله پشتی میگذارد و از بیراهه بعد از دور زدن پلیس راه، به ماشین شوتی میرسد.
و در مواقعی که بار سنگین باشد، چند ماشین باهم میآیند و اسکورت میشوند. برای گیر نیفتادن یکی که خالی است جلو میرود با موبایل دیگری را از وضعیت موجود با خبر میکند.
داستان های زیادی تعریف می کرد و از اوضاع مختلف جاده ها آگاهی داشت. وضعیت بنزین را در جاهای مختلف قیمت میداد و قس علیهذا
خب دیگه بیشتر موجب سردرد نشوم
اقتصاد ما بخشی توسط شوتی ها میگردد و بخشی توسط کولبرها و همه در استخدام آقازاده های اختلاسگران!!!!!
🖌به نقل از فیسبوک آقای انوری
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 صیانت از بیتالمال
🔹 نهادهای سرکاریِ فرهنگی و دینی که عموما توسط افراد ذینفوذ در بودجه برایش ردیف ایجاد شده، دقیقا/تقریبا چه میکنند؟ چه خروجیای داشتند؟ چند کارمند دارند؟ این کارکنان چه نسبت فامیلیای با رؤسایشان دارند؟ چقدر حقوق میگیرند؟ در ازای چند دقیقه کار مفید در ماه؟ به چه کسی پاسخگو هستند؟ از کدام درگاه میتوان به فهرست فعالیتهایشان پیبرد؟ و اساسا فارغ از آماری که میدهند چگونه میتوان راستی آزمایی کرد که ادعایشان راست است یا مانند خیلی از مواقع دروغ گفتهاند؟
🔸 بسیاری از این نهادهای سرکاری در جمهوری اسلامی، خصوصا در سالهای اخیر در پاسخ به سوال «چرا هیچ خروجیای ندارید؟» پاسخ میدهند که «پول نداریم و بودجه دریافتی تنها کفاف حقوق کارکنانمان را میدهد».
سوال این است که در این صورت چرا اصلا باید بودجهای به این نهادها پرداخت شود؟!
وقتی بود و نبودشان فرقی ندارد، پول میگیرند که خودشان را از جیب بیتالمال سیر کنند بیآنکه به اندازه یک گیاه خروجی و نفع داشته باشند؟!
🔹 چرا یک جریان ذینفع، همیشه وقتی نوبت پاسخگویی و حسابرسی این نهادهای سرکاری میرسد با مقدس سازی از آن سعی میکنند به دوشیدن بیتالمال ادامه دهند؟
🔸 این دغدغه تاراج بیتالمال چرا محدود به ایام بررسی و تصویب بودجه محدود میشود و توسط فعالان رسانهای و عدالتخواه در دیگر ایام پیگیری نمیشود؟
🔹 چرا برخی متوجه نمیشوند که وقتی میگوییم این صدها میلیارد تومان بودجه صرف نهادها و موسسات سرکاری نشود، منظورمان این است که خرج امور مهم و نهادهای پربازده بشود؟
🔸 چندنهاد سرکاریِ فرهنگی مذهبی میشناسید که در سالهای گذشته هم به دورهمی گذراندند، چه رسد به دو سال کرونایی اخیر که تحقیقا هیچ فعالیتی نداشتهاند؟
🔹 علت عطش و شهوت مسولان و فرزندانشان برای ایجاد تاریکخانههایی تحت عنوان «موسسه فرهنگی مذهبی» چیست و چرا شاهد رشد قارچوار این موسسات هستیم؟
🔸 ادعای هرساله کسری بودجه که مسولان مطرح میکنند راست است یا دروغ؟ اگر صحیح است که هست، چرا بند ناف ارتزاق نهادهای مذکور از بودجه قطع نمیشود؟!
🔹 چگونه میتوان این دغدغه را عمومی کرد و از هدر رفت بیتالمال در این خصوص جلوگیری نمود؟
🔸 برای مقابله با این پدیده شنیع آیا امیدی به مسولان و رسانههایی که یا خود آلوده این موسسهبازیها شدهاند و یا با مدیران و روسای صاحب نفوذ نهادهای مذکور رودربایستی دارند هست؟
✍ احمد قدیری
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat