فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان: صدای انفجار ناشی از صدایی بود که پدافند ریزپرنده را مورد اصابت قرار داد.
#اخبار_انلاین
✔️ اخبار انلاین--------------------------
@akhbaronliin
سلام .خدا قوت و سلامتی بده به هممون ان شا الله 🙏🌺
هر روز صبح در جنگل آهویی از خواب بیدار میشود که میداند باید از شیر تندتر بدود تا طعمه او نگردد، و شیری که میداند باید از آهویی تندتر بدود تا گرسنه نماند. مهم نیست که شیر باشی یا آهو، با هر طلوع آفتاب با تمام توان آماده دویدن باش. نلسون ماندلا
Every morning, a deer wakes up knowing that it has to outrun a lion if it is to survive; and also a lion, knowing that it has to outrun a deer if it is not to starve. It is not the question to be a lion or a deer, but to run with outmost power with every sunrise!
(Nelson Mandela)
#بیادعلیرضاوبابا
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
شما و دوستان ارجمندتون هم
به :
#کانال_کشکول👇👇👇
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
دعوتید👇👇👇
💐 @kashkoolesalavat
💐 @kashkoolesalavat
📚 #داستان١١۵۴
معروف است که :
روزی شخصی به عارفی خردمند، که دوران کهنسالی را پشت سر می گذاشت
گفت :
شما به یاد دارید دقیقا پدر بزرگ من ، چه زمانی درگذشت ؟!
عارف پرسید :
این پرسش برای چیست ؟
آن جوان گفت :
من شاید خیری برای اقوام و دوستان خودم نداشته باشم اما تاریخ درگذشت همه خویشانم را بدست آورده ام و می خواهم روز وفات آنها بروم گورستان و برایشان دعا کنم و خیرات دهم و...
عارف خندید و گفت :
آدم بدبختی هستی !
خداوند تو را فرستاده تا شادی بیافرینی و دست زندگان و مستمندان را بگیری تا در سختی و مشقت نمیرند
حال تو فقط به دنبال مردگانت هستی ؟!..
بعد پشتش را به او کرد و گفت :
مرا با مرده پرستان کاری نیست و از او دور شد .
ارد بزرگ میگوید :
"کاویدن در غم ها ما را به خوشبختی نمی رساند"
در جایی دیگر نیز میگوید :
"آنکه ترانه زاری کشت میکند ، تباهیدن زندگی اش را برداشت میکند"
امیدوارم همه ما ارزش زندگی را بدانیم و برای شادی هم بکوشیم نه اسیر در غم...
#پی_نوشت:
از #محمدرضا_فرج_زاده
این داستانها گاهی نصفه بدرد میخورند
چون طبق روایات وارده ازسوی اهل بیت ع
اموات شیعه،
پرونده هاشون بازه تاقیامت
تا ازسوی بازماندگانشان
بهرمناسبتی بانثار #صلوات_وفاتحه ودادن خیرات
و انجام امورات خیریه بیادونام آنان پرونده ی اعمالشان
بهتر و بیشتر شود
#صلوات_و_فاتحه
نثارروح پدران ومادران درگذشته و دیگر جدوآبادمون
═ೋ❅🖋☕️❅ೋ═
#بیادعلیرضاوبابا
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
شما و دوستان ارجمندتون هم
به :
#کانال_کشکول👇👇👇
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
دعوتید👇👇👇
💐 @kashkoolesalavat
💐 @kashkoolesalavat
عادتهای شـادی آور 👌👌
با خدا صحبت کنید
زیاد و طولانی
مدت در یک محیط نمانید
در هفته دو روز گیاه خواری کنید
هميشه در حال يادگيري باشيد
با طبيعت در تماس باشيد.
خود و ديگران را ببخشيد.
با خودتان خلوت كنيد.
در حق ديگران كار نيك انجام دهيد.
قدرت خنده را جدي بگيريد.
به حيوانات غذا بدهيد.
اگر بچه كوچكي در خانواده داريد
با او وقت بگذرانيد.
با گياهان صحبت كنيد.
در حق ديگران دعاي خير كنيد.
به كارهاي جانبي مثل نقاشي
و آشپزي و عكاسي بپردازيد.
گاهی تنهايي سفر كنيد.
موسيقي خوب گوش كنيد.
آراسته باشيد.
با افرادي داراي فركانس ارتعاشي بالا
بيشتر درارتباط باشید
گاهی رژیم را فراموش کنید
یک شکلات تلخ و بستنی بخورید😋🍫🍦
═ೋ❅🖋☕️❅ೋ═
❥↬ #بیادعلیرضاوبابا
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
شما و دوستان ارجمندتون هم
به :
#کانال_کشکول👇👇👇
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
دعوتید👇👇👇
💐 @kashkoolesalavat
💐 @kashkoolesalavat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ با دل آدم ها سرد و گرم رفتار نکنیم...
#دکتر_انوشه
═ೋ❅🖋☕️❅ೋ═
❥↬
#بیادعلیرضاوبابا
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
شما و دوستان ارجمندتون هم
به :
#کانال_کشکول👇👇👇
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
دعوتید👇👇👇
💐 @kashkoolesalavat
💐 @kashkoolesalavat
🔺یوز معروف ایرانی در توران تلف شد
🔹«کوشکی» یوزپلنگ معروف ایرانی در ۱۵ سالگی و در منطقه توران درگذشت.
✅
**❓ از کجا چخبر ❗️
✿꧁ @azkoja_chekhabar ꧂✿ **
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری یک مسئول از جزئیات درآمد دولت / ۹۶ درصد درآمد دولت از ۱۰ شرکت بزرگ است!
🔹 مجری: خدایی اطلاعات این شرکتها شفاف هست؟!
✅
**❓ از کجا چخبر ❗️
✿꧁ @azkoja_chekhabar ꧂✿ **
10.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺کلاهبرداری با چکهای خریداری شده
🔻فردی که در فضای مجازی اقدام به خرید چکهای مفقودی یا سرقتی میکرد دستگیر شد.
✅
**❓ از کجا چخبر ❗️
✿꧁ @azkoja_chekhabar ꧂✿ **
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تصاویر کمتر دیده شده از درگیریهای عجیب در پایان بازی فولاد - پرسولیس
✅
**❓ از کجا چخبر ❗️
✿꧁ @azkoja_chekhabar ꧂✿ **
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️اصول تربیت اخلاقی
🔹ارتباط شیوه و هدف، ارتباطی دوسویه و طرفینی است؛ همان طور که #هدف، تعیین کننده #شیوه است، از طرف دیگر، شیوه نیز تعیین کننده هدف است. #قرآن_کریم محوری ترین هدف بعثت انبياء را #تزکیه_انسانها معرفی کرده است. وظیفه اصلی پیامبران، تزکیه بشر برای ترقی و تکامل معنوی و روحی، و رسیدن به هدف نهایی خلقت انسان، یعنی نزدیکی و قرب به خدای متعال، است. از این رو، اگر چه وظیفه انبیاء هدایت بشر بوده است، اما از آنجا که نمی توان بین هدایت و تربیت خط قرمزی کشید و برای هر کدام متولی خاصی معین کرد، می توان #پیامبران را نیز یکی از عوامل مؤثر در #تربیت معرفی کرد. از سویی دیگر، آیاتی از قرآن کریم نقش اصلی در تربیت را به خود #متربی نسبت می دهد؛ مثلا خداوند متعال می فرماید: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا؛ [شمس، ۹] هرکس #نفس_خود را پاک و #تزکیه کرد، رستگار شد».
🔹خداوند در این آیه، تزکیه را به خود انسان نسبت داده است. بر اساس این آیه، سعادت و شقاوت انسان در سایه عمل و تلاش خود او حاصل می شود. از جمع بندی این دسته از آیات، چند نکته به دست می آید؛ نخست آنکه #قرآن_کریم به نقش عوامل گوناگون مؤثر در #فرایند_تربیت و یکسان نبودن تأثیر این عوامل، توجه داشته است. دوم اینکه کسی که به امر تزکیه انسانها مبادرت می ورزد، باید زمینه ای فراهم آورد که #متربیان با اراده و اختیار خود، در جهت نیل به کمالات انسانی تلاش کنند. اگرچه اراده، فعل خود انسان است و کسی نمی تواند آن را در انسان ایجاد کند، #مربی می تواند مقدماتی را فراهم کند که به وسیله آن مقدمات، توجه متربی را به خوبی ها و کمالات معطوف گرداند و انگیزه او را تقویت کند.
🔹مجموعهای از عوامل مختلف در امر تربیت اخلاقی تأثیرگذارند. قرآن کریم، عوامل دخیل در تربیت اخلاقی را در یک چینش طولی قرار می دهد و نقش واقعی و نهایی را برای خداوند متعال قائل است. سوماً، در آیاتی که عمل #تزکیه را به پیامبر یا خود انسان نسبت می دهد، در واقع، فاعل مستقل خود خداوند است و فاعلیت پیامبر و انسان، به اذن خداوند متعال و در طول فاعلیت اوست. چهارماً، این سلسله مراتب تربیتی که از خداوند تا انبیاء و اولیاء، و از اولیاء تا بندگان الهی وجود دارد، فقط در فرهنگ تعلیم و تربیت اسلامی معنا پیدا می کند. امیرالمؤمنین امام علی (ع) در توصیه خود به کمیل بن زیاد می فرماید: «ای کمیل، به درستی که پیامبر خدا را، خداوند، خود، تربیت فرمود و آن بزرگوار مرا ادب آموخت و من نیز مؤمنان را تربیت می کنم و برای آنان آداب ارزشمند را به میراث می گذارم».
📕برنامه درسی وتربیت اخلاقی، حمیدرضا کاظمی، چ اول، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
منبع: وبسایت راسخون
#تربیت #تزکیه #تهذیب
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️نقش و جایگاه خانواده در شیوع بی حجابی در جامعه (بخش اول)
🔹یکی از سوالات مهم و کاربردی که در عرصه #عفاف و #حجاب ذهن پژوهشگران و محققان علوم اجتماعی و اسلامی را به خود جلب کرده؛ چرایی و علت این پدیده اجتماعی یا ناهنجاری اجتماعی است؟ به راستی چه علت و یا عواملی موجب می شود افرادی در جامعه به مبانی و اصول ارزشی و دینی و اجتماعی خود پشت پا بزنند و با لجاجت و پافشاری سعی در ادامه دادن به رفتار خود در جامعه داشته باشند. برای دستیابی به این پرسش سعی داریم ریشه ها و عوامل تأثیرگذار در این امر را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
💠ریشه و علت پیدایش بی حجابی در جامعه
🔹گاهی برخی افراد با دیدن صحنه هایی از #دختران_بیحجاب در جامعه بدون بررسی مؤلفه های روانشناسانه و جامعه شناسی تمام علت و منشأ این رفتار غیر دینی را برنامه های استکباری و استعماری می دانند، و چشم خود را بر روی سایر عوامل تأثیرگذار در شیوع بی حجابی در جامعه می بندند. این در حالی است که بسیاری از #پدیدههای_اجتماعی دستخوش یک سلسله علل تربیتی فرهنگی، سیاسی، علمی است، که باید هر یک از عوامل را در محیط های مختلف زندگی از جمله خانواده، محیط کار و آموزش مورد بررسی و تأمل قرار گیرد.
💠نقش و جایگاه خانواده در شیوع بی حجابی در جامعه
1⃣عدم پایبندی و عملکرد منفی والدین
🔹بدون شک اولین و مؤثرترین جایی که هویت دینی و اجتماعی انسان در آن شکل می گیرد #محیط_خانوادگی است، از این رو اگر #والدین گرامی در #تربیت_دینی_فرزند خود کوتاهی نمایند، و هیچ گونه دغدغه و یا برنامه ای برای هدایت و سالم سازی رفتار کودکان و فرزندان خود نداشته باشند، فرزندان آنان عملکرد منفی، و در مواردی خلاف عرف و اخلاق را از خود بروز خواهند داد. «کُلُّ مَوْلُودٍ یُولَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ حَتَّى یَکُونَ أَبَوَاهُ یُهَوِّدَانِهِ وَ یُنَصِّرَانِهِ؛ [۱] همه با فطرت پاک متولد می شوند، این #پدر و #مادر اویند که او را یهودی، مسیحی می کنند».
🔹در مسأله #حجاب نیز به همین منوال است، در واقع وقتی #والدین، فرزندان خود را از ابتدای طفولیت و کودکی با #فرهنگ_برهنگی و غربی عجین می کنند و این چنین به او وانمود می شود که تو با بدن برهنه و عریان زیباتر به نظر می رسی، این چنین کودکی #حجاب را به عنوان یک نازیبایی تصور می کنند، از این رو از آن گریزان می شود. در واقع این رفتار والدین به طور عینی مصداق بارز رفتار و عملکرد شیطان است که نازیبایی ها را زیبا و زیبایی ها را زشت جلوه می دهد. «وَ إِذْ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ أَعْمالَهُم؛ [انفال، ۴۸] و [یاد کن] هنگامى را که #شیطان اعمال آنان را برایشان بیاراست». حضور در مجالس مختلط و بدون ضابطهی خانوادگی و همچنین شرکت در مجالس لهو و لعبی که فرهنگ برهنگی را با خود به همراه دارند، همه و همه در محیط خانوادگی می تواند موجب تغییر رویکرد فرزندان در سبک زندگی و پوشش دینی آنان شود. #ادامه_دارد...
پی نوشت؛
[۱] بحارالانوار، ج۳، ص۲۸۱، ح۲۲
نویسنده؛ علی بیرانوند
منبع؛ راسخون
#حجاب #عفاف #زن #خانواده #والدین #فرزند #تربیت #تربيت_دینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️منظور از نعمت داده شدگان، مغضوبین و ضالین در سوره حمد چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند؟
🔸قرآن کریم در این سوره، مردم را به سه دسته تقسیم مى کند: ۱) کسانى که مورد نعمت هدایت قرار گرفته و ثابت قدم ماندند؛ ۲) غضب شدگان؛ ۳) گمراهان.
🔹الف. قرآن در تشریح و شناساندن این گروه ها، مصادیقی را ذکر کرده است، ما نیز با توسل به آیات این گروه ها را تشریح می کنیم. در آیه ۶۵ سوره نساء مصادیقی برای گروه «نعمت داده شدگان» بیان شده است چنین است: «کسانى که دستورات خدا و پیامبر را اطاعت کنند، خدا آنها را با کسانى قرار مىدهد که #مشمول_نعمت خود ساخته، از پیامبران و رهبران صادق و راستین و جانبازان و شهیدان راه خدا و افراد صالح، و اینان رفیقان خوبى هستند». این آیه افراد مورد نعمت خدا را چهار گروه معرفى مىکند: پیامبران، صدیقان، شهیدان، و صالحان. اینان ویژگی های مشخص و آشکاری دارند که از جمله مهمترین آنها که مشترک بین آنها است، #عمل_صالح و #راستگویی است.
🔹ب. اما در تشریح مفاهیم و مصادیق گروه دوم و سوم که نزدیکی بسیاری به یکدیگر دارند - راه حق را به کناری زده اند و رانده شده از درگاه الهی هستند - اختلاف اندکی وجود دارد و محققان سه احتمال را بر حسب روایات مطرح کرده اند: ۱) از موارد استعمال این دو کلمه در قرآن مجید چنین استفاده مىشود که #مغضوب_علیهم مرحلهاى سختتر و بدتر از #ضالین است، و به تعبیر دیگر «ضالین» گمراهان عادى هستند، ولی «مغضوب علیهم»، گمراهان لجوج و یا منافق اند؛ و به همین دلیل در بسیارى از موارد، غضب و لعن خداوند در مورد آنها ذکر شده است. [۱] ۲) جمعى از مفسران عقیده دارند که مراد از ضالین، منحرفان مسیحی و منظور از مغضوب علیهم، منحرفان یهودی هستند.
🔹این برداشت به دلیل موضعگیری هاى خاص این دو گروه در برابر دعوت اسلام است؛ زیرا همان گونه که قرآن هم صریحاً در آیات مختلف بازگو مىکند، منحرفان یهود، کینه و عداوت خاصى نسبت به دعوت اسلام نشان مىدادند، هر چند در آغاز، دانشمندان آنها از مبشران اسلام بودند، اما چیزى نگذشت که به جهاتى که در جای خود بیان شده - از جمله به خطر افتادن منافع مادیشان - سرسخت ترین دشمن اسلام شدند، و از هر گونه کارشکنى در پیشرفت اسلام و مسلمانان فروگذار نکردند. اما منحرفان مسیحی که موضعشان در برابر اسلام تا این حد سرسختانه نبود، تنها در شناخت آیین حق گرفتار گمراهى شده بودند، از آنها تعبیر به «ضالین» شده است. [۲]
🔹با این حال تعبیر از آنها به «مغضوب علیهم» بسیار صحیح به نظر مىرسد، ولى باید توجه داشت که این تعبیر در حقیقت از قبیل تطبیق کلى بر فرد است؛ یعنی اینها از جمله مصادیق بارز این مفهوم هستند و افراد مغضوب و ضالین افراد و گروه های بیشتری را شامل می شود. ۳) این احتمال نیز وجود دارد که #ضالین به گمراهانى اشاره مىکند که اصرارى بر گمراه ساختن دیگران ندارند، در حالى که #مغضوب_علیهم کسانى هستند که هم گمراه اند و هم گمراهگر، و با تمام قوا مىکوشند دیگران را همرنگ خود سازند! [۳]
🔹 #قرآن_کریم، خود در آیاتی مصادیق مختلفی را برای گمراهان و غضب شدگان ذکر می کند که براى نمونه به موارد زیر اشاره مىشود: «مردان و زنان منافق و مردان و زنان مشرک را که بر خدا بدگمانند عذاب کند. بر گردشان بدى حلقه زند و خدا بر آنها خشم گرفت». [فتح، ۶] «آن کس که کفر را به جاى ایمان برگزیند، چون کسى است که راه راست را گم کرده باشد». [بقره، ۱۰۸] «آنان که درِ دل را به روى کفر مىگشایند، مورد خشم خدایند و عذابى بزرگ برایشان مهیاست».[نحل، ۱۰۶] قرآن این گروه را جزو #مغضوبین و #ضالین نام میبرد که وجه مشترک در تمام آنها #نافرمانی کردن از خداوند است، و هر یک به نوعی مخالفت خود را با خداوند به انجام رسانیده اند و در نهایت، جزو #گمراهان و یا #غضب_شدگان قرار می گیرند.
پی نوشتها؛
[۱] مکارم شیرازى، ناصر، تفسیر نمونه، ج ۱، ص ۵۴، دار الکتب الإسلامیة، چ اول
[۲] همان، ج ۱، ص ۵۵
[۳] همان، ج ۱، ص ۵۶
منبع: اسلام کوئست
#قرآن #گمراهی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد